Ne moreš tudi po gostilniško zaključit, da so VW zanič.
Saj nisem to napisal. Napisal sem, da je trenutna VW ponudba, v kateri prednjačita ID.3 in ID.4, po povprečju okvar in njihovi resnosti precej v slabšem položaju v primerjavi z MG4, ki ga tukaj na račun njegovega porekla tako pridno pljuvate, pa ga od blizu še videli niste, kaj šele zapeljali kakšen krog.
Če glasujem z denarnico, vsekakor prej kupim MG4 kot pa ID.3, značka gor ali dol. Kdaj bo VW dal 7 let garancije na svoj EV? Nikoli. Le zakaj?
glede na to, da si lastnik EVja, bi lahko imel več vedenja.
Glede na to, da ti nisi, bi se lahko bolj izobrazil.
MG4 je kot zaenkrat kaže bolj zanesljiv od VAG in Stellantis šare. Lastniki nič ne jamrajo o kakih odpovedih motorjev, pogonskih gredi, polnilnikov, klime ...
Saj tudi meni ni všeč dejstvo, da Evropa proizvaja vedno slabše avtomobile, ker jo bo to teplo na dolgi rok. Ampak zaradi tega ne moreš po gostilniško zaključiti, da so kitajski izdelki sranje, volkswagen pa bog i batina.
Ni tako hudo. Nemčija je pred meseci ukinila subvencije na EV-je, pa se še vedno največ novih EV v EU (ugibam, da Norveška v tej statistiki ni zraven) proda prav tam. Bolj bo zanimivo spremljati številke do konca leta, saj so Kitajci in Tesla julija fasali dražje carine ... Večine to verjetno ne bo bistveno bolelo, le kak MG (+38 %) bo zelo verjetno hitro naredil načrte, da postavi tovarno/sestavljalnico na evropskih tleh.
Medtem: pri sosedih in ne na drugem koncu sveta - Italijani so junija 200 milijonov subvencij za nove EV požgali v 9 urah - kar mora biti svojevrsten rekord. Sploh upoštevaje dejstvo, da se EV ne prodajajo, ane? 😃 Mimogrede: junija se je v EU prodalo 208.872 EV-jev.
Incentives to buy electric cars turbo-boosted sales in Italy, where about €200m in subsidies on new EVs ran out within nine hours of their launch, said Dataforce.
Drugje je okoli 1,7€/liter, na grških otokih skoraj povsod 1,9-2,3€/l. Tako da se znesek za ICE še dodatno poveča.
Jaz sem lani na Shellu celo po 2,42€/l tankal. Grške pumpe so imele pa 2,39€/l ceno ...
Poanta je bila - tudi z EV ni noben bav-bav potovati.
Pa še ena iz prakse - včeraj v Bovcu pripelje cisterna gorivo. Črpalka zaprta za 30+ minut, domačini in turisti vsi živčni, kdaj se bo lahko tankalo. Vrsta do "nebes". Si predstavljam, da so se zadnji v vrsti načakali krepko čez eno uro.
Kraj ima sicer 1 bencinsko in 3 javne polnilnice za EV (no, ima 4, ampak 1 trenutno ne deluje).
Kdor namensko išče pluse in/ali minuse, jih tudi najde.
Vsi ostali pa pač vozimo in tankamo elektrone ali pa sok dinozavrov. Važno, da pridemo živi in zdravi ter po možnosti še veseli na zastavljen cilj.
Grčija je uvedla varnostno omejitev pri vstopu na trajekte: na ladjah so dobrodošla zgolj tista vozila na električni in hibridni pogon, ki imajo baterijo napolnjeno do največ 40 odstotkov skupne zmogljivosti...
V Igoumenitsi o tem predpisu ni vedel nihče nič. Sem vprašal.
Niti vso osebje v prodajnih kioskih.
Niti vodja pristanišča (Port Authority Manager), ki me je celo nahrulil, češ kaj ga to sprašujem, da to morajo vedeti tisti, ki karte prodajajo, če pa ne vedo, naj vprašajo kapitane, češ da kapitani trajektov morajo poznati vse predpise.
Potem je očitno šel za računalnik in se vrnil čez 10 minut, se opravičil in priznal, da očitno je to res nov predpis.
Seveda nadzora ob vožnji na trajekt nobenega. Noben ne vpraša, ali je avto električen in koliko ima napolnjeno baterijo. Samo karto poskenirajo in te predajo mojstrom, ki te učijo parkirati na centimetre.
Lahko povem "what turns me off" - to so pa butli z ICE, ki zaparkirajo polnilnice ... ker so preleni, da bi naredili kak korak več. In se moraš potem "znajti".
In sem celo razmišljal, da bi EV skupnosti predlagal, da se enkrat skupinsko lotimo zaparkirat par bencinskih - pridemo na tv. Za "ozaveščanje" gre.
Sicer pa je "jebivetrov" na Balkanu še preveč. Na Hrvaškem, kjer sta dva ICE zaparkirala polnilnico, sem videl še 3, ki so zaparkirali avtobusno postajo. To, da parkirajo na mestih za invalide (po vsem svetu), je tudi tepeža vredno. Čeprav sem na Hrvaškem videl tudi lepo nadgradnjo znaka za invalide - očitno je lokalna invalidka imela vsega dovolj in je pod označeno parkirišče nalepila še svojo sliko in opis, da lahko tisti, ki prevzema njeno parkirno mesto, prevzame tudi njeno invalidnost.
Svojevrsten pacient je bil pa tudi model, ki se je v Igoumenitsi v pristanišču v rondoju odločil kar parkirati. Policija pa 100 m stran. Pa nič. Jaz sem šel pred trajektom na polnilnico in kavo. Po več kot eni uri je bil njegov avtomobil še kar parkiran v krožišču. Se je manjkal en "neroden" tovornjakar ...
Takole gre pa poletno potepanje z EV ... do Krfa in Aten - dol grede čez Hrvaško, Črno Goro in Albanijo, nazaj pa do jugovzhodne Srbije blizu meje z Bolgarijo ... in potem čez Srbijo in Hrvaško domov. Suma summarum se bo nabralo ene 4.700 km.
Brez večjih posebnosti. Ni za tiste, ki so prepričani, da se z EV ne da potovati. Za ostale, ki znajo inštalirati kakšno aplikacijo na telefon in se občasno sprehoditi s polnilnice do kak korak oddaljene restavracije na kosilo, pa kar gre.
Je pa res, da dokler se nisem vrnil v Zagreb, nisem videl niti enega drugega ZOE. Na Krfu je bilo presenetljivo kar lepo število EV-jev, en rent-a-car ima očitno celo Nissan Leafe v ponudbi. Sicer pa po cestah med EV še vedno prevladujejo Tesle, čeprav imam že razdelan tudi okus taksistov - ti so praktično v vsakem večjem mestu že štartali na EV-je in vozijo predvsem MG4, VW ID.4 in Tesle Y.
Jaz sem jo opral kar v nalivu po avtocesti. 😃 Ni sicer isto, je pa mehkejša voda, ta iz pipe ima več kamna, Mazde imajo tanek lak, ne smeš preveč glancati ...
Glej, jaz že leto in pol sobivam z EV v praksi, tudi brez pomislekov se zapeljem bistveno dlje z njim kot večina ljudi z ICE, tako da nekaj vem o elektromobilnosti. Nekaj več od vas, ki bolj kot ne gostilniško teoretizirate.
Pa ne vem, čemu zdaj v debato vlačiš Slavka in njegovo 1x16A varovalko. A zato, ker sem ti utemeljil, da bi vaše gospodinjstvo zlahka shajalo z vsaj enim EV? Naš 1x 25A priključek čez vikend shaja z dvema EV, pa ni nobene drame, ne zdaj, niti pozimi, tvojih 3x 16A pa lahko pretoči skoraj še enkrat več elektrike.
Mojster, od kje ti fama, da lahko EV uporabljaš samo 20-80%? Gostilniška debata, kajne. To je zgolj priporočilo za lepo ravnanje z baterijo. Ne bo pa nič narobe, niti crknil ne bo, če ga boš kdaj nafilal na 100 % in spraznil do 1 %. Edino kar res ni priporočljivo, da na 100 % stoji na soncu ali pa 1 % v hudem zimskem mrazu. Vse vmes se ne rabiš sekirat. Ker vidim, da si ultra ziheraš, ti še vedno povem, da lahko svoj interval popraviš na 5-95 %, pa bo še vedno veliko rezerve.
To, da ne bi zmogel par sto km elektrike nafilati čez noč, je pa tudi bosa. Glede na tvoje varovalke pač namestiš pametno polnilnico, ki meri porabo hiše in se bo avto filal, kolikor se bo lahko. Še vedno je ogromno časa zvečer in ponoči, ko ti avto stoji ... Če pride pa res kaka izredna situacija, imaš pa po Ljubljani en kup javnih polnilnic, zagotovo se kaka najde tudi blizu katere od lokacij, na katerih se nahajaš. In boš imel vsaj 11 kW AC polnjenje na voljo.
Če to naredimo (naredijo) vsi v SLO (pa ne rabimo/jo niti vsi), potem je v SLO in verjetno tudi po ostali EU popolni elektro mrk, ker samo omrežje tega ne podpira, itd....(že samo da v eni ulici, kjer je X starih bajt vsi preklopijo iz kurilca na topoltne črpalke mora lokalno elektro kable in ostalo opremo menjat :)) pol pa premog za TEŠ uvažat da bo dovolj elektrike....da bi pa naredili temu sposobno omrežje, je pa tako kot če se začnemo pogovarjati kdaj bo železniška infrastruktura v SLO sodobna in dvotirna.....mogoče čez 50.let če so včeraj že začeli
Ne bo držalo. To so samo izgovori elektroindustrije, da bi izsilila še več dajatev za posodobitev omrežja, katerega je desetletja zanemarjala ...
Povprečno osebno vozilo v Sloveniji na dan prevozi manj kot 30 kilometrov. Električno energijo, s katero premagaš omenjeno razdaljo, v baterijo EV pretočiš v eni uri preko standardne šuko vtičnice. Ni primerjave s toplotno črpalko, ki v hladnem delu leta deluje večino dneva ...
Narod pač ni kupil njihovih plastik-fantastik-nič-kaj-zanesljivih EV iz družine ID.x.
In zdaj fantazirajo, da jih bo ICE rešil, pa o postavljanju črpalk za sintetična goriva na domu ...
Včasih se vprašam, kdo je tu res nor.
Vsako gospodinjstvo ima električni priključek. Ko bo potegnilo še kabel do parkinga (pa še to ne rabi vsako), bo 90 % izzivov prehoda na elektrifikacijo osebnega prometa rešenih. Ampak oni bodo raje kurili sok dinozavrov še naprej, porabljali nore količine energije za še dražji umeten sok dinozavrov ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Saj nisem to napisal. Napisal sem, da je trenutna VW ponudba, v kateri prednjačita ID.3 in ID.4, po povprečju okvar in njihovi resnosti precej v slabšem položaju v primerjavi z MG4, ki ga tukaj na račun njegovega porekla tako pridno pljuvate, pa ga od blizu še videli niste, kaj šele zapeljali kakšen krog.
Če glasujem z denarnico, vsekakor prej kupim MG4 kot pa ID.3, značka gor ali dol. Kdaj bo VW dal 7 let garancije na svoj EV? Nikoli. Le zakaj?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani