men je odvec trenutno vinjeta... kupu letos 3 pa nobene ne bom rabu... u kurac nj gre
Zanimivo, jaz pa sem letos "kupil" (prinesel sv. Miklav? pri ta??i) eno, pa ?e to kar precej izkoristil v januarju in februarju, malo pa tudi v marcu (ena vo?nja, okoli 300 km po avtocesti).
Z na?o Mazdo 5 (2,0 turbo dizel s 105 kW) smo prevozili 285.774 km.
Vsega skupaj pa smo notri natankali 18.634,22 litra nafte.
Po mojih izra?unih je povpre?na poraba za odtenek ve? kot 6,5 litra na 100 km.
Hja, kar je dobro, ni slabo. Glede na to, da gre za enoprostorca, ki je pol svoje dobe vozil po Italijanskih autostradah, polovico svoje dobe pa po Lokov?kih kolovozih in Slovenskih cestah,...
Ja, glej, letnik 1968 in potrjena servisna knjiga - to pa malokrat dobi?. In vozili so ga samo na servise in tehni?ne preglede - ker druga?e bi v 52ih letih naredili kaj ve? kot 61000 km. Pa sedem-litrski bencinar s 385 konji. Manjka se samo ?e osel, da izke?ira denar...
Poznam kar nekaj lastnikov Mazd, ki so imeli na ?tevcih preko 400.000 km. Vozim eno Mazdo, ki ji redno menjamo olje na 20.000 km, pa ima prevo?enih blizu 285.000 km - ne zgolj po avtocestah. Glede na to lahko domnevam, da imajo tisti, ki menjajo na 10.000 namen voziti mazdo do milijona kilometrov...
Tudi jaz opa?am, da na?a petka popije olje, kadar gremo na po?itnice. Ampak to pripisujem polni obremenitvi (7 oseb v avtu in 1300 kg te?ka po?itni?ka prikolica pripeta zadaj). Druga?e pa ne opa?am, da bi bilo z oljem karkoli narobe...
Avto vozim po hribih, vla?im po?itni?ko prikolico, vla?im tovorno prikolico, uporabljam vseh sedem sede?ev,... In kljub taki rabi nimam te?av z avtom:
- zavorni diski so ?e original
- podlo?ke pod injektorji sem sicer menjal pri servisu na 280.000, ker je cel forum poln teh podlo?k, pa mi je mehanik rekel, da to sploh ?e ni bilo potrebno - da pa, ?e ?e pla?am, bo zamenjal, bolj?e prej kot prepozno. So ?li pa injektorji prav lepo ven in noben ni bil zape?en - kljub vsemu priganjanju motorja, ko vle?em sedem potnikov in po?itni?ko prikolico kamorkoli si zmislimo in nazaj...
- sita ?e nikoli nismo ?istili
- ko pripel... torej, prigonim avto na vrh hriba, ga zapeljem v gara?o in ugasnem. ?eprav je to baje najslab?e za turbino in je potrebno avto pustiti, da dela na mestu nekaj minut, da se malo ohladi in umiri. Pa je ?e vedno originalna
O avtomobilih, ki najbolje dr?ijo svojo vrednost, so se pogovarjali z Derrenom Martinom, vodjo ocenjevanja v Veliki Britaniji pri HPI, podjetju za avtomobilske podatke. ?tevilna imena na seznamu (glej spodaj) vas ne bodo presenetila, vseeno pa se na osmem mestu skriva skromni Suzuki Jimny, ki je z malim 1,3-litrskim motorjem pri?el v dru?bo V6, V8, V10 in celo V12 motorjev...
Saj bi ?el danes tankat, bi krepko pri?paral, ampak so na na?ih bencinskih tu po Gori?ki sami Italijani. Pa vedi, kdo od njih ?e ima korono in kdo ne...
Verige ne mislim nikoli montirat na avto, sem z zimskimi gumami do zdaj pri?el vsepovsod tudi po 10cm snegu.
Pa ponavadi mi ko zni?ujemo avte nimamo namena montirat verig in se vozit izven urejenih cest.
Mi govorimo samo o snegu. Eskimi imajo pa 50 izrazov za sneg. Trdi?, da si z zimskimi gumami pri?el vsepovsod tudi po 10 cm snega? Odvisno od snega in situacije. ?e bi bilo 5 cm "tistega" snega pa ?e v hrib, ne bi ?el prav nikamor. In ?e je 1 cm lepo zvo?enega in zmrznjenega, ne bi niti stal, kaj ?ele "pri?el vsepovsod"...
Verjamem, da se nima? namena vozit po zasne?eni cesti. Ampak, kje bo sne?ilo in koliko bo sne?ilo, ne odlo?a? ti. In tudi ne ve?. ?e vremenoslovci bolj malokdaj to?no vedo...
... ... ... ... ... Sicer pa kam gre ta svet in zima bomo sneg lahko videli samo ?e na internetu.
Sicer je to tema za kje drugje, ampak a ni bilo pred okoli 30 leti podobno (?e se ne motim, je bilo to leta 1990)? Pa pred skoraj 20 leti tudi (leta 2002). Mislim, zima brez snega...
Resno? Poskusi namontirat verige na pogonska kolesa, pa bo? videl, koliko je prostora. Potem bo pa padlo 10 cm snega bo pa krivo cestno podjetje, ker niso splu?ili, pa poplave v Nairobiju in pa pe??eni vihar na Marsu.
Ja, v?asih smo to v dizle vlivali brez predelav. Na?eloma bi tudi zdaj lahko. Ampak samo, dokler je toplo. Ker pri +5?C jedilno olje postane tako gosto, da zaba?e vse filtre. Torej smo poleti vozili na jedilno olje, pozimi pa na cvi?ek. Na?eloma bi to lahko tudi dandanes po?el, le jedilno olje bi moral res dobro prefiltrirat.
Zadaj pa ni prav nobenih vonjav po pomfriju in pohanih zvezkih, ampak povsem navaden dizelski vonj in dizelski dim (ki ga je bilo pred dvemi desetletji bistveno ve? kot danes, ampak to je ?e druga zgodba)...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Zanimivo, jaz pa sem letos "kupil" (prinesel sv. Miklav? pri ta??i) eno, pa ?e to kar precej izkoristil v januarju in februarju, malo pa tudi v marcu (ena vo?nja, okoli 300 km po avtocesti).
Povezava za deljenje
Deli na druge strani