Skoči na vsebino
Kaj ste pa danes naredili na svoji mazdi
Napisano

Ker o?itno tole z zimo in snegom o?itno mislijo resno, sem vsa tesnila vrat nasprejal s silikonskim sprejem . da ne bi kaj zmrznilo.

 

Pa ?e verige sem pregledal - za vsak slu?aj - in jih nasprejal z WDjem.

 

?e se bo iz?lo, jutri preverim ?e vitlo in ga malo podma?em.

 

Pa bo nared za zimo...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

mazda bt 50
Napisano

Gume so bile spodobne zimske pnevmatike. Hitrost pred nesre?o okoli 30 km/h. Avtobus je imel na pogonskih pnevmatikah verige (pogonske so zadaj!). Na cesti pa je bilo kak?ne tri centimetre ledene skorje, na katero je napadalo 10 cm snega. Ko se je voznih spustil po 12% naklonu od Lokovca proti ?epovanu, je 20 tonski avtobus za?el pospe?evati. Voznik je sicer pritisnil zavoro, a je ABS za?el takoj popu??ati. Zadnje gume so se sicer vrtele po?asi (pogon in motorna zavora), a kljub verigam zdrsavale. In tako je voznik, da se re?i, zapeljal na levo in za?el drsat v "?karpo". S tem je odrsal cel levi bok avtobusa in potrgal vrata boksov. Na?rt bi se mu skoraj iz?el, a je naletel na neko skalo, ki ga je odbila na desno. Tam je s sprednjim delom podrl kandelaber ?e preden so sprednje gume zdrsnile ?ez rob. Nato je nasedel in to ga je re?ilo pred padcem v... No, ne ravno prepad, pa? pa zelo strmo pobo?je, kjer je kar kak?nih 250 metrov do dna.

 

Policisti so res pohiteli in pri?li hitro do ?epovana. Naprej zaradi neustrezne zimske opreme niso mogli in so ?akali, da je pri?el ?e plug iz ?empetra. Ta je najprej montiral verige na sprednjo in eno zadnjo osovino (bil je troosovinc), nato je najprej splu?il kolikor se je le dalo, nato pa ?e posul. ?ele nato so policisti lahko s svojim vozilom pri?li na kraj dogodka, kjer so ugotovili, da je voznik pripeljal z neprilagojeno hitrostjo, mu izro?ili polo?nico za 300? (in tri kazenske to?ke). Nato so zaprli cesto, ki je itak ?e bila zaprta (avtobus se je nato postavil po?ez ?ez cesto in nih?e ni mogel mimo), da so cestarji o?istili in posuli cesto do te mere, da so lahko hudi?a odklinili ven in ga zvlekli nazaj gor. Cesta je bila zaprta dve uri.

 

Je pa danes skoraj odpadel pouk, ker je tudi ?olski minibus imel te?ave. In ker voznik ni ?elel tvegati, sploh ni niti poskusil obiskatl tretjine hi?...

 

 

 

Je pa BTjka danes zaslu?ila kar lep kup?ek denarja: od 20 do 30 evrov vsaki?, ko sem sli?al stavek: "Ko sem imel Lado Nivo, sem ?el brez te?av, tale ne gre pa nikamor. Pa tako so ga hvalili in kazali posnetke, kaj vse zmore..."

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Danes me preseneti znanec, ki ima elektri?no vozilo. Zmerjal je, ker je bencin vsaki?, ko pride na ?rpalko, dra?ji.

 

Ni mi ?lo v ra?un. Pa ga vpra?am, ?e ima hibrida. Da ne, da njegov avto je 100% elektri?en.

 

Pa ga vpra?am, ?e je mislil na elektriko, da je vsaki? dra?ja. Da ne, da je mislil na bencin in tudi rekel bencin in da v elektri?nem avtu skuri pribli?no 10 litrov bencina na mesec.

 

Meni ?isto ni? jasno, gledam ko tele...

 

Nato mi mo?akar razlo?i, da ima edino ogrevanje kabine preko webasta, ki kuri bencin. In v teh mrzlih dneh mora zakurit vsaj 15 minut prej, da se ?ipe odtalijo. Bencin pa vsaki? dra?ji...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Pohvale servisov - serviserjev
Napisano

V?eraj opravil redni letni servis za 9 let uporabe moje M6. Servis opravljen na A-Cosmos Mazda BTC. Izredno zadovoljen z odnosom, ceno.....avto prejel opran in o?i??en tudi znotraj, prejel popust 20% na material in 30% na delo, kon?ni znesek 178,00 ? (filtri, olje, dolivanje teko?in, nastavitev prednjih ?arometov - xenon, zamenjava amortizerjev zadnjih vrat (petih) to je bilo na vpoklic, se vidimo sigurno prihodnje leto.

 

Si predstavlja?, kak?en bi ta servis ?ele bil, ?e ne bi imeli nad seboj g. Bizgca?

 

Mene ravno zaradi tega mineva veselje do originalne servisne mre?e. Ko ti mo?akar pove, da "je na ve?jem servisu ve? znanja, na manj?em pa manj", ti je hitro jasno, da je bolje, da gre? drugam. Mislim, daj tamle g. Majesu eno deveto?olko, pa jo bo v 14 dneh nau?il na najosnovnej?ih modelih menjat filtre, sve?ke in olje. Ampak to ?e vedno ni poobla??eni serviser, prej priu?eni delavec.

 

Potem sva pa z g. Bizgcem imela ?e enkrat en dialog, pa mi pove, "da sploh ni panike, ?e ni poobla??enega servisa v Novi Gorici, saj je Silux v Ajdov??ini, tako, da Mazde ne bodo obstale." Mislim, ?e te pa nekdo, ki ho?e biti nek ?ef, po?ilja v neMazdine trgovine po neoriginalne rezervne dele - potem ve?, koliko je ura.

 

Tako da, vsa ?ast in kapo dol pred g. Majesom, da pod takim nadrejenim, kot je g. Bizgec, tako dobro vodi svoj servis...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Elektromobilnost
Napisano

Sicer se je debata razvila v neki drugi temi, a se mi zdi primerneje, ?e se tu nadaljuje. In spet meni nekaj ni ?isto jasno. In spet je to najbr? zato ker sem kmet, pa ?e s hribov doma...

 

Zdaj bom za?el nekaj ra?unati. Ampak, ker nisem strokovnjak na tem podro?ju, bi bilo lepo, ?e bi kdo preveril, ?e sem jaz to pravilno zastavil...

 

Torej: po podatkih z interneta ima v Sloveniji Petrol 493 bencinskih servisov, OMV jih ima 106 in MOL jih ima 45. Potem so ?e nekateri ostali manj?i, pa jih enostavno zanemarimo. Torej lahko z gotovostjo trdimo, da imamo v Sloveniji 644 bencinskih servisov. Recimo, da je na vsakem bencinskem servisu povpre?no 8 to?ilnih mest (na avtocesti tudi po ve?, kje v kak?nih vaseh pa manj). Torej to pomeni okoli 5152 to?ilnih mest. 

 

Recimo, da povpre?en avto z enim to?enjem prevozi 800 km.

 

Recimo, da so v povpre?ju to?ilna mesta dejansko res zasedena okoli 16 ur na dan. In recimo, da se za eno to?enje porabi 10 minut ?asa. To pomeni, da si vsak dan okoli 500.000 vozil podalj?a domet za 800 km.

 

To torej pomeni, da je skupni domet teh vozil vsak dan 400.000.000 km.

 

Koliko sem do zdaj zgre?il?

 

No, vseeno nadaljujem. Po podatkih za Renault ZOE se z 43 kW polnilcem v pol ure napolni baterija za naslednjih 130 km. To pomeni, da bi za prej omenjen skupni domet potreboval okoli 64.000 polnilnic z mo?jo 43 kW, ki bi bile dejansko res zasedene 24 ur na dan.

 

Koliko sem zgre?il?

 

No, vseeno nadaljujem. Za tak?no mo? bi potrebovali eno elektrarno mo?i 144.666 kW, ki bi konstantno delovala 24 ur na dan. Oziroma okoli 145 MW. Torej je to kapaciteta enega od blokov Termoelektrarne Brestanica. Oziroma pribli?no ?etrtina TE?.

 

Torej, za koliko sem zgre?il?

 

?e nisem ni?, potem ti elektri?ni avtomobili ne bodo tako katastrofalno obremenili Slovenskega elektri?nega omre?ja...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Wankel
Napisano

Ma ne vem DPF v wanklu je alergi?en na seno

 

O?itno bo res nekaj na tem...

 

 
?koda, da ni ?el v redno proizvodnjo. Bi ?e jaz vozil Wankla...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Sem kmet in s hribov doma, pa ne zastopm prou preve? vsega tega...

 

Berem tale ?lanek:

 

http://www.24ur.com/novice/crna-kronika/tovornjak-v-osebno-vozilo-voznik-in-potniki-se-pravocasno-pobegnili-iz-avta.html

 

Na koncu ?lanka pi?e:

"Policisti so voznikoma tovornih vozil in vozniku osebnega vozila izdali pla?ilne naloge."

 

Torej: en tovornjak je po?asi vozil po hribu navzgor. Drugi je po svojem pasu vozil navzdol. Osebni avto pa je v slabih voznih pogojih prehiteval v ?karje. Do tu je vse jasno. Ne razumem pa, zakaj sta voznika tovornjakov dobila pla?ilni nalog, ker je voznik osebnega vozila prehiteval v ?karje? Mar bi morala oba voznika tovornjakov, ko sta zagledala osebni avto, zaviti desno in gas do podna? Mislim, kaj sta pa kriva za nesre?o? Ne razumem. A ?e pride do prometne nesre?e, se krivda potem razdeli kar na vse in vsak pla?a nekaj kazni? Ne razumem, res da ne...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Gume
Napisano

Kupil tanartanajtabolj?e zimske gume, ki so na tr?i??u za Mazdo BT-50.

 

Malatesta Koala.

 

Zdaj ga pa lahko vr?e tudi 20 cm. ?e ga bo pa slu?ajno ve?, dam pa gor ?e verige. Pa ne kak?ne ?ajne, ampak spodobne od Veriga Lesce.

 

Ni zime za hribovce...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Prigode v prometu
Napisano

Danes povsem naklju?no nekoga nau?il, kaj je to "varnostna razdalja".

 

Veter, ki je rogovilil, je na cesto vrgel eno mo?nej?o vejo. Ko sem z BTjko pripeljal okoli ovinka, sem najprej sicer stisnil zavoro, potem pa ocenil, da bi moralo iti ?ez. In je tudi ?lo. Za menoj pa je vozil nekdo, ki je bil tako blizu, da mu niti lu?i nisem videl v ogledalu - vsekakor preblizu. In ko je zapeljal na tisto vejo (premer pribli?no kot roka v zapestju), je njegov avto kar lepo posko?il. In na lepem se je dr?al vsaj kak?nih trideset metrov zadaj...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba!
Napisano
... ... ... ..., novej?e bencinarje kot je skyactive pa mislim da sploh ne more? dati na lpg ker imajo tako veliko kompresijo,

 

Kolikor vem, LPG prenese vi?jo kompresijo kot bencin. Torej bi se jih teoreti?no lahko predelalo na plin...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Poraba!
Napisano

Tudi sam lahko pritrdim Juresu. Dokler sem imel bencinarje, sem imel te?ave. Pa ne samo z Reno, ki je bil sploh poglavje zase: vsak mesec sem ga na poti v slu?bo pustil na servisu in na poti nazaj "pobral". Dokler je bil v garanciji, je ?e ?lo, sem se pa bal, kako bo, ko bo garancija mimo. No, teh skrbi me je re?ila ?ena, ko ga je vzvratno zapeljala ?ez ?karpo v drevo pri hitrosti okoli 60 km/h...

 

Odkar pa imam dizela?e, mi pa vsi prav ?kodo?eljno napovedujejo gigantske stro?ke vzdr?evanja in katastrofalne okvare. In ob?utek imam, da so kar razo?arani, ker se ni? od tega ni uresni?ilo... Trenutno na dvori??u dva dizela?a. Eden ima komaj 110.000 km, a so ti kilometri "malo bolj delovni"... Drugi dizela? pa pelje proti 220.000. In edini res velik stro?ek je bil pred 100.000 km, ko se je na servisu menjalo kar precej stvari. Ampak mislim, da bi se to menjalo tudi, ?e bi bil bencinar in servis ne bi bil bistveno cenej?i... 

 

Ko pa je potrebno res nekaj premaknit, pa enostavno mora biti dizel. Bencinar je tak kot ?ena: saj naredi, samo jamra. In ko se na?a sedem-?lanska dru?ina odpravi na po?itnice, pa zadaj pripnemo 1300 kg te?ko po?itni?ko prikolico in se odpravimo ?ez Rebrnice na potep, mora biti dizela?, da se zadeva sploh premika brez na?iganja v obrate. In tudi pri zaviranju z motorjem je precej ve? u?inka, ?e ima? dizela?a. Tako da, ja, lahko se ljudje hecajo na elektriko, plin in bencin. Ampak ko se zresnimo in za?nemo z resnim delom, je pa dizela? na vrsti.

 

Pa ne mi zdaj za?eti z centrom Ljubljane in podobno. Ljubljana je ve?inoma vodoravna. In ?e odpre? prtlja?nik pa dvakrat po?teno prdne?, se premakne? od semaforja do semaforja. To res ni prostor za dizela?a, res je. Jaz govorim o druga?nih razmerah kot na primer 10 kilometerski vzpon s povpre?nim naklonom 5% in skupno te?o okoli 3,5 tone - raje ?e kaj ve?...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

mazda bt 50
Napisano

Hja, to bom pa povedal na Dunajskem dvoru, potem ko premagam Brdavsa...

 

 

Ma, ni? posebnega. Od doma sem peljal 40 kg medu za prodajo (znane stranke), domov pa sem na koncu pripeljal gojzarje zame, 150 kg krompirja za ozimnico, 150 kg koruznega zdroba za koko?i, 40 kg moke za kruh (pe?emo sami doma) in ?e nekaj drobnarij (10 kg p?eni?nega zdroba, 5 kg ajdove moke, 5 kg pirine moke, 10 kg klobas, 10 kg kakijev,...). Mislim, niso ravno stvari, da bi jokal zraven...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

mazda bt 50
Napisano

Danes se je pa BTjka izkazala kot prava "makina di sportiva". Imel sem opravek v Kranju. Od tam sem potreboval 45 minut do ?irov. Pravzaprav ni? posebnega. Pravo delo se je za?elo potem. Od ?irov do Budanj sem ravno tako potreboval 45 minut (Budanje so kraj med "Wajdu?no" in Vipavo). Zadnja etapa je bila od Budanj do Lokovca. Ta je trajala pa 55 minut. Se je ?e poznala obremenitev, ki je bila po vsakem postanku ve?ja...

 

?e torej ne bi imel vmes postankov, bi relacijo Kranj - ?iri - Budanje - Lokovec prevozil v manj kot dveh urah in pol. Pa brez avtoceste, ker BTjka nima vinjete...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

Zanimivi oglasi!
Napisano
... ... ... ... ... ...

-Je ful razlika med bencinarjem in dieslom? Na dan bom delala 50 km, ... ... ... ...

 

No, tukaj si bo? morala pa sama priti na ?isto. Kak?ni so ti kilometri? ?e to pomeni 25 km v eno smer in potem 25 km nazaj, potem je to za silo sprejemljivo za dizela?a. ?e pa to pomeni 12 km v slu?bo, potem 12 km nazaj domov, pa 10 km otroka nekam peljati na kak?ne aktivnosti, nato vmes ?e do 3 km oddaljene trgovine, pa potem tiste 3 km nazaj po otroka in nato 10 km nazaj domov, je pa bolje bencinarja. Ker (sploh novodobni) dizela?i niso preve? navdu?eni nad kratkimi vo?njami. Sploh tisti, ki imajo DPF...

 

Seveda je tudi vpra?anje, kje bodo ti kilometri. ?e bodo po ravnini, prav. ?e pa bodo kje po hribih, pa toplo priporo?am dizla. Sicer mrzli nimajo nobene mo?i in jih je kljub vsemu dobro mali segrevat pred vo?njo, so pa to motorji, ki se v hribih obnesejo precej bolje od bencinarjev. Ne mislim tu samo na navor, ki precej pomaga pri vo?nji v hrib, da ni potrebno "?gati" motorja v visoke obrate, da se sploh kam zgane, ?eprav je ravno zaradi tega poraba pri dizlu za kak?nih 25% manj?a kot pri bencinarju. Zaradi visoke kompresije imajo ti motorji tudi velik zavorni u?inek. Ko se torej spusti? po bregu navzdol, so zavore za to zelo hvale?ne... ?e pa bodo notri ?e celo ?tiri odrasle osebe, pa ?e toliko bolj (ali se vozi? sama ali ima? ?e sopotnike?)...

 

Ti kar spra?uj, kako bo? pa kaj vedela, ?e ne bo? ni? vpra?ala.

 

?eprav se mi zdi, da si od mene dobila ve? vpra?anj kot odgovorov...

Povezava za deljenje
Deli na druge strani

You do not have permission to view this content.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.