Petrol prima diesel (tole sem prav napisal) se je spet izkazal saj sem pri zadnjem tanku dosegel rekord odkar imam Potenzo in sicer 5,98l/100km
Razlika v preteklosti med Petrolom in OMV-jem je bila minimalna, zdaj pa je kot ka?e Petrol izbolj?al kvaliteto svojega diesla in to ob?utno saj 0,2-0,5 litra/100km je pri moji porabi kar precej.
1. Petrol Prima Diesel.........5,98 l/100km
2. OMV Sprint Diesel...........6,55 l/100km
3. Petrol Prima Diesel.........6,32 l/100km
4. Petrol Prima Diesel.........6,10 l/100km
5. OMV Zimski Diesel.........6,53 l/100km
p.s.: tole nikakor ni reklama za Petrol ampak dejansko stanje... mene ne zanima kako je ime distributerju goriva ampak katero je najbolj ugodno zato tudi raje sam probavam, kot pa da poslu?am in se ravnam po dogmi o slabi nafti iz Petrola in noro dobri od drugih proizvajalcev.
Joj. skoraj preve? natan?no za moje pojme,tuki gremo ?e v decije morajo bit pa ?e laboratorijski pogoji da to dr?i.... Na cestah je pa .....malo zavore, malo gasa, slab?e vreme...mogo?e vsatajanje z levo nogo..pa luna? Ta je glavna...
Sicer bi pa mogla bit vedno ista razdalja pod istimi pogoji!
Skratka malo me je razo?aral, sem opazil da ga ni vedno najbolje slepo poslu?at, ali pa pa? jaz rabim ?e malo vaje, kaj pa vem.
Pa moti me tudi da ti pi?e npr. ?e 10m do kri?i??a ti si pa u bistvu ?a tam (v mestu kjer so uli?ica ena pri drugi je to malo kriza).
No ja, saj mu bom ?e v kratkem dal popravni izpit (takrat pa bolje za njega da....)
Jap, na to se mora? navadit, ali pa vozi bolj PO?ASI, ker signal iz satelita rabi kar nekaj ?asa do tebe, ti pa 130km/h v kri?i??e....
Le kje so policaji...
Sicer je pa res,da z malo vaje dobi? pravi ob?utek, jaz po navadi ne izberem slepo kar mi pravi, ampak mi mora bit cesta v?e?... ...po na?elu vse ceste vodijo v Rim!
Baje v Nemciji Garmin je najmanj popularen in najmanj zanesljiv...(to ne morem zagoto trditi, ker sem slisal in ne testiral)
V Nem?iji, ?vici,Austriji deluje brezhibno(preverjeno) Italija je pa tud za satelt prevelik zalogaj....
Ja pravi tlak v gumah je res te?ko dolo?it, samo ?e pogleda? F1 koliko pomeni desetinka ali dve ve? pritiska!
Na?eloma naj bi ni?ji tlak bolj obremenjeval robove gum, s tem imel bolj?o oprijemlivost v ovinkih in s tem ve?jo mo?no hitrost pred zdrsom; vi?ji tlak pa manj?i oprijem(samo na sredini gume) in s tem vse negativne posledice... Sicer je pa relativno, kaj je visok tlak, malo me presene?a,da ima Boss prednje celo na 3.0?
Jaz ih pumpam na 2.7, pa je enakomerna obraba... je pa tu ?e dosti ? na?in vo?nje, tip ceste, itd :ne vem:
Ja to je res na?eloma da bi ?lo ?e vi?je lahko ?e se ?e ?ipira. Ampak na 166 ravno nebi ker nebi rad preve? obremenjeval ma?ine ampak na kak?nih 145 bi pa verjetno lahko. Tako ne mislim dirkat (pride v nekaj tednih nara??aj k hi?i in to ne eden ampak dva ) gre se mi samo za to da imam nekaj ve? mo?i, da ?e se spravi? prehitevat kak?nega pacienta, ki ti za?ne potem ti??at gas ko vidi da ga prehiteva?, da pride? lepo mimo. A kdo od foruma?ov mogo?e ?ipira? Oz. ali je ?e kdo dal kam ?ipat in bi lahko koga priporo?al?
?estitke za dva naenkrat
Glede ?ipanja pa ti lahko na Mazda servisu pod garancijo na?ipajo iz 120 na 143KM, kot ima zdaj ?estka, jaz imam to ?e dve leti, poraba ni ni? ve?ja,mogo?e malenkost, ker je pa? u?itek pognat teh 143 konjev...
Hmmm... omenjena Lantra od prijatelja ima 260.000km in 12 let za sabo in ni? ne ka?e, da je menjalnik tik pred izdihom. Po moje je to ?ist odvisno kako z avtom dela?. No sej je z vsako stvarjo tako. :ne vem:
Ja res je, predvsem pa je odvisno od mo?i motorja, ki jo mora menjalnik "prebavit"
Ker je to navadno vi?ji razred,z obilo KM tudi prej crkujejo, pravi strup za avtomatski menjalnik pa je tempomat, ki ga navadno najde? v tem razredu, in mazdini ?estici
Je pa avtomatik tud problemati?en, okoli 200kKM ponavadi za?ejo nagajat,( razen mercedesov) menjavanje ni ve? tko mehko, pa rabi ve? ?asa za menjat..., pol je pa potrebena ganeralka, ki je recimo za Renault 6000?(nov 11!)
Pa ne more? Vel satisa s ?estko primerjat sploh pa ne po ceni. ?udi me, da Vel satis nima prezra?evanja sede?ev sploh po tem da je treba za tak avto dat >45.000? za kolikortoliko spodobno opremo.
Ma ne, saj ne primerjam, samo sem hotu povedat, da me je edino usnje motilo - poleti, seveda!
Not shure,?e je pravo usnje,ne bo? ni? vla?en po hrbtu(razen,?e ima? koga zdraven na sede?u,ki je pomanjkljivo oble?en-a, in se pol poti? po celem telesu ).In pa ne more? primerjat Vel Satisa z pravim avtom-tam v tistem ?udu so mogo?e montirali skaj namesto usnja.
A misli?,da si Renualt privo??i skaj v tem avtu?! Sicer pa je vo?nja v tem avtu( 3.0 d tiptronic)
najmanj 2x udobnej?a kot v moji Mazdi; pa zdej ne mislit,da bi mojo ?estko menjal za tisto grdobo , samo kar se udobja ti?e, kapo dol....
Sicer pa probaj nardit 500 km brez postanka na usnju pa zunaj +35!
To?no tako,kot si napisal YavarYe X6V6,?e je sede? hladen pozimi pri?ge? gretje sede?ev,poleti pa da? kako brisa?o ?ez sede?. Oblike ne izgubijo(baje mazda v 6-kah uporablja zelo kvalitetno usnje-tega nisem jaz ugotovil,ampak drugi).?i??enje in vzdr?evanje je zelo enostavno.Zadaj,na zadnjih sede?ih res zna malo drseti,?e vozi? malo "hitreje" v ovinke. Razpoke so minimalne(od vsakdanje uporabe)in ni? drasti?nega.Jaz ne bi menjal ve? za navadne sede?e.
Ja jaz pa nikoli ne bi imel usnje notri, prava katastrofa, peljal sem Vel Satis ..(opcija nema da nema).. 900Km poleti,ne more? verjet, vse se lima kljub klimi itd..
pri mojem si rahlo vla?en po hrbtu po 900 km.. preverjeno..!
Avto sploh ne zgleda slabo,poglej kje je kupljen, prvi lastnik pa to, pa na servis vpra?at,da ti povejo kaj se je dogajalo z njim v teh letih, mogo?e je kak?en ? preve?,ma po moje se da ?e marsikaj zmenit..
A so res imele Mazde 6 v Italiji 6-letno garancijo? Ker sem jih zdaj ?e ene par videl 2004 letnikov po oglasnikih da imajo ?e eno leto in pol do dve leti garancije? Ampak tisto lahko potem samo v Italiji verjetno uveljavlja??
Ja ?e je registrirana v Italiji, druga? pa ne velja , sicer je pa Alex strokovnjak glede uvoza iz Italije...
Zdaj mam neke informacije, da navigacija "tam dol" ne dela prav -niti najmanj....
Tako da mene vprasaj za pot, ce rabis
Thx! Saj poznam pot, samo me bolj firbec matra,?e deluje navigacija,ker je bil Iceman22 za praznike tam doli; no do sedaj jo pa nisem nosil s seboj, ker itak ni bila nalo?ena Srbija in ostalo!
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Pozdrav!
Evo primer najnovej?e spletne goljufije na son?ni strani Alp!
To pa si zelo dobro preberite !!!
POZOR! Slovenija na muhi spletnih goljufov!
Pred nekaj tedni sem na slovenskem spletnem portalu avto.netoddal oglas za
prodajo osebnega avtomobila. ?ez nekaj dni se je name po e-po?ti obrnil
»Robert Smith«, ki se je izdajal za potencialnega kupca iz Anglije. V vrsti
e-po?tnih sporo?il, ki sva jih izmenjala, je z vpra?anji ustvarjal vtis
resnega kupca, in ko se je odlo?il, da vozilo vzame in pokrije celotne
transportne stro?ke, se mi to ni zdelo ni? sumljivega. Dokler nisem ?ez
nekaj tednov prejel ?ek z veliko previsokim zneskom ...
Vse skupaj se je, kot re?eno, za?elo z oglasom na »samo« slovenskem portalu
rabljenih avtomobilov. O?itno nismo ve? tako lokalni, kot si mislimo.
V prvem e-po?tnem sporo?ilu, na katero sem odgovoril bolj iz radovednosti
kot iz upanja, da bom avtomobil prodal, me je po?iljatelj spra?eval po
namenih prodaje, ohranjenosti vozila, zadnji ceni, slikah … skratka, vse
skupaj je zvenelo verjetno. Navsezadnje smo v EU-ju in imamo prost pretok
blaga in storitev. Na po?to sem odgovoril z ?elenimi podatki, sledilo je ?e
nekaj izmenjanih sporo?il, dokler me ni ?ez slab teden Robert obvestil, da
?ivi v Dublinu in se ukvarja s prodajo vozil, da je svoji stranki, ki i??e
tako vozilo, pokazal moje odgovore, in da se ta strinja za nakup za
vrednost, ki sem jo navedel (3000 evrov). Obvestil me tudi, da bo glede
transporta vse uredil kupec, saj da bo ceno transporta dodal k ceni vozila.
Skratka da mi bo stranka poslala ?ek (poziva me, naj mu sporo?im to?en
naslov in telefonsko ?tevilko). Vesel sem odgovoril z ?elenimi podatki …
ZAPLET
?ez nekaj dni sem dobil e-po?to, v kateri me je Robert
(smithrobby35@yahoo.co.uk) obvestil, da je bilo pla?ilo poslano in naj mu
sporo?im takoj, ko ?ek dobim. Zanimivo se mi je zdelo, da v dobi
elektronskih nakazil (wire) ?e vedno operiramo s ?eki, toda - kaj pa
Angle?i vedo, kajne? Vseskozi me je motilo ?e nekaj, pa nisem znal ?isto
pokazati s prstom, kaj to?no ....
Nato sem ?ez nekaj dni prejel iz Dubaja (!) hitro po?to preko TNT-ja. V
kuverti je bil le in samo ?ek za 8500 evrov, brez kakr?nih koli prilo?enih
dopisov. ?e bolj sumljiv se mi je zdel ?ek francoske banke FORTIS. Kaj za
vraga ima Dubaj z angle?kim oziroma irskim kupcem? Poleg tega je bil na
?eku naveden ra?un nekega francoskega podjetja:
TOURISME ET TRANSPORT INTERNAT
9 ROUTE PRINCIPALE DU PORT
92230 GENNEVILLIERS
TOURISME ET TRANSPORT INTERNAT
Oziroma - kot mi je pozneje pomagal Google Translate - »?ole za turizem« iz
okolice Gennevilliersa v Franciji. Kam pa k tej zadevi sodi Francija in kam
ta ?ola?
A ?ek je deloval pristno, na njem so bili moji podatki ... Pisal sem
Robertu in ta mi je potrdil, da je to ?ek, ki sem ga ?akal. Ko sem ga
povpra?al, zakaj je na njem znesek 8500 evrov, ?e pa sva se dogovorila za
prodajno ceno 3000 evrov, mi je pojasnil, naj unov?im ?ek, nato pa naj 3000
evrov zadr?im zase kot pla?ilo, iz preostalih 5500 evrov pa naj krijem
transportne stro?ke. Saj naj bi izbrano transportno podjetje (s katerim je
?e on uredil vse podrobnosti) zahtevalo pla?ilo od po?iljatelja pred
prevzemom tovora. In da me bodo iz transportnega podjetja ?e obvestili in
mi razlo?ili …
?e isti dan sem z novega e-po?tnega naslova prejel dopis »transportnega
podjetja«, kjer je med drugim navedeno, da bodo pri?li po avtomobil in da
se mi bojo identificirali z ustreznimi papirji, da pa naj pred tem prek
ban?nega sistema nakazil Western Union naka?em dogovorjenih 5500 evrov na
neki ra?un oz. neki osebi v Zdru?enih Emiratih (ha! Pa smo spet v Aziji!).
Od domnevnega transportnega podjetja se mi je oglasila predstavnice Amanda
Anna (globalgmtshippingagency@asia.com) , kjer so med drugim navodila, da
naj 5500 evrov naka?em na njihov ra?un prek Western Uniona s podatki:
SENIOR ACCOUNTANT
NAME: TALABI FUNSHO BANDELE
ADDRESS: BUR DUBAI, DUBAI
UAE 00971
UNITED ARAB EMIRATES
Naslov podjetja pa naj bi bil: Global Gmt Shipping Agency, Centre mathings
cross, Belvis road, Abu Dhabi, UAE. Tel 04 545 8884 …
Verjetno je odve? povedati, da so zdaj v moji glavi ?e utripale rde?e lu?i.
To je pa sumljivo! Zakaj bi nekdo kupil avtomobil za 3000 evrov, za
transport zanj pa pla?al ve? kot ?e enkrat toliko? Ob tem velja poudariti,
da prodajano vozilo ni ni? posebnega, nobena redkost ali oldtimer, in
verjetno bi jih v Nem?iji, ?e ?e ne na Otoku, dobil ve? in ?e ceneje. Zakaj
se torej ukvarja z menoj?
ODKRIVANJE
Obrnil sem se na nekaj slovenskih bank in se pozanimal, kako je z
unov?evanjem ?ekov. Razlo?ili so mi, da v ve?ini primerov ?ek izpla?ajo,
vendar pa da se mora prina?alec zavezati, da v primeru, da ni kritja oz. se
kasneje izka?e, da je kaj narobe, banki jam?i s tem zneskom (ga vrne).
Kon?no sem doumel kako poteka goljufija:
1. Kandidat prejme ?ek.
2. Kandidat ?ek unov?i v svoji banki in dobi denar.
3. Del denarja prek Western Uniona naka?e nekam v tujino.
4. Morda celo odda predmet nakupa.
5. Banka ga obvesti, da je ?ek ponarejen/napa?en znesek - skratka nekaj
narobe.
6. Kandidat mora banki vrniti denar.
7. Kandidat ostane brez denarja (in ?e so goljufi hitri, ?e brez predmeta
prodaje).
Po?iljanje denarja prek Western Uniona je namre? zelo enosmerno dejanje.
Denar lahko v ciljni banki dvigne kdorkoli, ki pozna »geslo« - tega pa naj
bi po nakazilu sporo?il »transportnemu podjetju«.
PRIJAVA IN RE?EVANJE
Takoj po prejetju ?eka se mi je vse skupaj zdelo zelo ?udno, zato sem po
internetu iskal morebitne podobne primere, ?eke te banke, podobne zgodbe.
Le ste?ka sem na?el nekaj podobnih zgodb, v glavnem z iskanjem po klju?nih
podatkih (po?iljatelj ?eka, banka, kraj), saj se je izkazalo da je ve?ina
zadetkov oz. informacij v franco??ini. Po pomo?i z orodjem Google Translate
sem izlu??il ?elene informacije o podobnih zgodbah in seznam in slike
ponarejenih ?ekov (celo na ?ek istega izdajatelja), zato sem bil ?e takoj
prepri?an da gre za morebitno goljufijo.
Ta sum se mi je ?e potrdil, ko sem na SKB banki pokazal ?ek in povpra?al,
ali jim je to kaj znano. Na oddelku za ?ekovno poslovanje s tujino so mi
povedali, da so imeli ?e ve? primerov in da se po navadi izka?e, da gre za
ponarejen ?ek oziroma del ?eka - najve?krat znesek. Na mojo zahtevo so se v
SKB banki obrnili na banko FORTIS (banka izdajateljica ?eka), kjer so
potrdili, da je ?ek ponarejen in da je bil ra?un po?iljatelja denarja zaprt
16. februarja letos.
Ob ponovnem pregledu e-sporo?il, ko sem se odlo?al za prijavo poskusa
goljufije, mi je kon?no kliknilo, kaj se mi je ?e vseskozi zdelo ?udno in
sumljivo. Angle??ina je bila izredno slaba, polna slovni?nih napak, napa?no
?rkovanih besed ... Sprva, navajen posebnosti internetnega komuniciranja in
kraj?anja besed, temu pa? nisem pripisoval veliko pozornosti.
DETEKTIVSKO DELO
Ker so vsa e-po?tna sporo?ila prihajala od zastonjskih e-po?tnih ponudnikov
(yahoo.co.uk, asia.com), je iskanje identitete pravega po?iljatelja izredno
te?avno, ?e ne celo nemogo?e. Vse, kar sem imel, je bil zabele?en IP-naslov
prvega komentarja, ki mi ga je »Robert« poslal kar prek sistema avto.net?
zabele?ena sta bila IP-naslov in ?as:
IP obiskovalca :195.131.84.202
Datum in ura oddaje :29.8.2007 1:51:09
Na ripe.netsem preveril, od kod je ta IP, in ugotovil, da izvira iz
Rusije. Presene?enje…
% Information related to '195.131.84.192- 195.131.84.255'
inetnum: 195.131.84.192- 195.131.84.255
netname: WEBPLUS
person: Michael V. Vasiliev
address: ZAO WebPlus, 29 Kolomenskaya
address: 191119, Saint-Petersburg
address: Russia
phone: +7 812 3269020
fax-no: +7 812 3269029
Oboro?en z osnovnimi informacijami sem se obrnil na Arnesov Si-CERT, kjer
pa za podoben primer pri nas ?e niso sli?ali ...
Ker bi me, ?e ne bi bil pazljiv, gladko napeli (verjetno po vozilo ne bi
bilo nikogar, a bil bi ob 5500 evrov), sem se odlo?il podati prijavo
poskusa goljufije proti neznanemu storilcu. Ker vem, da je sledenje
internetnim komunikacijam v ?asu, ko imamo anonimne prehodne stre?nike
(proxy, TOR), brezpla?ne e-po?tne ra?une in ko je mo?no dobiti in se
ogla?ati na angle?ko telefonsko ?tevilko prek Skypa prakti?no kjerkoli na
svetu, v najbolj?em primeru te?ko, sem se hotel obrniti kar na Interpol. A
njih najti pri nas je to te?ko (izognil se bom komentarjem spletnih strani
policije in MNZ-ja) ? povem naj le to, da za kontaktne ?tevilke in
informacije, ki bi dr?avljanom olaj?ale komunikacijo z njimi, ?e niso
sli?ali …
Nato sem po izgubljanju po organigramih na www.policija.sile sklenil, da
se moram verjetno obrniti na Sektor za gospodarsko kriminaliteto (SGK) oz.
na njegov Oddelek za ra?unalni?ko kriminaliteto. Poklical sem jih in
prijazno so mi razlo?ili, da je bolje, da se obrnem kar na Sektor za
gospodarsko kriminaliteto, da jih bodo oni kontaktirali po potrebi (da pa
se sicer bolj ukvarjajo z vdori, nelegalnim razpe?evanjem programske opreme
in kr?enjem avtorskih pravic) …
SODELOVANJE S POLICIJO
Podal sem se na Sektor za gospodarsko kriminaliteto in 2. oktobra podal
prijavo. Takrat »Robertu« nisem ve? odgovarjal na e-po?to z namenom ne
prepla?iti ga, da bi zdru?bi policisti in preiskovalci la?e pri?li na sled.
Na moje popolno presene?enje pa je SGK vse skupaj vzel bolj birokratsko kot
zares. Sicer prijazen gospod, ki je bil tisti dan ravno de?uren za sprejem
strank, si je vse zapisal v zvezek (na papir!), sprejel moje natisnjene
dokumente in kopije ?eka ... in preveril pri kolegih, ki naj bi se bolj
spoznali na »mojemu« podobne primere, kaj narediti. Zvedel ni ni?, razen
tega, da so vsaj enega Slovenca pred ?asom na enak na?in ?e »nategnili«,
baje za okoli 20 evrskih tiso?akov (kolikor sem razumel med vrsticami ? saj
mi ni bilo ravno razlagano stanje - postopek naj ?e ne bi bil zaklju?en).
Ko sem po treh tednih obupal, da bo kdorkoli sploh naredil karkoli (in pri
internetu in odkrivanju sledi ?tejejo minute in ure, ne pa dnevi in tedni!)
sem po 20. oktobru od SGK-ja prejel dopis, da so mojo prijavo odstopili v
re?evanje lokalni policijski postaji Ljubljana Be?igrad.
Takrat mi je vse »padlo dol«. Pa ne da bi dvomil o sposobnostih policistov
na postaji LJ-Be?igrad. Toda - kak?ne reference pri re?evanju internetnih
goljufij, kak?ne vzvode za sodelovanje z mednarodnimi policijskimi silami
pa imajo tam? Pred desetimi leti sem tam prijavil krajo obi?ajnega kolesa -
do danes ga niso na?li … Bodo lahko stopili na sled spletnim goljufom iz
Rusije? O?itno nekomu ni bilo ni? jasno ali pa je sre?no naklju?je, da so
poskusili ogoljufati napa?nega in jim to ni uspelo, na?im policistom
signal, da se jim s tem ni treba ukvarjati.
IN KAJ ZDAJ?
Ne glede na neuspeh prijave imam ob?utek, da bo podobnih goljufij zdaj, ko
smo del EU-ja, ?edalje ve? in da se moramo tudi Slovenci predvsem seznaniti
s tem. Glede na mla?nost obravnavanja na?ih organov pregona pa le zlobna
pripomba: ?e ste brezposeln informatik, je spletno goljufanje o?itno ?e
»varen« na?in ropanja ljudi po svetu, saj vam nih?e ne more ni? …
Povezava za deljenje
Deli na druge strani