Skoči na vsebino
Gume
Napisano
pred 13 urami je Hixxy napisal:

Zelo mi je tudi všeč ker je res tiha, pa tudi ne vem ali je to samo moje opažanje, na zimskih ko grem 130 "čutim hitrost", na letnih pa se mi zdi pri 130 kot da grem samo 110 😅

 

Da, zimske nimajo kej dosti vzdolžnega profila, ker rabijo več poudarka na prečno profil (za odstranjevanje snega, brozge in vode iz profila), kar pomeni, da slabše držijo smer in je treba več z volanom popravljat, zato občutek z zimaki ni glih nekaj, kar bi se človek hvalil.

 

Letne po drugi strani pa imajo izrazite vzdolžne kanale in skoraj nič prečnih, kar pomeni, da cesto lepo držaijo in je občutek mirnosti avta bistveno boljši. Zato ta razlika in ja popolnoma se strinjam s tabo, dejansko je filing z letnimi bolj suveren v normalnih letnih razmerah.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 31 minutami je Scr3am napisal:

Ja ce si imel zjebano optiko logicno da ti jih je pobralo v dveh letih. To imas lahko bilokatere gume in bo rezultat isti...

Stekanje spredaj so popravili, kar je verjetno vzrok za neenakomerno obrabo na notranji strani pnevmatik in ker se menjajo spredaj zadaj je pobralo ob menjavi še drug par. Po moje bi zdaj moralo bit OK, vsaj kar se tiče slike in podatkov.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 3 urami je FuManchu napisal:

Ko sem šel nazadnje v vodo cca 10cm globoko se menjal vse štiri ležaje:rolleyes:

Sma šla pa z kolegom tud v vodo visoko nekje 10cm z lancio themo... Smo pa motor menjali kmalu. Visoka voda (pa ne rabi bit fino visoka) je smrt za avto lahko.

 

 

A pa veš zakaj? Zato, ker je voznik nespameten in je hotel bit frajer (poglej si take modele na YT Rufford ford) zgodi pa se to, da potegne vodo skozi oziroma ob zračnem filtru v motor in ker voda ni stisljiva kot so plini lahko popokajo ojnice, bati, ventili ipd. S počasno vožnjo in poznavanjem kaj je pod motornim pokrovom in kje se nahaja cev za vsesavanje zraka se da rešit marsikateri zaplet. Norci pa pač plačujejo generalke pa menjave motorjev.

 

Glede ležajev pa toliko, da pri 10cm, voda do ležajev ne pride, teoretično bi morala bit voda visoka vsaj 25-30cm, da bi zalilo ležaje pa še to, če pride mimo tesnila. Ampak pri takih slabih tesnilih bo notri prišla tudi umazanija, sol s ceste itd.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ja to je to... po suhem, kjer se dela največ % skupne vožnje je obrabljena celo boljša. Problem ostaja več ali manj zgolj močan dež in poplavljeno cestišče, ker obrabljena pnevmatika težko odvaja dovolj veliko količino vode.

 

Če je človek vsaj malo pri zdravi pameti in je vsaj takrat nekoliko bolj defenzivno naravnan oziroma se zna brzdat, ko je hud naliv pol je možnost splavanja silno majhna in dokler ima guma stik z asfaltom se ne bo zgodilo nič dramatičnega. Pa tudi, če pride do splavanja, največ na AC in si vsaj 1x obiskal šolo varne vožnje na Vranskem se da preživet brez neke drame tudi splavanje. Samo ne smeš paničarit, kot nekateri eksperti tukaj, spustiš gas, volana ne zavijaš in tudi ne bremzaš, ker bo največ pojemka naredila voda sama. Ker je AC večino naravnost in imajo ovinki narejeno posebno odvodnjavanje (tam so luže praktično nemogoče) bodo načeloma vsi lepo odvozili.

 

Se pravi, če pa je cesta samo mokra in pri rahlem ali srednji moči dežja problema načeloma ni, seveda pa velja, da na mokrem asfaltu je vseeno bit pametno počasnejši kot na suhem - pač zdrava kmečka logika.

 

Drugače pa osebno sem v svoji karieri voznika doživel le dvakrat tak manjše aquaplaning pa še to v časih, ko sem bil razigran mlad podivjan junec, ki je znal priti od Ukanca na koncu Bohinjskega jezera do Ljubljanskega Brda z Jugico al pa Pugijem prej kot v eni uri in to v časih, ko gorenjske AC sploh še ni bilo. Ja pač mladost - norost pa kljub temu nisem nobenega avta takrat razbil niti z akvaplaningom zvrnil v jarek ob cesti.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 10 minutami je Alex napisal:

To je približno tak odgovor, kot da bi rekel: "ne rabim zimskih gum, saj zadnja leta sneži le trikrat v celi zimi. Imel bom nataknjene  letne gume in verige v prtljažniku. Ko sneži, predlagam, da ostanete lepo doma. 

Itak, tudi z zimskimi gumami ne boste  mogli takrat voziti normalno hitro, ker je nevarno. Kdor bo vozil več kot 80 na avtocesti je zmešan". 😊

Umetnik, kaj si hotel s tem povedat? Samo potrjuješ že napisano - prilagajat je treba hitrost razmeram in razmere so tudi gume na avtu. Če imajo manj profila je treba hitrost v hudem dežju bolj reducirat, kot pa če imaš frišne ganz nove gume. Ja in kje je kle problem?

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 3 minutami je Scr3am napisal:

Jah lahko jih zamenjas tudi pri 5mm ce bos potem lazji spal :)

 

To je dejstvo. Nikoli ni dovolj dobro razen in samo v trenutku, ko je čisto novo pa od najboljšega proizvajalca.

 

Dejansko je pa tako, da pač optimuma na stoječi vodi na cesti praktično ni nikoli več od trenutka, ko so nove pnevmatike že malo vožene. Se pravi je vsakič treba hitrost prilagajat tudi obrabljenosti gum in v nalivu pač ne terat ko zmešan. To sicer ni nikoli priporočljivo samo takih nalivov je sila malo in če se takrat človek ne more brzdat je verjetno čas za psihologa. In seveda to velja tudi za del tiste debata, kam namestiti bolj obrabljene gume.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ja, zakaj pa ne pri 5mm, al pa jih vsako sezono ne menjaš. Veš kolk bi bil pol šele varen? 😜

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 15 minutami je Slivka napisal:

 

Kaj imaš jeklene gume?

 

Če letno narediš 20.000 km in če imaš 1/4 leta zimske gume, to pomeni, da z letnimi narediš letno 15.000 km. V petih sezonah je to 75.000 km. Če zdržijo šest sezon, je to že 90.000 km...

 

Edino, če gre za umirjeno vožnjo po avtocestah. Pri nas v hribih ne zdrži toliko. Sploh, ker vozim v gojzarjih - težka noga pa to...

 

Si vse povedal, kaj je razlika med tabo in Scr3amom. Največ je odvisno od same konfiguracije cesta in seveda voznika samega. Meni osebno rata tudi narest z letnimi preko 75.000km pa še vedno ne čakam na zakonskih 1,6mm, ampak nekje pri okoli 2,5mm gume zamenjam. Če bi šel do zakonskega limita bi šlo tudi do 90.000km. Ampak več ali manj je to AC in po mestu pri nižjih hitrostih. Serpentin ali ostrih hitrih ovinkov imam pa zelo malo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano

Ne vem, ti mi povej... mogoče zato ker pride do diskrepance med Alexom in ChatGPT-jem glede premium barv na Mazdah? To je lahko resen problem, ki ogroža človeštvo na splošno. Poglej recimo @50keda je že čist zmeden, ker ma baje premium barvo, ampak ni na premium modelu Mazde in še to z zastarelim motorjem in nas prosi da naj se zjasnimo glede premiuma - a se to meri v % koliko je kaj premium? Pa kdo smo mi, da se zjasnimo, a je ChatGPT tudi mi? Tako veliko vprašanj pa tako malo odgovorov. 🤪

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 3 urami je Janez007 napisal:

Ne vem, če je vedno tako. Sem nekaj kupoval za kopalnico v Tapru, pa po telefonu namigujem na popust ... prodajalec pravi, da mi lahko da največ 10%, rezerviram. Gre žena naslednji dan iskat, prodajalec ne najde rezervacije, najde pa produkt, žena pa, ne da bi kaj rekla, dobi 20% popusta😂

 

240.webp

 

Če verjameš al pa ne - joški pomagajo.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 4 urami je FuManchu napisal:

Klinc pa tak nov avto, ki ga treba takoj tankat 🤣

 

Kdaj si pa ti nazadnje kupil nov avto? Jaz sem še vsakega dobil s praznim tankom in iz salona je bilo vedno treba direkt na pumpo. Men je blo to vedno smešno za popizdit. Ma daj tistih 15 litrov not, če že ne polnega. Kupi človek avto za 30k€ in več a oni pri benzu šparajo. Mislim, men kot prodajalcu bi bilo nerodno za popizdit, tukaj je pa očitno primer dobre prakse.

 

@Jest Čestitke, kdaj bomo tole nazdravili? BTC pa te fore, mislim, da je bilo zadnje tako srečanje enkrat decembra 2019.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 43 minutami je SpEkTr napisal:

Ja sej , to je itak priporočljiv datum oz datum, od katerega dalje lahko v lepem sončnem vremenu pač voziš z letnimi gumami. Čim so na cestišču zimske razmere, moraš imeti zimsko opremo , bodisi na avtu ali v avtu :) Potem pa vsak presodi sam glede na to kje živi ipd.. 

Če se pa slučajno znajde z letnimi gumami na cesti kjer so v tistem momentu zimske razmere, je pa odgovoren vsak sam. izgovor, da je rok menjave 15. marec ne pije vode :)

 

Tako kot 15. november ne. Nekaj sezon nazaj so bile normalne razmere še globoko v december. Ampak pač neke datume je treba postavt.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ko maš spredaj dvignjeno je tisto zadaj treba samo malce dvignit in je dovolj ena pocen hidravlična dvigalka težka dve kili. Men recimo od oka prihrani dve/tri minute na vsaki strani. Zato ker delam na peščenem dvorišču pa je treba pod glavno dvigalko še podlogo iz pleha devat, ker se drugače dvigalka na koleščkih vkoplje v tla.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Jaz najprej dvignem spredaj pol mam pa še eno tako pomožno dvigalko, da podprem in dvignem še zadnji konec in zamenjam obe kolesi na eni strani z enim dvigom. Včasih sem recimo Hyundaia dvigoval od zadaj, da sem na mostu dvignil cel zadnji in seveda spredaj za cel prednji konec.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup Mazde CX-5 SKY ACTIV-G 194 AT AWD
Napisano
pred 4 urami je Alex napisal:

Eni pa izgleda lažejo sami sebi in si pravijo "heroji". 😊😊 a še vedno brez... j**iki. 😉

 

 

Pa ker Alex zdaj to odgovarja? To ni isti Alex, ki je sebe kar trikrat poimenoval kot heroja v slabih dveh urah. Tisti, ki ne preklapljajo ogledal se nikoli niso izrekli za heroja, ampak so verjetno bolj preudarni in raje na varni strani, ker med herojskim in nepremišljenim dejanjem je navadno zelo tanka linija. Zdaj pa ta Alexov drugi jaz pravi, da njegov prvi jaz laže sam sebi in si pravi heroj in brezjajčnik. Ufff mind blowing oz. kot bi rekli Indijci mind blasting. 🤪

 

pred 5 urami je Alex napisal:

Res je. Skoraj vsi , ki smo ta ogledala  "popravljali", smo to večinoma opravili v  garanciji in nismo jokcali, ker smo pač mazda-heroji .V bistvu je res glavni  problem ta, da pridejo smeti vmes in motorček, ki je malce prešvoh, ne more odpreti ali zapreti ogledala. Po preteče ni garanciji to rešujemo z šprejanjem. 

Je pa zanimivo, da se to najve"krat zgodi po pra ju avta. 

 

pred 6 urami je Alex napisal:

Nimam problemov s tem. Ogledala imajo funkcijo, da se preklapljajo. 

Mi, heroji, to tudi vedno uporabljamo. 😊

So se vedno in se bodo vedno. 

V bistvu sem šele pozneje ugotovil, da motorčki meni nikoli niti niso crknili. Le odprla se niso. Malo vsakokrat pošprejaš in je mir za pol leta. To, da pa sploh ne bi delali, pa se mi ni zgodilo. 

 

 

pred 7 urami je Alex napisal:

E, tukaj pa se vidi, kdo ima jajca in kdo ne. Tisti, ki jih nimajo (teh je na forumu tudi nekaj) to funkcijo prejlapljanja elegantno izklopijo in se hvalijo, da oni pa nimajo problemov z motorčki. Sedaj je na tebi, med katere se boš štel ko dobiš avto-med heroje ali med mehkužce.😉

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
pred 3 urami je Jest napisal:

Elektronska pomagala niso vsemogocna... zato se na njih zanasat ni ravno najbolj pametno... sploh ce so zanic gume... To je bolj kot ne izhod v sili...

 

Tako kot sem napisal - da imaš dva para različnih gum montiranih gor, ki so povrh performančno zelo narazen moraš biti tako ali tako posebnež prve vrste ali pa povprečen američan. In takrat ti verjetno res nič ne pomaga.

 

Ampak kot sem razbral tukaj v debati takih ekstremnih posebnežev tukaj ni, da bi na izrabljenih gumah menjali le en par. Tako, da gre za dokaj majhne razlike v zmogljivosti novih napram starim. In v teh primerih ne vidim problema, če pa ESP ne zmore pol si pa itak zajebal v vsakem primeru.

 

 

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano
pred 4 urami je Scr3am napisal:

Mazdo vozim ze vec kot 10 let in se nikoli nisem delal optike. No, lazem enkrat sem jo delal preventivno in sicer pred montazo novih pnevmatik pa se to sem jo delal po nepotrebnem, ker je vse stimalo. Vmes sem tudi menjal spodnje roke, lezaje itd. in nikoli ni bilo potrebno delati optike. Tudi pnevmatik mi ni nikoli neenakomerno pobiralo...

Letne- zimske menjam sam in nikoli ne peljem na centriranje. Na novo mi centrira samo takrat, ko kupim nove pnevmatike. Letno delam 20.000 km

 

Enako, na Mazdah v 20 letih ni bilo nikoli potrebe. Sem pa vseeno šel narest optiko na prejšnji, ko so mi roke obnavljal. Je rekel mojster, da pri Mazdah ni potrebe, ker je to pravilno narejeno, ampak sem vseeno za ziher naredil optiko in je bil rezultat v predpisanih mejah in niso nič opravljali.

 

Jebat ga nekoč so mi KIA Clarusu menjali amortizerje in ker sem bil še mlad pa neumen nisem vprašal a bi bilo treba optiko narest, mojstri me pa niso na to opozorili. Opazli sem kaka dva meseca kasnje, ko sem imel parkiran avto z dokonca odvitimi kolesi in je bila 2 leti stara guma že čist plešasta na notranjem robu. Pol pa gre tisti pregovor "koga je pičila kača se boji zvite vrvi".

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
dne 22. 3. 2023 ob 17:27 je Jest napisal:

Ampak je veliko lazje korigirati in resevati, ce ti odnese prednji del, kot pa ce ti odnese zadnji del ... Je pa res obcutek pri voznji slabsi, ce imas spredaj slabse gume ... ampak to ti daje se en argument, da vozis bolj previdno... sploh ce ves, da gume niso ravno najboljse ... Vsekakor je najbolje, ce imas na vseh stirih kolesih v redu gume ... 

 

Ni čist tko, saj pri novejših avtih je itak obvezen ESP, ki je namenjen ravno temu, da ne pride do podkrmarjenja. Glavni problem je edino to, da dobre pnevmatike spredaj, dajejo voznik precej več poguma in to je glavni vzrok zakaj se prepričuje ljudi, da se da boljše pnevmatike zadaj. Isti problem, kot 4 kolesni pogon v snegu, ki ti omogoča hitrejše pospeševanje medtem, ko dvokolesni pogon hitro pove vozniku, da fejst drsi. Ker pri zaviranju pa te razlike v trekšnu ni več in tam hitreje preseneti voznika 4 kolesnega pogona kot dvo kolesnega.

 

Preveč smo zapeli za zgodbo, ki ima smisel le, ko je res velika razlika v oprijemu med novimi in starimi pnevamtikami. Ko so recimo nove na 7mm profila, stare pa na 3mm. Namreč navadno je to problem v ameriki od koder prihajajo taki nasveti. Tam res ljudje zelo malo rotirajo gume (ni namreč obveze zimske obutve) in se sprednji par navadno obrabi hitreje in je recimo na 1,5-2mm, medtem, ko je zadaj še 3mm pa verjetno take gume še stare krepko čez 5 let pa verjetno še ne pravilno obrabljene, ker se niso nikoli menjale itd.

 

Da ne govorim, da so ameri obsedeni s tem, da ne bodo menjali, če še ni potrebno in tako menjajo samo 2 gumi. In ja tu potem pride do te razlike, kjer je verjetno res bolje, da gredo obrabljene spredaj in voznika prej prisilijo v menjavo saj je avto slabo vodljiv in seveda prej pade globina profila na nivo, ko je potrebno menjat.

 

V glavnem, da se vrnem na prvi odstavek. Situacija: hitri ovinek, naenkrat stoječa voda na cesti. Itak smo prehitri za razmere.

 

- 7mm gume spredaj, 3mm zadaj: prve gume ne splavajo, ker je profila dovolj. Zadnje začnejo drseti, ESP se vključi, avto se postavlja v ovinek, če voznik le malo odregira, da usmeri volan v smer premikanja se ne bo zavrtel in verjetno tudi ne bo končal v jarku. ESP namreč zavira gume tako, da v levem ovinku zavre spredaj desno in ker ima guma še vedno stik (ne splava) bo opravil svojo vlogo.

 

- 3mm spredaj, 7mm zadaj: v enakih razmerah z isto hitrostjo: sprednje gume splavajo in jih ne moreš več usmerjat. Večino zavornega učinka bi moralo biti spredaj a ga ni, ker avto glisira. In ko glisira, gre samo naravnost s ceste dol. ESP ne more pomagat, ker stika sprednjih gum s podlago ni. Nič se ne da naredit, čeprav zadnje gume še vedno grabijo, ampak je navadno zavornega učinka zadaj le 20% kar je premalo, da bi bil efekt.

 

To je realnost, ampak še enkrat, voznik z boljšimi gumami spredaj si bo neveda upal več, ker ga avto ne bo opozarjal ves čas, dokler ne gre čez mejo, voznik s slabšimi spredaj pa bo vozil počasneje, saj ga bo avto ves čas opominjal, da gume spredaj slabo grabijo. To je vsa poanta, ki opravičuje tak že itak na pol idiotski način montiranja dobrih in slabih gum istočasno.

 

Ampak tako ali tako je edina prava rešitev imeti enako stare gume na avtu, približno enako obrabljene v okviru 1mm. Takrat je situacija najboljša in vse te zadeve opisane zgoraj odpadejo. Sam sem samo 1x v življenu kupil le par novih pnevmatik, ker mi je en kreten eno prerezel iz žlehtnobe. Pa še takrat so bile gume še s 5,5mm profila stare 2 leti, nove pa s slabimi 7mm. In ja nove so šle spredaj, ker razlika med oprijemom gum je bila neznatna in minimalna.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano
Pred eno uro je Alex napisal:

Slabe gume nobene. Dobre gume so pa še vedno dobre gume tudi takrat, ko je profila manj. Je pa pomembno, kako se bo avto obnašal v močnem dežju, ko bo spredaj manj profila ali pa zadaj. 

 

In ker argument je res tako dober, da bi podprl teorijo dobrih gum zadaj?

 

Evo tu so moji argumenti zakaj je bolje imet spreda jb oljše gume.

 

1. zavorno razmerje spredaj gnanih avtov je 80:20 spredaj:zadaj. Če maš zadaj gnanega pa je nekje 60-70% spredaj in 30-40% zadaj. V vsakem primeru boš prej ustavil z dobrimi gumami montiranimi spredaj.

2. akvaplaning. Slabe gume spredaj bodo veliko prej povzročile akvaplaning. Prednje gume načeloma tudi najbolj odrivajo odvečno vodo in zadnje več ali manj vozijo po sledi, kjer so prednje že odstranile vodo.

3. Da ti odnese zadek pri predaj gnanem avtu mora biti dejansko res vožnja preko limita. S slabimi gumami spredaj boš bistveno prej letel s ceste, kot pa s slabimi zadaj. To ti naj razloži Janez, sajkvadrat seštevkov vektorjev sile pogona in centrifugalne sile, veliko hitreje preseže koren vektorja sile, ki preseže silo trenja, ko guma še grabi asfalt. Z zadnjim pogonom bi verjetno res bilo bolje, da map boljše zadaj.

 

... letim zdejle... bom pol kasneje napisal še kak argument.

33112_1.png

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.