Kupil par mesecev nazaj bencinarja 165 konjičev. Gledal 192 konjičev, pa je samo automatik menjalnik, kar ženi ne odgovarja...zato vzel 165.
Ni teorije še enkrat diesela zaradi filtra. Imel petico diesel in problem s filtrom zaradi kratkih voženj...4 km v eno stran. Petica imela porabo 8 litrov, servis na Celovški je pa bil 300€ z mojim oljem...bencinar šestica 08 letnik je pa prav tako imela 8 litrov porabe na tej relaciji, servis pa pol manj. Pa še problemov s filtrom ni.
13 letnik ima pa več kot liter manjšo porabo pri enaki vožnji od 08 letnika...oba bencin.
Diesel bi MOGOČE vzel, če bi delal 200+ km dnevno.
Seveda, to je bilo zelo v grobem, ampak iz teh osnovnih enačb ven pade nekaj osnovnih parametrov, ki vplivajo na porabo.
Našteto se ne izključuje z načinom vožnje, ki je odvisen od človeka - koliko je pospeševanj in njihova intenziteta, kolikšna je hitrost vožnje, ... koliko ima v avtu naložene nepotrebne navlake, .... Še enkrat poudarjam vpliv upora zraka, še z bolj skrajnim primerom: če vozimo 150 km/h namesto 50 km/h (3 x večja hitrost), je 9 krat večji upor zraka!!! Iz športa pa vemo - začutimo, kaj pomeni upor zraka, npr. pri kolesarjenju.
Se strinjam, verjetno se tudi energijska vrednost goriv med seboj nekoliko razlikuje, ampak a kdo zanesljivo ve, na kateri črpalki dobiš v 1 litru več in koliko več kalorij oz. Wh energije oz. kako lahko na to sploh človek vpliva?
Lej. Pri osebnem avtu se to ne pozna. Lahko ti pa iz prve roke povem, da se pri tovornjaku in porabi čez 30 litrov pozna ohoho...vsak liter...če je 10 % in 100000km na leto...
Isti voznik, ista teža, ista relacija, isti tovornjak, ista prikolica, isti tovor, isti vremenski pogoji, različna nafta. Pri petrolovi nafti 10% večja poraba in 5% nižja hitrost v dolgi klanec...čez avstrijo proti tauern tunelu.
Ja trasa gotovo, pa masa vozila, pa hitrost, pospeševanje/zaviranje, ... Po 30 letih se tudi nekaj še spomnim iz fizike 😀 (Tole delam iz glave, če se motim, naj me kdo popravi.)
Različne izkoristke motorja glede na ogretost, zunanjo temperaturo, obrate-prestave, spodaj zanemarim (to itak vemo, da je že izkoristek dieselskih in bencinskih motorjev zelo slab - v mehansko moč spremenijo le cca 25% kemične energije goriva. 1 liter bencina/diesla ima cca 10 kWh energije.).
Prvo kar zelo vpliva na porabo je masa vozila, ki jo je treba do želene hitrosti pospeševati. Delo (energija), ki ga mora opraviti motor, je zmnožek sile (F=m*a) in poti. Če pospešujemo v hrib, moramo prišteti še potrebno spremembo potencialne energije (m*g*h/2), da premagamo višinsko razliko. Torej je potrebna energija (bencin) tako za pospeševanje in premagovanje višine sorazmerna z maso vozila.
Poleg tega, da avto doseže želeno hitrost, pa mora premagovati še silo upora zraka in trenja koles. Sila upora zraka je sorazmerna s kvadratom hitrosti. Torej, če vozimo 100 km/h namesto 50 km/h (2 kratna hitrost) potrebuje motor za premagovanje upora zraka od sebe dajati 4 krat toliko moči (posledično energije)! Trenje pomeni nekaj % in ga zanemarim (ne spomnim se tudi enačb .. nek koeficient trenja ..)...
Torej kako zmanjšujemo porabo?
Imejmo čim lažje vozilo in kar se da aerodinamično (SUV in kolesa na strehi odpadejo), čim manjkrat pospešujmo (vozimo čim bolj enakomerno), s čim manjšo hitrostjo in čim bolj po ravnem, ter opravimo čim manj poti (ta se sicer okrajša, ko računamo porabo na prevoženo pot) 😁
Opažam da vse več voznikov ki delajo 15000-20000 km letno imajo samo zimske ali celoletne pnevmatike.Gume ne zastarajo,ventili se ne poškodujejo, greš k vulkanizerju vsaka 3 leta in je problem rešen
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano (urejeno)
Med 6,5 in 7...normalna vožnja...
08 letnik pa dobrih 8...
Popravljeno od ShrekPovezava za deljenje
Deli na druge strani