Dele? CO2, ki ga pridela ?lovek je ?e tako velikostnega reda 2-3% vseh emisij CO2 v naravi, avtomobili pa v vsej tej sliki prispevajo le okoli 10%. In ?e zmanj?amo izpuste CO2 pri avtih za tretjino to pomeni v globalnem smislu manj kot en promil. In tisti, ki danes misli, da bo en promil re?il svet je pa res tr?en v glavo.
Se strinjam glede CO2. Svetovno govedo proizvede enormno koli?ino metana, ki ima 20X ve?ji u?inek toplogrednih plinov v primerjavi s CO2.
Me pa izredno moti, da so v Ljubljani vsi mestni in primestni avtobusi dizli. Tudi taxi-ji in ve?ina osebnih avtomobilov. ?e od?tejemo CO2 emisije, potem imajo dizli zdravju veliko nevarnej?e izpuste. Recimo trdi delci imajo direkten negativen u?inek na ?lovekovo zdravje - CO2 pa posrednega. Ne vem ni mi huj?ega, kot stat na semaforju za avtobusom in gledat njegov gost ?rn dim pri speljevanju.
Na Dunaju ni mestnega prevoza na dizel, ampak so tramvaji na elektriko! Poleg tega mesto subvencionira vsakega taxista s 3000? in voznike s 1000?, ?e predelajo svoj avto na zemeljski plin. Ljubljana bi se morala zgledovati. Gosto naseljena mesta, bi se morala izogibati prometu z dizelskim pogonom. Pa to je samo moje razmi?ljanje.
P.S. Pa ne zdej o tem, da proizvodnje elektrike tud onesna?uje...
Se strinjam, da se v star avto ne spla?a vgrajevat LPG. Cene se vrtijo okoli 1000-1200?. Pri novem je pa tudi toliko ali ?e ve? dra?ja dizel varijanta. Poleg tega vsak pozablja, da ima avto z LPG vi?jo ceno kot navaden bencinar - tako, da ni realno ra?unat le kdaj se povrne investicija. V dr?avah z dalj?o LPG tradicijo se LPG-ji la?je in dra?je prodajajo kot dizli. Bi znalo to tudi k nam pridet.
Dunaj postaja vse bolj okolijsko zavedna prestolnica, saj bodo za?ele mestne oblasti subvencionirati vozila na zemeljski plin.
Mesto se je odlo?ilo, da bo s 3.000 evri subvencioniralo taksije, ki bodo vozili na zemeljski plin, Dunaj?ani, ki bodo svoje jeklene konji?ke vozili na zemeljski plin, pa naj bi prejeli po 1.000 evrov. Akcija subvencioniranja bo trajala od 1. junija do konca maja 2010.
"?e dve leti subvencioniramo avtomobile na zemeljski plin, s spodbujanjem tovrstnih taksijev pa ?elimo nagovoriti nove ciljne skupine in tako prispevati k zmanj?anju onesna?evanja okolja s prometom," je pojasnila dunajska mestna svetnica Ulli Sima.
Zemeljski plin vse bolj raz?irjen
Po Dunaju vsak dan vozi pribli?no 4.000 taksijev, od tega jih 50 ?e poganja zemeljski plin. Trenutno imajo v mestu 15 ?rpalk s plinskim gorivom, njihovo ?tevilo pa se stalno pove?uje. V celotni Avstriji lahko na?zejemo ?e 200 ?rpalk, kjer lahko vozniki svoje avtomobile napolnijo z zemeljskim plinom.
Prednost avtomobilov na plin je, da proizvajajo za 20 odstotkov manj ogljikovega dioksida, za 85 odstotkov manj du?ikovega oksida in za 90 odstotkov manj emisij ozona kot bencinska vozila, okolju prijaznej?i pa so tudi v primerjavi z dizelskimi motorji.
Cene plina so sramotno visoke. V preteklosti (davni) so bile v razmerju 1:2. Gre za zlorabe ta velikih firm, ki si s plinom dodatno popravljajo dohodke. ?e to, da ima nekdo v Ribnici plin po 0,55? pove, da so nabavne cene ?e vedno v nekdanjih razmerjih. Tu bi morala dr?ava nekaj narediti, saj ne gre za male nepomembne stvari. ?e ?elimo zmanj?ati emisije toplogrednih plinov, bi morala nekoliko stopiti na prste tistim, ki reklamirajo izpuste iz avtomobilskih "dimnikov" z ro?icami, po drugi strani pa zlorabljajo razmere na trgu in dodatno solijo cene plina. Na Petrolu v Kopru sem nedavno videl ceno 0,726?/l plina. To prav gotovo destimulira vgradnjo plinske naprave, ki se ne izpla?a niti po 100.000 prevo?enih km.
O?itno prodajajo tudi PRIMA PLIN
Podpis
P.S. Mislim da so drugod po Evropi 1:2...kao neka direktiva...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Sex, V6 and Rock 'N' Roll
Povezava za deljenje
Deli na druge strani