Na prvi sliki stoji Jani Svetič (53 let), taksist iz mesta na jugu Slovenije, ob svojem avtu, na katerem piše "TAXA 4x35". V glavnem, prihranki so pa taki, da bo cena nafte padla vsaj še za polovico, če začnemo vsi to uporabljati. Potem je pa ni poceni elektrike, ki bi lahko konkurirala dizelašem...
Kamere? Policaj na vsakem koraku? Dodatni davki v smislu obdavčit nesmisel?
Dobro, kakšna kontrola več, ja, že. Drugače pa: en pas za polne, en pas za prazne. Ko bo tistih pet na pasu za polne šlo mimo tistih 50 na pasu za prazne, bo mogoče začel kdo premišljevati, da bi se dalo tudi drugače.
Mislim, da ne za Evropski trg. Sicer so pa s to kategorijo vozil vsi proizvajalci malo skrenili s poti in so iz delovnega stroja začeli delati protokolarne limuzine - ki se ji vsako težaško delo takoj pozna...
Sem se psihično pripravil in šel brat zadnje štiri objave. Za začetek sem presenečen ugotovil, da nikjer ni okrivljen Janez Janša, še več, sploh omenjen ni!
Kakorkoli, ja, porazdeliti promet je dobra ideja. Samo da jaz ne bi predlagal časovno porazdelitev pač pa... ... ... Glejte, nisem profesor in ne znam razlagat. Bom opisal, pa naj kdo najde ustrezen izraz. Torej: porazdelitev prometa tako, da imajo prednost tisti, ki so bolj izkoriščeni. Torej bi vlačilec s polpriklopnikom (nosilnost 25 ton), ki bi bil naložen z vsaj 20 tonami tovora imel prednost pred osebnim vozilom (5 sedežev) in samo voznikom ali pa mogoče voznikom in enim sopotnikom. Ker da ceste zabašemo s praznimi avtomobili, je popoln nesmisel. Seveda bi se razmerje spremenilo, če bi vlačilcu ob bok postavili npr. Smarta, ki ima dva sedeža in oba zasedena. Ali pa enega karavana, v katerem bi sedele štiri osebe, prtljažnik pa bi bil poln orodja. Ker da pa imaš v prometu pet-meterske limuzine in karavane za to, da se po eden prevaža v njih, je pa ogromna površina ceste zasedena s praznim volumnom - in če se znebimo tega praznega volumna, dobimo prostor za prevoz blaga in oseb. In temu je cesta pravzaprav namenjena. Ni namenjena, da se po njej prevažajo vozila, ampak da se po njej prevaža blago in potniki - v vozilu, jasno, ampak vozila naj bodo napolnjena, izkoriščena, ne pa da se prazna vozijo. Tako pa cesta postane razstavni salon, kjer vsak razkazuje svojo limuzino. In po salonih greš (praviloma) počasi, da si lahko vse ogledaš. Zato pa potem gre promet po naših cestah tako počasi - da vsak utegne razkazat svojo (pre)veliko limuzino...
Glede na dogodke zanji mesec lahko ugotavljamo, da se veliko stvari da rešiti od doma preko moderne tehnologije. Dobro, voznik tovornjaka ne more delati od doma. Zavarovalni agent pa lahko, nekateri računovodje tudi, pa kakšni prevajalci najbrž tudi, pa še kaj bi se našlo. Upam, da se bo po koncu tega kronanega virusa to obdržalo, da vsaj določen procent ljudi ostane doma in dela od doma. S tem zmanjšamo stroške (ni potnih stroškov), zmanjšamo onesnaževanje (če nekdo ne potuje, ne porablja energijo) in zmanjšamo obremenjenost cest.
Danes sem po sili razmer moral do Mirne peči - točneje v Hmeljčič. Po poti sem opazil ogromno vlačilcev s polpriklopniki. Pravzaprav je bil cel konvoj. Ampak zastojev pa ni bilo nobenih. Vse je teklo brez težav, niti okoli Ljubljane ni bilo zastojev. Ja, je pa res, da osebnih vozil in kombijev ni bilo na cesti oz. jih je bilo zgolj simbolično.
Ni potrebno imeti diplome s FDVja, da ugotoviš, da na Slovenskih cestah ni težava tovorni promet in tranzit, ampak osebni avtomobili in kombiji ter lokalni promet.
Mi je pa zanimivo, kaj dela tale kronan virus. Eno leto nazaj, če se je pocenil za o,5 centa, so vsi mediji pisali o "veliki pocenitvi". Ma še pol leta nazaj je bilo tako.. Ma kaj pol leta, še pred tremi meseci. Zdaj se poceni za 30 centov, pa nikjer niti besedice...
Tudi meni je trenutni promet bolj v?e? kot prej?nji.
?eprav je v?asih prav grozljivo. Na primer danes, ko sem ?el v slu?bo (vo?nja med 5:30 in 6:10). Nikjer nikogar. Da sem se ?e vpra?al, ?e ni virus ?e vse pomoril in sem poslednji, ki se ?e vozi po Gori?kem...
In ob?utek imam, da se malo pozna tudi na porabi. ?e tako je nafta cenej?a, pa zdi se mi, da jo za odtenek (kak?en deci na sto kilometrov) manj pokurim...
men je odvec trenutno vinjeta... kupu letos 3 pa nobene ne bom rabu... u kurac nj gre
Zanimivo, jaz pa sem letos "kupil" (prinesel sv. Miklav? pri ta??i) eno, pa ?e to kar precej izkoristil v januarju in februarju, malo pa tudi v marcu (ena vo?nja, okoli 300 km po avtocesti).
Z na?o Mazdo 5 (2,0 turbo dizel s 105 kW) smo prevozili 285.774 km.
Vsega skupaj pa smo notri natankali 18.634,22 litra nafte.
Po mojih izra?unih je povpre?na poraba za odtenek ve? kot 6,5 litra na 100 km.
Hja, kar je dobro, ni slabo. Glede na to, da gre za enoprostorca, ki je pol svoje dobe vozil po Italijanskih autostradah, polovico svoje dobe pa po Lokov?kih kolovozih in Slovenskih cestah,...
Ja, glej, letnik 1968 in potrjena servisna knjiga - to pa malokrat dobi?. In vozili so ga samo na servise in tehni?ne preglede - ker druga?e bi v 52ih letih naredili kaj ve? kot 61000 km. Pa sedem-litrski bencinar s 385 konji. Manjka se samo ?e osel, da izke?ira denar...
Poznam kar nekaj lastnikov Mazd, ki so imeli na ?tevcih preko 400.000 km. Vozim eno Mazdo, ki ji redno menjamo olje na 20.000 km, pa ima prevo?enih blizu 285.000 km - ne zgolj po avtocestah. Glede na to lahko domnevam, da imajo tisti, ki menjajo na 10.000 namen voziti mazdo do milijona kilometrov...
Tudi jaz opa?am, da na?a petka popije olje, kadar gremo na po?itnice. Ampak to pripisujem polni obremenitvi (7 oseb v avtu in 1300 kg te?ka po?itni?ka prikolica pripeta zadaj). Druga?e pa ne opa?am, da bi bilo z oljem karkoli narobe...
Avto vozim po hribih, vla?im po?itni?ko prikolico, vla?im tovorno prikolico, uporabljam vseh sedem sede?ev,... In kljub taki rabi nimam te?av z avtom:
- zavorni diski so ?e original
- podlo?ke pod injektorji sem sicer menjal pri servisu na 280.000, ker je cel forum poln teh podlo?k, pa mi je mehanik rekel, da to sploh ?e ni bilo potrebno - da pa, ?e ?e pla?am, bo zamenjal, bolj?e prej kot prepozno. So ?li pa injektorji prav lepo ven in noben ni bil zape?en - kljub vsemu priganjanju motorja, ko vle?em sedem potnikov in po?itni?ko prikolico kamorkoli si zmislimo in nazaj...
- sita ?e nikoli nismo ?istili
- ko pripel... torej, prigonim avto na vrh hriba, ga zapeljem v gara?o in ugasnem. ?eprav je to baje najslab?e za turbino in je potrebno avto pustiti, da dela na mestu nekaj minut, da se malo ohladi in umiri. Pa je ?e vedno originalna
O avtomobilih, ki najbolje dr?ijo svojo vrednost, so se pogovarjali z Derrenom Martinom, vodjo ocenjevanja v Veliki Britaniji pri HPI, podjetju za avtomobilske podatke. ?tevilna imena na seznamu (glej spodaj) vas ne bodo presenetila, vseeno pa se na osmem mestu skriva skromni Suzuki Jimny, ki je z malim 1,3-litrskim motorjem pri?el v dru?bo V6, V8, V10 in celo V12 motorjev...
Saj bi ?el danes tankat, bi krepko pri?paral, ampak so na na?ih bencinskih tu po Gori?ki sami Italijani. Pa vedi, kdo od njih ?e ima korono in kdo ne...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Od kdaj pa je København na jugu Slovenije?
MotoExperience
Na prvi sliki stoji Jani Svetič (53 let), taksist iz mesta na jugu Slovenije, ob svojem avtu, na katerem piše "TAXA 4x35". V glavnem, prihranki so pa taki, da bo cena nafte padla vsaj še za polovico, če začnemo vsi to uporabljati. Potem je pa ni poceni elektrike, ki bi lahko konkurirala dizelašem...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani