Če je preveč, bo z lahkoto pomagala mamica. (lažje kot voziti po izohipsah)
UREDBA
o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov
(neuradno prečiščeno besedilo št. 2)
1. člen
(1) Ta uredba določa mehanizem oblikovanja cen določenih naftnih derivatov, sestavine, ki jih morajo upoštevati podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo prodaje teh naftnih derivatov (v nadaljnjem besedilu: distributerji), in merila, po katerih se morajo oblikovati cene ali njihove sestavine.
(2) Mehanizem oblikovanja cen naftnih derivatov, sestavine, ki jih morajo upoštevati distributerji, in merila, po katerih se morajo oblikovati cene ali njihove sestavine, navedene v tej uredbi, se ne uporabljajo za oblikovanje cen naftnih derivatov, ki se prodajajo na bencinskih servisih na servisnih prometnih površinah avtocest in hitrih cest. Za avtoceste in hitre ceste se štejejo ceste, kot jih določa uredba, ki ureja kategorizacijo državnih cest.
2. člen
(1) Za naftne derivate iz prejšnjega člena se štejejo 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin (v nadaljnjem besedilu: NMB-95), dizelsko gorivo (v nadaljnjem besedilu: dizel) in kurilno olje (v nadaljnjem besedilu: KOEL).
(2) Cena iz prejšnjega člena se oblikuje na enoto proizvoda, ki znaša en liter, in sicer kot povprečna 14-dnevna prodajna cena tekočega obdobja.
3. člen
pri čemer je:
Pt
modelska cena naftnega derivata v eurih/liter;
Pt (Min)
modelska cena mineralnega naftnega derivata v eurih/liter;
Δt (Bio)
dodatek za biokomponento, ki se primešava mineralnim gorivom, v eurih/liter;
M
marža distributerjev v eurih/liter, navedena v 13. členu te uredbe;
r
nadomestilo za oblikovanje varnostnih zalog Zavodu Republike Slovenije za blagovne rezerve v eurih/liter, ki ga na podlagi 53. člena Zakona o državnih blagovnih rezervah (Uradni list RS, št. 23/24) z uredbo določi Vlada Republike Slovenije.
4. člen
pri čemer je:
Pt (Min)
modelska cena mineralnega naftnega derivata v eurih/liter;
r
gostota naftnega derivata (za motorne bencine znaša 0,755 kg/l, za dizel 0,845 kg/l);
i
i = 1, 2, 3 … n;
n
n = 10; za soboto in nedeljo ni objave borznih kotacij;
e
1 USD = x eur (objavljeni dnevni tečaj Banke Slovenije);
CIF Med Hi
Platts kotacija derivata (najvišja dnevna vrednost v USD/tono po viru: Platts European Marketscan v rubriki »Mediterranean Cargoes CIF Med High (Genova/Lavera)«), pri čemer je:
– Prem Unl 10 ppm = NMB-95,
– 10 ppm ULSD = dizel.
5. člen
Dodatek za biokomponento v eurih/liter iz izračuna v 3. členu te uredbe se izračuna, kot sledi:
a) za NMB-95 po naslednji formuli:
pri čemer je:
Δt (Bio-bencin)
dodatek za biokomponento v mineralnem bencinu NMB-95 v eurih/liter;
i
i = 1, 2, 3 … n;
n
n = 10; za soboto in nedeljo ni objave borznih kotacij;
FOBRottT2EthH
Platts kotacija bioetanola (najvišja dnevna vrednost v eurih/m3po viru: Platts-Biofuelscan v rubriki »Platts key daily ethanol assessments – Northwest Europe (€/cu m)« pod vrstico »Ethanol FOB T2 Rotterdam H)«;
Pt (Min.bencin)
modelska cena mineralnega naftnega derivata NMB-95 v eurih/liter, izračunana po formuli za mineralne naftne derivate iz prejšnjega člena;
TQ (Bio-b)
priznani strošek prevoza z železniško cisterno za bioetanol prostornine 60 m3na relaciji Ljubljana–Rotterdam–Ljubljana v eurih/liter, ki znaša 0,056 eura/liter;
DBio-b
delež vsebnosti bioetanola v mineralnem bencinu NMB-95, izražen v volumskem odstotku, ki znaša 10 %;
b) za dizel po naslednji formuli:
pri čemer je:
Δt (Bio-dizel)
dodatek za biodizel v mineralnem dizlu v eurih/liter;
i
i = 1, 2, 3 … n;
n
n = 10; za soboto in nedeljo ni objave borznih kotacij;
UCOME (RED) FOB ARA M
Platts kotacija biodizla (najvišja dnevna vrednost v eurih/mt po viru: Platts-Biofuelscan v rubriki »Platts key daily biodiesel assessments–Northwest Europe (eur/mt)« pod vrstico »UCOME (RED) FOB ARA (eur/mt) – Midpoint)«;
ρ
gostota za biodizel, ki znaša 0,883 kg/liter;
Pt (Min.dizel)
modelska cena mineralnega dizla v eurih/liter, izračunana po formuli za mineralne naftne derivate iz prejšnjega člena;
TQ (Bio-d)
priznani strošek prevoza z železniško cisterno za biodizel prostornine 60 m3na relaciji Ljubljana–Rotterdam–Ljubljana v eurih/liter, ki znaša 0,063 eura/liter;
DBio-d
delež vsebnosti biodizla v mineralnem dizlu, izražen v volumskem odstotku, ki znaša 7 %.
6. člen
Povprečna 14-dnevna prodajna cena tekočega obdobja brez dajatev (v nadaljnjem besedilu: modelska cena) za KOEL se določi z naslednjim izračunom:
pri čemer je:
Pt
modelska cena naftnega derivata v eurih/liter;
r
gostota naftnega derivata (za KOEL 0,845 kg/l);
r
nadomestilo za oblikovanje varnostnih zalog Zavodu Republike Slovenije za blagovne rezerve v eurih/liter, ki ga na podlagi 53. člena Zakona o državnih blagovnih rezervah (Uradni list RS, št. 23/24) z uredbo določi Vlada Republike Slovenije;
M
marža distributerjev, določena v skladu s 13. členom te uredbe;
i
i = 1, 2, 3 … n;
n
n = 10; za soboto in nedeljo ni objave borznih kotacij;
e
1 USD = x eur (objavljeni dnevni tečaj Banke Slovenije);
CIFMedH
PLATTS kotacija derivata (najvišja dnevna vrednost v USD/tono po viru: Platt's European Marketscan pod rubriko »Mediteranean Cargoes CIF Med (Genova/Lavera), pri čemer se za KOEL uporabijo kotacije 10 ppm ULSD.
7. člen
P* je najvišja prodajna cena brez dajatev, izražena v eurih/liter in popravljena po postopku zaokroževanja drobnoprodajne cene.
8. člen
(1) Drobnoprodajna cena se določi tako, da se modelski ceni naftnega derivata iz 3. in 6. člena te uredbe v skladu z veljavnimi predpisi dodajo vse davčne obremenitve, izražene v eurih/liter. Drobnoprodajna cena se zaokroži na tri decimalna mesta. S ponovnim preračunom se po odbitku vseh davčnih obremenitev določi najvišja popravljena prodajna cena brez dajatev P*t, ki se lahko uveljavi na trgu v obdobju t + 1.
(2) Po postopku zaokroževanja drobnoprodajne cene, kakršnega predvideva prejšnji odstavek, se popravljena prodajna cena tekočega 14-dnevnega obdobja P*t določi kot najvišja prodajna cena brez dajatev Pt, ki velja v obdobju t + 1 (P*t = Pt).
A mas kak povzetek za telebane? 😕
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Vceraj ob cca 21:00 me je na ravnini za odsekom Skofja loka proti jeprci prehitela skodica, tako popolnoma do podnja po moje tam minimum 150-160 na uro. Pregledno tam ni, polna crta je. Ok, se ti mudi. Sem si mislil, tema, sama sva bila
Grem naprej mimo pocivalisca in v daljavi vidim modro rdece luci, najprej si mislim o poglej celo ujel so ga, potem pa takoj mi klikne rdece modre so za spremstvo....
Ko pridem v doseg vzgem vse 4 (6) in pocasi se blizam.
Ta ista skoda razmetana po cesti, vklopil pa je luci za vidljivost, obenem je bil ze zunaj v jopocu in usmerjal sam promet s policijsko lucko/liziko...
Vprasam vse ok? Prav vse ok, pa grem....
Ocitno protokolarno vozilce, sofer pa pac ni mogel iz svoje kože. A je bila srna, a se je razmetal me ni zanimal, važno da ni blo poškodovanih, za zavarovanje ceste, je mel pa sam že vse s seboj
Nazajgrede je bila že avtovleka a še vedno brez policije. Je vse sam 'uredil'.
Da mam še kamero bi bla pa dobra montaza - vušmimo/razčefuk/nalaganje
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Jaz sem na norveškem videl na dveh prehodih tablo s prepovedjo za ev, nisem se pa posvečal temu z motorjem.
Jaz sem na norveškem videl na dveh prehodih tablo s prepovedjo za ev, nisem se pa posvečal temu z motorjem.
Edit: sem šel gledat in to zgleda ni 'nacionalno' ampak odločitev kompanje, tega se spomnim da je kričal s tablam, pa na webu tud piše, celo hybrid tudi
Na Mljetu sta samo 2 polnilni mesti - 11KW. Locirani sta v trajektnem pristanišču. In nikoli v najvišji sezoni nisem videl, da bi bili zasedeni oz, da bi kdorkoli polnil spljoh.
Trajekti so pa spet poglavje zase. Norvezani, ki so vodilni z el avti in odvisni od trajektov v fjordih so prepovedali elektricne avte na trajektih
Grki so dal neumne limite. Jadrolinija zaenkrat si ne more privosciti da bi varnost bila vaznejsa od dobicka
Pol se pa pejd
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Mit dem Elektroauto und einem Wohnwagen über die Berge ans Meer – der ADAC hat den Test gemacht! Hier alles erfahren!
Auf der rund 1.300 km langen Strecke wurden insgesamt 522 kWh Strom geladen. Die Kosten für diese Strecke summierten sich auf 233 Euro. Dies entspricht 18,18 pro 100 km – dieser Wert ist vergleichbar mit dem Kostenaufwand eines Dieselfahrzeuges.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Ja, vleka počitniške prikolice ima več minusov kot plusov:
- poraba je znatno višja zaradi višjega upora
- skoraj nobena polnilnica (z izjemo nekaterih na severu Evrope) ni načrtovana za vozilo s prikolico (in je slednjo treba odklopiti pred polnjenjem)
+ če ima vozilo V2L tehnologijo, si lahko samozadosten kar zadeva potrebo po elektriki
No upor je enak za vse tipe avtov. pa še SUV so izbrali tako da je primerljivo z mojimi
dvorjan, glede na tvoje izkušnje mam resno vprašanje. električni avti so avtomatik zato:
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario, in avto crkne - ali ti lahko prestaviš iz D? To je muka okvar avtomatikov...in ne pomaga drugo kot avtovleka
- recimo da ti res zmanjka štroma, worst case scenario spet - kake so asistenčne storitve (ICE dobi kantico oz ma vključeno)?
ICE al pa štrom, če zmanjka v nemčiji oba fašeta kazen
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Drugače mam pa narejeno tako, da ko je priklopljena na avto jo napaja avto. Aku je čez glavo dovolj za 14 dni za LED luči in 12V pumpe za vodo. Če bi dal pa še ta mali solarni kovček bi bil pa čisto samozadosten. Tle je pa štrom več kot dobrodošel, ampak kot rečeno aku iz avta, en aku v prikoli - ki se fila med potjo, za selo sezono čez glavo dost.
Zakaj to pravim - ker opisujejo priklop na el avto kot velik plus....to obstaja že od leta 1970, samo nemški 13 polni priklop moraš met, ki omogoča stalno napajanje iz avta
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Pa nazaj na temo - jaz kot veste sem kampist, pri tem članku nekaj časa nazaj me je pritegnilo dvoje:
- kako je bil lahko strošek štroma večji? Res zaradi potrebe po vleki? 233€ so naračunali, iz izkušenj povem da s tako prikoli sem imel max 11L porabe, povprečno 10 kadarkoli, kjerkoli. To je pri 1300km 130L benza, če bi bil benz 1,75€ bi dosegel 233€, takrat je pa bil okoli 1,4....(julij 23) - s tem da so v kampu polnili zastonj!! Neki mi tle ne štima...
- odklaplanje prikolice zaradi rikvercanja na polnilnico, nikoli ne bi sam pomislil na to
- čas na poti (če sem prav računal 4 ure polnjenja, ampak ok na dopustu se ti ne mudi, vzamem)
- izven sezone je bilo, pa polnjenja niso tekla čist tekoče
Aja ker ta kraj je res smucarski :). Zanimivo kako zivis ti samo z robovi
Ko se je slo smucat v bovec smo sli vsi na tisto malo pumpo ker druge ni guzvo so delal samo tisti ki so sli po cike pa morajo pred vrati parkirat.
Lej ce ti uzivas v tem daj, ne se sekirat ce se nas ne prime, se bolje, ne spodbujaj nas, ker sedaj uzivas prijetno manjsino, ki ti paše. Pač (mamica ), mamo drugačne poglede in pričakovanja tu.
Evo ti šetnjo, ne rabiš veliko ker je vse v profilu
pred 3 minutami je dvorjan napisal:
Mogoče se sprehodiš nazaj čez celo temo.
Jaz nič ne enačim, samo občasno vam povem, da EV ni noben bav-bav tudi za daljše razdalje, čemur večina vas še vedno ne verjame. Ko boste enkrat probali, se bomo pa ... družili na polnilnicah. 😃
enačiš polnjenje 3 x 1000km poti z ICe avtom, enačiš oz probaš enačiti čas na poti, nenazadnje pa probaš tudi enačiti stroške. Enostavno ne gre. tako čas in denar sta tu nekaj povsem drugega in neprimerljiva. Je pa lahko tako ICE kot štromar v tej zgodbi ali hruška ali jabuk...odvisno na kateri strani sklede sediš . Dajmo še temo kako vegani vsiljijejo ostalim ta način življenja, da se bomo vsi rešili tegob in gotove smrti...pol smo pa kompletni
Jaz lahko kadarkol pridem na polnilnico ti svečo držat pa na dobro kavo, če mam cajt
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Duben avto nje nima računice, duben....ice, strom, lpg, gre se bolj za način življenja, ugodje, imiđ, osebne preference, potrebe, nič drugega. Avto (motor, kolo, avtodom, prikola, jebemti še superge za hojo) so zgolj in samo strošek. Pika.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Pa če tako rad delaš, ti lahko še zaupam, da v EV-ju lahko polniš/napajaš vse svoje elektronske naprave hkrati. In delaš na prenosniku ali telefonu tudi ko se avto polni - ne rabiš držati ročke ves čas ... 😃
Ja ker moj laptom drzi samo 7 ur sorry ce se ne morem pogovarjat na cesti in kavarnah, ne gre to tako v resnih zadevah (ter tudi poslovnih skrivnostih)
pred 18 minutami je Jest napisal:
Vse gre v rok sluzbe, ce si na sluzbeni poti ...
Drzi ce si redno zaposlen....pri lastni firmi oz delu s tujino je malo drugace.
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Hodim sluzbeno sedaj v Mieming, Avstrija, greš čez Rosenheim, 500km, po tvoje bi moral se ustavljat pa se ne ker na cilju samo dolijes pa gres drug dan dam direkt.
4 urce pa si doma, brez kakanja
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
A potemtakem ti po avtocesti voziš do roba vsakega izvoza in nazaj, ali kako?! Da izkoristiš res vse površine, kar si jih plačal z vinjeto?
Izvozi so seveda jasno del avtoceste, tega nisem demantiral, kot želiš ti prikazati. Pogovarjava se, no, vsaj jaz, o dodatni poti, ki jo prevoziš za tankanje goriva. In ta dodatna pot se začne s tistim metrom, ko zapelješ na izvoz iz avtoceste. Ne vem, otrok to razume ...
Ti pa spet skrajne meje loviš, z avtom ki ima vsaj 800km range se ne ustavljas na nobeni AC. 800km je cela italija Gorica - Ventimiglia ali pa Frejus tunel do Francije...
Razmisljas narobe, ker ce sintin3x polnil pomeni da imas ranflge 400km, s twm da verjetno vozis ne vec kot 120 na AC.
Ne primerjaj zmogljivost / range 1:1...ker ne gre tako
In ja cas je pa denar
pred 3 minutami je x-layer napisal:
Pa saj tudi če na pumpo zaviješ na AC, je to tudi neke vrste "dodatna pot". Moje mnenje je, da tudi če se zapelješ iz AC in se pelješ do črpalke v eno stran 5 min, boš z ICE vozilom še vedno prej nadaljeval vožnjo po AC kot pa z EV
Ker pri nas v Slo pa res ni nobene pumpe takoj ob AC....Vipava 5min s tankanjem, Postojna 5 min s tankanjem, Gorica 5 min s tankanjem (in coffee to go). Teh 5 minut ti povrne aplikacija petrol ker res samo prides, tankas in gres, nobenega cakanja v vrsti - pa cetud gres na AC, kjer se vedno caka vbprodajalni
Ce smo ze pikolovski pa dajmo potem res vse minute upostevat. Jaz na pumpi za cel tank v SLO z aplikacijo ne porabim vec kot 5 min, nikoli ni vrste na malih pumpah, samo nasa vele vas Medvode ma 4 pumpe, mi smo fenomen.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Z mojim tarracotom 70L tank dizel bi 1034km tankal doma ob startu in potem doma ob vracanju....sam tok nobenega ustavljanja
Sral bi pa v tujini ce bi me prijel
Drugace pa mocno pretiravas s cenami. Italija je 1.6-1.7, avstrija, spanija je toliko kot Slovenija....kot da si primoran na 3 ure tankat govoris ..pozabljas range dizlov
To mi gre mal na k pri mojmu hibridu, enostavno so vsi delani za kratke
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Tega ne more nihče napovedat, ker če se bo uporabljalo tržna načela sigurno ne bo takih cen. Če pa bodo fašisti želeli podražit pa itak ni problema. Isto se lahko zgodi z elektriko. Danes je tako jutri lahko čisto nekaj drugega. Imaš sončnico na strehi? Super, kaj pa pozimi? Ne se veselit na zalogo, ker so pripravljeni da zajebejo vse. Nihče ne bo živel poceni, še več, delajo na tem, da kdor ničesar ne bo imel bo najbolj srečen. Le zakaj tako razmišljanje... vsak naj si sam odgovori. Aja pa 15minutna mesta so baje čist super. Ogled Bleda al pa Pariza je pa glih tako dober ne kakem bigscreenu, da ne rabiš it tja.
Povprasevanje po stromu je sedaj na visku, strom gre lahko samo gor, nikamor drugam. S tole AI tekmo je noro. Ker ni placa postavljamo v nemciji 32 ladijskih kontejnerjev povezanih med sabo, vsak 20 vodno hlajenih rackov....
Mi se ne zavedamo kaj je potrebno da ti na komot en bot pove kaj se je zgodilo na dolocen dan v zgodovini, ceprav je vse na netu in v knjigah.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Tezko kdorkoli naredi kakrsnokoli racunico za povrnitev stroskov, ker je vedno tako da je obdobje 5-6 let tisto po katerem nova tehnologija enostavno povozi staro.
Mintud superkompjutre menjamo na 5 -6 let, ga ni denarja za vzdrzevanje in napajanje ki bi se primerjal z zamenjavo z novim in novo generacijo čipov. Enostavno ni.
Enako je v veliko cenejsem Maroku, tretja najvecja soncna elektrarna ourzazate propada, in to nekje kjer so stroski 5x cenejsi in sonca 2x vec....kmalu se bo bolj splacalo da rata turisticna atrakcija, ze zdaj si lomis vrat z motorja, ker je pa osupljiva
Nekaj vecjih danasnjih panelov danes proizvede enako za drobiz proti celi starejsi elektrarni
Kitajski motorji so na pohodu za smešen denar. CFMoto, Vogue pa se en so no1 prodan motor v Spaniji, Italiji, Nemciji. Rečem smešen a vendar realen. Kitajska konkurenca je nujno potrebna da EU ne pobezla. V ceni pa popolnoma vsa oprema
Jaz sem ga naročil dobim drug teden
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
V bistvu ima vsak svoje mnenje glede tega in vsak svoj prav. Nikoli ne veš, kdaj se boš lahko zarečenega kruha najedel.
Zase sem vedno trdil, da ne bo nikoli nobenega suva v mojem voznem parku. 😊 Tako, da tudi za električarje nikoli ne reci nikoli. Lahko, da bo v kratkem preboj glede baterij in bo realen domet 1000 km in polnjenje le 10 min.
Za 20.000€ max
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
To je kot bi cela Slovenija na dela prost dan šla smučat na Kanin in tankat na črpalko v Bovcu. Rezultat bi bil isti. Kolaps. Pa še bencina in dizla bi zmanjkalo. Tukaj vsaj štroma ni zmanjkalo.
Aja ker ta kraj je res smucarski :). Zanimivo kako zivis ti samo z robovi
Ko se je slo smucat v bovec smo sli vsi na tisto malo pumpo ker druge ni guzvo so delal samo tisti ki so sli po cike pa morajo pred vrati parkirat.
Lej ce ti uzivas v tem daj, ne se sekirat ce se nas ne prime, se bolje, ne spodbujaj nas, ker sedaj uzivas prijetno manjsino, ki ti paše. Pač (mamica ), mamo drugačne poglede in pričakovanja tu.
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
A mas kak povzetek za telebane? 😕
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani