Ko sem ugotovil, da tudi danes ne bo ni? z na?o petko, sem podrozal naokoli in na?el prikolico za vleko vozil. Od?el sem v Koper, nalo?il avto in ga odvlekel v Ljubljano v BTC (A-Cosmos). Tam je trajalo dve uri in 45 minut, da smo petko zlo?ili dol, da so analizirali avto, postavili diagnozo, napako odpravili, da smo nalo?ili avto na prikolico in da sem pla?al ra?un. Dalj ?asa sem ga vlekel od Kopra do Ljubljane, kot so ga pa v Ljubljani imeli v delavnici...
Toliko o Koprskih strokovnjakih. Od petka do torka niso niti odkrili, kaj je sploh napaka. V Ljubljani pa niti tri ure za popolno popravilo z raztovarjanjem in natovarjanjem vred...
Kot sem ?e pisal, je 20.1. na?a Mazda 5 obstala v Solkanu.
Poklical sem Mazdino asistenco in v roku 10 minut me je klical mo?akar od avtovleke, da sem mu natan?no razlo?il, kje je avto. V roku pol ure je bil avto nalo?en.
Kljub pogajanjem pa je Mazdina asistenca ostala neomajna: avto gre na najbli?ji servis in to je Koper.
Danes popoldan ob 16ih pokli?em torej servis v Kopru in povpra?am, kako ka?e. In mi odgovorijo, da se ga bodo MOGO?E lotili jutri popoldan.
Da ne odpiram nove teme, bom svoje vpra?anje prilepil kar semle.
Torej: Sine mi je pripravil presene?enje. Pozabil je povedati, da imajo jutri ?portni dan in da se je on ?e pred enim tednom prijavil za smu?anje. In zdaj na brzino moram zrihtat smu?i.
Ostalo vse sem ?e uredil, na?li smo mu pancerje (od starej?e sestre), prilagodil sem okovje,... Bi bilo pa dobro, ?e bi jih tudi malo namazal. Ni potrebno, da je kak?na profesionalna re?, toliko pa, da se ne bo po smu?i??u dol poganjal... Ima kdo kak?no idejo, s ?im bi to lahko takole na hitro re?il? Ker mi ni ravno do tega, da se zdaj vozim 25 km v dolino po ma?o za smu?i... Sem pomislil, da bi kar z WD-40 nasprejal, toliko, da je malo mastno, ampak se mi ne zdi ravno dobra ideja. Ima kdo kak?no bolj?o?
Mogo?e ti pride prav en nasvet. Moja ?ena se je navadila, da to redno prakticira, pa ji verige ne delajo toliko te?av.
Pozno jeseni vzamemo iz avta rezervno gumo in verige, nesemo na toplo v kurilnico in malo potrenira, kako se zadeva montira. Toliko, da obnovi znanje. Ker ko kle?i? v snegu in sne?i po tebi in zebe v prste, po mo?nosti pozno popoldan, ko se ?e temni, se je malo zoprno u?iti in obujati spomine...
Ne razumem primerjave. Saj ne bo? peljal na 2000km potovanje elektri?nega avta, isto kot zdaj ne gre? na dopust s kamionom za pesek? Bo? peljal hibrida ali pa sposojenega dizla. Ve?ina dru?in srednjega razreda ima ?e dandanes dva avta doma. Bo? mel enega velikega smrdljivca kot ga ima? zdaj (in se potem ?udil zakaj pla?uje? 1000eur+ na leto za njega ko ga rabi? samo enkrat za en teden) in poleg elektri?ni avto namesto mestne Mazde 2 / Corse / Cliota, ki ga rabi? ve?ino ?asa ker je bolj prakti?en.
?e pa si tega ne more? privo??iti pa bo? pa? ?e malo po?akal, saj nih?e nikjer ne pravi da bodo elektri?ni avti poceni ?port.
?e se Nem?ija pripravlja, da od nekega leta naprej ne bodo ve? prodajali vozila na fosilna goriva ne bo preostalo drugega kot elektri?ni avto peljati na 2000 km dolgo potovanje... Razen, ?e bodo dizle sposojali v tujini...
V vasi imamo enega "va?kega vseveda". Ki vedno vse ve. In ni? ne zna...
V?asih pa ima kak?no pametno in nam da misliti...
In tako je bilo tudi tokrat.
Va?ka gostilna.
Gostilni?ka debata.
Debata nanese na elektri?ne avtomobile.
In povem, da sem nekje zasledil, da naj se v Nem?iji ?ez 20 let ne bi ve? smelo prodajati vozila na fosilna goriva. Torej bo o?itno vse na elektriko. Pa se oglasi "va?ki vseved":
- "Kaj jim nuca, da bodo imeli vse na elektriko, ?e pa ima cel Jadran 10 polnilnic za elektri?ne avte..."
Potem smo pa resno za?eli premlevati.
Kje bodo vsi ti turisti, izvajajo migracije narodov celo poletje, polnili svoja vozila?
Kolik?en bo domet elektri?nega avta s trugo na strehi in kolesi na kljuki, v kabini pa ?tiri ali pet potnikov, ki bodo ?eleli klimo?
Kolik?en bo domet elektri?nega avtomobila s pripeto po?itni?ko prikolico?
Eno polnjenje baterije traja okoli pol ure - ?e si takoj na vrsti. Koliko se bo podalj?alo potovanje?
Kako bo to prenesla preostala infrastruktura (Nemci lahko v dvajsetih letih okrepijo svojo proizvodnjo in uredijo polnilnice. Ampak iz Nem?ije pa ne morejo, ?e ta infrastruktura ni urejena tudi drugod)?
Bi bilo bolje, ?e bi imeli nad avtocesto napeto mre?o in elektriko v njej (kot "zaletav?ki" v Luna parku), da bi baterijo polnili kar med vo?njo po avtocesti, ko pa se zapelje dol z avtoceste, se vozi pa na baterijo?
Je sploh mo?no na elektriko nadomestiti dizelski motor?
Da ne na?enjam nove teme, bom kar eno staro iz naftalina potegnil... Opa?am cele drame glede zavor, blazne stro?ke pri menjavah, tudi precej nezadovoljstva nad kvaliteto originalnih zavor in podobno. Sam osebno pa sem zelo zadovoljen z originali. Pa me zanima, v ?em je te?ava, v zavorah ali zaviralcu?
Torej:Koliko vam zdr?ijo zavore?
V na?i gara?i sta dve Mazdi.
Za?nem najprej z BTjko. Ima skoraj 100.000 km, od tega velika velika ve?ina vo?enj po ovinkastih hribovskih poteh in kolovozih, po raznih gozdnih vlakah in podobno, skoraj polovico poti je s polno prikolico,... Veliko vo?enj je pod polno obremenitvijo po dolgih in strmih spustih. Kdor je bil kdaj na MPL ve, o ?em govorim. Na tem avtu smo pred zelo kratkim (niti 5000 km) drugi? zamenjali sprednje plo??ice (seveda na poobla??enem servisu in original Mazdine plo??ice), diski spredaj so ?e vedno originalni, ravno tako bobni zadaj in tudi zavorne obloge zadaj.
Drugi avto v na?i gara?i je pa Mazda 5. Praviloma se vozi po ovinkastih hribovskih poteh, se pa kar velikokrat odpravimo tudi na kak?ne kraj?e potepe (tam do 200 km dale?). V ?asu dopusta pa pripnemo po?itni?ko prikolico in se odpravimo na ve?ji potep (vsaj 600 km v 14ih dneh - zaenkrat so "ovira" majhni otroci, ki se naveli?ajo dalj?ih potovanj, druga?e bi ?li ?e dlje). Petka je blizu 200.000 km. Po?asi se napoveduje, da bomo ?e ?esti? na tem vozilu menjali zavorne plo??ice spredaj in ?etrti? zadaj (sem si vzel ?as in podrobno pregledal zapiske prej?njega lastnika). Vsi ?tirje diski so ?e originalni in (po mojem mnenju) bodo tudi po tej menjavi plo??ic ostali. So lepo ravni, gladki in tolsti.
Pelko ni Vsemogo?ni Bruce... Ravno tako mora kupiti nadomestne dele, ravno tako mora pla?ati elektriko, ravno tako mora pla?ati delavce, ravno tako mora pla?ati vse prispevke za zaposlene,... "Privar?uje" lahko le z vgradnjo neoriginalnih delov, ki so lahko cenej?i. Vsaj na kratek rok... In za toliko je lahko cenej?i pa ni? ve?.
Poleg na?tetega je pa ?e vpra?anje strokovnosti. Mazdini poobla??eni serviserji se na Mazde spoznajo. Majes ti bo na pamet povedal, kateri klju? potrebuje? za katero re?. Tudi Pelko se spozna na stvari. Kak?en va?ki mehanik je pa lahko pol cenej?i od Pelkota ali poobla??enega servisa - dokler ti ?esa ne za?u?tra...
Koliko vas pa pride servis na uradnem servisu ? Recmo nek klasicen 2.0 benz z vsemi filtri ?
Za bencinarja ne vem, vem pa da dizla. Ampak o ?tevilkah ne bi takole "naglas". Vsekakor, ?e primerjam ra?un za mojo BTjko in ra?un za tastovo laguno (tista pa je bencinar), je pri meni vsota skoraj pol manj?a. ?eprav je BTka skoraj "pol ve?ja"...
Kar je pri vsemu skupaj najpomembnej?e: jaz sem na servisu enkrat na leto, on pa mora vmes vsaj ?e enkrat. Pa ?eprav gre za podoben letnik in podobne prevo?ene kilometre, njemu v plus pa gre dejstvo, da so moji kilometri precej "te?ji" od njegovih. In vendar...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Naredimo se silne strokovnjake pa napi?imo takole: premajhen dotok nafte do ?ob...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani