Saj za pogledat je ?e kar bila, ja, to je bilo pa pravzaprav tudi vse. Pa ?e to, kar se je videlo, je bilo krepko narajhano in nafarbano in umetno (vsaj obrvi in nohti). Ko je pa odprla usta, sem pa pomislil, da bi potrebovala tudi umetne mo?gane...
Tako da ne, prav ni? me ni zamikala kak?na menjava. Malo sem pasel o?i in se smejal, kak?ne sta imela s preglednikom, ko ji je dopovedoval dolo?ene stvari in potem je po?asi postalo ?e doglo?asno, ko ji je ?e vedno dopovedoval dolo?ene stvari in potem je postalo ?e obupno, ko ji je ?e vedno dopovedoval dolo?ene stvari, ona pa je iz torbice vzela ogledalo in se pogledala noter, ?e je ?e vse na svojem mestu. Najraje bi se je lotil s ?kornjem (eno cbato pa da se umakne) ampak sem bil v sandalih. In ker smo ravno preva?ali polena, ?e lopate ni bilo v BTjki...
Peljal BTjko na tehni?ni. ?e najbolj se je zapletlo, ker je bila pred menoj ena blondinka... Kar se pa BTjke ti?e, pa je tehni?ni pregled po devetih letih gozda, gradbi??a in kmetije zgolj formalnost: pridem tja, pla?am zavarovanje, cestno takso, pregled,... in peljem naprej. Na avtu pa vse ?tima.
Pripeljem v kri?i??e in nasproti mi pripelje Audi. Na moji poti sekam njegovo. Opazim, da mo?akar ne zavira in zahodim zavoro na polno. Takrat se tudi on zave, da se zadeva ne bo iz?la in za?ne zavirat. Ustaviva na nekaj centimetrov. Mo?akar stopi iz Audija ven in za?ne kri?at in tulit, oblal kot zverina, ni nehal in ni nehal. Ko se je kon?no umiril in ?tartal proti svojemu Audiju, ga povsem mirno pokli?em:
- "Gospod."
- "Ja."
- "Prevozili ste stop - znak."
- "Kak?en stop znak? Kje ti vidi? stop znak?" Se obrne okoli, ga opazi, se obrne k meni:
- "Ma spel se mi, ti sploh ?e ne ve?, kdo sem jast!"
Ker res nisem vedel kdo je in ker me to niti najmanj ni zanimalo, sem resni?no upo?teval nasvet in speljal...
Ko smo bili mi v San Marinu, je bil za skoraj 1/4 cenej?i...
Kaj ima hrib s ceno goriva? Gorivo zvozit tja na vrh hriba je gotovo ve?ji stro?ek kot pripeljat ga po zmerno do prete?no ravni Sloveniji (Koper ima nadmorsko vi?ino 10 metrov, Murska Sobota pa 190 metrov...). Pa imajo vseeno cenej?e gorivo...
Torej pride vse skupaj okoli 650?, pa ?e ni nujno, da ti je v?e? in da se res odlo?i? zanj. Ali pa se odlo?i? za nakup, ?eprav ni vse tako, kot si ?eli?, ker si ?e toliko dal in ker nima? povratne karte za avijon...
Ravno zato, ker so tako opevali te Skyactiv motorje, me bega, zakaj potrebujejo AdBlue. Poleg tega, da na tako velikem vozilu nimajo kam drugam postaviti 15 litrsko posodo kot ravno tam, kjer je izpu?na cev, je pa malo za lase privle?eno, no. To je verjetno samo izgovor...
V glavnem me bega tale stavek: "Zaradi vgradnje rezervoarja za AdBlue so se pri Mazdi morali odpovedati drugi izpu?ni cevi, ki je zadnje desetletje krasila najmo?nej?e dizelske razli?ice pri modelu mazda6."
Jimny je druga kategorija vozila. Kar se terenskih lastnosti ti?e, pride precej la?je precej dlje kot Ignis. Prtlja?nik v Jimnyju je pa bolj simboli?en, ?e ima? postavljeno zadnjo klop...
Bil danes na Gorenjskem in spet me je doletelo, da sem se od tasta vra?al s praznim rezervoarjem in brez kant (ni vedno akcija v Avstriji...). Pa sem zavil na OMW na avtocesti pri Radovljici in nato?il opevani MaxxMotion. Cena je s 1,442? na liter celo vi?ja kot je 95 oktanski bencin, ampak dobro, naj mu bo, ker so me prepri?evali, da je blazno bolj?i.
Torej, nato?im, se usedem za volan, v?gem motor in eden od otrok nekaj zasitnari. Pa pustim motor te?i in poi??emo tisto igra?ko, ki je padla nekam pod sede?e. Se spet usedem za volan, se pripnem, ho?em speljat in avto nekam ?udno posko?i in se malo premakne z mesta. Pod podvozjem pa nekaj zaropota, kot bi nasedli. Vseeno se za?ne avto premikati. Na lepem opazim, da o?itno popravljajo cesto, ker smo vozili po makadamu. Temu tudi pripi?em tisti ropot ob speljevanju in poskakovanje. V glavnem, peljemo se torej po tem makadamu, kar eden od otrok omeni, da za nami te?ejo ljudje. Pogledam v ogledalo in res, za nami te?ejo ?tirje mo?ki in mahajo z rokami. Ustavim in stopim ven, da vidim, kaj je narobe, pa ne opazim ni? nenavadnega. V tem pa prite?ejo ti mo?akarji do mene in tisti, ki je bil v uniformi od OMWja za?ne zmerjati, da kaj se ga grem in da bi lahko vedel, kaj sem to?il in da bi lahko bolj pazil in kdo bo zdaj pokril nastalo ?kodo in...
Meni ni? jasno in ga vpra?am, kaj da je pa narobe. Pa mi mo?akar re?e, da sem tako naglo speljal, da je odtrgalo asfalt in ga narolalo za pogonskimi kolesi, potem sem pa ?e z zadnjimi kolesi zapeljal ?ez rolo asfalta. Takrat sem ?ele opazil rolo asfalta, ki je le?ala tam, kjer sem to?il nafto.
In baje, da nisem prvi, ki se mu je to zgodilo. Baje se je to tolikokrat ?e zgodilo, da jim zavarovalnica sploh no?e ve? pokrivati ?kode, ki nastane, kadar vozniki, ki niso vajeni nafte MaxxMotion, le to prvi? nato?ijo v svoje vozilo.
Tako da sem res presene?en, kako avto bolje potegne na to nafto. Res se spla?a pla?ati tisto nekaj ve?, ker zdaj avto leti v hrib kot bi bil na reaktivni pogon. Le speljevati je treba zelo zelo previdno, da se ne trga asfalt.
P.S.: nekaj obljubljajo nove volitve, pa malo treniram, ?e bi mogo?e tudi jaz kandidiral. A znam dobro nakladat? Ker razen tega, da sem pri Radovljici na avtocesti tankal MaxxMotion nafto in zanjo pla?al 1,442 ? za liter je ostalo samo nakladanje... Poraba do doma je bila pa kljub MaxxMotion nafti povsem enaka, kot kadar sem to?il "navadno" nafto. Mogo?e pa Mazda 5 ?e ne ve, da je MaxxMotion nafta precej bolj?a in da jo mora porabiti manj...
V Avstriji ceste mo?no solijo, posipajo jih nikoli. ?e bi moral izbirat med pikicami od kamen?ov (nimam niti ene) in zarjavelim podvozjem, bi se raje odlo?il za prvo.
Ne, ne bi se. Ti dostavim ob priliki fotografije podvozja, pa bo? videl, kaj delajo kamen?ki: speskano v nulo, niti pikice laka. Zato pa spodobno rejnato. Seveda samo kak?ne pol metra za pnevmatiko, ostalo je precej bolj?e oz. v redu.
... in spet bo kriv voznik z neprilagojeno hitrostjo ali pa s premajhno varnostno razdaljo ali pa zato, ker je vozil po napa?ni strani ali pa zato, ker je vozil pod vplivom alkohola.
Edini ve?ji minus je navor in seveda posledi?no ni bum efekta, se pa zato nad 4k obratov zelo lepo zavrti.
Ravno to je to, kar mene navdu?uje pri dizlu: ni potrebno divjati, da ima motor kaj mo?i. Dobro, BTjka je tovorno vozilo, to je res. Ampak spodobno pa vle?e ?e pri 1800 obratih na minuto in ni potrebe po na?iganju v obrate. In se ?est ton te?ka kompozicija lepo umirjeno premika.
Pa tudi Mazda 5 z dvolitrskim turbo dizlom lepo vle?e pod polno obremenitvijo pri 2500 obratih...
In zaradi tega Opel Frontera z dvolitrskim atmosferskim motorjem pri meni ni zdr?ala ve? kot 80.000 km. Ker je motor o?ivel ?ele pri 3000 obratih na minuto... Po prevo?enih 80.000 km je bilo pa na motorju za popravljati krepko ve?, kot je tisti stra?ni PDF pri dizela?ih...
Kar se pa vzdr?evanja pri dizela?ih ti?e, sem pa ?e opisal nekaj objav prej. Ve?inoma komponente, ki bi odpovedale tudi, ?e bi motor bil bencinar. Razen enega DPFa, ki pa me je stal groznih 250? in pa vo?njo v Novo Mesto na servis... Skoraj bi bankrotiral takrat.
Nekaj mi ni jasno: kako je lahko neznan letnik izdelave? In to v vozilu, ki je bilo v "javni upravi", ne pri nekih ?vercerjih? Prvi lastnik Slovenska vojska, drugi lastnik gasilsko dru?tvo.
Je pa res, da ima, kljub neznanemu letniku izdelave, noter en krasen ?est valjni turbo-dizelski motor, kar je pa velik plus... Se bo treba en dan zapeljati do postojne na ogled...
Samo dovoljeno ?tevilo delcev pri bencinarjih nameravajo zmanj?azi za 10x - na nivo kot velja za dizela?e.
Gotovo si narobe razumel. Dizela?i so pa ja najbolj svinjska prevozna sredstva, ki jih je potrebno izbrisati iz obli?ja Zemlje - ali pa vsaj iz mest...
Se enkrat fanta namen debate je bil ta da je pri bencinarju MANJ kvarljivih komponent, kot pri dizlu in ne dokazovanje kdo je boljsi. Pri bencinarju te nemore nekaj zajebavati kar sploh nima a se ti ne zdi? ... ... . ...
Ja, in to kar te MGO?E LAHKO za*bava, ?E ... ... je potem tako grozno drago, da bankrotira?.
Govori se o stro?kih, ?e sem prav razumel.
Torej, sam si napisal, da ima bencinar 1,5 litra vi?jo porabo. Zanemarimo dejstvo, da je bencin dra?ji od nafte in recimo, da je 1lier nafte 1,2?. To pomeni, da po prevo?enih 21.000 km privar?ujem za DPF - ?E slu?ajno crkne...
Kar se injektorjev ti?e, jih imajo tudi bencinci - ?e nimajo frgazerja. ?rpalke imata oba, samo da ima dizela? nekaj vi?ji tlak kot bencinar...
Slivka vse to kar si napisel drzi in se strinjam s tebom, AMPAK govor je bil o mazdi 6 in ne o nekem delovnem avtomobilu in nekih super duper extremnih razmerah.
Jaz sem opisal tudi Mazdo 5, ki ni noben delovni stroj ampak je precej podobna Mazdi 6 (po namembnosti mislim).
Vse ostalo je pa "?E". In ?e se zapi?imo: ?e tisti pred teboj ni redno menjal motornega olja oz. je noter ulival olje slab?e kakovosti, bo? imel ogromno sitnosti in stro?kov, pa ?eprav je bencinar... Mislim, ?e meni ni sklopka krepnila pri 240.000 km, pa se preganjam po hribih in vla?im po?itni?ko prikolico, potem se je za zamislit, kaj je po?el predhodnik z vozilom, da je pri 220.000 potrebno menjati sklopko.
Zato pa jaz zagovarjam, da se kupuje nov avto, ?e pa ?e rabljen, pa samo od ?loveka, ki ga dobro pozna? in ve?, kaj je avto dal skozi. Ker pri rabljenem je ravno to problem. Sem ?e nekajkrat napisal, pa napi?em ?e enkrat: avto ni konj. Konju vidi?, da je sklonil glavo pa ve?, da je bola. Avto se pa lahko sveti kot prvi dan, kako je pa z mehaniko, pa ne ve?... Zato sem jaz veliko ve?ino svojih avtomobilov vzel novih. In jih brez nekih velikih te?av in stro?kov vozil, dokler se ni na ?tevcu pojavila ?tevilka 300.000, potem sem pa po?asi za?el premi?ljevati o nakupu novega. In nikdar nisem imel nobenih katastrofalnih stro?kov in ne vem kak?nih vzdr?evalnih del, ?i??enj cedil in karterjev, in podobnih stvari. Pa tudi turbine do zdaj nisem nikoli menjal.
Kakorkoli, ti si napisal: "Ok, se strinjam da NI NUJNO da te bo zajebaval,... ... ...", jaz pa dodam ?e: "Ok, se strinjam da NI NUJNO, da te pa bencinar ne bo zajebaval" pa smo to?no na mojem izhodi??u: pri rabljenem nikoli ne ve?... Ne glede na to, a gre za dizela?a ali za bencinarja, nikoli ne more? biti prepri?an, da s tem pa ne bo stro?kov. ?e pa kupi? novega, pa prvih 300.000 km ne bo nekih katastrofalno velikih stro?kov pa ne glede na to a vzame? bencinarja ali dizela?a. Edino pri nakupu novega se mora? zavedati, da se z lopato ne pospravlja seno in z vilami se ne kida sneg... In ?e v ?tartu izbere? pravi avto za svoje potrebe, bo zadeva tekla braz te?av.
Zate bi bil potem idealen el. avto. Da poleg vsega tega tovora s seboj ?e ene 300kg akumulatorjev vle?e?.
Elektri?en bi bil odli?en. Sploh, ?e bi imel na prikolici spodoben turbo-dizelski elektro-agregat, da bi med vo?njo polnil...
Torej, pred devetini leti sem pripeljal domov povsem novo Mazdo BT-50. Za?etek je bil prava katastrofa, ker so na poobla??enem servisu vgradili neoriginalno opremo, ki se ni povsem ujemala z avtom. Ko so kasneje to odpravili, vozilo ni delalo te?av. Zdaj ima dizela? sicer komaj 130.000 prevo?enih km, ampak kdor me pozna, lahko pritrdi, da so ti kilometri zelo te?ki in primerljivi z vsaj 260.000 prevo?enimi kilometri obi?ajnega uporabnika. Zakaj? Vozilo je zmerno do prete?no na hribovskih ovinkastih cestah s spodobnimi vzponi in spusti. ?e pa se je ?e kdaj zna?lo na avtocesti, je bilo pa to zato, ker je bilo potrebno nek velik ali te?ak tovor spraviti domov. Praviloma vse skupaj tehta okoli 3 tone, ni pa nobena "posebna prilo?nost", da kompozicija tehta 6 ton... Pozimi dobi plug in plu?i sneg, poleti gozdari, zida, vozi krmo,... Pri vsem tem pa je bilo vzdr?evanje POLEG rednih servisov (olja in filtri) ?e:
- ena garnitura zavornih oblog (vzponi in spusti ter te?a naredijo svoje)
- akumulator (sicer dizela? potrebuje ve? elektrike za zagon, ker ima ve?jo kompresijo, ampak mislim, da tudi bencinarju ne bi akumulator zdr?al 9 let...)
- kolesni le?aj (no, priznam, to je pa res zato, ker je dizela? - navor pa to...)
Nobenih cedil ?e nismo ?istili, nobenih ?ob nismo menjali, ni? takega, kar se po forumu stra?i na veliko...
Doma imamo pa tudi Mazdo 5. Ravno tako dizel, kako druga?e. K hi?i je pri?la s 130.000 km, zdaj se po?asi pribli?uje servis na 240.000. Ta Mazda ravno tako veliko kilometrov opravi po teh na?ih hribovskih cestah, veliko kilometrov pa opravi tudi po avtocestah - do ta??e imam 200 km, do enega strica tudi 200, do drugega strica 450, do tretjega pa okroglih 1000,.. Ve?ino poti opravi s ?tirimi ali petimi potniki, ni pa nobena posebnost, ?e nas je sedem. Ob?asno vle?e za seboj "lahki polpriklopnik", ki ima na?eloma NDM 750 kg, vendar nikoli ni v prikolici ve? kot kak?nih 200 kg (otro?ki vozi?ek inpar potovalk ter nekaj krame, ker Mazda 5 s postavljenimi sedmimi sede?i ima zelo malo prtlja?nika, v?asih kolesa,...). Nekajkrat na leto pa se zgodi, da ima na kljuki obe?eno po?itni?ko prikolico te?e 1300 kg, v kabini pa sedem potnikov. Pri vsem tem pa je bilo vzdr?evanje POLEG rednih servisov (olja in filtri) ?e:
- ena garnitura zavornih oblog (vzponi in spusti ter te?a naredijo svoje)
- akumulator (sicer dizela? potrebuje ve? elektrike za zagon, ker ima ve?jo kompresijo, ampak mislim, da tudi bencinarju ne bi akumulator zdr?al 8 let...)
- dodaten filter za nafto, ker so bile v nafti smeti (ampak mislim, da bi se to lahko zgodilo tudi pri bencinarju)
- DPF, kar je bil dodaten stro?ek 250?.
Tudi pri tem vozilu nobenih cedil ?e nismo ?istili, nobenih ?ob nismo menjali, nobenih podlo?k, nobenih injektorjev nismo izobra?evali, skratka ni? takega, kar se po forumu stra?i na veliko...
Ko se kupuje vozilo, se je treba zavedati ene pomembne stvari: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja sena. Dizela?i so delovni stroji. In jih je temu primerno potrebno uporabljati. Pa tu niso pomembni prevo?eni kilometri v enem letu. Kaj pomaga, ?e nekdo prevozi na leto 20.000 km, ?e pa nima ene resne vo?nje, da bi dizela?a sploh segrel... Mislim, zjutraj narediti 10 km do vrtca pa parkirati. Ko se odda otroke, narediti ?e 10 km do slu?be, pa spet parkirati. Po osmih urah narediti 5 km do trgovine pa parkirati. Po nakupu narediti ?e 5 km do vrtca pa spet parkirati. Ko se pobere otroke, pa spet 10 km do doma in parkirati. Popoldan pa drugega otroka peljati 15 km dale? na ob?olske dejavnosti pa spet parkirati. Po eni uri pa spet 15 km do doma. To nikakor ni za dizela?a, pa ?eprav je v enem dnevu 70 km. In potem nekdo, ki bi moral imeti bencinarja, kupi dizela?a. Ko pa zaradi neprimerne uporabe pride do te?av, so pa dizelski motorji tisti ta grozni, ne pa njihovi lastniki...
Na drugi strani pa bencinarji ne zmorejo tega, kar zmorejo dizela?i. In ?e ga ?e prisili? delati v takih pogojih, se mu?ita tako motor kot voznik. Poraba je pa taka, da kar vrtince dela v rezervoarju. Ker bencinar je namenjen za druge re?ime vo?nje. In ker se bencinarje predeluje na plin - ti pa sploh niso za kak?no hudo delo. Se je pokazalo na enem od MPL, ko smo se peljali v hrib. Jaz sem bil prvi v koloni in dizela?a pohodil na polno. Nekaj vozil je lepo sledilo, nato je bilo malo presledka. Kasneje sem se pogovarjal s tem voznikom in je sam povedal, da ima avto sicer na plin, ampak je zaradi preobremenitve avtomatika sama preklopila na benzin. Potem je bila pa trenutna poraba taka, da se je bal, ?e bo sploh imel dovolj goriva (ker praviloma vozi na plin, ima v rezervoarju kve?jemu 10 do 15 litrov bencina. Vzpona je bilo pa 3 km...). ?e bi torej jaz imel bencinarja, bi se mu?ila oba, jaz in bencinar. Mislim, vle?i v 12?vzpon sedem potnikov in po?itni?ko prikolico s 1300 kg... Bi zraven moral priklopiti ?e tiste jeklenke, ki so v po?itni?ki prikolici... Pa ?e na zavorah bi se precej poznalo - dizela?i imajo zaradi vi?je kompresije ve?ji "zavorni u?inek" motorja pri vo?nji navzdol.
Torej, kot sem ?e omenil: z vilami se ne kida sneg in z lopato se ne pospravlja sena. Vsak naj kupi to, kar dejansko res potrebuje in ne to, kar ga napumpajo drugi, pa ne bo nobenih pretresljivih te?av...
Zato se smejim vedno, ko se za?ne stra?enje pred enormnimi stro?ki lastnika dizela?a. Ker ?e bi bilo polovico tega, kar se pi?e po forumih glede dizela?ev, res, bi jaz moral ob svojih dveh dizela?ih ?e bankrotirati. Sploh ob BTjki, ki ji res ni lahko pod mojo komando. ?eprav tudi petka nima vedno lahkega dela...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Zgledno ohranjena, pa ?e cesto je komaj dobro povohala. To se bo pa ?e lep ?as vrtelo...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=13364413&display=Fiat%20Panda%204x4
Povezava za deljenje
Deli na druge strani