20 minut traja polnjenje samo. Če je eden pred teboj, je to mimogrede pol ure (recimo, da je tisti pred teboj že do polovice napolnil), lahko tudi več...
A veš, da še nikoli nisem prišel na 100% zasedene hitre polnilnice na avtocesti. Pa sem zdaj že precej tisoč kilometrov naredil. #toktok
Vidim, da je še kar fama okoli groznih ur čakanja pred polnilnicami. Na hitrih polnilnicah je relativno hiter obrat. Jaz sem redko dlje od 20 minut na kakšni.
Sploh pa imajo vse (hude) penale za "kampiranje", to je zasedanje polnilnice. Pri večini polnilnic je to postavljeno pri 60 minut, nekod v Italiji pa že pri 45 minut (na ultra hitrih).
Saj pravim, morate preizkusiti v praksi, boste lažje komentirali, kaj gre in kaj ne ...
Je pa res, da tudi jaz ne bi prikolice vlačil z EV po Balkanu ...
Sem pa šel z ZOE na Krf, v Atene itd., tako da ni noben bav-bav. Še največji izziv je bila jugovzhodna Srbija - ker tam pač (še) ni polnilne infrastrukture.
No upor je enak za vse tipe avtov. pa še SUV so izbrali tako da je primerljivo z mojimi
dvorjan, glede na tvoje izkušnje mam resno vprašanje. električni avti so avtomatik zato:
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario, in avto crkne - ali ti lahko prestaviš iz D? To je muka okvar avtomatikov...in ne pomaga drugo kot avtovleka
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario spet - kake so asistenčne storitve (ICE dobi kantico oz ma vključeno)?
ICE al pa štrom, če zmanjka v nemčiji oba fašeta kazen
1a) Zmanjka elektrike v pogonski (HV) bateriji - še preden jo zmanjka imaš "polžek" način, kjer ti avto sporoča, da se odvleci s ceste.
1b) Če se elektroni HV-baterije popolnoma izpraznijo, še vedno lahko prestaviš v N, saj za menjalnik skrbi klasični (12V) akumulator.
2) Praktično vse asistence danes, vključno z našim AMZS že vozijo s seboj agregate in ti na mestu, kjer si ostal brez elektrike, omogočijo polnjenje par procentov, da se privlečeš do polnilnice.
3) Če imaš srečo, ti ustavi kak EV "sotrpin", ki ima sodoben EV s tehnologijo V2L, pa preko njega napolniš nekaj % za scenarij iz točke 2).
Nisem še ostal čisto brez, čeprav sem ZOE peljal še 18 km potem ko je že kazal 0 % baterije. Je pa najprej zmanjšal moč, potem pa še prižgal ikono polžka. Takrat sem vedel, da je vrag odnesel šalo.
Samo napisal sem vam svojo izkušnjo, da sem v grdem zimskem vremenu z EV prevozil več kot 1000 km in za to odštel manj denarja, kot če bi šel z ICE. In potem se je usulo primerjanje in pretiravanje s strani "ICE fahrerjev".
Pa komentiral sem, da avtomobilistični novinarji nimajo pojma in delajo veliko škodo EV-jem s svojimi nebulozami.
Tocno to sem jaz napisal, ce mu pase elektrika naj uziva, moti me samo da enaci zadeve, to pa ne mores.
Hruske pa jabuka
Mogoče se sprehodiš nazaj čez celo temo.
Jaz nič ne enačim, samo občasno vam povem, da EV ni noben bav-bav tudi za daljše razdalje, čemur večina vas še vedno ne verjame. Ko boste enkrat probali, se bomo pa ... družili na polnilnicah. 😃
Pa če tako rad delaš, ti lahko še zaupam, da v EV-ju lahko polniš/napajaš vse svoje elektronske naprave hkrati. In delaš na prenosniku ali telefonu tudi ko se avto polni - ne rabiš držati ročke ves čas ... 😃
A potemtakem ti po avtocesti voziš do roba vsakega izvoza in nazaj, ali kako?! Da izkoristiš res vse površine, kar si jih plačal z vinjeto?
Izvozi so seveda jasno del avtoceste, tega nisem demantiral, kot želiš ti prikazati. Pogovarjava se, no, vsaj jaz, o dodatni poti, ki jo prevoziš za tankanje goriva. In ta dodatna pot se začne s tistim metrom, ko zapelješ na izvoz iz avtoceste. Ne vem, otrok to razume ...
Mojster, tukaj se pa ne bova strinjala. Šteje začetek izvoza in ne konec. Ker AC zapustiš na začetku izvoza, sicer bi se normalno peljal naprej. In tudi na našem izjemnem Shellu, ki ga omenjaš, imaš od začetka izvoza do prostega točilnega mesta vsaj 100 metrov.
In spet, kot sem v tej temi že večkrat zapisal, vas ne razumem, zakaj vedno zapenjate v neke robne pogoje. A so realnost? Niso, kot nobena skrajnost. In v povprečju se kar lepo navoziš, če zapustiš avtocesto, da greš točit cenejše gorivo. A je to tako težko priznati in zakaj?!
Sorry, ni 100 metrov, sploh pa ne od izvoza na avtocesti - za te smo si verjetno enotni, kje se začnejo, ali pač?
In lahko iščeš 1000 in 1 izgovor, dejstvo je, da je treba za milijone črpalk zaviti par minut iz avtoceste - ja, tam, ko ti zmanjkuje goriva, greš dol. Ne vem, zakaj zdaj tako izgovarjanje, pa saj se je že vsak od nas kdaj peljal po avtocesti - doma in v tujini.
Edino, kar skoraj vsem e-polnilnicam manjka, je streha nad glavo - to bi pa projektanti lahko vedeli. Ampak nekoč bodo ...
Ja, seveda. Ampak tudi zavijanje dol z avtoceste in iskanje bencinske črpalke je potratno z vidika časa. Ker nikjer ni samo 100 metrov, razen če imamo različne metre ...
Se pa čisto strinjam z @Boss, infrastruktura polnilnic se mora še precej izboljšati, da bo kos bolj masivnemu prehodu na EV-je. Ampak glede na to, da sem potoval v soboto, pa nikjer ni bilo niti 50 % zasedenosti, vendarle ni tako hudo ...
Evo, izpis iz polnilnic pravi total 78 minut za polnjenje. Itak sem kombiniral eno polnjenje s prehranjevanjem, enega z WC-jem, na enem pa sem malo poklepetal z ostalimi EV mojstri in kaj koristnega izvedel.
Pa še nekaj pozabljate - tudi vi bi morali kje tankati, in cene bencina/dizla ob AC so zelo zasoljene. Še v mestih po Nemčiji je gorivo po 1,8-1,85€/liter, na avtocestah pa že krepko čez 2€/liter.
Modelu enkrat spodleti polnjenje in potem gre vedno polnit še pred 25 %. ROTFL
In potem jamra, kako se podaljša čas potovanja.
Mimogrede, včeraj sem naredil 1024 km z EV. Večino od tega po dežju in snegu, temperature cel dan med -3 in 4C. Na polnilnice sem prišel z 8, 5 in 7 odstotki. Pa me ni bilo niti najmanj strah. Ampak, ja, nekaj so izkušnje ...
Aja, še to. VSA polnjenja, tudi tisto pred začetkom poti (7-100%), sem opravil na javnih polnilnicah v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Strošek 63,5€.
Ja, tudi jaz mislim, da Provida do 150 km/h po vašem števcu nikogar ne ustavi. Itak je to realnih 143 pa še 7 km/h tolerance, torej se ravno 136 km/h šteje. Da bi pa na AC pisali kazni za 40€ in potem še polovička, je pa neumno ...
20 polnilnih postaj = 40 polnilcev, čakalna doba do 48 ur
Zdaj razumes pomen razvoja infrastrukture?
Ce ti mas sreco da najdes eno-dbe prosti polnilnici se ozri naokoli in pomisli da gre vse okoli tebe na elektriko
SPet operiraš z robnim primerom. Res robnim.
To je kot bi cela Slovenija na dela prost dan šla smučat na Kanin in tankat na črpalko v Bovcu. Rezultat bi bil isti. Kolaps. Pa še bencina in dizla bi zmanjkalo. Tukaj vsaj štroma ni zmanjkalo.
Pri EV so največja težava "neplanirani dogodki". Pri nas, na primer, je bilo v planu, da bo žena prevozila 60 km, ker je naša nona morala na nek pregled. Proti vsem pričakovanjem so jo obdržali v bolnici, zato je žena naredila dodatnih 60 km, da je šla domov iskat stvari zanjo (pribor za osebno higieno, zdravila, natikači, dve knjigi, polnilec za mobitel, ...). Potem je pa padlo še, da je bilo nujno neko reč odpeljat na Jesenice, čeprav naj bi to peljali v petek (včasih majstri prehitevajo, čeprav se jih praviloma vedno čaka). In je bilo še dodatnih 450 km.
In tako je BTjka iz načrtovanih 60 km danes naredila preko 500 km - skoraj 9x toliko, kot je bilo planirano. Pri dizlu to ni problem, 10 minut na črpalki (točenje in plačevanje), pa greš dalje. Pri EV, če te doleti nekaj nepredvidenega, si občičal...
Nič nisi občičal. Do 20 minut na hitri polnilnici pa res ni nek bavbav. Če si pa od doma šel približno poln, pa še 10 minut ne rabiš prebiti na polnilnici z nekim spodobnim EV.
Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.
Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃
Ne glede na to, kaj vse boste še privlekli v to temo, od otroškega dela in kopanja redkih zemelj, ki jih je v baterijah čedalje manj. Litij ni tako zelo redek. Čez par let bomo dobili že natrijeve baterije (no, koliko je soli po svetu?!), takrat vam bo pa zmanjkalo izgovorov. Ste pogledali, kakšni materiali sestavljajo sodobne katalizatorje in DPF ter GPF filtre? Le čevlje sodi naj kopitar ...
Obenem pa pozabljate, koliko energije se porabi za ICE vozilo ter koliko ogljika se ustvari. In ne, tudi tu vam proizvajalci še kako lažejo. Samo pomislite - motor v ICE ima cca. 2000 sestavnih delov. Ki jih seveda ne dela ena tovarna, temveč vsaj nekaj deset, še raje pa sto dobaviteljev. Ki svojo robo pošiljajo po celem svetu. Že zdrava kmečka pamet da vedeti, da bo to energetsko in ogljično potratnejše od EV, ki ima za faktor 50-100x manj gradnikov pogona.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Čakaj, da tvoji in sorodnim Mazdam začno odpovedovati "mild hybrid" sklopi, jurja ne bo dovolj za popravilo ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani