V Avstriji ceste mo?no solijo, posipajo jih nikoli. ?e bi moral izbirat med pikicami od kamen?ov (nimam niti ene) in zarjavelim podvozjem, bi se raje odlo?il za prvo.
Ne, ne bi se. Ti dostavim ob priliki fotografije podvozja, pa bo? videl, kaj delajo kamen?ki: speskano v nulo, niti pikice laka. Zato pa spodobno rejnato. Seveda samo kak?ne pol metra za pnevmatiko, ostalo je precej bolj?e oz. v redu.
... in spet bo kriv voznik z neprilagojeno hitrostjo ali pa s premajhno varnostno razdaljo ali pa zato, ker je vozil po napa?ni strani ali pa zato, ker je vozil pod vplivom alkohola.
Edini ve?ji minus je navor in seveda posledi?no ni bum efekta, se pa zato nad 4k obratov zelo lepo zavrti.
Ravno to je to, kar mene navdu?uje pri dizlu: ni potrebno divjati, da ima motor kaj mo?i. Dobro, BTjka je tovorno vozilo, to je res. Ampak spodobno pa vle?e ?e pri 1800 obratih na minuto in ni potrebe po na?iganju v obrate. In se ?est ton te?ka kompozicija lepo umirjeno premika.
Pa tudi Mazda 5 z dvolitrskim turbo dizlom lepo vle?e pod polno obremenitvijo pri 2500 obratih...
In zaradi tega Opel Frontera z dvolitrskim atmosferskim motorjem pri meni ni zdr?ala ve? kot 80.000 km. Ker je motor o?ivel ?ele pri 3000 obratih na minuto... Po prevo?enih 80.000 km je bilo pa na motorju za popravljati krepko ve?, kot je tisti stra?ni PDF pri dizela?ih...
Kar se pa vzdr?evanja pri dizela?ih ti?e, sem pa ?e opisal nekaj objav prej. Ve?inoma komponente, ki bi odpovedale tudi, ?e bi motor bil bencinar. Razen enega DPFa, ki pa me je stal groznih 250? in pa vo?njo v Novo Mesto na servis... Skoraj bi bankrotiral takrat.
Nekaj mi ni jasno: kako je lahko neznan letnik izdelave? In to v vozilu, ki je bilo v "javni upravi", ne pri nekih ?vercerjih? Prvi lastnik Slovenska vojska, drugi lastnik gasilsko dru?tvo.
Je pa res, da ima, kljub neznanemu letniku izdelave, noter en krasen ?est valjni turbo-dizelski motor, kar je pa velik plus... Se bo treba en dan zapeljati do postojne na ogled...
Samo dovoljeno ?tevilo delcev pri bencinarjih nameravajo zmanj?azi za 10x - na nivo kot velja za dizela?e.
Gotovo si narobe razumel. Dizela?i so pa ja najbolj svinjska prevozna sredstva, ki jih je potrebno izbrisati iz obli?ja Zemlje - ali pa vsaj iz mest...
Se enkrat fanta namen debate je bil ta da je pri bencinarju MANJ kvarljivih komponent, kot pri dizlu in ne dokazovanje kdo je boljsi. Pri bencinarju te nemore nekaj zajebavati kar sploh nima a se ti ne zdi? ... ... . ...
Ja, in to kar te MGO?E LAHKO za*bava, ?E ... ... je potem tako grozno drago, da bankrotira?.
Govori se o stro?kih, ?e sem prav razumel.
Torej, sam si napisal, da ima bencinar 1,5 litra vi?jo porabo. Zanemarimo dejstvo, da je bencin dra?ji od nafte in recimo, da je 1lier nafte 1,2?. To pomeni, da po prevo?enih 21.000 km privar?ujem za DPF - ?E slu?ajno crkne...
Kar se injektorjev ti?e, jih imajo tudi bencinci - ?e nimajo frgazerja. ?rpalke imata oba, samo da ima dizela? nekaj vi?ji tlak kot bencinar...
Slivka vse to kar si napisel drzi in se strinjam s tebom, AMPAK govor je bil o mazdi 6 in ne o nekem delovnem avtomobilu in nekih super duper extremnih razmerah.
Jaz sem opisal tudi Mazdo 5, ki ni noben delovni stroj ampak je precej podobna Mazdi 6 (po namembnosti mislim).
Vse ostalo je pa "?E". In ?e se zapi?imo: ?e tisti pred teboj ni redno menjal motornega olja oz. je noter ulival olje slab?e kakovosti, bo? imel ogromno sitnosti in stro?kov, pa ?eprav je bencinar... Mislim, ?e meni ni sklopka krepnila pri 240.000 km, pa se preganjam po hribih in vla?im po?itni?ko prikolico, potem se je za zamislit, kaj je po?el predhodnik z vozilom, da je pri 220.000 potrebno menjati sklopko.
Zato pa jaz zagovarjam, da se kupuje nov avto, ?e pa ?e rabljen, pa samo od ?loveka, ki ga dobro pozna? in ve?, kaj je avto dal skozi. Ker pri rabljenem je ravno to problem. Sem ?e nekajkrat napisal, pa napi?em ?e enkrat: avto ni konj. Konju vidi?, da je sklonil glavo pa ve?, da je bola. Avto se pa lahko sveti kot prvi dan, kako je pa z mehaniko, pa ne ve?... Zato sem jaz veliko ve?ino svojih avtomobilov vzel novih. In jih brez nekih velikih te?av in stro?kov vozil, dokler se ni na ?tevcu pojavila ?tevilka 300.000, potem sem pa po?asi za?el premi?ljevati o nakupu novega. In nikdar nisem imel nobenih katastrofalnih stro?kov in ne vem kak?nih vzdr?evalnih del, ?i??enj cedil in karterjev, in podobnih stvari. Pa tudi turbine do zdaj nisem nikoli menjal.
Kakorkoli, ti si napisal: "Ok, se strinjam da NI NUJNO da te bo zajebaval,... ... ...", jaz pa dodam ?e: "Ok, se strinjam da NI NUJNO, da te pa bencinar ne bo zajebaval" pa smo to?no na mojem izhodi??u: pri rabljenem nikoli ne ve?... Ne glede na to, a gre za dizela?a ali za bencinarja, nikoli ne more? biti prepri?an, da s tem pa ne bo stro?kov. ?e pa kupi? novega, pa prvih 300.000 km ne bo nekih katastrofalno velikih stro?kov pa ne glede na to a vzame? bencinarja ali dizela?a. Edino pri nakupu novega se mora? zavedati, da se z lopato ne pospravlja seno in z vilami se ne kida sneg... In ?e v ?tartu izbere? pravi avto za svoje potrebe, bo zadeva tekla braz te?av.
Zate bi bil potem idealen el. avto. Da poleg vsega tega tovora s seboj ?e ene 300kg akumulatorjev vle?e?.
Elektri?en bi bil odli?en. Sploh, ?e bi imel na prikolici spodoben turbo-dizelski elektro-agregat, da bi med vo?njo polnil...
Torej, pred devetini leti sem pripeljal domov povsem novo Mazdo BT-50. Za?etek je bil prava katastrofa, ker so na poobla??enem servisu vgradili neoriginalno opremo, ki se ni povsem ujemala z avtom. Ko so kasneje to odpravili, vozilo ni delalo te?av. Zdaj ima dizela? sicer komaj 130.000 prevo?enih km, ampak kdor me pozna, lahko pritrdi, da so ti kilometri zelo te?ki in primerljivi z vsaj 260.000 prevo?enimi kilometri obi?ajnega uporabnika. Zakaj? Vozilo je zmerno do prete?no na hribovskih ovinkastih cestah s spodobnimi vzponi in spusti. ?e pa se je ?e kdaj zna?lo na avtocesti, je bilo pa to zato, ker je bilo potrebno nek velik ali te?ak tovor spraviti domov. Praviloma vse skupaj tehta okoli 3 tone, ni pa nobena "posebna prilo?nost", da kompozicija tehta 6 ton... Pozimi dobi plug in plu?i sneg, poleti gozdari, zida, vozi krmo,... Pri vsem tem pa je bilo vzdr?evanje POLEG rednih servisov (olja in filtri) ?e:
- ena garnitura zavornih oblog (vzponi in spusti ter te?a naredijo svoje)
- akumulator (sicer dizela? potrebuje ve? elektrike za zagon, ker ima ve?jo kompresijo, ampak mislim, da tudi bencinarju ne bi akumulator zdr?al 9 let...)
- kolesni le?aj (no, priznam, to je pa res zato, ker je dizela? - navor pa to...)
Nobenih cedil ?e nismo ?istili, nobenih ?ob nismo menjali, ni? takega, kar se po forumu stra?i na veliko...
Doma imamo pa tudi Mazdo 5. Ravno tako dizel, kako druga?e. K hi?i je pri?la s 130.000 km, zdaj se po?asi pribli?uje servis na 240.000. Ta Mazda ravno tako veliko kilometrov opravi po teh na?ih hribovskih cestah, veliko kilometrov pa opravi tudi po avtocestah - do ta??e imam 200 km, do enega strica tudi 200, do drugega strica 450, do tretjega pa okroglih 1000,.. Ve?ino poti opravi s ?tirimi ali petimi potniki, ni pa nobena posebnost, ?e nas je sedem. Ob?asno vle?e za seboj "lahki polpriklopnik", ki ima na?eloma NDM 750 kg, vendar nikoli ni v prikolici ve? kot kak?nih 200 kg (otro?ki vozi?ek inpar potovalk ter nekaj krame, ker Mazda 5 s postavljenimi sedmimi sede?i ima zelo malo prtlja?nika, v?asih kolesa,...). Nekajkrat na leto pa se zgodi, da ima na kljuki obe?eno po?itni?ko prikolico te?e 1300 kg, v kabini pa sedem potnikov. Pri vsem tem pa je bilo vzdr?evanje POLEG rednih servisov (olja in filtri) ?e:
- ena garnitura zavornih oblog (vzponi in spusti ter te?a naredijo svoje)
- akumulator (sicer dizela? potrebuje ve? elektrike za zagon, ker ima ve?jo kompresijo, ampak mislim, da tudi bencinarju ne bi akumulator zdr?al 8 let...)
- dodaten filter za nafto, ker so bile v nafti smeti (ampak mislim, da bi se to lahko zgodilo tudi pri bencinarju)
- DPF, kar je bil dodaten stro?ek 250?.
Tudi pri tem vozilu nobenih cedil ?e nismo ?istili, nobenih ?ob nismo menjali, nobenih podlo?k, nobenih injektorjev nismo izobra?evali, skratka ni? takega, kar se po forumu stra?i na veliko...
Ko se kupuje vozilo, se je treba zavedati ene pomembne stvari: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja sena. Dizela?i so delovni stroji. In jih je temu primerno potrebno uporabljati. Pa tu niso pomembni prevo?eni kilometri v enem letu. Kaj pomaga, ?e nekdo prevozi na leto 20.000 km, ?e pa nima ene resne vo?nje, da bi dizela?a sploh segrel... Mislim, zjutraj narediti 10 km do vrtca pa parkirati. Ko se odda otroke, narediti ?e 10 km do slu?be, pa spet parkirati. Po osmih urah narediti 5 km do trgovine pa parkirati. Po nakupu narediti ?e 5 km do vrtca pa spet parkirati. Ko se pobere otroke, pa spet 10 km do doma in parkirati. Popoldan pa drugega otroka peljati 15 km dale? na ob?olske dejavnosti pa spet parkirati. Po eni uri pa spet 15 km do doma. To nikakor ni za dizela?a, pa ?eprav je v enem dnevu 70 km. In potem nekdo, ki bi moral imeti bencinarja, kupi dizela?a. Ko pa zaradi neprimerne uporabe pride do te?av, so pa dizelski motorji tisti ta grozni, ne pa njihovi lastniki...
Na drugi strani pa bencinarji ne zmorejo tega, kar zmorejo dizela?i. In ?e ga ?e prisili? delati v takih pogojih, se mu?ita tako motor kot voznik. Poraba je pa taka, da kar vrtince dela v rezervoarju. Ker bencinar je namenjen za druge re?ime vo?nje. In ker se bencinarje predeluje na plin - ti pa sploh niso za kak?no hudo delo. Se je pokazalo na enem od MPL, ko smo se peljali v hrib. Jaz sem bil prvi v koloni in dizela?a pohodil na polno. Nekaj vozil je lepo sledilo, nato je bilo malo presledka. Kasneje sem se pogovarjal s tem voznikom in je sam povedal, da ima avto sicer na plin, ampak je zaradi preobremenitve avtomatika sama preklopila na benzin. Potem je bila pa trenutna poraba taka, da se je bal, ?e bo sploh imel dovolj goriva (ker praviloma vozi na plin, ima v rezervoarju kve?jemu 10 do 15 litrov bencina. Vzpona je bilo pa 3 km...). ?e bi torej jaz imel bencinarja, bi se mu?ila oba, jaz in bencinar. Mislim, vle?i v 12?vzpon sedem potnikov in po?itni?ko prikolico s 1300 kg... Bi zraven moral priklopiti ?e tiste jeklenke, ki so v po?itni?ki prikolici... Pa ?e na zavorah bi se precej poznalo - dizela?i imajo zaradi vi?je kompresije ve?ji "zavorni u?inek" motorja pri vo?nji navzdol.
Torej, kot sem ?e omenil: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja sena. Vsak naj kupi to, kar dejansko res potrebuje in ne to, kar ga napumpajo drugi, pa ne bo nobenih pretresljivih te?av...
Zato se smejim vedno, ko se za?ne stra?enje pred enormnimi stro?ki lastnika dizela?a. Ker ?e bi bilo polovico tega, kar se pi?e po forumih glede dizela?ev, res, bi jaz moral ob svojih dveh dizela?ih ?e bankrotirati. Sploh ob BTjki, ki ji res ni lahko pod mojo komando. ?eprav tudi petka nima vedno lahkega dela...
Zato so jih pa prodali ?e 2,85 milijonov primerkov. O?itno znajo ?e v prvo narediti popolno vozilo, tako kot Lada svojo Nivo. In potem jih ?tancajo nekaj desetletij brez sprememb.
?e je upanje, da bodo terenci ostali terenci kljub poplavi SUVov...
In ?tancajo ga ?e od aprila 1970, pa ?e vedno je aktualen. In po obliki in zasnovi ni bistvene razlike od prvega do zdaj in tudi za v prihodnje bo o?itno tako...
5k je pomoje OK cena, ?e je avto tak, kot pi?e da je. Kilometrov ima ?e precej, a je verjetnost da bo ?lo kaj narobe bistveno manj?a kot pri dizlih. Manj kvarljivih komponent pa?...
Kako imata lahko dva tako razli?na avtomobila enake motorje. Saj po ravnem to ?e gre, kaj pa ko se cesta obrne navzgor? V enem ?tirje potniki, v drugem pa sedem. In zdaj bo enak motor kos tako razli?nim zahtevam. ?e bolj je to opazno, ko se cesta obrne navzdol. Pri enem da? v drugo prestavo in motor avto lepo po?asi spusti po bregu navzdol. Pri drugem da? v prvo in me?ka? zavoro ves ?as, ker druga?e ti ventile skozi izpuh ven po?ene - razen, ?e je DPF dovolj nov, da jih zadr?i...
In v vozilo tipa enoprostorec postavit manj kot dvolitrski motor je... Bedno...
Mislim, da ne razume?. ?e vozijo na razdalji 1 do 2 metra, vozijo v zaveterju tistega pred seboj. In s tem zmanj?ajo porabo goriva, kar zmanj?a onesna?evanje okolja...
Ker na avtocesti nima? kaj bremzat, vsi vozijo. Tisti, ki ima najslab?e ?ivce in prvi popusti gas, dobi po riti... In ko zaropota, iz naj?ibkej?ih rata totalka in se jih izlo?i iz prometa ter nadomesti z novimi. Nekaj podobnega ima tudi ?ivalski svet in tam se to imenuje naravna selekcija.
Najhuje je pa to, da se imamo mi za inteligentna bitja in civilizacijo, povsod pa veljajo ?ivalski nagoni...
?eprav, kolikor vidim po cesti, bi kak?ni Audiji in BMWji morali imeti fizi?no omejitev, koliko se lahko pribli?ajo spredaj voze?emu. In pa stikalo za preklop med dolgimi in kratkimi lu?mi bi bilo za popravit, ker se jim med vo?njo kar same preklapljajo - sploh, ?e kdo vozi pred njimi...
Nevem kaj si JJ-ja prvleku na plano in kaj ima ta trenutno najbolj znani komunist kolaborant veze z vo?njo po zadnjem kolesu. Mal manj soo?anj gledat.
Kaj ima veze ta trenutno najbolj znani komunist kolaborant veze z vo?njo po zadnjem kolesu? Preberi vse skupaj ?e enkrat, mogo?e se ti pa posveti. ?e ti je pa ?arnica pregorela, ti pa malo namignem:
- najprej se pojavi napis: "Se pa zna najdt kak kolaborant, ti so navajeni izdajati doma?ine."
- nato komentiram, da je to precej komunisti?na izjava, ker so komunisti vedno povsod na?li kolaborante oziroma notranje sovra?nike. In plod dolgoletne vzgoje je moje vedenje, da nekateri ne prebavljajo komentarjev, ki niso v skladu z komunisti?no ideologijo. In plod dolgoletne vzgoje je, da me vedno ob takem zapisu ozna?ijo za Jan?evega vernika.
Glej no, nekdo je pa popravil svoj zapis. Prej je pisalo "kolaborant/domobranc", zdaj pa samo "kolaborant"...
Ne mi tukaj z nekimi komunisti?nimi forami, bi ?lo?
So komunisti bolj sodelovali z Italijani in kasneje z Nemci kot pa domobranci...
In zdaj se bo takoj na?el Boss, ki se bo ?util ogro?en in udaril na polno, da sem Jan?ev vernik in da je Jan?a med drugo svetovno vojno najve? izdajal Nemcem in tako naprej. Mah, brez veze vse skupaj...
Sicer je videti, da je cesta prazna, kolikor vem, je tudi precej ravna, tako da nekega hudega ogro?anja ravno ni moglo biti.
Je pa zadeva izhodi??e za debato. Zakaj motoristi lahko, avtomobilisti pa ne? Avto ima tudi spredaj tablico in se to hitro ugotovi, kdo je. Motor jo ima pa samo zadaj. In zdaj policija ra?una, da bo kak?en fov? sosed prijavil, da pozna, kdo je to bil in jih pripeljal k njemu, da mu napi?ejo polo?nico. Zato pa motoristi edino na izpitni vo?nji vozijo samo 20 km/h nad omeitvijo. Potem so pa bogi, ko jim avtomobilist "izsili" prednost, ko pripilijo stotko tam, kjer je omeitev 50...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Meni pa niti na misel ne pride, da bi otroka s kolesom peljal v vrtec...
4,5 km v eno smer, od tega 3 km klanca 12% in 1,2 km klanca 8%
Povezava za deljenje
Deli na druge strani