Slivka, me zanima ?e bo? ?e vedno takole za hece razpolo?en, ko prav iziva? kdaj ti bo ki?ta kaj guznila in se bo to udejanjilo.
Jah, glej, lahko se zdaj sekiram na mrtvo, lahko pa si re?em: glede na to, koliko je BTjka zvlekla in kam vse je to zvlekla, sem lahko zadovoljen. Do zdaj razen enega kolesnega le?aja ni bilo "izrednih dogodkov", ampak samo redni servisi.
in prav ni? ne izzivam, ki?ta se res pripravlja, da bo guznila. Upam samo, da bo to kje blizu ceste, da bo avtovleka la?je odpeljala...
Sem pa dobil enega mehanika (neuradni servis) tu okoli, je ?el z menoj en krog, potem sva pa priklopila na tester. Med vo?njo je opazil te vibracije, na testerju pa kazalo, da je vse v redu. Po pol ure diagnosticiranja in praskanja po bradi je na koncu izjavil, da nima pojma, kaj bi lahko bilo in da naj ga peljem v Ljubljano...
So me svarili pred dizela?em, pa nisem poslu?al. No, po devetih letih se bodo prerokbe o dragih dizelskih okvarah o?itno uresni?ile...
Januarja sem opazil, da je poraba z 16,5 litrov na 100 km, kolikor je nekajletno povpre?je, zrasla na 17,2.
Februarja se je poraba ?e zvi?ala na 18,6 litrov na 100 km.
Marca je bila poraba ?e preko 22 litrov na 100 km.
Danes sem tankal prvi? v aprilu. Prevozil sem 220 km, nato?il pa 56 litrov...
Poleg tega sem v marcu za?el opa?at ?udne vibracije, ki so prisotne vedno, ko je motor pod ve?jo obremenitvijo. V prostem teku in pod majhno obremenitvijo teh vibracij ni...
Zdaj ?e zbiram denar in ?akam, kaj in kdaj bo sko?ilo ven...
Sicer je tole nastalo ?e pred ve? kot ?tirinajstimi dnevi. Sem najprej dvomil, ?e po?itni?ka prikolica sploh pa?e na delovni stroj. No, kramponar jo je lepo odvlekel na Sorico in potem tudi nazaj. In ugotavljam, da mu po?itek sploh ni ni? ?kodil...
Ne glede na to, koliko je nova, je 15 let stara vredna kve?jemu po 0,12? za kilogram (?e sem si prav zapomnil, po koliko odkupujejo staro ?elezo na Dinosu). Dobro, Toyota, in to Land Cruiser mogo?e celo zdr?i 18 let, ve? pa ?e zelo te?ko...
Dobro, ja, Toyota Land Cruiser s 4,5 litrskim dizela?em V8, saj ne re?em, ja, pa kolikor je iz fotografij videti, niti snega ni videla, kaj ?ele makadama in blata, ampak za 11 let star avto vpra?at po 31.000 evrih? Pa ?etudi Toyota z zelo znanim in zelo zanesljivim motorjem, ki se je komaj dobro ulaufal. Mislim, glede na to, da so taki motorji po Rusiji, Afriki in Saudski Arabiji delali po 600.000 km, potem teh 170.000 pri nas za ta motor ne pomeni ni?...
Pri verigah ni problem cola, ampak presek. Lahko ima? tudi 22 colske in ve?, pa gredo verige lepo gor. Poglej avtobuse in tovornjake, tudi oni imajo verige...
Problem je presek. ?e ima? presek pnevmatike 45 ali 50, je pnevmatika zelo tanka in je te?ko montirati verige tako, da jih ne sname. ?e pa verige malo bolj objamejo pnevmatiko, pa hitro primejo tudi plati??e - ki je ponavadi aluminijasto. In potem rata, kar rata... Na pnevmatike preseka 60, 70 ali celo 80 pa ima? dovolj "mesa", da gor montira? verigo, ki trdno objame pnevmatiko in je ne sname, pri tem pa ne po?koduje plati??a.
Je pa problem pri novih avtomobilih, ker je med pnevmatiko in blatnikom zelo malo prostora. Verige je manre? zadaj potrebno zapet. Pa to ?e gre, te?je jih je odpet, ker je treba najti, kje je sponka. in ?e nima? prostora, da z roko pride? med blatnikom in gumo, je to presneto te?ko.
Vedno ve?krat si mislim, da bi bilo briljantno, ?e bi konstruktorjem in arhitektom za kazen dali, da morajo dve leti uporabljati izdelek, ki so ga naredili. naslednji? bi gotovo naredili druga?e...
Sem gledal konfigurator, moje gare itak nimajo bencinske izvedbe. Pa ?e dizlska izvedba je samo 150konska tako da je fino da sem ?e tapravi ?as kupil. ?e bo ?lo tako naprej z ispusti bomo lahko kupovali samo ?e izvedbe na pogon na pedala.
Ja, ampak samo pod pogojem, da prej ne je? fi?ola ali pa pasulja...
Lublan?anom bi morali oprostiti obveznost uporabe zimskih gum. Ve?inoma jih tako ali tako ne znajo uporabljat.
Pribli?no tako...
Pa ne le za Ljubljan?ane, tudi za ostale velja: zakon predpisuje, da v zimsko opremo spadajo tudi letne pnevmatike in verige. Ve?ina jih verig sploh ne zna namontirati na avto... Ko bi vsaj v avto?oli imeli 15 minut vajo, da na avto vsaj enkrat nataknejo verige. Ampak ker niti tega nimajo, potem dobi? "strokovnjake" na letnih pnevmatikah in v prtla?niku imajo verige, marsikdo pa celo verige "za policaja", montirat jih pa ne znajo. Ko pa pade moker sneg, pa vse stoji...
hvala za ponudbo ogledal, vendar sem prisel do zakljucka tudi po mnenju nekaterih "strokovnjakov" da bom najprej zamenjal avto za kaj mocnejsega oz za avto kateri ima vec navora, saj ne se z dvemi majhnimi otroki ne mislim zajebavat se z avtom ce se mi bo po moznosti pregreval tko da bom se malo pocakal s prikolico....imam pa v planu kupiti novo oz staro do 5 let.
Koliko krat na leto pa gre? na dopust? Mislim, ?e si do zdaj imel bencinarja, si ga najbr? z razlogom. Najbr? v tvojih vo?njah prevladujejo kratke relacije. Kar pa dizela?u ne bo preve? pov?e?i...
Vsaka glava ima svojo pamet in vsaka pamet ima svoj prav. Jaz kupujem avto, ki mi lepo slu?i pri vsakodnevnih prevozih, ki pa je ravno ?e dovolj sposoben (pa ?eprav na limitu), da se odpeljemo na po?itnice. Da bi pa zdaj kupil neko besno makino, s katero bomo najve? petkrat na leto lepo ?li na po?itnice, potem pa to vozil vsak dan... ?koda ma?ine... Vsaj po moji pameti... Je pa res, da z ?eno ne komplicirava preve?. Sedemo v avto in gremo. ?e obstane, je pa itak asistenca. In glede na to, da imamo prikolico s seboj, imamo kje po?akati. Pa do zdaj z avtom nismo imeli nekih hudih te?av. Temperatura naraste, ko gremo v dolge in strme vzpone, v?asih celo do te mere, da avtomatika sama ugasne klimo, da razbremeni motor, pa enostavno malo zmanj?am tempo, se potegnem kolikor mogo?e desno in se ne oziram, ?e komu kaj ni prav. In v?asih izkoristim kak?en tovornjak za izgovor, da nisem jaz prvi v koloni... Pa ?e za odtenek druga?ne pogoje imava od tebe. Midva nimava dveh majhnih otrok, ampak jih imava pet.
Skratka, ne kompliciraj. ?e misli? iti, se usedi za volan in pelji. ?e pa se bo? lotil komplicirati, bo? pa celo ?ivljenje doma preverjal, kaj narediti, ?e se zgodi, ?el pa na koncu ne bo? nikamor...
?e dvomi? v avto: na?a prikolica ima 1400 kg (pred ?tartom preveri homologacijo). Pridi do Nove Gorice, jaz jo privle?em dol do Nove Gorice, prikljukni in poskusi en krog kak?nih 200 km (Od Nove Gorice mimo Trsta do Kopra in ?ez ?rni Kal do Razdrtega ter mimo Ajdov??ine nazaj v Novo Gorico. Tistih 20 litrov bencina bo? ?e po?alval, pa bo? vsaj to?no vedel, pri ?em si... Poleg tega: na?a prikolica je za 6 ljudi in predelana na sedem postelj. Ti ne potrebuje? tako velike hi?e, ?e ima? samo dva otroka. Razen, ?e so na?rti...
Saj res: kaj to ima? svojo prikolico ali si jo misli? sposoditi? Ker imam doma par dodatnih ogledal za tako vleko. ?e si misli? prikolico zgolj enkrat sposoditi, ti posodim ogledala, da jih ne kupuje? za tisto eno vo?njo...
Povej mi, prosim, en klanec, kjer bo tovornjak hitrej?i od mazde s kamp prikolico...samo en klanec...
Rebrnice.
Preverjeno.
Pa je moja Mazda dizel s 140 konji.
Niso pa vsi tovornjaki do vrha polni...
Najve?je sranje pa je, ker so Rebrnice v Sloveniji najbolj strme, pa edine, ki nimajo treh pasov. In ko gre? gor 90, pa te za?ne prehitevat tovornjak, ki gre 95, je zadaj toliko preklinjanja, da ?e dve uri odmeva po Vipavski dolini. Ampak, ker sem na dopustu, izklopim mo?gane in se ne sekiram za to...
Do zdaj so govorili amaterji, zdaj se bom pa ?e jaz oglasil.
Prvo preglej homologacijo. Tam ima? zapisan podatek, kako te?ak priklopnik s centralno osjo lahko vle?e doti?no vozilo.
Nato preglej, kolik?no vertikalno obremenitev lahko prenese vle?na kljuka. Da bo? prikolico la?je "zbalansiral", si lahko pomaga? z enim primernim klocnom in tehtnico iz kopalnice...
Nato poglej ?e v svoje vozni?ko dovoljenje. ?e tam ni ozna?eno "E", potem si ?e kon?al... ?e pa je ozna?en "E", bi pa to vse moral ?e vedeti. Tako, kot bi moral vedeti, da vpra?anje: "A bo vleklo" ni pravilno. Pravilno vpra?anje je: "A se bo ustavilo". Ker, koliko hitro bo? pospe?il, bo? odlo?al ti. Kako hitro bo? moral pa ustaviti, bodo odlo?ali pa drugi... In tu je pomembno, da pred vo?njo malo podma?e? vzvodovje naletne zavore in mogo?e malo preveri?, ?e sploh ?e delajo. Pomembno je pa tudi kako je nalo?en tovor v prikolici. Prikolica je dolga in visoka. In ker je dolga, ima veliko ro?ico od kljuke do koles. ?e je vertikalni pritisk na kljuko prevelik ?e doma na dvori??u, potem bo ob zaviranju, ko kljuka ?e dodatno pritisne dol zaradi delovanja sile, ali pa ob neravninah in le?e?ih policajih karoserija kar je?ala in bo? celo pot v strahu, da ti jo odtrga dol - ?eprav jo zlepa ne, ampak ob?utek je neprijeten. Poleg tega je dobro, ?e so te?ki deli (npr.: baldahin) zlo?eni ?im bolj nad osjo in zavarovani pred premikanjem. Da ne bi med vo?njo zlezli kam drugam in spremenili vertikalni pritisk na kljuko. Tudi sicer je dobro, ?e je tovor nalo?en ?im ni?je, zaradi te?i??a. Sploh, ?e se pri?akuje kak?en veter po poti, ker so prikolice, kar se stabilnosti ti?e, podobne trikolesnikom... Sicer pa, ?e ima? v vozni?ki ozna?en "E", to itak ?e ve?.
Kar se pa samega avta ti?e, je pa malo preozek za tako prikolico, zato bo? potreboval dodatna ogledala. In ker je avto s sprednjim pogonom, bo speljevanje v hrib precej zahtevno opravilo, ker bodo sprednja kolesa hitro zdrsnila - sploh, ?e je na cesti ?e pesek od zimske slu?be. Bodi pa pozoren na temperaturo motorja. Avto je ?e dovolj mo?an. Ni pa dovolj mo?an hladilnik. In pri vo?nji po dalj?em vzponu pod polno obremenitvijo se temperatura motorja dvigne precej visoko. Zavedati se namre? mora?, da kamp prikolica tehta skoraj toliko kot avto in da taka kompozicija enostavno ni "makina di sportiva". In ?e je hrib dolg, ne ti??i? "gas do podna", ampak gre? nekaj po?asneje, mogo?e tudi eno prestavo ni?je... Pa pred potjo zau?ije? dve kapsuli apaurina (pomirjevalo) in ti je potem vseeno, ?e tisti za teboj blenda toliko, da mu lu?i ven vr?e. Ti si na po?itnicah in se vozi? sposobnosti in zmogljivosti kompozicije primerno.
Ja, pa pri prikolici preglej pnevmatike. Ker, ?e nima? rezerve, zna biti zadeva precej zoprna. Tole je ratalo z 8 let starimi pnevmatikami v poletni vro?ini pri polni hitrosti:
Vidi?, ja, da nekdo leti proti tebi. Ampak: cesta dokaj ravna in si misli?, do ?rte bo ?e ustavil. Ko pa ugotovi?, da ne ustavlja, je pa bolj malo ?asa ostalo. Avto kak?nih 30 metrov dale? vozi proti tebi. ?e gre po omejitvi (60 km/h) prevozi to razdaljo v dveh sekundah. Pe?ca sta bila stara okoli 60 let. Koliko ?asa potrebujeta, da zbe?ita s ceste? V dveh sekundah ne prideta prav dale?... ?e pa sta po poti ?e klepetala, pre?kala ?e pol ceste, pa vpra?anje, ?e sta sploh ?e gledala, a kdo prihaja, ali pa sta gledala semafor, da ne bo prej rde?a, preden prideta ?ez...
"ko se prebli?a? prehodu se prepri?aj ?e je varno iti ?ez cesti??e in ga pre?ka?"
Pe?ca sta pri?la z njegove leve, torej sta polovico cesti??a ?e pre?kala. Kar pomeni, da je rde?a lu? svetila ?e nekaj ?asa in se ni ?ele pri?gala. Pi?e pa tudi, da "po?kodbe, ki so nastale na vozilu, na drogu javne razsvetljave in polo?aj pe?cev, ki ju je odbilo kar 50 metrov stran od mesta tr?enja, ka?ejo na to, da voznik ni vozil s predpisano hitrostjo 60 km/h."
Kako naj se torej prepri?amo, ?e je varno? Pogledamo, ?e od Kranja do Grosuplja ni nikogar na cesti in potem pre?kamo? Saj ne re?em, pe?ci in kolesarji imajo velikokrat samomorilska nagnenja, ampak tokrat mi pa ne valit krivde na pe?ca...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Jah, glej, lahko se zdaj sekiram na mrtvo, lahko pa si re?em: glede na to, koliko je BTjka zvlekla in kam vse je to zvlekla, sem lahko zadovoljen. Do zdaj razen enega kolesnega le?aja ni bilo "izrednih dogodkov", ampak samo redni servisi.
in prav ni? ne izzivam, ki?ta se res pripravlja, da bo guznila. Upam samo, da bo to kje blizu ceste, da bo avtovleka la?je odpeljala...
Sem pa dobil enega mehanika (neuradni servis) tu okoli, je ?el z menoj en krog, potem sva pa priklopila na tester. Med vo?njo je opazil te vibracije, na testerju pa kazalo, da je vse v redu. Po pol ure diagnosticiranja in praskanja po bradi je na koncu izjavil, da nima pojma, kaj bi lahko bilo in da naj ga peljem v Ljubljano...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani