Mogoče zanimiv pojav. Ko vtipkaš številko prodajalca v Google, vrže ven med slikami oglase za Toyoto Yaris in Mazdo 6. Kakor, da bi se menjavali različni avti pod dvema oglasoma...
Sabine je faca. Fizik po izobrazbi in stvari predela v detajle in poda dokaj realna mnenja, ki so osnova za nadaljne debate, vsaj po mojem tehnično realnem pogledu na svet. Drugo je pa, če večina ljudi to razume. Po moje bolj slabo kaže...
Na žalost je fizika edina stvar na svetu, ki jo ne moreš obrniti in vedno prekriža lepe načrte (butastih) politikov in tudi drugih sanjačev. Dejstvo je pa, da se je treba premikati naprej, drugače obstanemo. Samo ne pa tako na glavo in tako, da napišemo na nek papir kaj bo leta 2035 ali karkoli so se že zmenili na neki večerji...
Pri tem blesavem avto.net-u nikoli ne veš kaj se bo zgodilo z oglasom, če kaj klikneš. Jaz sem imel zdaj primer, da sem po dogovoru za prodajo in prepisom raje počakal da se je vse izteklo (kar lahko traja nekaj dni, če je kupec od dlje, prišel je pa na ogled čez vikend, kar se večinoma zgodi) kot pa da sem prehitro brisal oglas. Sicer piše da gre v nek arhiv, ampak nivo nadgradenj je pa pri tem portalu za nikamor. Vse enako že 10 let, podobno kot Bolha... Ko sem iskal avto, sem tudi opazil da nekatere oglase filtri kar spregledajo in potem imaš kar imaš. Pa še kaj bi se našlo. Kako bi rekli po domače - "dobro je, za kerga je". 😬
Meni je smešno, ko se te tehnologije od ICE, pa H2 in EV gleda kot na neko tekmovanje kaj bo zmagovalno. Mislim, da bo na koncu dobro, če bo prisotna raznolikost tehnologij, ker nam to kot družbi daje odpornost na kakšne kritične situacije, ki se lahko zgodijo. Prav tako iz tehničnega vidika vsaka tehnologija ni za vsak namen dobra in je brezveze, da se jo rine tam kamor ne spada.
Kot primer lahko povem, da v naših koncih lahko Škodo Superb, ki mislim da je ena izvedba mehki hibrid (pardon, če sem se narobe izrazil), popravlja samo en uradni servis, ker ima certificiranega mehanika. Pa je servisov kar nekaj.
Drug primer. Oče je bil par let lastnik Renault Zoe, pa je bilo znanje na Avtotehniki Celje zelo slabo za kakšna tehnična vprašanja. To je sicer že nekaj časa nazaj, tako da ne vem kako je zdaj.
Da bi pa kakšni fušarji pod kozolci tole delali, bo pa še nekaj časa preteklo pomoje.
Hitrost razvoja in raširitve elektromobilnosti bo definirala infrastruktura. Dokler je ne bo, ne bo širitve, to je zdaj upam da že vsem jasno.
Eh, to je tako. Teh postopkov je nešteto. Samo v prakso za neko ceno jih je vedno problem skalirati. Rimac je rekel, da že odkar se ukvarja z elektriko čaka na preboje z baterijami, ki jih imajo razni inštituti polna usta. Potem pa to kar nekam izgine...
Sem bolj nov uporabnik Mazde, imam pa tudi vmesnik za Android, brez tega tule, telefon pač na kabel priklopim. Bom pa malo pogledal, sliši se zanimivo.
Me pa zanima kako najbolj praktično uporabljate Android vmesnik. Ko zaženem avto in priklopim telefon, potem še en čas traja da se vse skupaj postavi, pa kontakte vedno znova uvaža za komunikacijo preko osnovne bluetooth povezave, itd. Nekje sem zasledil priporočilo, da osnovnih stvari, ki jih ima avto niti ne potrebujem, če imam Android vmesnik. Sem pa izklopil bluetooth v avtu, pa je potem vrgel ven, da ga moram vklopiti, če hočem Android vmesnik uporabljati, kar mi ni logično, ker moram telefon tako vedno preko kabla povezati.
Kakšni pametni nasveti in izkušnje za nas začetne uporabnike?
Kakor jaz vem je edino problem, če jih brez felg postaviš pokonci. To jih lahko deformira. Če so na felgah pod tlakom, pa težko vidim, da bi se z gumo kaj zgodilo. Malo si predstavljajte obremenitve zaradi centrifugalnih sil pri recimo 180 km/h. Tukaj se pa o zloženih gumah pogovarjamo.
Jaz sem jih tudi včasih spuščal, ko sem jih še sam menjaval. Ne vem, neka zapuščina iz starih časov od ljudi od katerih sem se učil. Danes to verjetno ni več potrebno zaradi napredka pri gumah. Razen če kdo nima dobre razlage zakaj bi to bilo treba. Včasih so gume zaradi žganja sonca tudi pokrili ko so prišli na morje, pa še kdo to danes počne?
Zdaj pa en komplet naložim in se odpeljem k vulkanizerju in mi samo previjači vse štiri potem pa jih doma zložim eno na drugo brez nižanja tlaka in čakajo na zimo / poletje.
On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS. In real-world conditions, even an alert and experienced driver without ABS would find it difficult to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces the chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.
In gravel, sand, and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. Some vehicle manufacturers provide an "off-road" button to turn the ABS function off. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid, though the loss of control remains more likely on soft surfaces such as gravel or on slippery surfaces such as snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels and detecting individual wheels skidding). The availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.
Te pedr-bremze imajo tudi na avionih drugače. Pa ravno zaradi krajšanja zavorne razdalje pri pristankih so bile vgrajene. Drugače mi pod pedr-bremze Google ne najde nič, samo ABS najde nekaj.😁
Teh debat sem imel že v nedogled in se meni ne da več. Ponavadi samo še par dejstev prilepim ali podam direktno v pogovoru in potem pustim. V glavnem, če se brez ABS-a ustaviš prej je vsa razlika v tem, da imaš hudo boljšo gumo. Ni ABS zato, da bi pa potem slabe gume vozil in se na njega zanašal, da bo krajšal zavorno pot.
Imaš prav glede zavornega sistema, nima veze, ker si na polnem zaviranju.
Seveda pa trdiš, da stična ni pomembna. Torej se avto z 165/65R14 ustavi isto kot 275/45R20?
Če zaviraš na polno z ABS-om, trdiš da se bosta isto ustavla?
Vse kar zdaj iščem, pravi da širše zavira bolje. Še na cestnih kolesih grejo na širše za spuste.
Čist jeba, kot si rekel, fizika je res neusmiljena 😆
Nekako tako, ja. Širina vpliva zaradi povečane verjetnosti kontakta, kar je pa vse spet igra koeficienta trenja in vpliv na le-tega. V grobem pa ne bo velike razlike pri ustavljanju. Se pa pustim presenetiti s kakšno dobro raziskavo in kvalitetnim testom ter razlago, ki pa jih ni veliko za najti, se strinjam. V zavornih poteh pa ne pričakujem velikih razlik. Še posebej se pa potem v kakšnem snegu in dežju vse skupaj poslabša, ker je manjša možnost kontakta s cestiščem, ker je možnost splavanja večja. Seveda lamele in odvanjanje vode naredi svoje, samo ima vse skupaj tudi svoje meje.
Dobra guma je ena in edina stvar s katero za najmanj denarja dobiš največjo razliko v performansih avta. Oz. za mene kot normalnega voznika, ki se ne vozi na meji, naredi razliko v zalogi varnosti.
A so bile te t.i. gume slabši proizvajalcev istih dimenzij, na istem vozilu?
Če ni stična površina enako velika, je nemogoče primerjati. Pa še vozilo mora bit enako, saj drugače sta masa in zavorni sistem različna.
Tukaj je zelo, zelo, zelo dosti parametrov, ki lahko vplivajo na rezultat zaviranja.
Tole pa ne bo res. Gume so edina zadeva, ki skoraj poenotijo avtomobile za miljon € in 20 k€. Poglej si zaviralne poti različnih avtomobilov. S podobno gumo in enako podlago se vse konča pri enaki zaviralni poti pri zaviranju iz neke enake hitrosti. Trenje in osnove fizike sta tu neusmiljena. Nič ne pomaga zavorni sistem, pa pakne, pa diski. Na žalost. Stična površina pa sploh nima veze s koeficientom trenja - vem, da je malo kontra kmečki logiki, ampak tako je, že tisočkrat predelano na spletu. Malo pomaga ABS, ker prepreči, da guma zdrsne in drži trenje na večji vrednosti, ampak, to ima danes vsak avto, tako da je brezpredmetna debata.
Glede Vraskega pa - saj imajo vajo, kjer se gleda čisto in samo zaviralna pot pri polnem zaviranju. Tu je vse kar je pomembno guma, vse ostalo nima smisla. Avto se ustavlja z gumo in ne z zavorami. Podlage tam pa sigurno naredijo limit trenja med gumo in podlago in ne med diskom in ploščico, kar je pa tako ali tako že izredna situacija s hudim brake fade-om, ki se pa pojavi če na normalni cesti res čudno voziš - z izjemo dirkališč, seveda.
Malo se bom vključil v debato. S testi in subjektivnostjo se strinjam, težko je to malo po občutku določiti, razen če ni res velike razlike med gumami ali pa če si poklicni športni voznik.
Kot primer je mene presentil tečaj varne vožnje na Vranskem. Bil sem prepričan. da imam še v redu gume - več kot dovolj profila za letno pnevmatiko, pa sem se ustavljal med slabšimi tam na tistih močenih spolzkih podlagah, ki to hitro pokažejo. V glavnem, tam sem se naučil, da stara pnevmatika ni več tisto kar je bila. Bile so pa 5 let stare, še prve, ki so bile na novem avtu.
Še bolj me je pa presenetil voznik zraven, ki je po ADAC testu vozil eno izmed boljših pnevmatik, menjano z začetkom letne sezone, tam smo bili pa maja. V glavnem se je ustavljal malo boljše od mene ali pa tam tam. Nobene logike, vozniki s pnevmatikami dosti slabšimi po testih, so se ustavljali bolje. Takrat mi je vse skupaj dalo misliti...
Dobim da je Zaprt klub. No, pa naj kdo iz kluba prosim sem napiše osnovne podatke, če jih imate tam...
Iz specifikacij vidim, da je količina olja v AT menjalniku za Skyactiv-g 2.5 7,8 litrov. Po napotkih nekaterih tu to pomeni, da se ga brez spiranja zamenja okrog pol.
Kaj nihče nima nič? Ajej, a ni tole Mazda forum? Bom moral sam zlesti pod avto. Sigurno je kdo že kaj iskal okrog podatkov menjalnika (proizvajalec, tip, itd.).
Huh, 1000 in eno mnenje vidim. Se bom jaz tega poizkusil lotiti malo drugače. Mi lahko kdo pomaga z iskanjem podatkov menjalnika? A je proizvajalec menjalnika v mojem primeru Mazda ali imajo zunanjega dobavitelja? Kakršni koli tehnični podatki in specifikacije pridejo prav, v kolikor jih kdo ima ali jih je že kdaj iskal.
Tole sem našel jaz, če ima kdo še kaj več, npr. kakšno nalepko s podatki iz menjalnika, karkoli, pride prav:
The new Mazda FWD 6-speed comes in the following vehicles: 2012–present — Mazda 2.0L–2.5L 2014–present — Mazda 6 2.5L 2013 — Mazda CX-5 2.0L–2.5L In this edition of Fun with Transmissions, we’ll...
NE MENJUJ OLJA V TEM AVTOMATIKU S PRISILNIM SPIRANJEM, KER BOŠ UNIČU VSE SKUP
sori za caps, sam da kdo ne spregleda
to ni dsg kot pri nemcih! menjaj filter, olje, korito dol, spucej magnet...menjaj 4 litre, vozi 30-60kkm in potem naredi samo menjavo da izpustiš iz čepa
Vzameš dol zračni filter s škatlo, odviješ 10 matico in potegneš ven palčko - pogledaš barvo olja... tam bo takoj jasno, kako nujna je menjava
Torej uradni servis totalno mimo z informacijami. Hudo, če je tole res. Sicer me zanima še tehnični razlog, zakaj bi se vse skupaj uničilo s spiranjem. Sem pač firbčen...
Bom preveril olje, pa potem naprej. Predvidevam, da kakšni bolj temni odtenki olja pomenijo nujno menjavo - nekaj takšnega:
1. to je aisinov menjalnik z nekaj predelavami...ima čep za izpust, filter in merilno šibko (koliko je olja v menjalniku)... glede na to, da proizvajalci avtomobilov šparajo na vsakem koraku, dvomim da bi za džabe dali te dele v menjalnik, ker bi bilo ceneje, če bi ga samo hermetično zaprli
2. po aisinu se olje v tem menjalniku menjuje na 60kkm, po mazdino zdrži lifetime - 300 kkm
3. verjetno ti bo zdržalo 300kkm brez problema, lahko pa da ne
4. olje lahko menjaš po 2 metodah:
a) spustiš kar gre iz čepa, vn pride mal manj k 4 litre, naliješ notr isto količino olja in menjaš spet ko je potreba
b) spustiš kar gre iz čepa + daš dol karter, vn pride mal manj k 5 litrov, menjaš filter, spucaš magnet na katerterju in naliješ olje in menjaš spet ko je potreba
5. ČE OLJE NI BILO MENJANO DALJŠE ČASOVNO OBDOBJE, SE MENJAVA ODSVETUJE, KER LAHKO NAREDI VEČ ŠKODE KOT KORISTI v primeru da se držiš metode a... če greš metodo b, nima bit kaj narobe; na tujih forumih nekateri za normalno relacijsko vožnjo celo odsvetujejo menjavo, če pa si veliko v mestu ali na AC in ga rad tiščiš in je menjalnik bolj obremenjen, pa nimaš kaj razmišlat
Iz izkušenj ti povem, da olje pri 120kkm zgleda še ok (ni kritično, je pa črno)... po tej logiki bi šlo komot do 300kkm, bi pa verjetno fejst začelo pacat kanalčke v menjalniku... potem je odvisno od tega kako je avto vožen.. dizel in kratka mestna vožnja - zaradi večjega navora in nenehnega pospeševanja je olje bolj obremenjeno kot pa naprimer pri bencinarju, voženem na dolge relacije, ki ima navora pol manj in je vožnja bolj konstantna,. etc
Uglaunem literček olja pride 25 eur, porabu boš 100 eur + filterček + mehansko delo, naredijo ti ga lahko tudi pri pooblaščencu, lahko greš privat, lahko pelješ do specialistov za AT menjalnike npr v lesce... v servisno knjigo se ta poseg ne zapiše, ker sploh nimajo postavke
In ja, ko menjaš olje se prekleto pozna pri prestavljanju na višjih obratih !!
Ravno pravi povzetek. V eni drugi temi sem se že javil. Torej Mazda 6, G194 AT, 2.5 bencin. Kupljen rabljen, deluje vse v redu, tudi vozi se super. Razmišljam pa o preventivni (oz. nujni, kakor vzameš, ker ni predpisano in zabeleženo v preteklih servisih) menjavi olja v menjalniku, ker bi rad avto imel vsaj 10 let. Na uradnem servisu v Celju so seveda rekli, da se olje ne menja, ker ni predpisano. Če pa kdo želi, pa seveda to naredijo, samo brez menjave celotne količine olja, ker nimajo opreme za to. Naredijo nekaj takšnega kot je opisano zgoraj, s tem da zamenjajo kar steče ven.
Kakšna je celotna količina olja v tem menjalniku in cena menjave s postopkom menjave vsega olja? Lahko kdo predlaga koga, ki to počne in še kaj posebnega na kar je treba paziti.
Bom pa v kratkem uredil še nekaj stvari na avtu in takrat bom tudi prosil za odpiranje kontrolne odprtine olja menjalnika. Na kaj sem takrat lahko pozoren, mi tudi prav pride kakšen nasvet.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mogoče zanimiv pojav. Ko vtipkaš številko prodajalca v Google, vrže ven med slikami oglase za Toyoto Yaris in Mazdo 6. Kakor, da bi se menjavali različni avti pod dvema oglasoma...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani