To se meni ni dogajalo v neki silni davnini ampak pred nekaj leti. V nov Opel Adam se nas je zbasalo pet, od tega so ?tirje imeli ?e nahrbtnike. Od Kr?kega do ?empetra pri Gorici je tisti trivaljni litrski motor?ek uplinil 25 litrov bencina. V vsak malo ve?ji klanec sem vozil s tretjo in gas do podna. Meni se ni zdelo sme?no...
Sej smo tudi mi vozili v?asih take mlin?ke 1.4 benzinarje brez turbin,da vas potola?im. Sem prevozil z njim celo Evropo po dolgem in po?ez. Mogo?e smo montirali kak dvojni Weber ali Solex uplinja?, pa sprint filter gor in to je bilo to. Ko se pa navadi? na mo?nej?e poti nazaj ni, samo ve? in ve? ho?e?.
Hja, smo vozili 1,4 litrske bencinarje, ampak so tehtali kve?jemu 800 kg, polno obremenjen z vso prtljago in dvema zaljubljenima potnikoma je pri?el na mogo?e 1200 kg. Zdaj pa prazen tehta 1400 kg...
Alfa Romeo in Land Rover imata edinstven sistem za kontrolo olja v motorju. Pri teh dveh ti ni potrebno odpret pokrova motorja in si mazat roke s kontrolno pal?ko in podobno. Tako Alfa Romeo kot Land Rover imata to re?eno druga?e. Pri teh vozilih samo pogleda? na tla pod motorjem. ?e tam ni olja, potem ga tudi v motorju ni...
Kar se pa ?enske na sliki ti?e... Jah, ?enska kot ve?ina ?ensk ne ve, kaj pravzaprav sploh mora gledat in kaj pravzaprav vidi tam notri...
Jaz sem ?e sli?al za primere, ko so ljudje kupili rabljen avto in redno delali servise, pa je kljub temu motor zaribal. In to iz ?isto enostavnega vzroka: ker prej?nji lastnik ni delal rednih servisov, zato so se zapacali oljni kanali, kar je posledi?no zmanj?alo pretok olja do le?ajev.
najdi prikolico za vleko vozila. V?asih se je to dalo dobiti v najem za 50?. V nedeljo, 19.1. bom najverjetneje v okolici Celja. Naredim ?e ovinek tja gor do Maribora, pripnem prikolico, jo potegnem do Medvod, zlo?iva avto pri Pelkotu na dvori??e in se vrneva v Maribor, da vrneva prikolico. Nato se vrnem domov.
Sicer imam namen iti z na?o Mazdo 5, ampak ?e bo? za stvar, pridem pa z BTjko. Stro?ki?
- 15? je vinjeta
- od Celja do Maribora, nato v Medvode, pa nazaj v Maribor in nazaj v Celje je okoli 380 km. Ker bo lepa vo?nja, bo poraba okoli 10l/100 km. Torej okoli 38 litrov. Pri ceni 1,286? na liter je to okoli 50?. Torej 65? za prevoz. Razen, ?e kje dobi? ceneje...
Mogo?e bodo pa begunjci, migranti, tazape?eni, taobrezani ali kakorkoli jih ?e kdo imenuje, uvedli ?eriatsko pravo... Mogo?e bi nas edino to spravilo k pameti...
Kolikor imam jaz izku?nje s Fiati, so to zelo trpe?na vozila. Pomembno je samo, da kupi? novega. Tisti "iz druge roke" so bili praviloma vsi pregonjeni, karambolirani, s prevrtenimi kilometri,... in potem se jih je dr?al "tisti" sloves (Jah, to je pa Italijan...). Pa te?ava je bila s plo?evino. Po petnajstih letih je bila plo?evina na podvozju... Pravzaprav je na podvozju ve?inoma sploh ni bilo ve?... (ja, vem, Mazde naj bi bile tiste, ki rjavijo...)
Ne bo? verjel, ampak najprej sem ponosno pomislil: "Ja, jaz znam." Potem sem se pa malo zamislil in kar malo zamorjeno ugotovil: "Bemti?, a sem ?e tako star?"
?e se bo Greta ?e dvakrat namrdnila se boste vozili samo ?e s kolesi - pa ?e to samo, ?e ne boste prej jedli pasulja. Ker na?a vlada je sposobna vsega, samo ?esa pametnega ne...
Imeli smo za iti v okolico Celja. Deset potnikov. Pa smo sklenili, da peljem jaz z na?o Mazdo 5 in nekdo z e-golfom. V Mazdo se nas bo "zbasalo" ?est, v e-golfa pa ?tirje. Pa je voznik e-golfa omenil, da je to ?e kar na meji dosega in da bomo malo bolj umirjeno vozili, da mu ne bi zmanjkalo...
In smo se odpravili. ?tart iz Solkana, nekaj kilometrov mestne in izvenmestne vo?nje, nato pa avtocesta ve?inoma okoli 100 km/h, edino pri prehitevanju tovornjakov smo dosegli vratolomnih 110 km/h. Mimo Postojne, Logatca, Ljubljane, skozi Trojane pa do Celja. Nekajkrat me je ?e imelo, da bi ga za?el porivati, sploh pri prehitevanju. Pa tudi sicer bi gotovo odpeljal naprej, ?e bi bil v mojem avtu vsaj eden, ki bi vedel, kje v okolici Celja je cilj.
Po 210 km smo pri?li na cilj. In mo?akar takoj kabel in na vti?nico. In to mi je dalo misliti.
Dobro, zdaj bom primerjal hru?ke in krompir, ampak bolj?ega nimam. Torej, imamo najnovej?o nem?ko tehnologijo v pet-sede?ni "limuzini" in deset let staro tehnologijo v sedemsede?nem enoprostorcu. Zra?ni upor je gotovo pri enoprostorcu ve?ji, poleg tega sem imel dva potnika ve? kot "?tromar". Pri enakem na?inu vo?nje sem imel porabo 4,4 l/100 km (po ra?unalniku v avtu). Glede na ceno nafte 1,257 ? na liter, sem za 100 km poti porabil 5,53?. Bi bilo zanimivo primerjati porabo novega dizelskega golfa pri enakem na?inu vo?nje. Sicer ne vem, koliko je pla?al lastnik e-golfa za elektriko, ampak kadarkoli sem gledal kak?no koli reklamo za e-avto, so povsod omenjali, da ima avto na fosilna goriva porabo okoli 8? na 100 km in da je elektrika pa skoraj zastonj...
Kaj bi te re?ilo? Fantek je bil v polnem zagonu na nasprotni vozni pas, ko se je oglasila sirena. Sekundo pozneje (reakcijski ?as je baje eno sekundo) je bil ?e na sredi nasprotnega voznega pasu. Otrpnit sredi voznega pasu mogo?e 20 metrov pred 40 tonskim vla?ilcem je lahko zdravju ?kodljivo...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To se meni ni dogajalo v neki silni davnini ampak pred nekaj leti. V nov Opel Adam se nas je zbasalo pet, od tega so ?tirje imeli ?e nahrbtnike. Od Kr?kega do ?empetra pri Gorici je tisti trivaljni litrski motor?ek uplinil 25 litrov bencina. V vsak malo ve?ji klanec sem vozil s tretjo in gas do podna. Meni se ni zdelo sme?no...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani