Povej mi, prosim, en klanec, kjer bo tovornjak hitrej?i od mazde s kamp prikolico...samo en klanec...
Rebrnice.
Preverjeno.
Pa je moja Mazda dizel s 140 konji.
Niso pa vsi tovornjaki do vrha polni...
Najve?je sranje pa je, ker so Rebrnice v Sloveniji najbolj strme, pa edine, ki nimajo treh pasov. In ko gre? gor 90, pa te za?ne prehitevat tovornjak, ki gre 95, je zadaj toliko preklinjanja, da ?e dve uri odmeva po Vipavski dolini. Ampak, ker sem na dopustu, izklopim mo?gane in se ne sekiram za to...
Do zdaj so govorili amaterji, zdaj se bom pa ?e jaz oglasil.
Prvo preglej homologacijo. Tam ima? zapisan podatek, kako te?ak priklopnik s centralno osjo lahko vle?e doti?no vozilo.
Nato preglej, kolik?no vertikalno obremenitev lahko prenese vle?na kljuka. Da bo? prikolico la?je "zbalansiral", si lahko pomaga? z enim primernim klocnom in tehtnico iz kopalnice...
Nato poglej ?e v svoje vozni?ko dovoljenje. ?e tam ni ozna?eno "E", potem si ?e kon?al... ?e pa je ozna?en "E", bi pa to vse moral ?e vedeti. Tako, kot bi moral vedeti, da vpra?anje: "A bo vleklo" ni pravilno. Pravilno vpra?anje je: "A se bo ustavilo". Ker, koliko hitro bo? pospe?il, bo? odlo?al ti. Kako hitro bo? moral pa ustaviti, bodo odlo?ali pa drugi... In tu je pomembno, da pred vo?njo malo podma?e? vzvodovje naletne zavore in mogo?e malo preveri?, ?e sploh ?e delajo. Pomembno je pa tudi kako je nalo?en tovor v prikolici. Prikolica je dolga in visoka. In ker je dolga, ima veliko ro?ico od kljuke do koles. ?e je vertikalni pritisk na kljuko prevelik ?e doma na dvori??u, potem bo ob zaviranju, ko kljuka ?e dodatno pritisne dol zaradi delovanja sile, ali pa ob neravninah in le?e?ih policajih karoserija kar je?ala in bo? celo pot v strahu, da ti jo odtrga dol - ?eprav jo zlepa ne, ampak ob?utek je neprijeten. Poleg tega je dobro, ?e so te?ki deli (npr.: baldahin) zlo?eni ?im bolj nad osjo in zavarovani pred premikanjem. Da ne bi med vo?njo zlezli kam drugam in spremenili vertikalni pritisk na kljuko. Tudi sicer je dobro, ?e je tovor nalo?en ?im ni?je, zaradi te?i??a. Sploh, ?e se pri?akuje kak?en veter po poti, ker so prikolice, kar se stabilnosti ti?e, podobne trikolesnikom... Sicer pa, ?e ima? v vozni?ki ozna?en "E", to itak ?e ve?.
Kar se pa samega avta ti?e, je pa malo preozek za tako prikolico, zato bo? potreboval dodatna ogledala. In ker je avto s sprednjim pogonom, bo speljevanje v hrib precej zahtevno opravilo, ker bodo sprednja kolesa hitro zdrsnila - sploh, ?e je na cesti ?e pesek od zimske slu?be. Bodi pa pozoren na temperaturo motorja. Avto je ?e dovolj mo?an. Ni pa dovolj mo?an hladilnik. In pri vo?nji po dalj?em vzponu pod polno obremenitvijo se temperatura motorja dvigne precej visoko. Zavedati se namre? mora?, da kamp prikolica tehta skoraj toliko kot avto in da taka kompozicija enostavno ni "makina di sportiva". In ?e je hrib dolg, ne ti??i? "gas do podna", ampak gre? nekaj po?asneje, mogo?e tudi eno prestavo ni?je... Pa pred potjo zau?ije? dve kapsuli apaurina (pomirjevalo) in ti je potem vseeno, ?e tisti za teboj blenda toliko, da mu lu?i ven vr?e. Ti si na po?itnicah in se vozi? sposobnosti in zmogljivosti kompozicije primerno.
Ja, pa pri prikolici preglej pnevmatike. Ker, ?e nima? rezerve, zna biti zadeva precej zoprna. Tole je ratalo z 8 let starimi pnevmatikami v poletni vro?ini pri polni hitrosti:
Vidi?, ja, da nekdo leti proti tebi. Ampak: cesta dokaj ravna in si misli?, do ?rte bo ?e ustavil. Ko pa ugotovi?, da ne ustavlja, je pa bolj malo ?asa ostalo. Avto kak?nih 30 metrov dale? vozi proti tebi. ?e gre po omejitvi (60 km/h) prevozi to razdaljo v dveh sekundah. Pe?ca sta bila stara okoli 60 let. Koliko ?asa potrebujeta, da zbe?ita s ceste? V dveh sekundah ne prideta prav dale?... ?e pa sta po poti ?e klepetala, pre?kala ?e pol ceste, pa vpra?anje, ?e sta sploh ?e gledala, a kdo prihaja, ali pa sta gledala semafor, da ne bo prej rde?a, preden prideta ?ez...
"ko se prebli?a? prehodu se prepri?aj ?e je varno iti ?ez cesti??e in ga pre?ka?"
Pe?ca sta pri?la z njegove leve, torej sta polovico cesti??a ?e pre?kala. Kar pomeni, da je rde?a lu? svetila ?e nekaj ?asa in se ni ?ele pri?gala. Pi?e pa tudi, da "po?kodbe, ki so nastale na vozilu, na drogu javne razsvetljave in polo?aj pe?cev, ki ju je odbilo kar 50 metrov stran od mesta tr?enja, ka?ejo na to, da voznik ni vozil s predpisano hitrostjo 60 km/h."
Kako naj se torej prepri?amo, ?e je varno? Pogledamo, ?e od Kranja do Grosuplja ni nikogar na cesti in potem pre?kamo? Saj ne re?em, pe?ci in kolesarji imajo velikokrat samomorilska nagnenja, ampak tokrat mi pa ne valit krivde na pe?ca...
Hja, takle model, ki v avtu preva?a "zavitke z belim prahom" se gotovo ni pripeljal s kak?nim Cliom ali Saxojem. In ?e ima Audi, ima absolutno prednost, to smo na tem forumu ?e ugotovili. Torej sta kriva pe?ca, da sta stopila pred avto "nem?ke premium znamke". Dobro, dovolj sarkazma...
Kakorkoli, verjamem, da ?e je imel "zavitke z belim prahom", da se ni ustavil... In ?e so ti zavitki res to, kar policija misli, da je, bo mo?akar dobro pla?al dobrega odvetnika, pa bo primer kmalu zaklju?en: dva sta pod zemljo, naj po?ivata v miru, res pa ni potrebe, da ?e on gnije v kak?ni zatohli celici, ?e ima pa ?e toliko denarja za porabit. Aja, sem rekel, da je dovolj sarkazma...
Glede na ?elje (V6, bencin, zadnji pogon, 2,5 litre delovne prostornine,...) mi pride na misel samo en avto. Ampak ne verjamem, da ima? dovolj denarja zanj:
Ford Capri
Druga?e pa bi svetoval, da si mogo?e malo pogleda? med Subaruji. Outback, Impreza, mogo?e Forester... So kar priznani po svoji zanesljivosti. Skoraj kot Toyota...
Dokler sem BTjko vozil tja, je bila vsako leto bolj rejnata. Na koncu ni pomagalo ve? niti tretma na pol leta. Potem sem odpeljal drugam, kjer so mi sicer zara?unali 50% ve? (120? namesto 80), ampak pred rjo je pa to zimo mir. Bomo videli, kako dolgo bo dr?alo...
?e se ?e "kvari" tema (Zanimivi oglasi), potem bi pritaknil ?e moje mnenje: ?ez 15 let bo avto na odpadu, pa ?e ga zdaj v vato zavijemo ali pa gonimo "kot hudi? gre?no du?o"...
Sem se peljal enkrat zadaj na keson?ku. Spodaj sem se lepo pogumno usedel na keson, ko smo bili pa sredi strmine, sem pa pravzaprav stal na zadnji stranici in iskal, za kaj bi se prijel na tistem gladkem keson?ku...
Ko je pod odsko?i??em ustavil, sem sko?il dol in po stopnicah pogumno odpe?a?il v dolino...
Prklop je cisto OK... vozniki so obup... ker gredo kot, da so na prednostni cesti... brez smernika ... Vidljivost pa je cisto OK ... ce seveda spremljas promet in ne mislis, da si sam na cesti ...
Problem je velikokrat ta, da nekateri ne vedo, kako dale? se da pritisniti pedal za "gas"... ?e pohodi? gas na mrtvo, se s slab?im avtom v najve? petnajstih sekundah spravi? na tistih 90km/h, kolikor je omejitev na glavni cesti... Mene osebno niti ne moti preve?, ?e kdo izsili prednost. Bolj me moti, ker se potem ne odpelje ampak menca in me?ka kot tausran za plotom...
Eno vpra?anje za strokovnjake: a tablica po naro?ilu mora imeti na za?etku oznako GO, PO, KR, KK, MB,... ali je lahko tudi brez tega, pa toliko ve? drugih ?rk?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Slu?ajno naletel na ta oglas, ko sem preverjal, koliko je ta ropotija sploh vredna...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani