Za to pa ima dizl lokomotiva in ladja EV motor, elektriko pa proizvaja dizl agregat.
Za ladjo ne morem nič trditi,ker nisem "iz foha",a za lokomotive pa lahko razložim.
Tukaj je izbira vrste pogona čisto iz tehničnih razlogov.
Ta vrsta pogona se sicer uporablja tudi pri nekaterih novih Nissan "EVjih"-tam je to "strel v koleno",pri lokomotivah je pa drugače.
Pri lokomotivah obstaja tehten razlog,za kaj tako-ker moraš poganjati najmanj 4 ali pa celo 6 osi (8/12 koles).
Tukaj obstaja zelo velik tehnični problem,ki ga je mehansko praktično-razumno nemogoče uresničiti.
Največji razlog je neenaka obraba kolesnih dvojic. Tu gre predvsem za dinamične razloge (teža na posamezno os) in dinamične sile pri vleki-vzpenjanje,strig ipd.
Zaradi tega se kolesni obroči koles neenakomerno obrabljajo-posledica pa so različni premeri koles.
Kaj takega npr. pri "tapravem 4WD" ni tako velik problem,ker so tekalne površine asvalt/guma,in se tukaj marsikaj "oprosti".
Pri železniških kolesnih dvojicah (os in par koles) je pa drugače,ker morajo zdržati neprimerno večje število prevoženih kilometrov-tukaj ni menjava kolesnih obročev "stvar 15-20min.",kot je to pri avtomobilu.
Torej imamo že pri lokomotivah zelooo starih letnikov (takoj za paro) zahtevo po hkratni vleki na oseh,katere se vrtijo z različnimi hitrostmi.
Za pojasnilo-za časa pare,je to bil en od glavnih razlogov,za kaj parne lokomotive niso imele več kot 1-2 gnani osi (2-4 kolesa)...seveda z istega parnega bata.
Pri modernejših lokomotivah,kjer so zahteve tudi po veliko večjih vlečnih silah,pa se zahtevajo tudi različni navori na različnih gnanih oseh,da z tem zmanjšamo efekt vzpenjanja,in posledične izgube adhezije na sprednjih oseh kolesnih dvojic.
Hkrati nam električni pogon vsake posamezne osi omogoča t.i.kosmatenje. to je kontrolirani zdrs (po domače "kopanje" gnanega kolesa),da se z tem greje tekalna površina,in da za kratek čas pridobimo boljše razmerje adhezije med kolesom in tirnico (po domače,da se "izvlečeš iz dreka").
Mehanski prenos z diesel motorja na več osi ob takšnih zahtevah bi bil tehnično in ekonomsko nesmiseln....tehnično bi se ga mogoče še dalo narediti,a stroški obrata in vzdrževanja bi bili astronomski ob hkrati neprimerno nižjih performansah lokomotive.
To je seveda razlog,za kaj so takoj za paro šli na električne vlečne motorje-tukaj od generatorja,regulacije (takrat še čist simpl z predupori) vlečeš le kable do vlečnih motorjev in problem rešen.
Pri novejših lokomotivah pa je to komplicirano "300na uro"...oz. vsaka os je "zgodba zase".
Za tiste,ki jih to dolgo nakladanje ne zanima-na kratko-pri lokomotivah se strošek pri gorivu zaradi neučinkovitega pogona povrne z cenejšim obratom (cena lokomotive,vzdrževanja...),in boljšimi performansami (večja zmogljivost in večja uporabnost,ker lokomotiva ni pretežka za določene proge).
Nikoli in nikdar nisem bil EV hater. Celo veliko pozitivnega sem videl v uporabi malih mestnih EV.
In potem je leglo skorumpiranih in nesposobnih politikov ki se imenuje Evropski parlament, potrdil sklep, da od leta 35 ne smemo več vozit z normalnimi avti, ampak samo še z viličarji.
Zelo enostavno, če želiš odpor ali sovraštvo, potem uvedi prisilo.
Prosil bi admina da uvede temo z naslovom Zakaj sovražim EV
Lol, se bo našel pa kdo drug. Pač to je še ena plat tega, da je EV na začetku. Vrjetno tudi prvi kovač, ki je začel doma šraufat avtomobile namesto kovat podkve ni bil dobrodošel. Pa poglej sedaj, vsak tadrug mehanik ima "popoldanca".
Ne me narobe razumeti...ne želim si,da ga "poknejo"...samo takšnim se hitro kaj "zgodi"🙄
V bistvu nam je vsem potrošnikom v interesu,da so takšni,kateri delajo tiste "domače naloge",katere bi morali proizvajalci sami.
Tudi širjenje znanja (katerega proizvajalci 100% imajo) je super za potrošnike...pač z tem je manj "natege".
Po moje bo tip kmalu začenjal odpirati poslovalnice tudi v drugih državah...mogoče tudi "odpade" itd...vse to je povezano...
Am, kaj mi tukaj uhaja, dečko si gradi biznis okoli EV in zdej je za stran spravt al kaj točno si hotu povedat?
Kjer je veliki cvenk v igri,so tudi "čudni prijemi".
Če si pogledal cel Youtube prispevek...malce kalkulator v roke in računaj.
Tukaj je velika finančna škoda za proizvajalce...in tip "stopa na žulje" (poglej Renault DC/DC converter požari) proizvajalcem tam,kjer jih največ stane.
In za povrhu hude obtožbe,da niso sprožili vpoklica kljub veliko primerom požarov....naj se npr. lastniki ZOEjev združijo v skupinsko tožbo proti Renaultu...to niso heci...
Ja-meni je čudno,da ga še niso..."je padel po stopnicah"..."omahnil z balkona"..."se ponesrečul v gorah"...sam si "nariši".
Sej zanjga pri tek km ne bo dobil nič oziroma bistveno manj kot si zdajle misli.
Je pa res,da ima sončnico,polni samo doma,in si z ženo "podajata" ključe...torej drugi avto le če sta navzkriž z šihti,in ima on nastop ali konec šihta ob taki uri,da mora z avtom v službo oz. ne more na šiht z vlakom (je iz okolice Zidanega mosta).
Je pa seveda res,da sončnica kot tudi Tesla nista bila zastonj...to se pogosto kar pozabi,k "smo kupili sončnico za bajto oskrbovati ..."
No ja,vsak ima svojo računico...mu pa vseeno želim brezskrbne kilometre...je dober dečko,se spozna na štrom mehaniko ipd....če ima tip doma lift za avto in mašine za montažo in centriranje koles,pol je stvar jasna...tip se spozna.
Do sedaj v letu in pol pr Tesli optika fuč levo zadaj...je moral dat nastaviti,in je sedaj OK...
Mimogrede...drugi avto je star Civic-bencinar...je pa do Tesle imel dve leti T-Roc-a...je rekel:..."nikoli več VW"....pravi,da deli in cene še nekak,a če se počasi pojavlja problem,ne bodo v garanciji zamenjali problematične komponente (tudi pri njemu izjemno visoka poraba olja),dokler čist ne škripne...in seveda za sabo potegne v drek še druge komponente...dejansko mora čist crkniti,tačas pa je za njih vse "v tolerancah".
Sem se pogovarjal z sodelavcem,k ima Teslo model-Y...o tistem hrvatu,k rihta EVje...pravi,da še cudno,da ga niso ubili...in o Renoult-ih (se je samo smejal)....
...z zeno skupaj v letu prevozita 33.000km..In je rekel..."do 192.000km ima garancijo na baterijo in pogon...pri 180.000 bo naprodaj..."😂🤣
Enake znamke vozilo, enak model vozila, enak letnik vozila, enako veliko vozilo, še barve je enake, enkrat štirikolesni pogon in dvolitrski turbo dizel (poraba 6,7), drugič 1,5 litrski ne-dizel s sprednjim pogonom (poraba 8,8).
Zame ni več dileme, kakšen motor je edina prava izbira.
Ne smeš ga voziti kot diesela...šaltanje pri nizkih obratih ni za bencinarja...pri obremenitvi seveda,da ne bo kdo mislil,da moraš skoz pr visokih šaltati.
Ne rečem,da ti tako voziš,a je res,da zelo veliko voznikov,ki prešaltajo iz diesela na bencinarja le te vozi "narobe", in se nato seveda pritožujejo nad porabo.
Te vrline so tuje vsem politikom po vrsti... ni vazno, ali so levi, desni, zgornji, spodnji ...
Nisem govoril o politikih,ampak o Slivki oz. normalnih smrtnikih.
Politika je kurba,in taki so tudi pilitiki.
Samo vprašanje je,ali je človek neumen,in jim nasede.
O levičarjih in desničarjih po političnem prepričanju pa sem tudi že pisal.
V osnovi je tako,da levičarji stremijo k temu,kako se bi naj drugi spremenili,da dosežejo idealbo družbo,desničarji pa stremijo k rast,trudu in izboljšanju sebe,da tako izboljšajo družbo.
Pozor-ni lahko biti desničar...pa preberite temo,ko se je hotelo @Alex nadeti nagobčnik....se boste takoj spomnili,kaj mislim.
Lažje je biti levičar,zahtevati pravice,in pozabljati na dolžnosti.
Ni panike, sem že navajen, da me napadajo čisto vsi: komunisti kričijo, da glasujem za Janšo, "Janševci" me zmerjajo z "levičarjem", župnik pravi, da sem "antikrist", ateisti mi pravijo, da imam že kolena zrabljena, ker toliko klečim pred oltarjem, našel se je celo model, ki me je spraševal, kako jaz kot mormon..., še najbolj nadležni so pa tisti iz davčne...
Zato se pa malo razgledujem po novi lopati. Mogoče kakšna iz ogljikovih vlaken...
Ker pa to ni stvar te teme, tudi jaz dalje ne bom...
Upam, da nisem zdaj komu pokvaril veselja, ker je nabavil zalogo čipsa, pa teme zmanjkalo...
Ne verjamem,da si levičar...v hribih si tega ne moreš privoščiti...tam človek mora znati z svojo glavo razmišljati,mora biti priden,z svojimi rokami delati,se ne ukvarjati z neumnostmi...tam je normalna kmečka pamet alfa in omega,če ne je po tebi....
Vse stvari v zvezi z ev vozili so preslabo dorečene in posledično je sedaj nešteto problemov, ker si vsak po svoje kroji raznorazna pravila in zahteve....
In na koncu "vsaka sola nekaj stane"...ena manj,druga več...
Sem že pisal o tem...z lažmi si vsa ta pro-EV srenja dela medvedjo uslugo...ker...samo 1x se mi boš zlagal in nikoli več.
Aja...še nekaj,kar omenja v intervjuju...zamenjava celic v baterijskih sklopih...sem tudi sam pogruntal,ko sem pri baterijah Metabo vrtalnika testiral celice po dobrih 10 letih uporabe...namesto 1,3Ah so imele še 0,9-1Ah,kar niti ni bilo tako slabo,a se je poznalo pri zmožnosti oddaje toka...so bile enostavno "zmatrane", im si stroj komot z roko zaustavil...ko pa sem zamenjal vse celice z novimi-ni šanse-ti kožo odtrga....
Enako je tudi pri abtobaterijah...ja,lahko jih "popraviš",a ne z novimi celicami,ampak z enako "zmatranimi" kot so ostale,katere so v neki meri "še OK".
Seveda je to podaljševanje življenske dobe paketov dobrodošlo v stroškovnem,okoljskem itd. smislu...a ni v interesu proizvalalcev...je kot neka vgrajena obscolescenca,kar pa kaže na to,da ta tip tehnologije še daleč ni zrel za to uporabo....stara pesem.
Pa ne rečem,to sem že domneval,ker se pač tudi z to tematiko bavim...pač po potrebi...nisem pa si mislil,da je pri motorjihin in elektroniko tako hudo...."Mercedes sa 18.000km"😯
@Bini...se mi zdi,da boš ti kriv,če @dvorjan ne bo mogel spati...kolikokrat je bil negativno omenjen Renault oz. ZOE....Pouch-type celice za en drek,motorji z ležaji za en drek,inverterji za "živeli 1.Maj"...
Ekstremno informativen članek,a jih tip tudi malce poka z kao 10x nižji stroški vzdrževanja...in predpostavlja,da boš vsakih 3 leta naredil po 100.000km....moraš itak ves ta EV hipe vzeti orng z rezervo...
Tole je tudi zanimivo...baker...ali bo šla cena v nebo,al kaj...ne bo ga dovolj...
V bistvu je bolj problem v neukem piscu članka, ki ne obvlada osnovnih pojmov. Tu gre za priporočilo "rotating tires", torej menjave naprej nazaj z namenom bolj enakomerne obrabe in ne menjave starih gum z novimi.
A ni tko, da je v ceno novih vraćunan tudi prispevek za razgradnjo? In ti ne bi smeli računat razgradnje starih. Namreč to je narejeno zato, da folk odpelje k vulkanizerju in ne meče v hosto.
Odkrito rečeno-niti sanjalo se mi ni,kako je z tem😄
Pa kaj si jih drugače hotel prodati na bolhi, ali kako? 😉
Enkrat sem ene Dunlop SP WinterSport 3D pustil vulkanizerju za 20€...dve z 4mm,dve pa z 6mm profila...6let stare...za poleti za kakega "butlja" še za ponucati,pozimi pa za ubiti se...si malo zabremzal,in je kar letelo,kamor je hotelo😬.
Od takrat naprej-6 let je pri meni meja,pol pa me ne zanima več,kaj bo kdo z njimi počel,samo znebiti se jih hočem,in nočen nič zajebancije prek bolhe ipd...pa nimam mira iz nočne-klici,SMSi,pa daj mi jih dostavi,pa...ma dobesedno jebe se meni za takšne "smeti"...mojega avta ne bodo več videle.
Evo-zrihtal nakup,premontažo na feltne itd...na avto bom pa sam...je treba malce zavore popucati,pregledati,in rad to sam naredim...lepo počasi in v miru,da je narejeno,kot je treba.
DOT je 0524...lih prav,k baje jih začnejo sredi Decembra delati...spet Made in Germany😃👍...to pa danes že zelooo težko najdeš.
333€ gume,montaža na feltne,centriranje in stare pustil pri njih...mi je vseeno,kaj bodo z 6-let starimi...dve sta pa itak že flikane,tako da...boli me pimpek.
Najbrž v Soboto zrihtam na fordeka🙄...bo draga vesela😊
Aja,ima Vulco eno promocijsko akcijo imenovano "TireGuard365"...skeniraš račun,in registriraš,pa dobiš 1-leto "kasko" na gume (največ 4x popravilo itd...)...je zastonj,torej fino...pač samo k dobijo tvoj email...samo,jaz k skoz šraufe gazim🙄,zna prav priti😅
V redu nakup😃
Aja-pri Grošu...gužva nenormalna...enih 10 avtov v vrsti...jim laufa na polno,tako da tiste dve ženski na kasi ne vesta kje imata glave...se mi ni dalo čakati,sem kar pri njih pustil,in šel danes mimogrede iz nočne iskati...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Za ladjo ne morem nič trditi,ker nisem "iz foha",a za lokomotive pa lahko razložim.
Tukaj je izbira vrste pogona čisto iz tehničnih razlogov.
Ta vrsta pogona se sicer uporablja tudi pri nekaterih novih Nissan "EVjih"-tam je to "strel v koleno",pri lokomotivah je pa drugače.
Pri lokomotivah obstaja tehten razlog,za kaj tako-ker moraš poganjati najmanj 4 ali pa celo 6 osi (8/12 koles).
Tukaj obstaja zelo velik tehnični problem,ki ga je mehansko praktično-razumno nemogoče uresničiti.
Največji razlog je neenaka obraba kolesnih dvojic. Tu gre predvsem za dinamične razloge (teža na posamezno os) in dinamične sile pri vleki-vzpenjanje,strig ipd.
Zaradi tega se kolesni obroči koles neenakomerno obrabljajo-posledica pa so različni premeri koles.
Kaj takega npr. pri "tapravem 4WD" ni tako velik problem,ker so tekalne površine asvalt/guma,in se tukaj marsikaj "oprosti".
Pri železniških kolesnih dvojicah (os in par koles) je pa drugače,ker morajo zdržati neprimerno večje število prevoženih kilometrov-tukaj ni menjava kolesnih obročev "stvar 15-20min.",kot je to pri avtomobilu.
Torej imamo že pri lokomotivah zelooo starih letnikov (takoj za paro) zahtevo po hkratni vleki na oseh,katere se vrtijo z različnimi hitrostmi.
Za pojasnilo-za časa pare,je to bil en od glavnih razlogov,za kaj parne lokomotive niso imele več kot 1-2 gnani osi (2-4 kolesa)...seveda z istega parnega bata.
Pri modernejših lokomotivah,kjer so zahteve tudi po veliko večjih vlečnih silah,pa se zahtevajo tudi različni navori na različnih gnanih oseh,da z tem zmanjšamo efekt vzpenjanja,in posledične izgube adhezije na sprednjih oseh kolesnih dvojic.
Hkrati nam električni pogon vsake posamezne osi omogoča t.i.kosmatenje. to je kontrolirani zdrs (po domače "kopanje" gnanega kolesa),da se z tem greje tekalna površina,in da za kratek čas pridobimo boljše razmerje adhezije med kolesom in tirnico (po domače,da se "izvlečeš iz dreka").
Mehanski prenos z diesel motorja na več osi ob takšnih zahtevah bi bil tehnično in ekonomsko nesmiseln....tehnično bi se ga mogoče še dalo narediti,a stroški obrata in vzdrževanja bi bili astronomski ob hkrati neprimerno nižjih performansah lokomotive.
To je seveda razlog,za kaj so takoj za paro šli na električne vlečne motorje-tukaj od generatorja,regulacije (takrat še čist simpl z predupori) vlečeš le kable do vlečnih motorjev in problem rešen.
Pri novejših lokomotivah pa je to komplicirano "300na uro"...oz. vsaka os je "zgodba zase".
Za tiste,ki jih to dolgo nakladanje ne zanima-na kratko-pri lokomotivah se strošek pri gorivu zaradi neučinkovitega pogona povrne z cenejšim obratom (cena lokomotive,vzdrževanja...),in boljšimi performansami (večja zmogljivost in večja uporabnost,ker lokomotiva ni pretežka za določene proge).
Povezava za deljenje
Deli na druge strani