Na kitajkem imajo nekateri menjalno baterijo, ki ti jo vsakič menjajo prazno za polno v 3 do 5 minut! Kupiš in plačaš jo samo prvič z avtom, nadalje se samo menjuje kot npr. plinska jeklenka! S tem rešiš dva največja problema, zamudo pri polnjenju in padec vrednosti avtomobila pri večji starosti avtomobila in varen nakup takega avta. Na koncu življenske dobe avta pa je baterija še vedno ok, uporabna in nekaj vredna 🤗 Polnilnice teh baterij bi pa imeli kjer je omrežje dovolj razvito. Možnost polnjenja doma pa še vedno ostane. Veliko vprašanje pa je kdo bi si upal in kako bi v Evropi sprejeli tak standard za vse avtomobilske izdelovalce 🤔Rešili bi kar nekaj problemov za lastnike el. avtov in prodaja bi se sigurno dvignila 😉
To je to, clovestvo je zavozilo priloznost prvi dan ko se stvar ni standardizirala. Sedaj ima vsak svoj kabel, standard, mrežo...kr neki. Ker to je pač biznis in ne boš ti v moje zelje hodil.
Ko fakin USB-C cela desetletja drame
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Nič nisi občičal. Do 20 minut na hitri polnilnici pa res ni nek bavbav. Če si pa od doma šel približno poln, pa še 10 minut ne rabiš prebiti na polnilnici z nekim spodobnim EV.
Malung - Švedska, razvit kraj kjer so sli na veliko v ev
Jz bom tako rekel. Če bi bila cena EV in ICE enaka bi mogoče razmislil o nakupu, pa še to se verjetno ne bi odločil zaradi strahu pred padcem vrednosti in neznano prihodnostjo celotnega dogajanja okoli elektrike, omrežja, baterij....
Cena elektrike bo šla prej gor kot dol, zato je vprašanje komu se bo EV sploh izplačal.
Tudi večina lastnikov sončnic nima toliko viška, da bi si pokrili EV za celo leto. Npr. jaz sem imel samo 500 kwh viška, to mi ne pomaga nič.
Trenutno je tveganje nasproti prihranku preveliko.
To plus infrastruktura
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.
Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃
To je dejstvo: človeštvo brez nafte je v kameni dobi, brez elektrike pa samo v temi
Pa brez interneta Ena bomba v ukrajini ali izraelu naredi vec skode okolju, ljudem, naravi, gospodarstvu kot 1000 icejev ale EVjev....padlo jih je ze vec kot miljon (kje so se ostale nemarketinske vojne)
Tako da ne bi reseval jaz kot en bednik sveta, hvala.
Ko bo politika sledila svojim besedam, takrat se zbudim pa kupim ev da se jaz dodam svoj examikron
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.
Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.
Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.
Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.
Telefon ki ga uporabljas je iz nafte, zdravila ki jih jemles so iz nafte, min 50% izdelkov doma in na tvojem sihtu ne bi bilo brez nafte, gum na tvojem avtu ni brez nafte, armaturke v tvojem elektro avtu ne bi bilo brez nafte...o še kako ga podpiras.
Če je tako se sleči do golega il(cunje cevlji so iz nafte) pa pejd nekam vbgmajno kampirat. Samo brez sotora ker je iz nafte.
Kuhaj pa na solarne, pa spet glej da mas samo leseno podsodo
pred 7 minutami je dvorjan napisal:
Ne, Jures, ti nisi povprečni Slovenec. Sploh pa ne s tako kilometrino. Pač drži se dizla, če ti ne diši naložba v EV z večjo baterijo.
Ampak povprečni avto v Sloveniji naredi cca. 30 km x 250 delovnih dni ... Ergo. Lahko je EV, brez debate.
Mam tak povprecen avto in kmje z zeninin avtom, ja lahko je elektricen se strinjam - ampak se ne splaca. Ergo. Noben izracun me ne bo preprical (tud strom ni zastonj)
pred 3 minutami je dvorjan napisal:
Ne glede na to, kaj vse boste še privlekli v to temo, od otroškega dela in kopanja redkih zemelj, ki jih je v baterijah čedalje manj. Litij ni tako zelo redek. Čez par let bomo dobili že natrijeve baterije (no, koliko je soli po svetu?!), takrat vam bo pa zmanjkalo izgovorov. Ste pogledali, kakšni materiali sestavljajo sodobne katalizatorje in DPF ter GPF filtre? Le čevlje sodi naj kopitar ...
Obenem pa pozabljate, koliko energije se porabi za ICE vozilo ter koliko ogljika se ustvari. In ne, tudi tu vam proizvajalci še kako lažejo. Samo pomislite - motor v ICE ima cca. 2000 sestavnih delov. Ki jih seveda ne dela ena tovarna, temveč vsaj nekaj deset, še raje pa sto dobaviteljev. Ki svojo robo pošiljajo po celem svetu. Že zdrava kmečka pamet da vedeti, da bo to energetsko in ogljično potratnejše od EV, ki ima za faktor 50-100x manj gradnikov pogona.
Dvorjan spusti se na ta planet (dokler je se)
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.
Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.
Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.
Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.
Pol tud nisem ta povprečen slovenec. Ti si tudi ravno kar naredil mejo, ker do 150 na dan se gre za cisti komjuting in ne resna potovanja z avtom. Nenazadnje je to 55000km na leto, ampak za komjuting je dost VW Lupo....spet jabuke in hruške.
150 komi čez mejo jaz pridem
Ne me narobe razumet jaz sem ravno za zeno ki dela v LJ iskal stromarja. Ga ni razmerja cene da se splača - ga ni. Pa ne bom spet o malem veliko cenejsem bencinarju
Rabljeni zoe 2-3 leta na avto net vsi s pripisom rabi novo baterijo. Super
Čaka me:
Pot v Beograd / Kragujevac
Pot v Innsbruck
pot v Civitavechio (kjer bo avto stal 12 dni
Pot v bratislavo.
Vse v roku 7 dni en za drugim (do civitavechie)
Pa jamram ker ma hibrid premajhen tank sam se ne ustavljam ce ni treba, mehur se dela
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Kolega kupil testni id.3, ga po minimalni dobi, ko ga je lahko prodal (zaradi ekosklada prej ni smel) prodal in kupil Teslo 3. Še vedno zadovoljen z EV-ji.
Naj mi en da računico kako je lahko prišparal karkoli po dveh letih? Sklad gor ali dol (to se nanasa samo na odbitni ddv)
Cena novega najcenejsi je 33.000€ - sklad je cca 28.000€
Prodal po dveh letih tak model (vir avto.net za letnik 2022) za cca 22.000€
Takoj izguba 5-6k (kljub skladu)
Kupil teslo za cca 40.000€
Več kot očitno gre zgolj za kupovanje z očmi, kot pri navadnih avtih
Pustmo teslo ampak da greš avto prodajat takoj ko lahko po dveh letih je nekaj narobe (ice ali električen), takrat se avto šele začenja amortizirat....
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Med fuzbalom reklama.....donfeng box, ze za 13k za pravne po odbitkih, ze za 17,700 za fizicne...
Gres na njihovo stran cena 24.900
Gres na avto net 24.900
25k za ta box...za tistih 13k bi bil se zanimiv...ampak ti ga moras kupiti s polno ceno potem pa papirologija...moras biti davcni zavezanec, bla bla bla
Po nekem toku dogodkov sem rentacar dobil mx-30. Plastika se disi po novi, 4000km je mela.
Doseg ob prejemu 195km, doseg na AC po cca 20km hitrost 100-120 135km....doseg na cilju po cca 70km (zadnjih 10km mesto) 70km....
Nazajgrede sem ze moral imeti polnjenje (vmes ko je mirovala) ampak skupaj 150km pot pa ze v mislih kje bom....
Ker nisem rezerviral tega avta oz samo mini compact za kratko razdaljo, nisem niti pomislil da moram razmisljat o temu, pa sem moral zvecer po sluzbenih zadevah se odpeljat do shopping centra, nisem niti vedel a je kabel itd, no bil je, placal 2€ in dofilal
Nazajgrede zelo podobno dosega se 60km od nafilanih 200km. Kako rentacar smatra vrnjen avto s 'praznim tankom' za strom pa ne vem
Zdaj bo pa kdo rekel zakaj renta car za tako kratko pot....orly - Les Clayes taxi 140€ v eno smer, pa rabis se taxi do sihta vsak dan pa se nazaj. Rent a car 90€ komplet (kerkol avto te klase)
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Za mojo najdražjo mal gledam, kaj bi lahko kupil namesto 15+starega megana (še vedno dela odlično)
Toyota yaris cross hybrid je ena od opcij. Samo, gretje zicev, led luči, pa 360 kamera pa smo na 35jurjih. Za to se je nekoč vavdije kupoval.
ja noro....najina Aygo X je zdaj dobrih 17k...leta 2022 naročena slabih 14k....dobavljena 2023 - 1 leto :), saj res januarja bo že 2 leti stara, hito gre.
Na rit me je vrgel Suzuki Ignis - 16-19k??????????????
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Toyotin sistem MHEV bi takoj inel v malcku za mesto oz po SLO.
Moja rav4 ni za mesto (ampak za dolge, zimo, kolesa, 2 prikolici ) ampak vidim kako lepo dela masina v mestu, cel cas na EV pa nikoli ne treba misliti kdaj kje filat
Res pa da je spet treba pogledat ROI......cene so pretirane
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
@jures: Moj osebni vozniški rekord je 2500 km v 29 urah. Ne bi ga ponavljal.
Ponovim parkrat na leto....ni za hvalit ampak sluzba narekuje tempo.
Ce pa iscemo dnevni rekord v 24 urah !z enim samim postankom, in sicer sestanek vmes! je bil to Tarraco - 1900km, v Sofijo gor pa dol.
Z enim samim tankom je bla pa Civitavecchia z Seat exeo - to je cca 1500-1600km, tank 70L
Sem pa v letih 2020-2021 vsak vikend sel direkt iz Sofije 950km v eno smer tud z motorjem. Ravno motor je bil najhitrejsi ker ne caka na mejah, cestninah..., kljub temu da rabis vsaj 2x tankat
Rekord v eni furi pa ne vem, vem samo da naredim veliko vec kot 50.000km letno na 2h avtih in 2h motorjih mesano
In kot je Slivka rekel - predvsem časovno in še marsikako drugače bi pop....če bi mel štrom.
Jaz osebno vidim samo dizla na doooolge proge. Vsakih 300km je treba prišteti eno uro časa hočeš nočeš.
Sem pa elektriko resno iskal za drugi avto v LJ. Aleluja majhnega avta pod 20-25k NI, Zoe moraš rentat baterijo, 2-3 leti stari ZOE na avto netu vsi s komentarjem rabi novo baterijo....
Pol pa sem vzel nov AygoX avtomatik z vso opremo tudi radarski za 15k!
Ni racunice
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Kaj to delate? Jaz sem samo inženir strojništva, pa raje vprašam. Pa firbčen sem tudi...
HPC - superračunalniki
pred 10 minutami je sportman333 napisal:
a pri postavitvah naročnik upošteva smernice zelenega javnega naročanja, ki v SLO veljajo tudi v primeru strežnikov, itd. :), heh.... zgleda pa hudo ni kaj 👍
To je podobno kot pri vozilih NDM > 3.500kg, kjer EU forsira cestninjenje glede na CO2 diferenciacijo in potem se ugotavlja, da v DE in AT, kjer je to že uvedeno v realnosti je takih kamionov ki padejo v ZEV oz. CO2 najvišji 5.razred za 0,5%, vse ostalo je pa v večini oz 95% v prvem CO2 razredu, ostlih 4,5% se pa porazdeli med CO2 razrede 2,3,4 (pri čemer je zanimivo da razred CO2 4 tehnično sploh ni mogoče, ker takega vozila ni ?!?).....
Pozabi smernice, so neki KPIji ki blazijo zadevo na papirju kot na primer PUE ampak to je bolj kot ne marketing
Racunaj da vsak kW na opremi rabi se vsaj enak kW za hlajenje....v idealnih pogojih je PUE 1, ampak v realnosti pa 1,2-2
Se pravi vse kar sem gor napisal rabi se vsaj 1x toliko za obratovanje (hlajenje in napajanje)
null
Popravljeno od jures
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Drugače ljudje....nekateri veste s čim se bavim za druge pa: živimo sedaj v trendu AI, to je zdaj pač in, projektov mamo toliko da glava boli ampak dam malo na temo 'green ITja'
Barcelona - 14MW
Leonardo Bologna - 22 MW
AI Swedska - 6MW (samo 7 omar!!!)
AI Falcon Danska - 32MW
ECMWF Bologna (vreme) - 8MW
In se ne konča tukaj, prvi Exascale stroj se gradi v Nemciji na Julichu, bo 32 ladijskih kontejnerjev, 44MW
Vse to je treba nafutrat, ma kaj bojlerji, kaj avti....
Ena vodno hlajena omara troši do 140kW, prihaja nova generacija s tem bo ena omara kurila od 210-240kw
...
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Evo v živo poročam iz Andaluzije. Prevozil sem 1300km v 1 tednu in na celi poti srečal samo 1 x Ev Teslo in se to samo v mestu v Sevilji. Elektricnih polnilnic je tudi zelo malo. Prav tako sem opazil da španci niso čist notr padli v SUV manijo in je škatel bistevno manj kot pri nas.
Vglavnem očitno so španci ocenili da EV ni za njih.
Jaz 'stanujem' ze 1,5 leta v Barci. Mesto je prirejeno za motorje - skuterje, 100.000 brezplačnih parkirisc za motorje. Avtomobil tam meti pa je groza, res groza ker ni prostora, oz jih namensko izrivajo, majo pa seveda zrihtan javni prevoz. Med drugim so parkirosca za elektricarje zastonj - ampak: el polnilnic ni. Ponavljam jih ni. So samo in zgolj v garaznih hisah in kakih vecjih sopingih, ni pa niti enega parkinga s stebrickom kot pri nas.
Vsak si sam fila avto doma ce ga ze ina oz v garazni hisi.
Prevladujejo pa mhev, predvsem taxiji.
SUVjev pa ni ravno iz tega naslova ker v mestih ni placa za avte.
Jaz sem imel tam motor 1,5 leta in je bil uzitek, kamorkoli si sel si pred vrati parkiral
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To je to, clovestvo je zavozilo priloznost prvi dan ko se stvar ni standardizirala. Sedaj ima vsak svoj kabel, standard, mrežo...kr neki. Ker to je pač biznis in ne boš ti v moje zelje hodil.
Ko fakin USB-C cela desetletja drame
Live your dreams, don't dream your life!
Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
Povezava za deljenje
Deli na druge strani