Dejstvo je, da potem, ko skeširaš, denar, vložen v avto, izgublja vrednost. Vedno se nasmejim komentarjem, češ, leasing te stane tolk in tolk, se ne splača. Recimo 10% vrednosti in to boli, nobenega pa ne boli izguba vrednosti avtomobila v tem casu za 70%, kolikor tudi izgubi posredno vrednost denar nima veze, kaj in kako vlagaš kupček denarja, dejstvo je, da če ga znaš obračati, maš na koncu vse, avto in denar, vmes pa ne šparaš za novega še sproti. To je moj point.
Poslano z mojega M2101K6G z uporabo Tapatalk
Mene je pa vedno nekaj drugega nasmejalo. Kako so se nekateri kolegi pogovarjali o delnicah, skladih, kripto, forex in kako služijo mastno- o nekih 100kEUR in več so potekali pogovori. Pol pa kakšen mesec kasneje pa še vedno v istih službah pa pizdenje okol jurja petsto plače, češ da je premajhna in da komaj shajajo.
Ne me narobe razumet, ti verjamem, da lahko bajno zaslužijo, ampak... ma ne ne bom nadaljeval, ker vsak zase najbolj ve kaj je ok.😜
Kaj pa kaj takega, se splaca kupovati z 250k prevozenimi km? Obstaja kako pravilo koliko vreden/star/st. prevozenih km avto se najbolj splaca kupiti? npr kupim avto za 10k za katerega naj bi bilo vzdrzevanje cenejse (manj servisov glede na mladost oz. manjso kilometrino) in ga furam 5 let in prodam. Ali avto za 5k za katerega bo potrebno vec vlozka v vzdrzevanje, saj je starejsi oz. ima vec km?
Zdaj se bo slišalo mogoče malo noro, ampak ni, ker je resnica. 1.2 TSI in 1.4 TSI nikar kupovat, s temi kilometri le 2.0 TSI ali pa 2.0 TDI. Ne resno, ta TDI motor je vzdržljiv - imamo ga za službeno vozilo in se tolk menjajo vozniki na njem, da je še kurbam nerodno.
Naš TDI ima 10 let 2.0 140KM in DSG menjalnik in se še vedno vozi zelo dobro. Očitno mu različni slogi vožnje prav pašejo in glede na vse to si upam trditi, da zna še vsaj 100kkm narest brez nekih generalk. Velika kubatura je pač bolja in za tako velik avto mlinček pod pokrovom ne pride v poštev pa ne glede kak turbo ima gor obešen. V neki fazi ravno te obremenitve majhnih motorjev zmanjšajo življensko dobo in menjava motorja je tu.
Sej se ne voziš skos na teh obratih, ampak recimo pri vključevanju na AC pa konkretno pospešiš magari v 2 in 3 prestavi. Pol pa k ujameš "cruising speed" pa seveda voziš v 6. prestavi. Hočem samo to povedat, da nisem mislil, da bi ves čas vozil na 5000 obratih ampak samo pri pospeševanjih. Madona še sam kot kaže dizla spravim večkrat tedensko na 5000 obratov in ja, tud blokado ma... kdo bi si mislil.
To je verjetno lanska zaloga... včas smo na Jugote takole čakali in upali samo, da ga dobimo, danes se pa pač čaka na Korejce oziroma vzameš tisto kar sploh majo. Tko k včas.
Tole je Australski test in oni imajo še vedno tudi 91 RON bencin, ki ga v Evropi ni več. Tako kot je za nas osnova 95 je za njih osnova 91. Zato tole "presenečenje" sploh ker Skyactive G ima minimum 91, X pa je minimum 95.
Ker se je za čas testa X napovedoval najprej za Evropo je tudi ta izjava Mazde, da se promovira dejstvo, da deluje X motor tudi na osnovni različi goriva, ampak v Evropi. V Avstraliji je pač 95 že premium gorivo. Seveda pa je normalno, da proizvajalev promovira delovanje pri nižjih oktanih (celo da je to najboljše prav s tem gorivom) ampak to je logična poteza, saj ne smeš na začetku odganjati kupce s tem, da napišeš da je najboljše delovanje recimo s 100-ko. Ker pol ves koncept varčnega motorja pade v vodo, saj konec koncev poraba nič ne pomeni, najbolj je pomemben dejanski strošek goriva na 100 prevoženih kilometrov in je izražen v denarju.
20 000 na leto z dvema bencinarjema...povprečje obeh 7.5 na 100...je kar par euričev ceneje, kot je 100tka...
To je MOJE mnenje.
Absolutno, ker nimaš ne X motorja ne turbaka in razlika v performancah, porabi bi bila neznatna ali skoraj nič. In ne narobe razumet - se samo pogovarjamo in ne prepričujemo nikogar, da bi moral točit 100-ko.
Lahko pa uporabiš tudi recimo Rain X ali kaj podobnega pa pri hitrosti nad 80km/h brisalcev sploh ne rabiš, ker vodo odnese piš vetra čez steklo. In če delaš recimo vsaj polovico poti na AC to pomeni 2x daljšo življensko dobo. 😜
Če prav razumem in če držita ta dva grafa, potem je pri Skyactive-X navor med 2.000 in 3.500 obrati z 95 oktanskim bencinom celo boljši ..., če pa tankaš v navadnega Skyactive-G 100 oktanski bencin pa pridobiš znaten navor na celem območju ...???
Tale Skyactive G iz grafa je skoraj sigurno 2.5 Turbo zato taka razlika.
Pri X motorju je pa tale graf čisto logičen. Pri višjih obratih in zaradi visoke kompresije se prej ustvarijo pogoji za klenkanje in tukaj višji oktani pomagajo, brez da bi CPU moral veliko spreminjat tajming in mešanico goriva in zraka, da prepreči klenkanje, a to žal niža moč.
Zakaj je pa nižje oktanski boljši v nižjih obratih je pa tudi logika v samem delovanju motorja saj je način delovanja X motorjev podoben dizelskemu in vžig v določeni fazi dobesedno poteka s pomočjo samovžiga na osnovi pritiska in temperature v valjih. Pri nižjih obratih pa seveda hitrejša samovžignost zaradi nižjega oktanskega števila pomaga, ker takrat X motor potrebuje hitrejši samovžig.
Zdaj pa še mal nazaj na grafa, ki ju je @Janez007 lepo zložil skupaj za primerjavo, kjer je edina škoda, da še nimamo skale za navor. Ampak ok bom šli na razliko glede na tisto oznako kolk je 20Nm. V glavnem takole na uč izgleda tam pri 2500 obratih cca 8Nm razlike pri 5000 obratih nekje okoli 11Nm in pri 6000 obratih cca 10Nm.
Če vzamemo formulo za izračun konjskih moči je to H=Navor*obrati/5252
pri 2500 obratih torej dobimo 3,8KM razlike v prid nižje oktanskega goriva
pri 5000 obratih cca 10,5KM v prid višje oktanskega
pri 6000 obratih pa cca 11,5KM več pri višje oktanskem.
Tudi sama oblika grafa (še enkrat, res škoda, da ni celotne skale, da bi se videlo o kakšnih realnih Nm-jih se pogovarjamo) daje prednost bolj zveznemu pospeševanju višje oktanskeg, saj se sama moč bolj zvezno povečuje in ves čas daje občutek, da avto lepo pridobiva na moči.
Pri nižje oktanskemu pa bo verjetno bolj zadovoljilo tiste, ki načeloma ne grejo čez 3500 obratov saj je tukaj nekoliko več moči. Ampak kakorkoli že, ta motor je še vedno več ali manj N/A motor z rahlo pomočjo kompresorja in če hočemo občutiti tistih skoraj 190KM ga je pač treba pognat do 6000 obratov - ni druge. Vsak, ki to vsaj občasno ne počne je prava škoda, da je sploh kupil ta motor, ker da ga voziš nekje do max 60-65% zmogljivosti bi načeloma lahko kupil tud 150KM Skyactiv-G al pa celo 120KM pa ne bi bilo neke večje razlike.
Je pa na srečo prodajalcev goriv veliko ljudi, ki tega ne razume in s tega naslova ustvarjajo dodatne dobičke. 😃
Se pravi je 95 enako 100 - hmm, vsak dan nekaj novega človek izzve. Visoko performančni motorji majo pa zastonj 98/100 oktanov kot minimum al je mogoče vseeno nek razlog. Aja, sej res zaradi dobičkov se gre in tisti, ki imajo zmogljivejše motorje v svojih makinah bodo tudi plačevali dražje gorivo, ker majo itak dnarja več k pameti al kako naj se to bere?
pred 1 uro je NevLado napisal:
Motor ma tako ali tako senzor bencina, ce natankas 30 litrov 100ke na 10 litrov 95 podlage se ti to prej ali slej zmeša.
In vžig se vsakih nekaj sekund prilagaja na bencin, ki pride skozi senzor…
Ne komplicirat fantje
Ja zato pa imaš senzor in ECU, da prilagajata vbrizg in mešanico goriva ter zraka. Važno je edino, da ne greš pod minimum, navzgor pa pri uradnih gorivih za cestno uporabo praktično ni omejitev.
Časi karburatorjev in razdelilnih kap so pa itak davno mimo.
Marsikje v svetu sploh 100tke ni,zato tovarne nastavijo vse dele v motorju z elektroniko vred na 95tko,zato tudi motor ne klenka.😊 Če bi prilagodili motor na 100tko bi 90% kupcev, ki tankajo 95tko morali tankati 100tko,da nebi prišlo do klenkanja👍 Ti pa kar tankaj 100tko,če misliš,da je toliko boljša za avto,za žep pa zagotovo ni....😁
A kr tko na prvo žogo? A veš kako klenkanje nastane in zakaj imajo motorji senzor klenkanja oziroma čemu je namenjen?
Smešno je k se eni kr mal razburte pa čeprav je bilo to samo moje mnenje in kako bi sam ravnal a še vedno nimam odgovora kje tovarna PRIPOROČA 95? Saj to je bila tvoja osnovna trditev? 95 je MINIMUM, ki ga elektronika še shendla pa če verjameš al pa ne. Na ohišju bloka motorja imaš prej omenjeni senzor klenkanja, ki "posluša" ali pride do tako imenovanega dvojnega vžiga v valju oziroma po domače klenkanja. To se zgodi v primeru, da se mešanica goriva in zraka zaradi stiskanja le te v valjih vžge tam, kjer se ne bi smela. Se pravi nekje drugje kot pri svečki, ki naj bi bila načeloma edini vir vžiga goriva.
Pri X motorjih je to malo drugače saj v valjih prihaja do višje kompresije kot pri ostalih bencinskih motorjih. Tako, da se pravilnost vžiga/samovžiga goriva kontrolira na osnovi pravega tajminga vbrizga kot pri dizlih. Svečka je načeloma za pomoč, da resnično uskladi samovžig z dodatno potrebo po vžigu svečke. Tukaj pač pride tudi piezoelektrični knocking sensor, ki sporoča ECU, kako bogata naj bo mešanica in kakšen tajming.
Kot si ugotovil nekje je 95 maks, če damo stran ZDA, ki so spet nekaj svojega in to ne merijo po RON (Resarch Octane Number) standardu ampak po mešanici RON in MON (Measured Octane Number) standarda zato recimo je tam naš 95 ekvivalenten 91 pri njih. Ampak če damo to stran je dejstvo, da je elektronika narejena na 95 kot minimum in zato ti piše le 95 or above. Kar pomeni da daš lahko notri 95, 98, 100, 101, 102. Vse to lahko elektronika v Mazdi prežveči, oziroma višje kot je oktansko število lažje je doseči pravilno delovanje vžiga z manj prilagajanja tako tajminga vbrizga in bogatosti mešanice.
Kaj to v praksi pomeni? Pri porabi bore malo, je pa možno pri performancah, pa ne toliko zaradi samega goriva kot pa elektronike, ki lahko zato "sprosti" več konjev v kolikor je gorivo z višjim oktanskim številom. Sploh kadar gre za turbo motorje se to še dodatno pozna in sicer, če ostanemo pri Mazdi in njihovem 2.5 Turbo motorju, kjer pri 95 oktanskem gorivu zmore 225KM, če pa daš notri 100 pa elektronika sprosti celo 250KM in to je uradno napisano tudi v specifikacijah.
Koliko se sicer to pozna pri X motorju bi bilo za zmerit na valjih in glede, da ima nek manjši kompresor si upam trdit, da grafa moči in navora pr 95 oktanskem in 100 oktanskem gorivu ne bosta enaka.
Jaz osebno bi v X motorje tankal 100-ko. Že zaradi narave dela, višje kompresije in temu večje odpornosti proti klenkanju bi bil to moj izbor. Žal pa to pomeni, da pol cenovno ni več tako varčen.
Bojim se, da niti "ta poceni" variante z navadnimi benzinskimi in dizelskim motorji, kot so ga imele do sedaj, ne bo več za masovno prodajo.
Najbrž bo postala mazda s temi novimi modeli bolj eksotična znamka (zaradi cen). 😬
To ni dobro za samo Mazdo. Mazda nima renomeja premijske znamke in samo zato, ker bo prodajala avte za 80 jurjev je ne bo pozicioniralo tja. To so namreč poskušali že mnogi in v veliki večini ni nikoli uspelo, tako, da nekega močnega upanja da Mazdi bo, je račun brez krčmarja.
Recimo tudi mnogo močnejše znamke so to poskušale, kot recimo VW, ki je dal ven premijskega Phateona al pa Touarega, ki sta sicer bila bisera tehnike. Ampak, če za ta denar folk lahko dobi Audija A8 al pa Q7 pač ne bo kupil VW-ja pa čeprav je vreden tega denarja.
Tudi ostali recimo so poskušali kot recimo Renault z Vel Satisom, Avantimom, oziroma celo Safranom in Talismanom pa četudi cenovno niso dosegali premijskih znamk so bili vedno le Renaulti. Tudi Peugeot 607 ni upravičil svojega namena in takih je še kar nekaj. Enostavno v Evropi lahko to poskušaš le s spremembo znamke za luksuzna vozila, kot so to naredili z Lexusom, ampak Toyota si to še lahko privošči, ker je ogromen izdelovalec avtomobilov. Medtem ko Acura, Infinity, al pa recimo Genesis uspejo recimo le v ZDA, ker nemška sveta trojica ni zasidrana kot v Evropi... ravno tako v Aziji to uspeva zaradi istega vzroka.
Kje se torej vidi v tej zgodbi Mazda men osebno ni več čist nič jasno. Bolj mi je pa jasno, da ali v nekem SUV povprečju al pa siljenjem v višji razred ne bodo uspeli. Namesto tega bi morali za konkurenčpno ceno raje izdelovati in prodajati kvalitetne, zanesljive izdelke, katerim s pomočjo dobrih materialov lahko vsaj pričaraš občutek luksuza. Kupci Mazde pač nismo bogataši kot prvo in kot drugo Mazda ne pomeni simbola bahanja, da bi opravičila visoko ceno.
Ampak 12 let stara plastična Honda z več kot 100.000km za 7 jurjev ali nova Dacia za 5 jurjev zraven... ne vem, osebno ne bi niti malo razmišljal. Hondo vzamem le, če spustijo ceno na 4500 do mogoče 5000 EUR in da sta dva jurja v rezervi za morebitna popravila.
Litrski turbo mlinček s skoraj 200.000 prevoženih... taki motorčki so namenjeni bolj tistim, ki delajo zelo malo kilometrov in bo prej avto ostarel. Tale tukaj pač ni bil vožen s to mislijo in jaz osebno bi dal roke stran.
Spral za 14 dni soli z avta tako, da bo lep vsaj do ponedeljka.
In seveda, odstranitev še zadnjo vinjetno nalepko, ter strumno salutiral odstranjevalcu vinjet, se zahvalil za 14 letno službo, ter ga z vsem dolžnim spoštovanjem odpremil v smeti.
Če nisi onga v BMW-ju na g***c si zapravil edinstveno priložnost....😇
Ja pol bi pa sigurno dobu sodnika za prekrške pa krepko kazen. 😶
Glede tega, da je Slivka samo pomagal, spravit kamion iz zoprne situacije ga noben sudija ne bo preganjal. V kolikor pa bi kdo bil smartass pa se lahko vedno postavi kontra vprašanje a pri nesreči ne sme nihče opozarjat na možnost naleta, če ni policaj ali pa redar.
Drugače pa tukaj ni druge kot da se vsak dan kliče policaje naj naredijo red na dostavni cesti. Če ne pridejo pač klic ponavljaš.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Mene je pa vedno nekaj drugega nasmejalo. Kako so se nekateri kolegi pogovarjali o delnicah, skladih, kripto, forex in kako služijo mastno- o nekih 100kEUR in več so potekali pogovori. Pol pa kakšen mesec kasneje pa še vedno v istih službah pa pizdenje okol jurja petsto plače, češ da je premajhna in da komaj shajajo.
Ne me narobe razumet, ti verjamem, da lahko bajno zaslužijo, ampak... ma ne ne bom nadaljeval, ker vsak zase najbolj ve kaj je ok.😜
Povezava za deljenje
Deli na druge strani