Kolikor jaz vem, se najprej s sirkovo krta?o pomete kamen?ke, zemljo, drobtine,... Potem se s sesalcem na hitro posesa od znotraj po tleh in po sede?ih. ?e je ?e kaj ?asa, se pomije ?ipe od znotraj (predvsem prstne odtise drobnih ro?ic). In enkrat, ko je ravno pet minut ?asa, se odpelje ?e nekam na krta?e, da na tehni?nem ne re?ejo, da se ne vidi barve...
Ja, vem, kako je. Ko ima enkrat deset ali dvanajst let in okoli 300.000 prevo?enih kilometrov, ni vreden kaj dosti, pa ?e je pran v avtomatski avtopralnici, ro?ni avtopralnici ali pa doma na dvori??u dvakrat letno otroci krpo potegnejo po njem...
Pride danes k meni ?ena in za?ne razlagati, da ima njena prijateljica te?avo, ker je otrok prerasel otro?ki sede? in mora kupiti novega in je nerodno, ker se jaha?ev ne sme ve? uporabljati in podobno in da so po Evropi ?e prepovedani. Tudi v Italiji, kar je za nas tu na Gori?kem precej pomembno.
A je kdo zasledil kaj podobnega? Je res kaj na tem? Se jaha?ev res ne sme ve? uporabljati? Je res kak?na sprememba zakona, za katero ne vem?
Primerjati nizek Audi A3 in visoko Mazdo 5, ki ima precej ve?ji zra?ni upor in dva sede?a ve?... No, zakaj pa ne. Kakorkoli, spra?uje?, kaj preostane dizlarjem? Ja, ?ogica! Saj si sam napisal, da jo vra?a?...
Ampak takile Kekci me pa razkurijo! Mislim, butastih novinarjev, pa da sem njihov ?ef ostanejo za kazen brez pla?e tisti mesec, ko takole bedarijo sestavijo!
"Nesre?o je povzro?il 20-letni voznik tovornega vozila, ki ni upo?teval signalizacije in je zapeljal na nezavarovan ?elezni?ki prehod."
Ja, ?akaj malo. Kako naj ga pa zavarujejo? Postavijo deset varnostnikov na vsaki strani, ki bodo ustavljali promet? Naj postavijo pol metra debel betonski zid, ki se bo dvignil, ko bo prihajal vlak? Kolikor je meni znano, v Sloveniji NI nezavarovanega prehoda ceste ?ez progo. Ali je zavarovan z zapornicami, polzapornicami, semaforjem ali pa Andrejevim kri?em, kakorkoli, vozniki in pe?ci so VEDNO opozorjeni, da njihova pot pre?ka ?elezni?ko progo. ?e kdo ve kje za kak?en legalen prehod ?ez progo, ki ni zavarovan vsaj z Andrejevim kri?em, naj sporo?i, ampak mislim, da v Sloveniji tega ni.
Pa saj nismo ?ivina, da mora povsod biti meter in pol visok plot, da vemo, kje smemo it in kje ne, no. Signalizacija je opozarjala na ?eleznico, vsi vemo, da se vlak te?ko ustavi, torej da je potrebno prej preveriti, ?e se res lahko pelje ?ez, in kaj potem tu ni jasno? Da dobim takega novinarja, mu lopato polomim na hrbtu, da si zapomni, kak?ne bedarije pi?e!
Za ob?asno vleko lahke prikolice je mogo?e res bolj?e, ?e ima? vertikalno vle?no kljuko. Kot si napisal, se priklopa ne vidi.
Za "redno" vleko pa bi vseeno priporo?il vertikalni priklop. Iz ?isto prakti?nega vzroka - precej la?je je montirati vle?no kljuko v priklop. Sploh v slab?em vremenu to opazi?, ko ti ni treba kle?ati v lu?i, da montira? kljuko...
Tudi vertikalno preobremenitev vle?ne kljuke horizontalna kljuka la?je prenese. ?eprav, ?e je narejena tako kot mora biti in ni kak?na kitajska roba iz Mehike, bi morala biti zanesljiva taka ali druga?na...
Po prevo?enih 15.000 km sem opazil, da mi na BTjki trese volan. Pa sem se oglasil pri "Mazda klub" vulkanizerju v Kromberku, ki mi je za 20? na novo scentriral vse ?tiri pnevmatike. Zraven je imel mo?akar pa tak besednjak, da raje ne bom pisal - mi prepoveduje bonton. Kakorkoli, vsaka pnevmatika ima zdaj za 60 do 150 gramov ute?i... Trese pa ne ve?.
Ja, pa ?e ena od g. Bizgeca. V dokaz, da je res tak, ta pravi, z veliko za?etnico... Visoko ?olan. Ker takih izjav ne more dati kar en navaden bizgec...
"Morate se zavedati, da je na nekaterih servisih manj znanja, na nekaterih pa ve?."
Sem kmet in s hribov doma, pa se ne spoznam prav preve? na te stvari. Ampak meni se zdi, da ?e je nekdo poobla??en serviser, mora poznati vse modele tiste znamke. ?e pa zna samo zamenjati olje in filtre na nekaj najpogostej?ih modelih, potem je pa to priu?eni delavec, ne pa poobla??eni serviser. ?e damo g. Majesu ali pa g. Pelkotu enega deveto?olca, ga bosta v dveh tednih nau?ila, kje in kako se na nekaj najpogostej?ih modelih menja olje in filtre. Pa zato ?e ne moremo govoriti, da je ta deveto?olec poobla??eni serviser. Vsaj za moje pojme, no, ?eprav omenjeni g. Bizgec o?itno misli druga?e.
Kot sem ?e napisal, ob takih "pomo?nikih" ?e bolj spo?tujem g. Majesa...
Ta ni v Mazdinem salonu, ?eprav odgovor je pa presneto podoben...
Je bilo govora, da 100 km od Nove Gorice ni servisa. In ker imam na BTjki veliko nalepko Mazda klub, so se ljudje obra?ali name z vpra?anjem, ?e lahko zrihtam kak?ne rezervne dele. Telefonski klic g. Majesu, naslednji dan je bil paket pri meni potem pa na parkiri??u "prodaja". Ker pa ne vem, kako bi kak?en in?pektor sprejel, da kar na parkiri??u prodajam originalne rezervne dele, pa brez ra?una, je bila ideja, da bi spisali kak?en dokument, da se ve, da za vsem tem stoji Mazdin servis iz BTCja in da ne gre za kakr?en koli ?verc in preprodajo na ?rno ali razgradnjo ukradenih vozil ali karkoli nelegalnega. Pa je bil odgovor nekako tako, da Mazde na Gori?kem ne bodo obstale: ?e ni Mazdinega servisa v Novi Gorici, je pa Silux v Ajdov??ini... Ob takih pomo?nikih ?e bolj spo?tujem g. Majesa.
Imajo pa pri Mazdi nekega g. Bizgeca. Takega, ta pravega Bizgeca. Ki pa velikokrat dela proti Mazdi, ne pa za Mazdo. In imam kar nekaj njegovih umotvorov na svojem ra?unalniku in se spra?ujem, kako bi Bizgec reagiral, ?e bi jih objavil na forumu. Ker mo?akarju ni povsem ?isto, kdo ga pla?uje in v ?igavo korist mora delati. In mi po?lje kak?ne take umotvore, kjer krepko blamira Mazdo.
In ko imam kdaj opravka z g. Bizgecom, ?e bolj cenim in spo?tujem g. Majesa, da kljub takim "strokovnjakom" v ekipi tako dobro vozi servis v BTCju, ki je, resnici na ljubo, zelo strokoven servis.
Mi je pa zanimivo, kako Suzuki Jimny in Lada Niva obvladujeta ?as. Sicer so Jimnya malo posodabljali (ampak res malo, vmes je tudi spremenil ime v Samurai), Lado Nivo pa so ?e manj posodabljali. In tako ju ?tancajo prakti?no nespremenjene prvega od leta 1970, drugega od leta 1977. In ?e vedno sta aktualna in ?e vedno se prodajata in ?e vedno sta na svojem podro?ju spo?tovana, vredna zaupanja in dovolj zmogljiva, da ?e po 40 letih kljubujeta konkurenci. Nekaj podobnega je tudi Land Rover Defender, ki pa so ga za?eli delati "?ele" leta 1983, a so ga tudi ?e nehali proizvajati... Tista dva mala kinderjaj?ka pa obvladujeta ?as. O?itno je Suzukiju in Ladi ?e v za?etku uspelo narediti popolno vozilo...
Se je pa pokazalo to, kar sem ?e nekajkrat napisal: pri terencih mo? motorja in sposobnost podvozja izgubita vso prednost, ?e pnevmatike niso prave. Da v tisti bregec ni mogel potegniti niti prazne prikolice je kriv samo ne?en cestni profil pnevmatik. ?eprav, kolikor se iz posnetka vidi, mehaniko in podvozje ima dobro in razdeljevanje mo?i na kolesa tudi. Samo kaj, ko kolesa niso imela dobrega oprijema, da bi lahko to izkoristil...
Ja, pa eno je, da se odpelje po prikolico drv, drugo pa, da cel dan drvari. Ko pa zmanjka elektrike, pa kaj? Priklopi? na bukev?
Ej...super jaz moram tudi jo oprat,,in spucat,zdaj ko smo pri?li iz smu?anja.samo kaj ko pri nas non stop de?uje ....bo treba po?aka na lep?e vreme...lp
Jaz sem prista? dizlov. ?e raje turbo dizlov... ?eprav sem imel tudi bencinarje.
Stvar je taka, stoji pa takole: lopata ni za seno pospravljat in z vilami se ne kida sneg. Ja? Torej, dizela?i niso za skakljanje po mestu - dva kilometra sem, pet kilometrov tja, tri kilometre nazaj in to je za danes vse... To so "te?ki" stroji. In jih je tako treba tudi uporabljat. Potem pa ni nobenih te?av. Jaz imam pri hi?i dva dizela?a, oba Mazdina.
Z na?im "poltrahtorjem", (Mazda BT-50) smo naredili ?e preko 100.000 km, ki pa so praviloma res te?ki. Poleg rednega servisa smo imeli ?e tri "dogodke", ko je bilo potrebno odpreti pokrov motorja:
1.) zmrznena nafta
2.) pregorela ?arnica v sprednjem desnem ?arometu
3.) odpovedal akumulator (v sedmem letu!)
Na? minibus (Mazda 5) pa ima zdaj preko 200.000 km. Pri okoli 175.000 je bilo nekaj te?av z DPFjem, tudi tu je odpovedal akumulator (ta pa po ?estih letih, mislim, da so temu pripomogli eni majhni prstki, ki so v kabini pri?gali lu?ko, potem pa cel vikend nismo opazili, da sveti...), pred kratkim pa ?e s smetmi in vodo v nafti, druga?e pa stvar te?e...
Je pa tako: avto ni konj. Pri konju vidi?, da je sklonil glavo, pa ve?, da je nekaj narobe. Avto se pa lahko sveti kot nov, pa je notri vse postru?eno in skrhano...
Ja, poslu?aj, ?e si se zapi?il, da mora biti nek ventil, kdo ti je kriv... Bistvo vsega je, da so v A-Cosmos v BTCju avto v manj kot treh urah spravili v pogon, v Kopru ga pa dva dni niti pogledat niso utegnili. To je vse, kar sem ?elel zapisati...
Ja, in pa to, da je Mazdina asistenca tako toga, da zaradi nekaj kilometrov razlike niso avta vlekli na servis, ampak v Koper...
Glede na nenatan?no vpra?anje je te?ko natan?no odgovoriti. A poskusimo.
- Ne, v Gorico nisem peljal, ker Mazdina asistenca pelje vozilo na najbli?ji servis v dr?avi in ne ?ez mejo. Sicer je res Mazdin servis v Gorici, ampak ker je to ?e Italija, so ga raj?i peljali v Koper, ki je v Sloveniji.
- V Novi Gorici ni Mazdinega poobla??enega servisa.
- Mazdo 5 sem iz Ljubljane na prikolici peljal v Novo Gorico. ?e misli? to relacijo kot testno vo?njo, potem ne, nisem peljal po cesti v Novo Gorico.
- Ja, seveda sem peljal v Novo Gorico, vendar od doma. In to ?ele danes, na poti v slu?bo. In avto deluje brez te?av.
a ?aki malo, to je delo, IMV je pa velika razlika. Ima? sre?o, vendar malo dvomim da si re?il problem samo s ?i??enjem?
A nisi peljal v Gorico?
Glej, karkoli so naredili, so re?ili problem. Brez dvoma. Ker avto dela. In glede na to, da avto dela, me sploh ne briga, v kaj ti dvomi? in v kaj verjame?.
Ve?, Jures, dizela?i so blazno dragi, sploh na uradnem poobla??enem servisu...
Jaz ?e vedno trdim, da so Mazdini turbo dizli nekaj bolj?ega, kar si ?lovek lahko omisli. V sedmih letih lastni?tva Mazd je to drugi?, da je Mazda obstala. In obakrat je bilo pozimi. In, kot sem ?e napisal, ne bom rekel, da je Petrolova nafta gnojnica. In ne bom rekel, da Petrolova nafta ni gnojnica. Ampak obakrat so te?ave nastale po tistem, ko sem pozimi to?il na Petrolu v Solkanu...
Ja, pa tole o dizlih: seveda ob dejstvu, da se jih uporablja za to, za kar se dizela?e uporablja. Za sneg kidat niso vile. In za seno pospravljat ni lopata... Je jasno, kaj ?elim povedati?
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Skoraj kot BTjka!
Kaj si pa vozil? V tem letnem ?asu najbr? gnoj na njivo...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani