O moj bog... a do zdaj so pa menjal enostaven dvostopenjski menjalnik (Tomos Automatic varjanta) in elektromotor za 7jurjev. Zdaj bo pa full pocen, ker samo ležaj zamenjajo za cca jurja. Fak jurje za ležaj in dve uri dela... ja ampak električni ne potrebujejo tolk vzdrževanja in se ne kvarijo, so nas nedolgo nazaj prepričevali. 🥴
Na evo ti ga na, pa točno o tem smo govorili pred časom. Oblast dela točno tako kot dilerji droge. Najprej daješ odmerke zastonj al pa smešno poceni, da jih navlečeš in ratajo "odvisni" pol pa udariš na polno, da se kar bliska. Tolk torej o poceni elektromobilnosti.
S 1. januarjem 2023 Norveška ukinja oprostitev plačila davka na dodano vrednost ob nakupu električnih vozil. Oprostitev bo veljala le še za...
Aja pa še to za šlager, kaj se pripravlja oziroma razmišlja na nivoju EU in bodo morale uvesti članice. Nadomestil za ceste se bo moralo meriti na osnovi mase vozil in sicer na potenco.
Predlog je bil, da bi en kilogram mase letno stal 1 cent na kvadrat pri odmeri nadomestila za uporabo cest.
Se pravi:
avto mase 1000kg te pride 10€2 ali 100€ nadomestila
pri 1500 kg kot je največkrat povprečje je torej 225€
za električarje, ki so hitro na 2000kg je torej 400€, če je pa to malo večji SUV na elektriko pri 2500kg mase pa je letno že kar 625€ dajatve za ceste.
Kot kaže gre nekako za Norveški model in če recimo upoštevamo, da se bo štela le masa nad 500kg pa je pol takole in tole bo bolj verjetna možnost.
Ko to berem in iz prejšnjih podobnih situacij opažam, d aje največji problem ravno v tem, da se folk zaleti v izbiri. V tistem trenutku je želja ogromna, ampak vsi pozabijo, da začetno navdušenje vedno po nakupu nekoliko splahni in avto rata orodje, ki potrebuje vzdrževanje in povzroča stroške.
Vem, da je težko včasih brzdat čustva, ampak vsaj pri avtih se splača razmišljat na dolgi ali pa vsaj daljši rok. Nakupa samega avta ni tak problem, kot potem vzdrževanje in tudi tukaj konstantno potem beremo kolk je nerganja čez drage servise, rezervne dele, registracijo pa konec koncev tudi poraba nobenega ne pušča prav ravnodušnega pa čeprav poskuša marsikdo skriti, kot da to ni noben problem.
Bom samo še omenil lastno izkušnjo izpred dobrih treh let, ko sem menjal avto.
- Na začetku sem si hotel dati mal duška in sta v igri najprej bila KIA Stinger s 360KM in VW Arteon z 250KM. Pol ugotoviš, da to bi bilo na začetku super duper fajn ampak stroški s tema dvema bi bili enormni.
- Potem začneš razmišljat, kaj pa če bi bila oba dizla, recimo Stinger z 200KM in Arteon s 190KM. Še zmeri cool, performance nadpovprečne. Ampak ker je nabavna cena obeh visoka bi bilo kasko tudi v nebo. Dat eno plača osamo za zavarovanje in cestnino je pač preveč.
- Pol gremo gledat nižje in si rečeš, sej Škoda Superb ima isti dizel kot Arteon pa še ogromn prtljažnik za športne potrebe je odličen. Ampak ravno je KIA dala ven Proceeda in v GT različici ima bencinskih turbo 204KM pa še uporabna oblika in baby Panamera stil oblikovanja. Cena ugodnejša od Superba za cca 6 jurjev pa še čisto frišen model, ki zgleda kr precej badass.
- Ampak spet začnejo možgančki delat. A rabim 204KM, a rabim 6 sekund do 100km/h, zvok motorja, ko odpreš resonatorje v auspuhu bodo zanimivi glih mogoče kakšen mesec. Poraba pa verjetno okoli 8,5 v povprečju.
- In na koncu greš lepo v salon od Mazde in ker ti je trojka premajhna, X motor nima turbo 180KM in te pusti nekoliko neprepričljivo hladnega si rečeš, ma zajebi vseskupi. Poglej Mazdo 6, ima vse kar rabiš, dizelskih 150KM je čist OK. Ni raketa ni pa niti počasnela, poraba je pod 6 litrov. Uspešno pogajanje, vsa oprema, ki jo načeloma nucam, 29k€ pa roka. Zaradi nizke cene je tud zavarovanje nižje, vzdrževanje nič kej dražje (vsaj zaenkrat).
In tko prideš iz začetnih 55k€ na končnih 29k€ in če danes pomislim bi se s Stingerjem vozil podobno, ampak dražje. Driftal ne bi, ker ne bi mel za gume, neko super divjanje in huligansko speljevanje iz semaforjev nekako pri teh letih glih ne paše. In kakorkoli gledam, sem se odločil pravilno samo tiste kurčeve sanke na strehi nekoliko kazijo izkušnjo 😂
Dobro zgleda,o teh režah-loputah sem pa jaz že lani pisal.....Ja,te uravnavajo dotok zraka na kiler👍 Zdaj bojo baje non stop odprte,da bo motor dost ohlajen,ko imaš to fensi masko.....😊😉👍
Mislim, da ne bo tako hudo, ker @Alex ni glih znan po tem, da bi sred najhujše vročine vlekel naloženo češko prikolico na Vršič. 🤪
Glih na Youtube se je pojavil, pa se mi je zdel zanimiv…
Sicer pa ja… mi je vsec CX-60…
Ampak res, ti boš verjetno menjal v 2023. Ampak pri Mazdi je res švoh izbira. CX-5, ki je več ali manj FL prejšnje različice pa tole. Če hočeš neki novga pa od Mazde ti je CX-60 praktično edina izbira, razen če rečeš fuck it pa vzameš CX-30. Verjetno tolk placa ne rabiš, da bi bil CX-60 zanimiv, ampak CX-30 pa še SUV ni ampak je bolj CUV.
Tole je še večja dilema kot sem jo sam imel pred tremi leti pa še takrat sem delal dramo oziroma prej žajfnico. 🥴
Če pa se ti ne mudi, pa mogoče počakaj na 3.0, ki bo nekoliko lažja in kot sem slišal naj bi nekoliko prenovili vzmetenje in izboljšali vodljivost. Vsaj za test mogoče.
Aja pa boh ne daj izbrat tele čipkaste bele plenice na armaturki, ker boš preklel jo verjetno že čez kako leto. To se ne da namreč ne čistit in ne vzdrževat (verjetno je mišljeno, da se jo zamenja, ko se userje - plenička pač) pa res zgleda kot, da si v previjalnici za dojenčke.
Hja, nekaj ne štima, al domet, al poraba na BC al pa je nekdo poškodoval tank in gre manj litrov notri kot naj bi bilo deklarirano. Edina rešitev je res, da greš na roke zračunat, da vidiš katera zadeva ne drži.
Mislim, da ni strahu. 13 let stara Alfa, z 200.000 dizelskih km na števcu (realnih je koliko?) za ceno 8 jurjev in pol. Moraš biti pa ... hmmm , da kej takega kupiš.
Delno sicer drži, ampak vseeno ti da nek vpogled, kako se je z avtom delalo, da je imel redne servise, da načeloma do opravljeni vpoklici. Seveda to ne pomeni, da zdaj si pa varen in gremo gasa z novim rabljenim avtom, ampak vseeno verjetnost je nekolik boljša kot pri avtu, kjer nihče nič ne ve pa niti enga papirja nikjer. Že to je lahko signal za mučko.
Kako pa zgleda tale mestna vožnja? Veliko stanja v kolonah, pred semafori? Samo prva, druga prestava pa bremza pa spet kratki pospeški? A je avto slučajno AWD - štirikolesni pogon v Mazdi je kr požrešen pri porabi.
Ne Janez, ti ne razumeš koncepta garancije. Garancije ti zagotavlja varnost, da kupljen izdelek ne crkne takoj, če pa se to zgodi pa si upravičen do brezplačnega popravila oziroma menjave ali če to ni možno, vrnitev kupnine. Ko začetna garancija poteče je pač te za ta izdelek konec.
Janez tega motorja, ki so ti ga menjali nisi ti plačal in nimaš računa/pogodbe zadi, da si upravičen na garancijo več kot je bila začetna. Pooblaščeni servis ti lahko tudi reče recimo, da so v garancijskem roku popravili napako pa četudi je šlo za menjavo motorja, ker motor je pač del avta. Če bo tudi ta motor crknil, tokrat izven garancije pa pač jeba - je izven garancije. Če pa ti pol naslednji motor kupiš si pa seveda upravičen do vsaj minimalne garancije ali v tem primeru, ko gre za večji znesek, se lahko poskušaš dogovorit tudi za daljšo.
Sej ni fora na kateri strani je kdo... štos je v tem, da nimamo ljudje nerealnih predstav, kaj je in kaj ni garancija. Janez po tvoji logiki bi torej zgledalo takole. Imaš avto s 6 letno garancijo, nakar se pokvari ogledalo po 5 letih uporabe. Dajo ti drugega in ta bi moral torej imeti spet 6 let garancije in ko bi tudi ta crknil po 10 letih bi torej morali spet menjat za naslednjih 6 let... itd itd, da skrajšam.
Ne vem sam men se zdi tole čist logično in vedno je bilo tako, da menjan rezervni del ima garancijo natanko toliko kot je garancija avta in to je do dopolnjenega 6 leta, ker v vsakem nasprotnem primeru bi se našli stručkoti, ki bi recimo to izkoriščali in bi lahko leta in leta imeli nov izdelek saj bi ga "pokvarili " vedno pred iztekom garancije.
Drugače pa ena včerajšnja, neoznačen zaključek gradbenih del, idealno za polomt fedre
Videja ni, ker sem klel vse v p** *mater
A si kej trobil, ker jaz sem ugotovil, da več kot trobim manj kolnem in obratno?
Drugače pa ja... to je kr praksa, mal strmince naredijo pa jebi se. Nekje jim še kanali za 5cm ven gledajo pa se pejt. Stožci na šoli varne vožnje na Vranskem so pičkin dim za odslalomirat mim proti takim kanalom.
Imam samo en problem pri tem konkretnem. Hotel sem te zagovarjati pri 1. primeru, nakar ugotovim, da te pri tem še bolj potisnem v drek v 2. primeru. Namreč na kameri se občutek hitrosti precej izgubi. Torej predlog: 1 primer, 1 filmček. 😀
Ok, ampak sej ne skrivam hitrosti, desno spodaj je realna hitros iz GPS ves čas vidna. Na prvem filmčku ne preseže 40km/h kot je tudi omejitev na tej cest od kar so štrihali kolesarske pasove. Prej je bilo 50km/h.
Na drugi pa je problem kje? A dam celoten filmček (brez zvoka, ker sva imela z bratom interno debato pa ni glih za v javnost) pa da se vidi kako zgleda tam z omejitvami. Še enkrat ta del obvoznice je gradbišče in šele tukaj pri izvozu na vzhodno obvoznico je hitrost 100km/h. Tablo maš recimo na stebru od nadvoza. Sej mogoče sem jaz kej zgrešil ampak cesta je bila prazna tudi na moji levi strani in bi komot šel po levi mimo.
Pa saj nisem resno mislil 🤭,oprosti no.👍 Jaz tiste prve,ki takole izsiljujejo ponavadi malo po desni obvozim,sploh ne zaviram....
Je pa res,da je tisti na AC malo pretiraval.🥴
Sej veš, da ne zamerim, mi je pa včasih vseeno mal zoprno, da se pol pogovarjamo o stvareh, ki s situacijo nimajo nobene veze. Pa včasih težko razberem a res tko razmišljate nekateri al je zajebancija - sploh tista od Slivke glede pravice, da gre nekdo alkoholiziran za volan je bla vrh ledene gore. To je vse nekako v stili "kill the messenger" namesto, da bi razkrivali debilna dejanja, ki lahko povzročijo nesrečo, samo zato ker ima nekdo prevelik ego in ga boli za druge udeležence. Vem da je tega veliko ampak jaz še vedno trdim, da sem z ogledom raznoraznih deshcam videov mnoge stvari začel dojemat drugače in raje se učim iz napak drugih kot pa da to probavam na svoji koži.
Zato nalimam kak tak video, če pa je to preveč moteče za koga pa seveda je treba samo rečt pa neham. Tud men za editing vzame nekja časa pa ga bom tako prihranil za kaj drugega. 😉
pred 23 minutami je DonFelipe napisal:
Priporočam vam obisk dr. Miroljuba Petrovića katera je stručnjak za demone in pomoč za odpravo vaših težav.
Kdo je pa stručnjak za nutrijaški ples pa kardiširanje v Zokilandu?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
hihi pa 16 colska jeklena platišča z radkapami... za obujanje spominov.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani