Sicer se je debata razvila v neki drugi temi, a se mi zdi primerneje, ?e se tu nadaljuje. In spet meni nekaj ni ?isto jasno. In spet je to najbr? zato ker sem kmet, pa ?e s hribov doma...
Zdaj bom za?el nekaj ra?unati. Ampak, ker nisem strokovnjak na tem podro?ju, bi bilo lepo, ?e bi kdo preveril, ?e sem jaz to pravilno zastavil...
Torej: po podatkih z interneta ima v Sloveniji Petrol 493 bencinskih servisov, OMV jih ima 106 in MOL jih ima 45. Potem so ?e nekateri ostali manj?i, pa jih enostavno zanemarimo. Torej lahko z gotovostjo trdimo, da imamo v Sloveniji 644 bencinskih servisov. Recimo, da je na vsakem bencinskem servisu povpre?no 8 to?ilnih mest (na avtocesti tudi po ve?, kje v kak?nih vaseh pa manj). Torej to pomeni okoli 5152 to?ilnih mest.
Recimo, da povpre?en avto z enim to?enjem prevozi 800 km.
Recimo, da so v povpre?ju to?ilna mesta dejansko res zasedena okoli 16 ur na dan. In recimo, da se za eno to?enje porabi 10 minut ?asa. To pomeni, da si vsak dan okoli 500.000 vozil podalj?a domet za 800 km.
To torej pomeni, da je skupni domet teh vozil vsak dan 400.000.000 km.
Koliko sem do zdaj zgre?il?
No, vseeno nadaljujem. Po podatkih za Renault ZOE se z 43 kW polnilcem v pol ure napolni baterija za naslednjih 130 km. To pomeni, da bi za prej omenjen skupni domet potreboval okoli 64.000 polnilnic z mo?jo 43 kW, ki bi bile dejansko res zasedene 24 ur na dan.
Koliko sem zgre?il?
No, vseeno nadaljujem. Za tak?no mo? bi potrebovali eno elektrarno mo?i 144.666 kW, ki bi konstantno delovala 24 ur na dan. Oziroma okoli 145 MW. Torej je to kapaciteta enega od blokov Termoelektrarne Brestanica. Oziroma pribli?no ?etrtina TE?.
Torej, za koliko sem zgre?il?
?e nisem ni?, potem ti elektri?ni avtomobili ne bodo tako katastrofalno obremenili Slovenskega elektri?nega omre?ja...
"Policisti so voznikoma tovornih vozil in vozniku osebnega vozila izdali pla?ilne naloge."
Torej: en tovornjak je po?asi vozil po hribu navzgor. Drugi je po svojem pasu vozil navzdol. Osebni avto pa je v slabih voznih pogojih prehiteval v ?karje. Do tu je vse jasno. Ne razumem pa, zakaj sta voznika tovornjakov dobila pla?ilni nalog, ker je voznik osebnega vozila prehiteval v ?karje? Mar bi morala oba voznika tovornjakov, ko sta zagledala osebni avto, zaviti desno in gas do podna? Mislim, kaj sta pa kriva za nesre?o? Ne razumem. A ?e pride do prometne nesre?e, se krivda potem razdeli kar na vse in vsak pla?a nekaj kazni? Ne razumem, res da ne...
Danes povsem naklju?no nekoga nau?il, kaj je to "varnostna razdalja".
Veter, ki je rogovilil, je na cesto vrgel eno mo?nej?o vejo. Ko sem z BTjko pripeljal okoli ovinka, sem najprej sicer stisnil zavoro, potem pa ocenil, da bi moralo iti ?ez. In je tudi ?lo. Za menoj pa je vozil nekdo, ki je bil tako blizu, da mu niti lu?i nisem videl v ogledalu - vsekakor preblizu. In ko je zapeljal na tisto vejo (premer pribli?no kot roka v zapestju), je njegov avto kar lepo posko?il. In na lepem se je dr?al vsaj kak?nih trideset metrov zadaj...
Tudi sam lahko pritrdim Juresu. Dokler sem imel bencinarje, sem imel te?ave. Pa ne samo z Reno, ki je bil sploh poglavje zase: vsak mesec sem ga na poti v slu?bo pustil na servisu in na poti nazaj "pobral". Dokler je bil v garanciji, je ?e ?lo, sem se pa bal, kako bo, ko bo garancija mimo. No, teh skrbi me je re?ila ?ena, ko ga je vzvratno zapeljala ?ez ?karpo v drevo pri hitrosti okoli 60 km/h...
Odkar pa imam dizela?e, mi pa vsi prav ?kodo?eljno napovedujejo gigantske stro?ke vzdr?evanja in katastrofalne okvare. In ob?utek imam, da so kar razo?arani, ker se ni? od tega ni uresni?ilo... Trenutno na dvori??u dva dizela?a. Eden ima komaj 110.000 km, a so ti kilometri "malo bolj delovni"... Drugi dizela? pa pelje proti 220.000. In edini res velik stro?ek je bil pred 100.000 km, ko se je na servisu menjalo kar precej stvari. Ampak mislim, da bi se to menjalo tudi, ?e bi bil bencinar in servis ne bi bil bistveno cenej?i...
Ko pa je potrebno res nekaj premaknit, pa enostavno mora biti dizel. Bencinar je tak kot ?ena: saj naredi, samo jamra. In ko se na?a sedem-?lanska dru?ina odpravi na po?itnice, pa zadaj pripnemo 1300 kg te?ko po?itni?ko prikolico in se odpravimo ?ez Rebrnice na potep, mora biti dizela?, da se zadeva sploh premika brez na?iganja v obrate. In tudi pri zaviranju z motorjem je precej ve? u?inka, ?e ima? dizela?a. Tako da, ja, lahko se ljudje hecajo na elektriko, plin in bencin. Ampak ko se zresnimo in za?nemo z resnim delom, je pa dizela? na vrsti.
Pa ne mi zdaj za?eti z centrom Ljubljane in podobno. Ljubljana je ve?inoma vodoravna. In ?e odpre? prtlja?nik pa dvakrat po?teno prdne?, se premakne? od semaforja do semaforja. To res ni prostor za dizela?a, res je. Jaz govorim o druga?nih razmerah kot na primer 10 kilometerski vzpon s povpre?nim naklonom 5% in skupno te?o okoli 3,5 tone - raje ?e kaj ve?...
Hja, to bom pa povedal na Dunajskem dvoru, potem ko premagam Brdavsa...
Ma, ni? posebnega. Od doma sem peljal 40 kg medu za prodajo (znane stranke), domov pa sem na koncu pripeljal gojzarje zame, 150 kg krompirja za ozimnico, 150 kg koruznega zdroba za koko?i, 40 kg moke za kruh (pe?emo sami doma) in ?e nekaj drobnarij (10 kg p?eni?nega zdroba, 5 kg ajdove moke, 5 kg pirine moke, 10 kg klobas, 10 kg kakijev,...). Mislim, niso ravno stvari, da bi jokal zraven...
Danes se je pa BTjka izkazala kot prava "makina di sportiva". Imel sem opravek v Kranju. Od tam sem potreboval 45 minut do ?irov. Pravzaprav ni? posebnega. Pravo delo se je za?elo potem. Od ?irov do Budanj sem ravno tako potreboval 45 minut (Budanje so kraj med "Wajdu?no" in Vipavo). Zadnja etapa je bila od Budanj do Lokovca. Ta je trajala pa 55 minut. Se je ?e poznala obremenitev, ki je bila po vsakem postanku ve?ja...
?e torej ne bi imel vmes postankov, bi relacijo Kranj - ?iri - Budanje - Lokovec prevozil v manj kot dveh urah in pol. Pa brez avtoceste, ker BTjka nima vinjete...
Ker se pri nas v okolici Nove Gorice po?asi ohlaja in se bli?a zima, sem danes peljal pokronat BTjko. Nato pa ?e na servis. Po?asi bo potrebno zamenjati ?e gume, potem bo pa nared za zimo...
-Je ful razlika med bencinarjem in dieslom? Na dan bom delala 50 km, ... ... ... ...
No, tukaj si bo? morala pa sama priti na ?isto. Kak?ni so ti kilometri? ?e to pomeni 25 km v eno smer in potem 25 km nazaj, potem je to za silo sprejemljivo za dizela?a. ?e pa to pomeni 12 km v slu?bo, potem 12 km nazaj domov, pa 10 km otroka nekam peljati na kak?ne aktivnosti, nato vmes ?e do 3 km oddaljene trgovine, pa potem tiste 3 km nazaj po otroka in nato 10 km nazaj domov, je pa bolje bencinarja. Ker (sploh novodobni) dizela?i niso preve? navdu?eni nad kratkimi vo?njami. Sploh tisti, ki imajo DPF...
Seveda je tudi vpra?anje, kje bodo ti kilometri. ?e bodo po ravnini, prav. ?e pa bodo kje po hribih, pa toplo priporo?am dizla. Sicer mrzli nimajo nobene mo?i in jih je kljub vsemu dobro mali segrevat pred vo?njo, so pa to motorji, ki se v hribih obnesejo precej bolje od bencinarjev. Ne mislim tu samo na navor, ki precej pomaga pri vo?nji v hrib, da ni potrebno "?gati" motorja v visoke obrate, da se sploh kam zgane, ?eprav je ravno zaradi tega poraba pri dizlu za kak?nih 25% manj?a kot pri bencinarju. Zaradi visoke kompresije imajo ti motorji tudi velik zavorni u?inek. Ko se torej spusti? po bregu navzdol, so zavore za to zelo hvale?ne... ?e pa bodo notri ?e celo ?tiri odrasle osebe, pa ?e toliko bolj (ali se vozi? sama ali ima? ?e sopotnike?)...
Ti kar spra?uj, kako bo? pa kaj vedela, ?e ne bo? ni? vpra?ala.
?eprav se mi zdi, da si od mene dobila ve? vpra?anj kot odgovorov...
Je tako, da se moramo "tamali" med seboj podpirati in si pomagati. Zveza slovenske pode?eljske mladine je naredila neko tekmovanje, kamor se je prijavil tudi moj dober prijatelj in vinar Lojze Kerin. Na Facebook od zveze so torej nalo?ili nekaj predstavitev in naredili glasovanje. Kdor od kandidatov bo zbral najve? "v?e?kov", bo zmagovalec. Torej zdaj nabiramo "v?e?ke". Kdor je na volji, naj preko spodnje povezave pride do predstavitve kandidatov, poi??e predstavitev vinarstva Lojzeta Kerina in pritisne tisti "prst gor" pod njegovo objavo.
Predvsem odstavek o vozniku, ki je izsilil mopedista. ?e sem prav razumel, je 13-letnik vozil moped, voznik osebnega vozila ga je izsilil in zdaj bo voznik osebnega vozila dobil pla?ilni nalog.
Kolikor vem, mora biti kandidat za vozni?ki izpit za moped star najmanj 15 let. Torej je 13-letnik malo premlad, da bi vozil moped. Mislim, nikjer ne pi?e, da bo tudi on dobil pla?ilni nalog za vo?njo brez vozni?kega izpita... Vem, da mora biti logi?na razlaga, pa bi prosil, ?e mi kdo razlo?i.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Danes, na poti v slu?bo, sem pomislil, da bi na Mazdi 5 menjal letne gume za zimske, ker so za?eli nekaj omenjati neko mejo sne?enja.
Zaenkrat sem naredil dovolj...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani