Sm kmet an s hribu doma, pa ne zastopm prou dobr, kam se vam tako mudi z letnim gumam. Mene so moj oča učili, da po 15. sušcu lahko pustim verige v garaži, zimske gume se pa sname, ko se stopi sneg na cesti. Te slike so z glavne ceste Ajdovščina - Čepovan, odsek Predmeja - Lokve:
Ja, to je pa splošna hiba Mazde: nima enega spodobnega servisa s sposobnimi serviserji. Motorno olje znajo zamenjat, filtre tudi, pa zavorne obloge tudi še grejo. Čim je pa kaj bolj zahtevnega, je pa že konec...
Ma, dajte no. Toliko časa boste pisali neumnosti, da me boste sprovociral do te mere, da bom spet organiziral MPL. Potem boste pa videli hudiča. Ker, kolikor se spomnim, smo vsako leto imeli eno pokvarjeno - in če se prav spomnim, so bile vse pokvarjene bencinarke...
Sem kmet, pa bom po kmečko napisal: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja seno. Torej, vsak motor je namenjen svojemu. Če dizelaša vžgeš, ga ne ugašaš takoj po 30-tih kilometrih. Ne, za dizelaša je najkrajša razdalja 100 km. Potem bo dobro dela in ne bo se kvaril. Za razdalje 10 km je pa bencinar. In če bi dizelaši bili tako problematični, ne bi pri meni delali po 300.000 km in več...
Kar se pa Mazdinih zavor tiče - odlične so. Jaz tukaj po hribih dobro vem, kaj so zavore. In Mazdine originalne zdržijo. Smo imeli Škodo, pa Fiata, pa Renaulta, pa Mercedesa, pa Forda in tudi Opela. In so Mazdine zavore še najboljše. Diski so pa tudi odlični. Na naši Mazdi 5 smo sprednje diske menjali pri 313.000 kilometrih. Zadnji so še original. Na BTjki so pa tudi originalni, pa se prevaža tovor, da že resno konkuriramo tovornjakom. Ni bila ena vožnja, ko je Mazda BT-50 + prikolica + tovor tehtalo med 5,5 in 6 ton. Pa se vozimo zmerno do pretežno po hribih.
Kredit na 15 let? Še stoenke so komaj zdržale 15 let, teli novodobni zabaviščni centri na štirih kolesih s premajhnim motorjem so pa že po sedmih letih stare kripe...
V stilu včerajšnjih tankanj pred podražitvijo: jaz bom pa avto spoliral. Ker vse tiste drobne praskice na avtu povzročajo dodatno neželeno vrtinčenje zraka in s tem turbulenco in zato večji zračni upor. Če avto spoliram, zgladim površino laka, s čimer zmanjšam zračni upor in prišparam 0,001 liter goriva na 100 km. Na 6000 km prišparam tistih 10 evrov, ki bi jih, če bi šel včeraj tankat...
Itak. Slovenceljni pa zopet zganjajo celo paniko za par evrov več/rezervoar. Smešno. Celo dodatne posode so nosili s seboj in jih polnili z gorivom. Ha, ha.🤣🤣 Ko vidiš take scene veš, da se je nekaterim res odpeljalo. Potem pa se čudimo nekaterim komentarjem. 😉
V Novi Gorici je bila včeraj tudi norišnica. Najbolj zanimivo mi je pa bilo, da je bil vsak šesti avto s slovenskimi tablicami - ostalo vse Italijani...
Pravijo, da bo od jutri dalje cena 1,65 evra za liter.
Me ima, da bi šel danes danes tankat tisto, ta-boljšo nafto. Cena bi bila tam-tam z jutrišnjo, samo, da bi imel občutek, da motor bistveno lepše teče in bistveno manj porabi...
Jo registriral - in zraven preklinjal s tempom 90 minut na uro...
Pri zavarovalnem agentu sklenem zavarovanje in ga tudi plačam. In s seboj prinesem potrdilo, da je zavarovanje sklenjeno.
Ker smo velika družina, smo upravičeni po polovične Letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu. Grem na Upravno enoto, kjer so mi dali neko vlogo, ki sem jo izpolnil in jo prinesel s seboj na tehnične preglede - tako, kot so mi rekli na Upravni enoti.
Pridem na tehnični, dam prometno, preglednik vzame prometno, zapelje na stezo, vse pregleda in na drugi strani odpelje avto ven. Vse brez problemov, vse v mejah normale. Konec koncev, saj ni neka stara pokveka, ampak je 12 let stara Mazda s 323.000 prevoženimi kilometri. Grem na okenček, da plačam, kar je za plačat in se začne...
Zavarovanje imam, to je rešeno. Tehnični je narejen, to ima ona tam od preglednika. Potem pa gleda tisto vlogo in jo obrača na vse strani in gre vprašat še ta drugo, ki je bila tam, pa šefico, pa na telefon pa klicat vse po vrsti - ma se mi zdi da so klicali vse od Dalai Lame do papeža, pa Bidena in mislim, da so še Putina iskali, pa ni imel časa... Avto je bil čez stezo v vsega petih minutah, birokracija je pa potem trajala spodobnih 20 minut, preden so ugotovili, kako in kaj potrebujejo in zakaj to potrebujejo in kdo koga kaj...
Avto sem pred stezo parkiral ob 14:55 in bil takoj na vrsti. Ob 15:40 sem se spet usedel v avto, pospravil dokumente in ob 15:43 speljal. In kmalu bi se še meni speljalo...
Jaz sem naši Mazdi 5 vedno dal originalne ploščice. Rezultat: sprednje zavorne diske smo menjali pri 313.000 prevoženih kilometrih (ne, nisem se zatipkal! Res smo jih menjali pri tristo trinajst tisoč), zadnji pa so še original. Pa tudi sprednji so bili videti še čisto v redu, a je kljunasto merilo pokazalo malo premalo debeline...
Pa še to: avto je zmerno do pretežno vožen po hribih ...
Tole kar pravis ni cisto res:) Konji pa vplivajo tudi na dražje zavarovanje. Nevem pa koliko bi se to poznalo v praksi pri osnovnem zavarovanju, med npr 120km in 150km?
Osebni avtomobili– delovna prostornina motorja (ccm) – cena v evrih (z DDV)
do 1350 ccm 62 evrov
od 1350 – 1800 ccm 96 evrov
od 1800 – 2500 ccm 153 evrov
od 2500 – 3000 ccm 282 evrov
od 3000 – 4000 ccm 452 evrov
nad 4000 ccm 565 evrov
pred 27 minutami je NevLado napisal:
Okej, sem govoril iz glave ampak 57 eur se mi ne zdi nek hud dnar pri nakupu za 10k.
Zavarovanje se bo najbolj poznalo glede na ceno novega vozila. Jaz za polni kasko lahko povem da CX-3 (ki je bil nov 20k) proti 6ki (ki je bila nova 35k) je bilo razlike 100 eur
pred 17 minutami je robz napisal:
Se strinjam, samo se v 5-ih letih vseeno nabere za slabega tisocaka. Je pa res, da pri vozilu za npr. 5k najbrz ne bom vzel kaska in bo razlika precej manjsa:)
Torej, na leto se porabi okoli 1800 evrov za nafto (če na leto prevozimo okoli 25.000 km), torej v petih letih 9000 evrov za gorivo, pa kakšnih 1000 za servise in še kakšnih 500 za gume. In pri taki cifri (okoli 10500 evrov v petih letih) bo problem 57 evrov na leto? Jah, se pozna, da sem kmet in s hribov doma, pa mi določene stvari niso čisto jasne...
BTjka se je pa danes izkazala: kljub pripeti počitniški prikolici sem prehiteval vse po vrsti.
Razne limuzine, karavani, SUVi, kombiji in celo dva avtodoma z dolgo medosno razdaljo, sprednjim pogonom, pod obremenitvijo, v hrib gor, ko je na cesti 3 cm mokrega snega enostavno niso kombinacije, da bi se hvalili... Sploh, če so noter kakšni majhni motorčki, ki imajo moč samo, kadar so pod takimi obrati, da kar žvižgajo - kar pa na sluzasti cesti ni priporočljivo... Verig pa večina nima. Nekaj tistih, ki verige imajo, jih imajo "za policaja" in sploh ne pašejo gor. Večina tistih, ki imajo ustrezne verige, sploh ne zna verig montirati. Tistih nekaj, ki imajo ustrezne verige in jih znajo montirati, pa zdaj prihaja za nami... Mi smo pa ta čas že ukampirali, povečerjali, se umili in se spravili v postelje (otroci že spijo).
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Danes okoli 11ih. Če ne verjameš, pojdi preverit.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani