Nisem nasilen EV fanboy, toda Rowan je v marsičem usekal popolnoma mimo.
Kakšen vodik neki? Bencinske črpalke in električne vode imamo danes praktično povsod. Da bi postavili podobno infrastrukturo za vodik? Sanja svinja kukuruz ... Poleg tega pozabi omeniti, koliko energije gre za proizvodnjo in skladiščenje vodika pri ultra nizki temperaturi. Je bolje, če vso tisto elektriko direktno v EVje filamo. Veliko bolje.
Podobna analogija gre sintetičnim gorivom. Liter sintetičnega goriva prav tako potrebuje veliko električne energije za nastanek in stane približno 4-krat toliko, kolikor stane danes bencin. Nadaljevanje ugotovitve je enako zgornji - bolje, da gre tista elektrika direkt v baterije ... in EV-je.
Edino, kar se pa res strinjam z njim, pa je to, da bi morali avte voziti dlje časa in jih ne menjati zaradi "mode". Torej "zvoziti" do konca. Takrat bodo vsa vozila kar najbolj prijazna do okolja - razen seveda kakšnih starih dizlov ali pa sodobnih dizlov z odstranjenimi vsemi filtri itd.
Pa saj gre za "znanost". No, fino bi bilo, če ne bi šli ravno zmrzovat na Hrvaško. 😃
Samo eno podvprašanje: a potem boste privolili tudi v test mestne vožnje? Ker na tem vašem "avtocestnem" testu bo ZOE v očitno podrejenem položaju ... Ampak rade volje sodelujem, da se razblinijo (ali pa potrdijo) nekateri dvomi. Predvsem ta, da se lahko z električnim avtom zapelješ tudi kam dlje kot le par deset kilometrov okoli hiše.
ZOE še ni registiran ... Ampak, ja, lahko bi šli na en tak izlet in na čepave (ali karkoli drugega). Tudi kakšna Mazda 2 1.5 dizel se bo kje našla ta čas.
Model, Smart je mestni avtomobil(ček). Tisti, ki se pritožuje, da ne more prikolice montirati nanj, ni čisto gladek ...
Saj pravim, večina vas sploh ni fer do EV-jev. Tako kot se ne bi s Fiat Pando vozil vsak dan iz Kopra v Maribor, se tudi z mestnim EV ne boš. Te pa pripelje, če je potreba po tem.
Težave niso prvenstveno v avtomobilih, temveč glavah (nekaterih) ljudi. Tako kot ICE izbereš glede na svoje potrebe, enako upoštevaš pri EV. To je vsa znanost. Ne pa samo pljuvaš to in ono se ne da, pa sploh probal nisi nikoli.
Pol pa le nisi tak veliki privženec EV, kot se delaš. Kolega je 2 leti nazaj kupil ID3 in so štirji v kratkem šli na Brač na morje.
Njegova izjava je bila, brez problema. Ti pa se še spogleduješ.
Po moje prideš marsikam, samo druga mantra in cenovno verjetno dražje kot ICE. Hitre polnilnice niso zastojn.
Tudi moja izjava je, da prideš brez problema. Probleme vidijo predvsem ICE-verniki in EV-hejterji.
Cenovno pa tudi ni nobene drame, imaš zgoraj okviren izračun stroška polnjenja Lj-BG - 27,6€. Pri čemer je aplikacija vzela povprečno porabo 239 Wh/km, kar je za ZOE izredno visoka številka (ampak realna za mraz, dež in avtocesto). Jaz bom šel na izlet v toplejšem delu leta, ko ocenjujem, da tudi avtocestna poraba ne bo več kot 200 Wh/km, kar pomeni strošek med 7 in 10€/100km za polnjenje na avtocestnih počivališčih - torej še vedno manj kot pri večini klasičnih vozil.
Cene DC polnjenja so na Balkanu še relativno znosne in primerljive z našimi - od 0,34 do 0,50€/kWh za DC-polnilnice s 50 kW moči. Po mestih pa se celo še kakšne brezplačne polnilnice najdejo, za tiste, ki bi se radi ultra poceni vozili in imajo časa na pretek.
Za tiste, ki prisegajo na dopust v kampih, je pa še lažje in elegantneje vse skupaj. Vzameš parcelo z električnim priključkom in "kamp" 3-fazno polnilnico, pa imaš na lokaciji avtonomije kolikor hočeš. Sem se v zadnjih letih nagledal, kako so se množile Tesle po parcelah na Šobcu - in to ne zgolj Tesle s slovenskimi tablicami ...
Ko boš kupoval rabljen ICE čez par let, boš gledal samo še na to, ali je Mazda ali Dacia ... 😃
Itak konec dneva vsi glasujemo z denarnico oziroma denarjem. Jaz zase vem, da ne dam 20 jurjev za novega Clia/Pola/karkoli ICE. Raje dve leti star EV z več opreme in boljšimi zmogljivostmi.
Tako pač razmišljam jaz, ki delam samo še nekih 15k km letno. Če bi jih delal 50k km, bi moral razmišljati o precej dražjem EV, oziroma še raje o menjavi dela/življenjskega sloga.
Moj kolega bo pa verjetno res naklepal med 80 in 100 jurji kilometrov na svoji Tesli Y že v prvem letu. Torej, z zaenkrat še precej redkimi EV se da relativno enostavno premagovati tudi daljše razdalje.
Še sam se že spogledujem z idejo, da se do Beograda zapeljem z ZOE. 😃
Aha...torej trdiš,da za vsakega je kak EV...samo,da ni ICE😄
Vsa čast👍-dober si v obračanju besed😉...po moje bi komot lahko šel za politika...od tebe bi kdo še drek kupili...samo malo celofana...pol pa svizec lepo zavije...saj-čokolada je tudi take rjave barve😋
Ne, nič takega ne trdim. Lahko greš vse objave nazaj pogledat. Ti drugim polagaš besede v usta.
EV ni za vsakogar. Naš kolega @Slivka je že tak primer. Zanj (še) ni ustreznega EV.
Trdim pa, da je EV primeren za večino voznikov v Sloveniji. Za skoraj vse, ki živijo/te v hišah. Ali ga boste kupili in vozili, je pa zgolj na vas. Jaz zase vem, kako sem se odločil in mi ni žal.
Saj boste v nekaj letih spoznali, kakšno sranje so pokoronski ICE ... No, če sem natančen, jo bomo/boste Mazdaši še najbolje obnesli, saj z atmosferskimi motorji ne bo težav. Bodo pa po neki kilometrini in času na novejših Mazdah (in vseh ostalih ICE) kot po tekočem traku začele crkovati hibridne baterije, njihovo menjavo pa bodo računali kot zlatarji ...
Da, trdim, da je 90 % kupcev novih vozil v Sloveniji slepih - v smislu, da ne vidijo, kak šrot kupujejo. Ostali pridevniki so pa zrasli na tvojem zelniku.
Ne, tudi okvare na EV niso poceni, je pa velik plus to, da se lahko okvari bistveno manj stvari. V bistvu se pri EV še najbolj kvarijo OBC (polnilniki v vozilu), a o tem nihče ne piše. Motorji in baterije so pri EV zelo nizko na spisku okvar, medtem ko je prav na področju pogona in prenosa največ težav - in to dragih - na ICE in PHEV.
Že tu se lepo vidi, kako kvazi novinarka manipulira s temo in ne razume raziskave.
Zgolj sam naslov ima dve hudi napaki, kaj šele ostalo besedilo:
"Lastniki EV" ... a v bistvu so bili anketirani lastniki BEV in PHEV - za lastnike PHEV verjamam, da kdo razmišlja o vrnitvi na ICE, med BEV pa je takih izredno malo
"ne izključuje vrnitve na ICE" ni enako "razmišljajo o vrnitvi"
Preden sem kupil električarja za našo penzionistko, sem gledal tudi CX-3 2.0 avtomatik z 90.000 km za 12,5 jurjev + stroški uvoza. Pa mi je bil predrag. 😃 Tako da res ne vem, kdo za te "menjalnike na polento" odkarta 18 jurjev ...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Bini, tale mera gum je za šestico ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani