Ma, a že spet dol? Pa kaj se gre tale Golob, da tkole niža ceno goriv. Čimprej naj gredo volitve mim pa da je konc tega sranja pa da Golob spet ceno dvigne, da ga bodo lahko tud tadesni kurcal. Do takrat bomo pa trpel tale znižanja.
Sej že med lastniki ICE motorjev pride do trenj v smislu "kaj ti bo to". Vsak ima svoj veselje 🙂
Pa sej je vedno debata na relaciji bencin/dizel pa še dolgo bo. Tale EV zagretost me kar precej spominja na obdobje, ko je bil plin "popularen". Tudi tukaj gor smo imeli kar vroče razprave. No in kje je danes plin? Samo še v avtih iz tistega časa, pri novih pa skorajd nikjer več.
Pa smo takrat omenjali težave od injektorjev, svečk, motorja, da je investicija, bile so računice kolk moraš prevozit, da se splača, kolk pade moč motorja itd itd. Ampak eni so takrat govorili o superiornosti plinskega pogona - kje so vsi tisti danes? Plin seveda ni izginil, ampak ni več popularen zaradi vseh svojih omejitev, ki jih nikoli ni zmogel presečt.
Zakaj je EV zgodba še bolj drastična pa tolk primerljiva z zgodbo o plinu? Zakaj se pojavljajo podobne težave, zakaj ni več prave zagretosti pri prodaji EV-jev? Lahko govorimo o EV haterstvu, samo sem 100% prepričan, da ga ne bi bilo, če bi vse bilo res tako dobro, kot se prepričuje vsepovsod?
Mogoče je pa treba mindset spremenit, se sprijaznit s tem, da EV ostane s tabo do iztrošenosti, da tako pogosto ne boš več menjal, če boš želel ne izgubljati veliko, da se boš moral prilagoditi na stvari, ki nisi nikoli razmišljal o njih, ker ni bilo treba. Naprave so zato, da nam služijo in ne obratno, da boš z njimi imel več delo kot predno so se pojavile.
Nihče ne zanika, da v prihodnje se bo marsikej dalo izboljšat. Da ne bo več tolk prilagajanja, da bo avto mogoče spet bil v službi človeka s čimmanj angažmaja. Do takrat pa, ja intuzijasti jih bodo imeli, kdor ima podlago bo res lahko prihranil na rednih stroških nikakor pa ne na izrednih. Ampak, do takrat bo še nekaj vode preteklo in ne vidim problema, da se pogovarjamo o teh stvareh že danes in da nismo kot trop ovac, ko nam zaukažejo, da moramo vsi na EV-je da to storimo brez vprašanj.
Ne verjamem,da si levičar...v hribih si tega ne moreš privoščiti...tam človek mora znati z svojo glavo razmišljati,mora biti priden,z svojimi rokami delati,se ne ukvarjati z neumnostmi...tam je normalna kmečka pamet alfa in omega,če ne je po tebi....
Vse vrline,ki so levičarjem tuje.
Dobr ti to predalčkaš ljudi. Drugač pa je treba ločit med nekimi aktivisti, ki si več ali manj pumpajo ego z mislijo kaj dobrega delajo na tem svetu od tistih, ki se imajo za levičarje zato, ker jim je enakopravnost v družbi zelo pomemba, socialna razlike čim manjše, ki nemarajo nebrzdanega neregulirange besnenja kapitalizma in kapitala. Ravno tako velja, da na desni tudi niste vsi janšisti in da eni znate tud razmišljat brez politične predpriprave pranja možganov.
Sej vidim, da se res ne rezumeva. Zanimivo mi je da si EV fan pa prav namensko nočeš videt nekaterih zadev, ki so neprijetne pri navijanju za EV-je. Ne vem sej ne gre zato, da se EV-je diskreditira, gre zato, da mogoče je pa v določenih ukrepih pač le nekaj smisla.
Mogoče bo ta video kaj razjasnil... sploh tisti del, ko so uničevali polno in ne polno baterijo.
Aja pa še to - tudi prenosniki, rezervne baterija za njih, telefoni se nikoli ne transportirajio polno napolnjeni. Navadno je v njih manj kot 50% napolnjenosti. Rezervne baterije so celo skoraj prazne s kakšnim procentom ali dveh napolnjenosti.
Zakaj pa od ICE ne zahtevajo istega? Saj je prazen bencinski tank prav tako manj nevaren od polnega.
Auč, dej no. Če že zagori pri ICE zagori vedno v predelu motorja, ko je kakšna cevka za gorivo pretrgana in se vname gorivo, ki kaplja pa še tist je navadno v kombinaciji s kratkim stikom. Zato je tank na drugi strani avta in ne skupaj pri motorju. Da bi tank zagorel brez, da bi šlo za karambol, je silno redko. Kot drugo je pa zadeva taka, da zagorijo bencinski hlapi zmešani s kisikom v zraku, ki jih boš imel veliko več v praznem kot v polnem tanku. Ampak še 1x, da zagori tank brez nesreče je res skrajno skrajno redek dogodek, skoraj nemogoč. Če vzamemo pa dizle pa dejansko nemogoč.
Pri EV pa če zagori, zagori tisto, kjer je vsa energija zbrana in to je baterija. Razen pri Zoe , kjer zagori najprej tist pretvornik, ampak ker ni skupaj z baterijo ni neke drame, ker baterija ne bo zagorela zaradi tega.
Se sicer do neke mere strinjam, da Grki nekoliko pretiravajo ampak vseeno neka podlaga je morala bit, ker da bi se nekdo kar takole malo za hec danes spomnil teh omejitev brez razloga je tudi v področju neverjetnega.
Te usmeritve je izdala Grška vlada na osnovi pobude trajektnih prevoznikov. Močno dvomim, da bi si prevozniki pljunili v lastno skledo, če ne bi bilo nekaj na tem, da na trajektih so EV-ji pač potencialna nevarnost, ki ni zanemarljiva.
pa še seznam omejitev:
Prevod ukrepov, ki se nanašajo na električna in hibridna vozila pri prevozu s trajekti v Grčiji
Med nakladanjem vozil z alternativnimi viri energije (AFV) je potrebno:
Evidentiranje: Zabeležiti tip vozila in njegovo lokacijo na ladji ter namestiti ustrezne oznake na vidno mesto na vozilu.
Preverjanje temperature baterije: Pri vseh električnih in priključnih hibridnih vozilih je treba preveriti temperaturo baterije.
Obveščanje posadke: Vozniki/potniki morajo nemudoma obvestiti posadko, če prejmejo kakršno koli opozorilo ali alarm iz vozila.
Omejitve pri nakladanju AFV:
Električna in priključna hibridna vozila: Raven napolnjenosti baterij ne sme preseči 40 % njihove skupne zmogljivosti.
Vozila z drugimi alternativnimi gorivi (UNP, zemeljski plin): Rezervoarji za gorivo ne smejo biti napolnjeni več kot 50 % njihove skupne zmogljivosti.
Poškodovani sistemi napajanja, rezervoarji ali baterije: Vozila z poškodovanimi sistemi napajanja, rezervoarji ali baterijami se ne smejo nalagati, razen če so ti deli odstranjeni. Vozila, pri katerih ni jasno, ali so baterije poškodovane, se prav tako ne smejo nalagati in prevažati.
Odgovornost lastnika: Odgovornost za zagotovitev, da ni poškodb na sistemu napajanja, rezervoarjih ali baterijah vozila, je izključno na strani lastnika vozila.
Dodatni varnostni ukrepi:
Upoštevanje teže pri zlaganju: Pri zlaganju vozil je treba upoštevati njihovo težo, zlasti pri električnih vozilih, ki so v povprečju 25 % težja od običajnih vozil.
CCTV nadzor: Vozila AFV je treba nalagati na območjih z neoviranim CCTV nadzorom.
Prezračevanje: Med nakladanjem/razkladanjem in med plovbo je treba zagotoviti delovanje sistema umetnega prezračevanja nakladalnega prostora (če gre za zaprt prostor za tovor ro-ro ali posebno kategorijo, kot je določeno v Direktivi 2009/4/ES).
Prednostno nalaganje na odprtih prostorih: Vozila je treba prednostno nalagati na odprtih prostorih, če so taki prostori na voljo in je to praktično in izvedljivo.
Ker ravno omenja(te) ZOE, pa vseeno nekaj pozabljate. ZOE so na trgu že od 2012, vmes večkrat prenovljeni in je pač razlika med tistimi 2012-2015 in mojim 12/2021.
Poglej tam od 37:30 pa sploh ni govora o bateriji ampak nek pretvornik in to na letniku 2016 in kasnejših. Zadeva zagori in del stane preko 4 jurje, če pa oni zrihtajo pa 1800€.
Ker tako rad naštevaš je popravljanje je servis EV motorja 1500€, baterije 1500€, tega konverterja 1800€. Pa to so popravila z rabljenimi komponentami, ker če se gre na novo je cena krat 3. Vse našteto pri dizlu se popravlja z novimi deli pa prideš tam nekje v območje popravil komponent EV-jev z rabljenimi deli.
Ampak kaj je pa najbolj pomembno. ZA ICE imaš servisov veliko , tudi specializiranih za DPF pa turbine, injektorje itd. Tukaj pa model pove, da so v Evropi samo trije taki, ki se s tem ukvarjajo. Se pravi ni ne tradicije ne razpršenosti znanja. Enostavno si ali prisiljen na uradnem servisu menjat po astronomskih cenah ali pa iskat med temi tremi ali boš lahko poservisiral svojo težavo.
Bom povedal še 1x - za lastništvo EV-ja je tko kot praviš, čim manj moraš razmišljat in verjet v srečo, da bo vse OK. Enostavno moraš biti zelo velik optimista (eni bi sicer rekli nekaj drugega) in računat na to, da boš šel lepo brez pretresov skozi lastništvo EV-ja. A bo kdaj bolje? Verjetno da ja, ampak zdaj se še vedno orje ledino, ker EV zgodba pri večini proizvajalcev sploh še nima tradicije oziroma pri novih firmah je nikoli sploh še ni imela.
Popravila ja, samo ne bodo stroškovno upravičena. Menjavat se bodo morale zadeve, kjer ti model pove, da če menjaš rabljeno bo 1500€, če bo novo pa preko 4 jurje. Uradni servisi bodo omogočili popravilo samo ne z rabljenimi komponentami, ampak bodo hotrli ogromne zneske za menjavo. Mogoče jih bo zakonodaja prisilili, da bodo znižali ceno za četrtino ali celo tretjino, ampak to bodo še zmeri zneski, v višini, kjer lahko narediš celo generalko na ICE motorju.
Zelo dobra oddaja in model je dokaj realno povedal kaj se da pričakovat. Gleda kar pravi je načeloma do 8 let en večji strošek za pričakovat. Če popravljaš pri njemu je to cca 1500€ potem pa na vsake 2-4 leta še en tak strošek.
To nam pove naslednje. Rabljeni EV-ji preko 10 let nikakor niso za kupovat, ker je kar velika loterija. Sploh, ker za tak tip popravil se išče avte za donacijo. Niso pa povedali kako dobijo dele in baterije za donacijo. Torej kako najdejo recimo rabljen baterijski modul za menjavo, ki mora biti celo v zelo podobnem stanju kot menjan modul?
Tud navajanje, da nič ne vržejo stran je v faktorju "še". Ko ne bodo imeli kam z odsluženimi baterijami in jih bo preveč od povpraševanja po "drugem življenju" bo postal to problem. Velika večina EV-jev je namreč še mlada in le redki so dosegli 10 let in več. Kje bodo končali taki avtomobili je že problem, ko bodo odlagališča polna. Če danes lahko pričakujemo, da ICE avti verjetno v povprečju živijo 15-20let predno gredo dokončno v prešo, bo verjetno povprečje EV-jev nekoč bilo le okoli 10 let, ker potem ne bo več ekonomske računice.
Če poenostavimo 10 let star električar, ki je bil nov 50k€ bo po 10 letih vreden le toliko kolikor bo bil uporabljen za donatorja ali drugače povedano verjetno ne več kot 5k€. Enka ICE, ki je vsaj 10k€ cenejši pri nakupu bo po tem časiu vreden še vedno nekje v okolici 15k€. Torej na EV izgubiš v 10 letih 45k€ samo v vrednosti avta, pri ICE pa 25k€. Kje so torej računice men pod milim bogom res ni jasno.
Ampak se iz te oddaje povleče dober zaključek, da je to ta zadeva, ki jih najbolj skrbi, da avti predolgo živijo in da bo treba prej menjat in omogočat zaslužke kapitalu. Se pravi, dejansko so tele CO2 zgodbice en navaden smoke screen. Torej se bo zgodilo kot se je zgodilo z belo tehniko, HiFi zadevam, TV-ji, pečmi, računalniki, mobiteli, da se prepreči, da bi stvari trajale predolgo.
Dobr to Golob rihta cene na svetovnem trgu... rab za predvolilne bombončke. Pol k bodo EU volitve mim, bo pa naroču naj jih borze spet dvignejo. Lisica je ta Golob oziroma Golob je ta lisica. 🤪
Na zdaj ga pa konkretno biksaš. Exeo, če se ne motim ne obstaja že več kot desetletje. Kot drugo pa sploh ne sodi v ta segment, ampak enega nižje. Tam kjer so VW Jetta/VW Golf variant, Škoda Octavia, Audi A4, Mazda 3 limo itd.
Tole ni niti malo presenetljivo, ker kupci Škod ne kupujejo nerazumsko in verjetno veliko bolj preračunajo kaj potrebujejo, kako uporabno je to, kolk denarja je treba za to dat in seveda ljudje z višjim IQ-jem avta ne rabijo za to, da se postavljajo pred drugimi. Avto jim ni nadomestek, ki bi kompenziral manjko intelekta. (Lahko se mi zahvališ kasneje) 😜
V bistvu je bolj problem v neukem piscu članka, ki ne obvlada osnovnih pojmov. Tu gre za priporočilo "rotating tires", torej menjave naprej nazaj z namenom bolj enakomerne obrabe in ne menjave starih gum z novimi.
Sam vprašanje pa je na mestu. Ali večja teža povzroča večjo obrabo al je za to večinoma kriv navor. Jaz osebno bi rekel, da je navor verjetno glavni krivec, teža pa sekundarni. Če je to potem pač malo bolj lahka noga pa verjetno ne bo razlik več kot kakih 20-25%. Oziroma bolj plastično, če s klasiko narediš 60kkm, s težjim in močnejšim EV tam nekje 45kkm.
A ni tko, da je v ceno novih vraćunan tudi prispevek za razgradnjo? In ti ne bi smeli računat razgradnje starih. Namreč to je narejeno zato, da folk odpelje k vulkanizerju in ne meče v hosto.
Fordov vrhovni šef je nenavadno iskreno priznal, da njihovo podjetje korenito spreminja pristop do električnih avtomobilov, saj si nočejo več...
A bejš no... ker so vsi brez logike kot svinje navalili na malo korito in ni bilo hrane za vse. Tako so se med sabo dobesedno zjebali. Tesla je v oreng škripcih, razni Riviani ipd bodo pa smo ime v zgodovini.
I finally killed a Tesla battery due to high milage, presumably! This is a 2016.5 90D that has almost 2900 cycles on the battery that is as...
zanimivo
Hja to so bile le začetne serije, kjer so še iskali in prepričevali trg, da baterije zdržijo. Zelo hitro so ugotovili, da bodo šli v minus, tko, da danes je garancija na baterijo od 150.000km do 250.000km.
Drugače pa ja, če je s prvo baterijo res naredil tolk km samo kapo dol. Verjetno pa je kakšen motor al pa dva pa je vseeno zamenjal.
Ravno pri mestni vožnji je EV najbolj varčen. Najmanj pa na AC.
ZOE je recimo ultra varčen tam do 50-60 km/h, relativno varčen pri 80 km/h in sorazmerno ok pri 100 km/h nad tem pa poraba skokovito naraste. Ker je pač tako dizajniran. Pri 130 km/h se namreč njegov elektromotor vrti z 90 % obratov, to je kot bi se Mazda bencinar vozil s 6.000 rpm.
Tesle so pa recimo tudi okoli 120 km/h še vedno zelo varčne - ker so pač tako dizajnirane.
Fizika je še vedno fizika in ne boš je okrog prinašal, ker tu nam določene podatke ne želiš prikazat, ker potem pade tvoja pripoved.
Bom poskusil še 1x z razlago.
Mestna vožnja ni enaka mestni vožnji. Kaj to pomeni? Če se pelješ skozi mesto in je to relativno prazno brez rush hour gneč ter konstantnega stanja pri semaforjih je to dejasnko med najbolj varčnimi potmi pa al maš EV al pa ICE.
Ko imaš mestno vožnjo v pravem pomenu besede z mnogo starti in ustavljanji ter stanjem je pa med najbolj potrošnimi načini premikanja ne glede na vrsto pogona.
Potem so tu regionalke, kjer pri EV-jih velja, da ravno zaradi učinkovitosti pogona je nižja hitrost bolj varčna kot višja... ja 40-50km/h je bolje kot recimo 80km/h. Pri ICE pa zaradi prestav, efektivnosti delovanja motorja, izgub samega delovanja motorja so najbolj varčne vožnje kar tam nekje med 50-80km/h.
Avtocesta je pa smrt za porabo EV-jev, kjer dejansko ravno zaradi učinkovitosti pogona EV-ja ta res skokovito raste z večanjem hitrosti, medtem, ko pri ICE je povečanje porabe bistveno manjše ravno zaradi dejstva, da se za sam pogon porablja le cca 30% energije, ostalo so izgube.
Tko, da ja pri porabi kot jo navajaš, si se vozil sila počasi, kot tudi kaže povprečna. Si upam trditi, da verjetno sploh nisi šel na AC in da za Slo AC-je niti nimaš vinjete. Imam prav?
Aja še to. Sem z dvema EV-jema poskusil vozit enako hitro na enaki trasi kot s svojo 6-ko. Vključuje večino AC, cca 30% mestne z relativno malo gneč in nič regionalk. In ja na AC sem vozil z max dovoljeno hitrostjo. 5,5l/100km imam porabe na ICE, EV-ja pa sta imela od malo pod 20kWh do nekaj nad 20kWh na tej razdalji pa sta bistveno manjša avtočka kot šestica. Ja AC jih je dobesedno zaklala.
Pa ne pri potrošnji 13kWh/100km. Lepo te prosim. Sej pravim, to je tko kot bi jaz trdil, da z normalno vožnjo kurim 3,5 litra/100km, kar se sicer s cjazenjem po regionalki s 60km/h celo da naredit.
Sem prevozil kar nekaj EV-jev pa vem kolk je realnost sploh kadar je ooogrrooomnooo mestne vožnje.😜
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Ma, a že spet dol? Pa kaj se gre tale Golob, da tkole niža ceno goriv. Čimprej naj gredo volitve mim pa da je konc tega sranja pa da Golob spet ceno dvigne, da ga bodo lahko tud tadesni kurcal. Do takrat bomo pa trpel tale znižanja.
Ceni dizla in bencina naj bi v torek padli | 24ur.com
Povezava za deljenje
Deli na druge strani