Če boste kaj govorili z njimi, mi povejte. Ker bi jim tudi jaz imel kaj za razložit...
Drugače pa - pogovarjate se o dveh različnih motorjih v dveh različnih vozilih. Eno je, koliko porabi sam motor (učinkovitost, izkoristek), drugo pa, koliko porabi vozilo (teža, zračni upor, kotalni upor pnevmatik, ...)
To je tako kot sem jaz primerjal staro in zgon... ... ... se pravi zvoženo Mazdo 5 s šestimi potniki in skoraj novega električnega Golfa s štirimi potniki. Le kdo je prišel ceneje skozi?
Japonski velikani Toyota, Subaru in Mazda so v času, ko se v Evropi pripravljamo na njihovo prepoved, združili moči pri razvoju nove generacije motorja na notranje zgorevanje. To je edini pravi način, trdijo.
V Solkanu se je danes, nekaj po 11. uri pripetila prometna nesreča, ki jo je povzročil voznik tovornjaka. 44-letni voznik tovornega vozila, ki je vozil iz smeri
Vzemimo Jesenice, kjer bolj poznam. Pred štiridesetimi leti so skozi Jesenice zjutraj pred šesto vozili avtobusi en za drugim. Večina jih je šla od Hrušice do Javornika, nekaj jih je šlo od Hrušice do Blejske Dobrave. In malo po štirinajsti uri so šli v nasprotno smer. In vsi so bili polni, nekateri kar nabito polni. Kaj se je spremenilo, da se zdaj to ne splača več? Celo do te mere, da bodo Jesenice najbrž ostale brez mestnih avtobusov... Resnično me zanima, kaj se je tako spremenilo?
Ja, pa saj vas nihče ne sili, da živite v hribih. Jaz sem se tudi odločal par let nazaj, kje bom živel, samo meni osebno je že vukojebina, če nimam 15 minut peš do osnovnih javnih storitev (občina, šola, vrtec, itd.) ali pa 15 minut z avtom do kina v sosednjem mestu. Priznam, pač mi malo ustreza moderno potrošniško življenje, pa da lahko delam in grem kamor se mi zazdi, pa vseeno na koncu z avtom naredim pod 10.000 km na leto, pa še sam si vse prispevke plačujem in plačo izplačam ob vsem tem. Vsakemu svoje.
Lopata? Tisto prišparaj, na moji trmi in zagulenosti se bo zvila...
Načeloma je vse to skoraj res.
Ampak dobrine ne zrastejo v trgovini. In če želiš, da je trgovina založena, mora nekje nekdo to pridelat. Zdaj, če postavimo kmetijo s kravami 15 minut peš stran od trgovine, določeni ne bodo preveč zadovoljni. Ravne travnike so vse zbetonirali, da so naredili industrijske cone. Torej so se morali pridelovalci hrane umaknit v hribe in na obrobje.
Ne, nihče nas ne sili, da živimo v hribih. Zavedajte se pa nekaj:
če Putin pritisne en knofek, bodo trgovine hitro prazne. Pa potem? Jaz lahko koruzni šrot, ki ga uporabljam za krmo, skuham in dobim neke vrste polento. Trenutno imam doma samo 200 kg koruznega šrota, kar pomeni 200 kg "polente". S tem preživim kar nekaj časa, sploh, če začnem v hlevu "redčit" glave. Kaj pa vi?
Torej, lahko se gremo tako, na nož, lahko pa smo malo bolj "socialni" drug do drugega...
Tudi jaz znam biti trmast in zaguljen - torej: uboga lopata bo kmalu kot presta...
Mogoče bi šlo, če bi država malo popustila pri svojem pohlepu in k temu prisilila še zavarovalnice. Ponekod v svetu imajo take rešitve.
Imaš velikega karavana z močnim motorjem. Lepo. Ko se odpraviš z družino na počitnice, to tudi potrebuješ. Ampak za vsak dan pelješ sam v mesto (ali pa še koga zraven), je pa prevelik. In od semaforja do semaforja premikat tako gmoto, je tudi precej potratno in onesnažuje okolje. Rešitev je lastništvo še enega manjšega, mogoče celo električnega vozila. Vendar so s tem povezani dodatni stroški.
Rešitev?
Na isto registrsko tablico dobiš dve prometni dovoljenji - eno za veliko vozilo avto, drugo za majhno vozilo. Dveh hkrati itak ne moreš peljati. Torej registrske tablice prestavljaš po potrebi. Cestno takso, zavarovanje in registracijo plačaš za dražjo verzijo, tehnični pregled ni tako blazen strošek, uporabljaš pa tisto, kar je najbolj prikladno...
- Dal bi ljudem alternativo z dobrim javnim transportom, za vsakdanje migracije na šiht in nazaj. Za Slovenijo to večinoma pomeni da morajo vlaki skoraj iz vseh koncev zjutraj šibati iz periferije proti parim večjim mestom in popoldne nazaj. Za vikend še vedno ostanejo opcije uživanja z avtom.
... ... ... ... ... ... ... ... ...
Ja, se strinjam. Takoj, ko bo vlak iz Lokovca peljal v Novo Gorico in nazaj, bom opustil prevoz s svojim avtom...
pred 18 urami je Agerg napisal:
... ... ... ... ... ... ... ... ...
- Vsa ta plačila za vzdrževanje cest bi prenesel v trošarino goriv. Zakaj? Ker je tako najbolj fer. Tisti ki veliko vozi, več uničuje ceste in naj za to tudi plača, kar se najbolj enostavno naredi preko plačila goriva. Večji avto, tovoranjak, večja poraba? Nič hudega, bolj uničuješ ceste, plačaj več.
... ... ... ... ... ... ... ... ...
Em, čakaj malo. Nekdo, ki živi v centru Nove Gorice, se lahko prevaža s kakšnim majhnim vozilom, ki ima tudi majhno porabo. Jaz, ki imam hišo na 965 metrih nadmorske višine, se pa prav nič ne preseravam s štirikolesnim pogonom. Pozimi je včasih še to premalo in na kolesa montiramo verige. Ko burja naredi zamete, se celo z vitlom rešujem. Normalno, da je v tem primeru poraba večja. In zdaj naj jaz plačujem višjo trošarino za to, ker živim na demografsko ogroženem območju, kjer so ceste precej zanemarjene in slabo vzdrževane zato, ker zimska služba pri nas v hribih ne zmore zagotavljati normalne prevoznosti ceste? In ti zdaj povezuješ večje uničevanje cest z večjo porabo goriva? In to naj bi bilo najbolj fer?
pred 18 urami je Agerg napisal:
... ... ... ... ... ... ... ... ...
Tako, zdaj pa udarite...😁
Bom. Lopato imam v avtu tudi poleti. Kje te dobim?
Misterij ... ... mah, nič rešen, ampak zakompliciran do konca...
Bom v ponedeljek naprej reševal. Zakaj? Odprem vse papirje, odprem internet, iščem in raziskujem in mi pade v oči, da v homologaciji tudi vlečne kljuke ni vpisane... In to še ni vse...
Dobro, da se je pri gumah zataknilo, da sem podrobno vse pregledal, drugače bi se praskal po glavi, ko bi prvič prišel na tehnični: star pet let, papirji pa ... ... ...
@godlike, to ne gre ravno skupaj... V prvem stavku napišeš, da so to dobre gume, a v razpredelnici na koncu so pa predzadnje...
Kakorkoli, so edine. Nihče drug jih ne dela. Tako da nimam druge izbire kot Hankook. Kdo je že bil na tem forumu, ki me je prepričeval v pestrost izbire v današnjem času?
Očitno se pozna težka noga, težko vozilo, ovinkasta hribovska cesta in dvolitrski trubo-dizel.
In potem mi lastniki EVjev razlagajo, da štromarji hitro zrabijo gume.
Lastniki ne-dizlov pa me zasmehujejo z DeSUS vožnjo, ker je poraba (kljub štirikolesnemu pogonu, sedmim sedežem in hribovski vožnji) pod 7 litrov... In Mazda 5 je imela povprečje še precej nižje - je pa res, da ni imela štirikolesnega pogona. Je pa zato vlačila kamp prikolico, ta jo pa ni...
In komunisti me zmerjajo z Janševcem, in ... ... ... ... ...
Jaz bi pa rad samo ene dobre, trpežne in poceni gume. Sem zahteven?
Ko pride s servisa, pogledam, kaj je imel za prvo vgradnjo.
Ja, C ima. Konec koncev ni ravno majhen, štirikolesni pogon doda nekaj teže, potem pa še sedem potnikov... Zdi se mi, da mora biti vsaka pnevmatika za 730 kg... Ali pa 750... Moram pogledat še enkrat, ko se vrne v svojo garažo...
Za tega sumim, da navora sploh nima. Ali so ga pozabili zmontirat noter ali pa je to kak nov dizajn, da je lažji motor pa zato manjša poraba. Ampak navora mislim da ta motor nima...
Ima pa nek čuden sistem, ker mi je po avtocesti nekajkrat napisal nekaj v smislu "dvovaljni režim"...
Mi je dal motor sam od sebe hitro vedeti, da če nima vsaj 4.000 obratov, nimam kaj menjat v višjo, ker se ne bo izšlo... Vseeno se je zelo poznalo, če se je naklon ceste spremenil za procent ali dva...
Enake znamke vozilo, enak model vozila, enak letnik vozila, enako veliko vozilo, še barve je enake, enkrat štirikolesni pogon in dvolitrski turbo dizel (poraba 6,7), drugič 1,5 litrski ne-dizel s sprednjim pogonom (poraba 8,8).
Zame ni več dileme, kakšen motor je edina prava izbira.
DANES SEM PA SPREMENIL VERO IN TRDIM, DA JE AVTOMATIK NEKAJ NAJBOLJŠEGA NA TEM SVETU!
Sem danes dobil kot nadomestno vozilo enakega, kot je naš dvolitrski dizelaš, le da nima štirikolesnega pogona in da je 1,5 litrski bbeeee eeenn eeennn ciiii narr brrr (me trese že če moram samo napisat). Se pravi težko vozilo z majhnim motorčkom. Dragi moji, to pa je "trajben getriben"... Saj po avtocesti od Kopra mimo Trsta in do Monfalcona je lepo šlo, nič posebnega. Itak je pol poti omejitev 80 in s tujim avtom sem se omejitve držal kot klop. Ko se je omejitev dvignila, je bilo pa zmerno do pretežno vodoravno in je tudi kar šlo. Od Monfalcona do Solkana je pa polovico poti skozi naselja (50), ostalo pa 70. Nato sem v Solkanu počakal, da so trije otroci končali s športnim plezanjem in en otrok z avtošolo, pa še sosed me je prosil za prevoz, ker se je skregal s punco in dobil čevelj... In tako sen štartal s polnim, že tako velikim in težkim, vozilom v te naše hribe. Sem prekladal tisti menjalnik, da me zdaj bolita noga in roka. In že na pol poti do doma sem si zaželel, da bi bil avtomatik...
Zdaj razumem, kaj so nekateri tu razlagali. Dokler sem vozil dvolitrskega dizla, tega nisem razumel.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Če boste kaj govorili z njimi, mi povejte. Ker bi jim tudi jaz imel kaj za razložit...
Drugače pa - pogovarjate se o dveh različnih motorjih v dveh različnih vozilih. Eno je, koliko porabi sam motor (učinkovitost, izkoristek), drugo pa, koliko porabi vozilo (teža, zračni upor, kotalni upor pnevmatik, ...)
To je tako kot sem jaz primerjal staro in zgon... ... ... se pravi zvoženo Mazdo 5 s šestimi potniki in skoraj novega električnega Golfa s štirimi potniki. Le kdo je prišel ceneje skozi?
Povezava za deljenje
Deli na druge strani