Skoči na vsebino
Mazda CX-30 vs. Honda CRV
Napisano

Že primerjava armature med šestico letnik 08 in 13 je minus pri 13. Če hočem iskati frekvenco na radiu, moram pri 13 letniku prav pogledat na displej, kam moram pritisnit. Na 08 letniku lahko tipam po armaturki brez pogleda. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30 vs. Honda CRV
Napisano

No, da je hibrid za mestne ulice in ljubljanski grad...ne vem, no...

Ta ima 150 konjičev, ki se lahko uporabijo povsod, tudi v gozdu. Sem vozil hibrida, pa vem, da ni razlike pri sposobnosti vozila. Kolikor pritisneš stopalko za plin, toliko avto gre...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Mazda CX-30 vs. Honda CRV
Napisano

Če se išče ročni menjalnik, priporočam 165 CX5, če pa avtomatik, pa CX5 194.

To so zaenkrat preverjeno dobri motorji.

Za CX30 še ne vem na dolgi rok, kako se X motor obnese...bi vzel 150 konjičev.

To je, kar se motorja tiče.

Je pa v CX30 dolgočasna armatura kot v starem trabantu...

Honda mi ne sede zaradi turbine. Če bi, bi vzel 2.0 motor brez turbine..

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Ne glej na obrabo, ampak na oprijem.

Ja, dunlop je najboljša, ampak toyo ni slaba. Pri meni mora predvsem smer vrtenja, če je možno, drugo kar je, pa morata biti najmanj dva vzdolžna kanala neprekinjena.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Se še spomnite svojih Mazd?
Napisano

Kupil par mesecev nazaj bencinarja 165 konjičev. Gledal 192 konjičev, pa je samo automatik menjalnik, kar ženi ne odgovarja...zato vzel 165.

Ni teorije še enkrat diesela zaradi filtra. Imel petico diesel in problem s filtrom zaradi kratkih voženj...4 km v eno stran. Petica imela porabo 8 litrov, servis na Celovški je pa bil 300€ z mojim oljem...bencinar šestica 08 letnik je pa prav tako imela 8 litrov porabe na tej relaciji, servis pa pol manj. Pa še problemov s filtrom ni.

13 letnik ima pa več kot liter manjšo porabo pri enaki vožnji od 08 letnika...oba bencin.

Diesel bi MOGOČE vzel, če bi delal 200+ km dnevno.

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Se še spomnite svojih Mazd?
Napisano (urejeno)

Prva bila 323f 1989 letnik z 1.8 benz motorjem,kupil leta 94,

druga bila 323f 1992 ali 93 letnik z 1.6 benz motorjem in ABS, od prvega lastnika, kupil leta 96,

tretja bila mazda5 2005 letnik 2.0 diesel 110 konjičev, od prvega lastnika, kupil 08,

četrta je mazda 6 HB 2008 letnik 2.0 benz 147 konjičev, kupil 13...je še pri hiši, od prvega lastnika,

peta bila mazda 626 karavan 2001 letnik 2.0 diesel 110 konjičev,kupil 09,

šesta je mazda 6 karavan 2004 letnik 2.0 diesel 120 konjičev, kupil15...je še pri hiši, od prvega lastnika,

sedma je mazda 6 limuzina 2013 letnik 2.0 benz 165 konjičev, kupil 20...je še pri hiši, od drugega lastnika...

 

Prva in peta je avto bil predmet prekupčevanja, ostali pa poznani lastniki in avteki u nulo...

 

Popravljeno od Shrek
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup Mazde 6
Napisano
  dne 31. 12. 2020 ob 8:25 je Janez007 napisal:

 

Seveda, to je bilo zelo v grobem, ampak iz teh osnovnih enačb ven pade nekaj osnovnih parametrov, ki vplivajo na porabo.

 

Našteto se ne izključuje z načinom vožnje, ki je odvisen od človeka - koliko je pospeševanj in njihova intenziteta, kolikšna je hitrost vožnje, ... koliko ima v avtu naložene nepotrebne navlake, .... Še enkrat poudarjam vpliv upora zraka, še z bolj skrajnim primerom: če vozimo 150 km/h namesto 50 km/h (3 x večja hitrost), je 9 krat večji upor zraka!!! Iz športa pa vemo - začutimo, kaj pomeni upor zraka, npr. pri kolesarjenju.

 

Se strinjam, verjetno se tudi energijska vrednost goriv med seboj nekoliko razlikuje, ampak a kdo zanesljivo ve, na kateri črpalki dobiš v 1 litru več in koliko več kalorij oz. Wh energije oz. kako lahko na to sploh človek vpliva?

Razširi  

Lej. Pri osebnem avtu se to ne pozna. Lahko ti pa iz prve roke povem, da se pri tovornjaku in porabi čez 30 litrov pozna ohoho...vsak liter...če je 10 % in 100000km na leto...

Isti voznik, ista teža, ista relacija, isti tovornjak, ista prikolica, isti tovor, isti vremenski pogoji, različna nafta. Pri petrolovi nafti 10% večja poraba in 5% nižja hitrost v dolgi klanec...čez avstrijo proti tauern tunelu. 

Ga ni boga, da me prepriča drugače. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Nakup Mazde 6
Napisano
  dne 30. 12. 2020 ob 22:12 je Janez007 napisal:

 

Ja trasa gotovo, pa masa vozila, pa hitrost, pospeševanje/zaviranje, ... Po 30 letih se tudi nekaj še spomnim iz fizike 😀 (Tole delam iz glave, če se motim, naj me kdo popravi.)

 

Različne izkoristke motorja glede na ogretost, zunanjo temperaturo, obrate-prestave, spodaj zanemarim (to itak vemo, da je že izkoristek dieselskih in bencinskih motorjev zelo slab - v mehansko moč spremenijo le cca 25% kemične energije goriva. 1 liter bencina/diesla ima cca 10 kWh energije.).

 

Prvo kar zelo vpliva na porabo je masa vozila, ki jo je treba do želene hitrosti pospeševati. Delo (energija), ki ga mora opraviti motor, je zmnožek sile (F=m*a) in poti.  Če pospešujemo v hrib, moramo prišteti še potrebno spremembo potencialne energije (m*g*h/2), da premagamo višinsko razliko. Torej je potrebna energija (bencin) tako za pospeševanje in premagovanje višine sorazmerna z maso vozila.

 

Poleg tega, da avto doseže želeno hitrost, pa mora premagovati še silo upora zraka in trenja koles. Sila upora zraka je sorazmerna s kvadratom hitrosti. Torej, če vozimo 100 km/h namesto 50 km/h (2 kratna hitrost) potrebuje motor za premagovanje upora zraka od sebe dajati 4 krat toliko moči (posledično energije)! Trenje pomeni nekaj % in ga zanemarim (ne spomnim se tudi enačb .. nek koeficient trenja ..)...

 

Torej kako zmanjšujemo porabo?

Imejmo čim lažje vozilo in kar se da aerodinamično (SUV in kolesa na strehi odpadejo), čim manjkrat pospešujmo (vozimo čim bolj enakomerno), s čim manjšo hitrostjo in čim bolj po ravnem, ter opravimo čim manj poti (ta se sicer okrajša, ko računamo porabo na prevoženo pot) 😁

Razširi  

To ne drži. 

Nekaj je tudi v človeku in nekaj v gorivu. 

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Razmerje med kakovostjo in ceno ni v prid mišelinke...sploh pa ne za veliko km v eni sezoni.

Popravljeno od Shrek
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano (urejeno)

Mišelinke so za max 2 sezone. Guma se mora obrabljati. Za SNEG je nokian guma. Za brozgo in mokro cesto je pa dunlop zakon. 

Popravljeno od Shrek
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.