Hja, takle model, ki v avtu preva?a "zavitke z belim prahom" se gotovo ni pripeljal s kak?nim Cliom ali Saxojem. In ?e ima Audi, ima absolutno prednost, to smo na tem forumu ?e ugotovili. Torej sta kriva pe?ca, da sta stopila pred avto "nem?ke premium znamke". Dobro, dovolj sarkazma...
Kakorkoli, verjamem, da ?e je imel "zavitke z belim prahom", da se ni ustavil... In ?e so ti zavitki res to, kar policija misli, da je, bo mo?akar dobro pla?al dobrega odvetnika, pa bo primer kmalu zaklju?en: dva sta pod zemljo, naj po?ivata v miru, res pa ni potrebe, da ?e on gnije v kak?ni zatohli celici, ?e ima pa ?e toliko denarja za porabit. Aja, sem rekel, da je dovolj sarkazma...
Glede na ?elje (V6, bencin, zadnji pogon, 2,5 litre delovne prostornine,...) mi pride na misel samo en avto. Ampak ne verjamem, da ima? dovolj denarja zanj:
Ford Capri
Druga?e pa bi svetoval, da si mogo?e malo pogleda? med Subaruji. Outback, Impreza, mogo?e Forester... So kar priznani po svoji zanesljivosti. Skoraj kot Toyota...
Dokler sem BTjko vozil tja, je bila vsako leto bolj rejnata. Na koncu ni pomagalo ve? niti tretma na pol leta. Potem sem odpeljal drugam, kjer so mi sicer zara?unali 50% ve? (120? namesto 80), ampak pred rjo je pa to zimo mir. Bomo videli, kako dolgo bo dr?alo...
?e se ?e "kvari" tema (Zanimivi oglasi), potem bi pritaknil ?e moje mnenje: ?ez 15 let bo avto na odpadu, pa ?e ga zdaj v vato zavijemo ali pa gonimo "kot hudi? gre?no du?o"...
Sem se peljal enkrat zadaj na keson?ku. Spodaj sem se lepo pogumno usedel na keson, ko smo bili pa sredi strmine, sem pa pravzaprav stal na zadnji stranici in iskal, za kaj bi se prijel na tistem gladkem keson?ku...
Ko je pod odsko?i??em ustavil, sem sko?il dol in po stopnicah pogumno odpe?a?il v dolino...
Prklop je cisto OK... vozniki so obup... ker gredo kot, da so na prednostni cesti... brez smernika ... Vidljivost pa je cisto OK ... ce seveda spremljas promet in ne mislis, da si sam na cesti ...
Problem je velikokrat ta, da nekateri ne vedo, kako dale? se da pritisniti pedal za "gas"... ?e pohodi? gas na mrtvo, se s slab?im avtom v najve? petnajstih sekundah spravi? na tistih 90km/h, kolikor je omejitev na glavni cesti... Mene osebno niti ne moti preve?, ?e kdo izsili prednost. Bolj me moti, ker se potem ne odpelje ampak menca in me?ka kot tausran za plotom...
Eno vpra?anje za strokovnjake: a tablica po naro?ilu mora imeti na za?etku oznako GO, PO, KR, KK, MB,... ali je lahko tudi brez tega, pa toliko ve? drugih ?rk?
?e bi vozil po avtocesti vozil 90 in imel porabo 5,7, to ni "merodajno"... Pa ?e bi od Ljubljane do Gorenje Vasi vozil 50, tudi ni realno. Se pravi, da sem vozil povsem normalno, na ?ase mogo?e celo malo manj normalno...
En 40- tonski vla?ilec skuri okoli 32 l / 100 km nafte.
(tole je namenjeno goldhornu, ki je spra?eval, kolik?no je razmerje v porabi nafte med osebnim in tovornim vozilom...)
Meni le ena druga stvar ne gre v ra?un. Tako nafta kot bencin sta sestavljena iz ogljikovodikov. Ko v motorju pride do zgorevanja, vodik v motorju reagira s kisikom in zgori v H2O. To ni ni? problemati?nega. Ogljik pa med zgorevanjem v motorju ob reakciji s kisikom zgori v CO2, ki je pa toplogredni plin.
?e jaz to prav razumem, je torej CO2 pogojen z koli?ino ogljikovodikov, ki jih dolo?eno vozilo pokuri.
Bencin je sestavljen iz 85 % Cin 15% H (?eprav gre pri bencinu za okoli 150 razli?nih verig ogljikovodikov, zato kemijske formule nisem na?el...)
Nafta je sestavljena iz 87 % C in 13 % H (tudi nafta ima okoli 150 razli?nih verig ogljikovodikov in tudi za njo nisem na?el to?ne kemijske formule...)
Kakorkoli, ugotovimo lahko, da imata nafta in bencin precej podobno koli?ino ogljika. Torej iz enega litra goriva ustvarita podobno koli?ino "toplogrednega" CO2. Ampak dizela?i imajo ob?utno manj?o porabo kot bencinarji.
Sicer ne vem, ?e se sme tako primerjati ampak vseeno: Tast je lani kupil Renault skedenj. Svisle. Kozolec. Mah, neko gospodarsko poslopje... Bencinar, 1,3 litra delovne prostornine in 140 KM. Pa se mi v?asih pohvali, da ima povpre?no porabo 7,4 l / 100 km. Jaz mu potem ne grem razlagat, da meni Mazga , dizela? z dvemi litri delovne prostornine in ravno tako 140 KM pokuri 5,7 l / 100 km. Ga pustim v dobri veri, da je zdaj precej bolj ekolo?ki, ker kuri bencin.
Po moji logiki bencinar zaradi ve?je porabe ogljikovodikov ustvari ve? ogljikovih dioksidov in ve? vodne pare kot dizela?, ki pokuri manj ogljikovodikov. In glede na to, da je vsebnost ogljika v bencinu zgolj za 2% manj?a od vsebnosti ogljika v nafti, ustvarja bencin ve? toplogrednih plinov...
Ja, vem, sem kmet an s hribu dama pa ne zastopm prou preu? tole ekologijo... A lahko kdo razlo?i, kaj sem zgre?il?
Zdaj sem se spomnil: Scenic. Tast ima Renault Scenic.
V?eraj sem bil v Ljubljani in pokli?em nekoga v Poljane, da bi pri?el do njega. Se dogovoriva, da ga pokli?em, ko bom pri ?kofji Loki ?el skozi predor na obvoznici. Dobro. Ko ga drugi? pokli?em in mu povem, kje sem, je bil prvi stavek: "Si ga pa gonil kot vola!"
Od njega sem se odpravil naprej in mi ni bilo ?isto jasno, kje moram iti: od Gorenje Vasi proti Lu?inam in mimo Horjula do Vrhnike. In sva se dogovorila, da bo imel, za vsak primer, mobitel pri?gan. Pot sem na?el in, da mo?akar ne bo v skrbeh, mu sporo?im, da sem ?e na avtocesti. Prvi odgovor je bil: "Kamikaza!"
Zakaj to pi?em? Za dokaz, da se nisem vlekel kot megla ampak da sem peljal malo bolj ?ivo. No, poraba je bila na koncu vsega 5,7 l / 100 km - ja, od Nove Gorice do Razdrtega je hitra cesta (tempomat na 100), od Razdrtega do Ljubljane je avtocesta (tempomat na 130), v Ljubljani sem moral v ulico Janeza Pavla II., tam nekje pod gradom in blizu "mosta ta??" (zmajskega mosta), od tam potem do Mednega in naprej mimo ?kofje Loke do Poljan in Gorenje vasi, potem pa skozi Lu?ine in Horjula do Vrhnike, tam pa spet na avtocesto (tempomat na 130) in do Razdrtega, od tam pa na hitro cesto (tempomat na 100) in do Nove Gorice.
Ceste torej raznolike, od avtoceste do mestne vo?nje. Kot ?e omenjeno, vo?nja ?ivahna. In za 273 km poti sem porabil 15,56 litra. Pa ne z neko najsodobnej?o tehnologijo, ampak z 9 let starim dizela?em, ki ima prevo?enih ?e preko 250.000 km.
Se je pa za vpra?at, kaj vozniki po?nete z vozili, da vam tako crkavajo zavore.
Kdor je bil kdaj na MPL ve, kje ?ivim. V spodobnih hribih, kjer so spodobni in dolgi nakloni (12% spust dolg 3 km in podobno)...
Na minibusu (Mazda 5) sem menjal plo??ice pribli?no na vsakih prevo?enih 80.000 km in vedno na uradnem servisu, kjer so dali "uradne", se pravi originalne plo??ice. Zavorni diski pa so ?e originalni (252.000 km).
Na d?ipu (Mazda BT-50) pa plo??ice na okoli 60.000, diski so ?e original...
Yep tole sva ?e s sodelavcem ?tudirala, da ni ?isto OK. Je pa ?e en pogled na avtomobilsko industrijo, ki se zanemarja. Namesto, da se podalj?uje ?ivljenjska doba vozil, se spodbuja pogosto menjavo le teh. ?e bi bila vsa vozila na cesti 15 do 20 let bi s tem zmanj?ali porabo materialov za nova vozila. Sedaj bi najraje videli, da se iz prometa spravi vse dizle in bencinarje in posledi?no proda polno novih elektri?nih avtov. Problem je ker ?isto vsega se pa? ne dobi z recikla?o in smo spet pri nepotrebni porabi naravnih dobrin, onesna?evanju ki ga prinese proizvodnja... Ampak to je ?e debata izven naslova teme.
Glej no glej! Tole je pa prav blagodejno za prebrat. Ker ko sem jaz kdaj pa kdaj pri?el s tako idejo, so me ?isto vsi "povozili", da je bolje avto menjati po petih letih in je tako na cesti vedno nova tehnologija, ki manj onesna?uje okolje, kot pa da se avto vozi petnajst let in z izpuhi, ki so ustrezni petnajst let starim standardom onesna?ujejo okolje. In nih?e ni hotel sli?ati ni? o tem, da tudi proizvodnja novega avtomobila onesna?uje okolje. In sem bil ozna?en za ?udaka. Zdaj pa berem, da nisem edini s takimi pomisleki. Upam samo, da to ne pomeni, da nisem edini ?udak...
Mogo?e bo po?asi uspela tudi ideja, da je najcenej?e kupiti popolnoma nov avto in ne rabljen. Ker ko kupi? popolnoma nov avto, ima? potem petnajst let "mir". Sicer je tudi to zelo EKO tema, ampak z majhno razliko: je EKOnomska in ne EKOlo?ka, zato kot taka tudi to najbr? ni za to temo...
To pa ni res. V trugi na strehi bo vsak preva?al po en agregat pa se ti bodo smejali, ker bo? s svojim bencinarjem onesna?eval okolje, oni ga pa s svojimi elektri?nimi avti ne bodo. Pa ?e vse druge privilegije bodo imeli pred teboj (subvencije pa to...)
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Hja, takle model, ki v avtu preva?a "zavitke z belim prahom" se gotovo ni pripeljal s kak?nim Cliom ali Saxojem. In ?e ima Audi, ima absolutno prednost, to smo na tem forumu ?e ugotovili. Torej sta kriva pe?ca, da sta stopila pred avto "nem?ke premium znamke". Dobro, dovolj sarkazma...
Kakorkoli, verjamem, da ?e je imel "zavitke z belim prahom", da se ni ustavil... In ?e so ti zavitki res to, kar policija misli, da je, bo mo?akar dobro pla?al dobrega odvetnika, pa bo primer kmalu zaklju?en: dva sta pod zemljo, naj po?ivata v miru, res pa ni potrebe, da ?e on gnije v kak?ni zatohli celici, ?e ima pa ?e toliko denarja za porabit. Aja, sem rekel, da je dovolj sarkazma...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani