Oznaka A na gumah Bridgestone (in večini ostalih) pomeni "asymetric", torej asimetrični profil tekalne površine.
Kar sicer pomaga pri zagotavljanju oprijema, je pa seveda oprijem odvisen tudi od same zmesi, ta pa je pri "touring" gumah, oznaka T, precej trda in namenjena predvsem nabiranju kilometrov in manj športni vožnji.
Sicer pa tisti, ki morate vsak dan in v vsakem vremenu na cesto, ne komplicirajte in preprosto namestite zimske gume.
Ne bo držalo, ker je to simetrična guma in ta A pomeni, da je delano za ASEAN trg.
It seems like ages since this writer tried a new Bridgestone tyre, but the moment I met the new Turanza T005A, I knew we would get along...
Sem pa danes, ko je dež namenoma peljal malo bolj na šarf, da bi videl kje so limiti in osebno res nimam nobenih pripomb. Guma drži tudi v ovinku in pospeševanju že v samem ovinku, kjer je znano, da najprej zdrsne, če se to počenja.
To je res, kar praviš, ampak kakšen je smisel verig pri +10 na suhi cesti sredi Ljubljane? Namreč tam te bodo policaji jagal in iskal dlako v jajcu, ko bodo pa prave zimske razmere, kjer bi z vso pravico izločali in kaznovali neustrezno opremljena vozila, jih pa ne bo niti blizu. To je pač v primerjavi z Austrijo, tipičen primer inkasantstva.
Zame je šlo vseeno vse skupaj predaleč. Konec koncev, če nekdo postavi ceno in verjame, da bo avto za to ceno prodal, bi ga morali podpreti, ne pa, da se nekateri zgražajo in razglabljajo. 😉
Zakaj že? Ne vem, jaz od svojih prijateljev pričakujem, da mi povedo njihovo razmišljanje in ne da me za vsako ceno brezpogojno podpirajo v vsaki moji odločitvi, samo zato, ker smo prijatelji. To seveda ne pomeni, da je vmes škodoželjnost ali pa zavist ali celo zgražanje, kot namiguješ, čeprav tega pa res ni bilo.
Sej mogoče se motim pa nimam prav in je bolje, da me božajo in ujčkajo in trosijo sladke besede - ampak a je to iskreno? Ne vem meni je tako OK, tak krog prijateljev sem si izbral, mogoče pa pač ta način včasih preveč refleksiram tudi na forum, kjer so ljudje iz različnih koncev in razmišljanj pa rata tud kak užaljen odziv, pa čeprav je bilo mišljeno samo dobro.
Sam nisem namreč kupec tega vozila niti ga nikomur ne bi predlagal, da bi imel od tega neko direktno ali indirektno korist... pač tako je bilo moje videnje. Super, če se mu je vse tako izšlo kot pravi, vsa čast res, da se najdejo tako darežljivi kupci. Takih si vsak želi, ko prodaja, če pa kupuje pa seveda želi darežljivega prodajalca. 😜
Ovinki vedno pobirajo najbolj robove, ampak vseeno se mi zdi, da tukaj gumo zaradi mehkih in dokaj visokih bočnic še dodatno "zvrača" v ovinku in povečuje obrabo. Ne gre za to, da bi "pretental" gumo ampak zato, da najdeš optimalen tlak za to gumo. Da pa bi gumo pobiralo samo po sredini bi pa rabil bistveno višji tak od 3,0.
Na Vranskem kjer imajo tisto vodno oviro so ugotavljali, da ne glede na temperature zimska bolj zvozi zadevo, ker odriva vodo ne samo spredaj zadaj ampak tudi bočno iz profila tako kot je predvideno za brozgo pozimi. Zato imajo vedno na tisti deski, ki sproži zanašanje, prednost vozila z zimaki pa ne glede al je test pozimi ali poleti. Ne vem kje si sicer slišal da zimske odrinejo manj vode kot letne, saj vsak, ki je kdaj s hitrostjo zapeljal v lužo čuti razliko kako letna bolj zabremza avto, ker težje odrine vodo saj jo ta ustavlja, kot zimska. To seveda govorimo še predno pride do akvaplaninga, kjer pa vsi vemo, da avto naenkrat rata silno "lahek", ko zglisira.
Ja, se kar strinjam, da zna bit kej takega. Ne vem, će ne boš spomladi menjal, bi jaz probal pumpat 3,0 spredaj in 2,8 zadaj. 🤨
Podobno sem imel namreč težavo pred cca 15 leti s prvo šestko in prvimi GoodYear F1 (smrekca profil). Mi je tudi takole pobiralo profil pa sem napumpal 3,0 in se je obraba potem umirila na celoten profil gume. Bila je sicer nekoliko trša vožnja, ampak avto se je pa držal ceste nenormalno dobro.
Ta test je načeloma ok, a ima eno napako. Pri zaviranju so uporabili stoječo vodo na cestišču. Se pravi, da mora precej deževati za take pogoje, da voda že stoji in tukaj je že precej večja vloga samega dezena kot gumene zmesi. V stoječi vodi imajo globlji profili s kanali za odvajanje velik večjo prednost kot pa sama zmes gume.
Če bi recimo uporabili le mokro cesto (kar je pogosta situacija) brez stoječe vode (kar je navadno silno redka situacija) bi bil rezultat kar precej drugačen. Ja drži, da so lahko tudi taki pogoji, samo roko na srce, ko takole pada, da stoji voda na cestišču verjetno vsaj velika večina ljudi zavestno in tudi podzavestno vozi počasneje.
Se strinjam, da so še boljše gume in seveda, ko bo čas za menjavo bo šlo kaj takega gor. Vseeno pa ni tolk razlike, da bi moral takoj menjati.
Imam pa ves čas direktno primerjavo na službenem Passatu, kjer se vedno dajejo gor najbolj kvalitetne gume v 16 colski dimenziji pa so po občutku slabše od teh Bridgestonk. Verjetno še največ prav zaradi tega, ker so baloni.
Moje gume so Japonske Bidgestonke a vseeno kot kaže zanič.....🥴☹️😭
To je res nenavadno, ker imam sam isti model gum in isto prvo vgradnjo pa še tri letne sezone so vožene in majo za sabo tam nekje 30kkm pa nimam tega občutka. Sem četrtek ali petek prav namenoma v dežju odpeljal nekaj ostrih ovinkov tudi na ne najbolj grobem asfaltu pa primejo še vedno res dobro.
Lej Bini, Alex ti je že namignil, da gume, ki jih imate na CX-30 so slabe, on pravi celo za v kanto. Ampak to je verjetno problem dotične gume in verjemi, da ni splošno pravilo. Ok, če sem narobe razumel in si mislil zgolj svoje gume pol bi verjetno bilo res za razmislit za menjavo letnih spomladi, ker letne gume ne v mokrih ne v suhih razmerah ne glede na nizke temperature, se v primerjalnih testih vedno izkažejo kot boljše.
Seveda pa v zimskih razmerah je slika popolnoma obrnjena in takrat letne res nimajo za burek. Zato pa jih dajemo gor, in si delamo dodatne stroške.
Drugač pa vseeno hvala za skrb in verjemi, da bom pravočasno zamenjal gume in da ne bom čakal na januar. Ker imam oba kompleta tako kot ti nisem vezan na gnečo pri vulkanizerjih in lahko to uredim takoj, ko se bo izkazalo, da je neugodna vremenska napoved in nizka temperatura pred vrati. A bo to naslednji vikend al mogoče kak teden kasneje pa bomo še videli. Drugače pa ja, mene datumi kej dost ne brigajo tako, da sem jih dajal gor že bistveno pred datumom in menjal nazakj na letne tudi mesec ali celo več po 15. marcu, če vremenske še niso bile OK.
pred 4 minutami je TBA napisal:
se je že kr parkrat zgodilo da smo imeli sneg v začetku novembra, pa čeprav je do večera skopnel.
absolutno, če je napovedan sneg ali zmrzal, seveda ni več nobenega smisla odlašat.
Se pravi vsi lažejo in edino Bini pozna resnico... hja nič pa naj bo tako pa čeprav smo nekateri sami naredili ta test pred kar precej leti. Opisano tudi tukaj na forumu.
Te temperature so že kar ok za zimske,če jih ravno ne šparaš.....😉 Bi rekel,da se po občutku bolje držijo ceste pri teh temperaturah kot letne.....👍
Ahm ja, ti si očitno prvi, ki je to ugotovil po občutku, medtem, ko ni še nihče na nobenem testu to dokazal. Temperatura 7°C je mit, drugo pa so prave zimske razmere, led, sneg, brozga... tam se šele pokaže smisel zimskih.
OK... priznam ... moj kiks... se vedno pa mi ni jasno... Po eni strani sparat pri manjsih gumah, po drugi strani pa ta prihranek nametat na avto kot druge "olepsave" ... ...
Ja sam sigurno nisem tak, raje bi še kej dol vrgu (recimo strešne sanke) kot pa, da bi kako kozlarijo dodajal gor tako, da tudi to ni glih argument. 😜
@Jest ja takole zgleda, če daš napačno dimenzijo. Pravilna je 205/60 R16 in stane 134,70 po kosu oziroma slabih 540€ za komplet. Razlike je torej 270€ pri kompletu med 16 in 18 col oziroma je 18 colski komplet za 50% dražji.
@dvorjan hehe, za 30 sekund si me prehitel z objavo.
Zakaj jih je manj skoda? Feltna je feltna… OK… manjse so malo cenejse… samo ce moras imeti dva kompleta, potem je skupna cena visja… Ni pa treba felten menjat, tako kot gume… ker je obraba oz. “skoda” zaradi vremenskih vplivov minimalna… Se vedno pa pol leta gledas grde oz. manj lepe feltne na avtu…
Ampak vseeno, razlika v ceni je milo rečeno ogromna - neke top gume so v 17 col dimenziji za moj avto od 150-170€ v 19 col pa 270-300 ali več. To je 400-500€ več na komplet pa pri tem, da je načeloma štos samo v izgledu. Pozimi, ko je že tako več ali manj skos oblačno, več kot pol dneva noč, svinjarija na cestah, na avtih mi je prav malo mar kako zgleda na avtu. Umazane 17 colske zgledajo enako grdo kot umazane 19 colske.
Poraba je odvisna od dveh faktorjev in razlika med tema dvema je načeloma v sami širini gum, ki je 1 cm oziroma 4 cm če upoštevamo vsa 4 kolesa. Naslednji faktor je pa masa celotnega kolesa in načeloma so 18 colske težje od 16 colskih kar je pa spet odvisno od same oblike in koliko materjala je v posamezni feltni. Pri masivnejšem kolesu s tako povečuje masni vztrajnostni moment, ki posledično pomeni potrebe po višji sili oziroma tudi višji porabi.
Če oba faktorja tako širših gum, ki s poznajo pri povišanju porabe pri večjih hitrostih zaradi višjega zračnega upora, medtem, ko se večja masa koles pozna predvsem pri pospeševanjih in tam povečujejo samo porabo.
V glavnem zaključna misel in groba ocena je med tema dvema gumama verjetno nekje okoli 1-2 deci na 100km višje porabe pri 18 colah pa še to je precej odvisno tudi od samega upora trenja pri kotalenju gume na podlagi in same oblike dezena na gumi. Enostavno težko povedat in najlažje je pač merit na sami porabi v enakih pogojih vožnje.
@Haxballer Narobe razumeš... 18 in 16 inčne feltne skupaj z ustreznimi gumami tvorijo kolo, ki ima skoraj enak diameter oziroma obseg. Se pravi nobena guma ni višja oziroma nižja in s tem je tudi težišče enako.
Razlika je le v tem, da nizkopresečna guma ima manjšo višino bočnice in posledično nudi občutek večje stabilnosti. Obratno pa bolj balonasta guma pri 16 colskem platišču nekako deluje malenkostno bolj gumjasto saj se visoka bočnica v ovinkih bolj zvija. Pazi, to ni tako grozno velik razlike, kot se mogoče zdajle bere - je pa razlika in tisti s prefinjenim občutkom to opazijo.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ne bo držalo, ker je to simetrična guma in ta A pomeni, da je delano za ASEAN trg.
Bridgestone Turanza T005A touring tyre launched - comfort above all, but with performance in reserve - paultan.org
Sem pa danes, ko je dež namenoma peljal malo bolj na šarf, da bi videl kje so limiti in osebno res nimam nobenih pripomb. Guma drži tudi v ovinku in pospeševanju že v samem ovinku, kjer je znano, da najprej zdrsne, če se to počenja.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani