Mogo?e bi pa jaz poskusil oziroma bi prepri?al soseda, da poskusi. Ima enega starega Tomosa, ki ga najbr? ne bi bilo hudo ?koda, ?e se poskus kakorkoli sfi?i...
Da bo vsaj kak?en po?ten voz v tej temi: po?asi se pripravlja za prodajo en Nissan Patrol, tri-vratni, spodobno ohranjen in vzdr?evan, cena glede na voz zelo spodobna - 2800?, a mislim, da bi se dalo tudi kaj poklepetati z mo?i?kom glede tega... Motor je ta pravi, se pravi turbo dizel in ima 3,3 litra delovne prostornine... Saj bi ga sam vzel, a me malo moti letnik: 1989. Moja Mazga je le letnik 2009...
Za moje pojme so malo predragi, da bi ga kupil za probat, kako se obnese. ?eprav sem ?e velikokrat premi?ljeval o tem. Vsak mesec se kak?nih 24-krat peljem v slu?bo in nazaj - torej 29 km v eno smer in ?e toliko nazaj. Vendar ne vem, kako dobro klimo ima ta avto. Ko poleti stoji osem ur na asfaltnem parkiri??u, potem se moram pa peljati od ?empetra do Solkana, ko je zunaj 38?C, potem pa ?e v hrib in se dvigniti za okoli 800 metrov vi?inske razlike... Saj lahko, da zmore, ampak ne bom pa kupoval tako, za probo, da vidim, ?e res zmore.
Pa pozimi, ko je zunaj kak?nih -10?C (letos je res mila zima). Kako mu dela ogrevanje dela? Pa v de?ju odro?evanje stekel? So zavore kaj mo?nej?e, ker ko se spustim po 12% klancu in ne morem zavirati z motorjem, bi moral biti res prepri?an v zavore... In kako se zadeva pelje, ko pade nekaj cm snega, kak?nih 10 na primer, pa ker je v hrib, je treba montirati verige?
Malo preve? vpra?anj, na katere so odgovori obi?ajno samo: "Ne skrbite, to vse gre ?isto normalno!" Ko pa ima? zlodja enkrat pri hi?i pa se izka?e, da ne gre, si si pa sam kriv. Kaj si pa nasedel...
Kak?en tak avto bi moral dobiti najprej za eno leto v uporabo, pa bi potem bodisi se odlo?il za nakup bodisi vrnil s temeljito utemeljitvijo, zakaj ne. Dokler pa ne dobim za temeljit preizkus, me pa ena vo?nja tri kilometre po ravnini ne bo prepri?ala v nakup ?esa drugega kot turbo dizla!
Mene pa zanima, zakaj so Mazde zelo redke med intervencijskimi vozili? Gasilci imajo Lade Nive in Land Roverje defenderje, tudi kak?nega Nissan Navaro sem ?e videl pri gasilcih, zdravniki imajo Suzukije in Fiate, policaji imajo gofle in transporterje, Mazde pa mislim da ?e nisem videl med intervencijskimi vozili, sploh v Sloveniji. Mogo?e komu jasno, zakaj?
?ele danes sem se zavedel, kak?en smrtonosni stroj imam v rokah. Mazda BT-50 je prava fa?ir-ma?ina!
Ko sem se vra?al s popoldanske izmene (?tart ob 21:30 iz ?empetra pri Gorici), me je v nekem kri?i??u prehitel nek nestrpne?, ker nisem pri zelenem semaforju speljal tako naglo, da bi BTjko spredaj kar privzdignilo. Meni pa se je za malo zdelo, da se mi bo pa zdaj repen?il tamle s tisto Suzi, pa sem malo bolj "?gal" za njim. On pa je o?itno malo bolj "?gal" pred menoj. Za nekim desnim, dokaj preglednim ovinkom, pa krepko po?i, meni pa nekaj po?prica ?ipo. Zaviram na polno in Mazda naenkrat za?ne poskakovati, kmalu pa se vse umiri. Takrat pri?gem brisalce in se mi nekaj rde?ega razma?e po sprednji ?ipi.
Najbr? ni treba razlagat, da sem bil presran do konca. Stopim ven, tisti pred menoj tudi, on preklinja ko zverina, jaz pa olaj?ano ugotovim, da nisem povozil ?loveka. Tistemu pred menoj je na cesto sko?il jelen s konkretnim "grmovjem" na glavi. ?ival je vrglo v zrak in je priletela na cesto tik pred Mazdo. In sem zapeljal ?ez. Nisem si mogel predstavljati, da BTjka lahko tako, ampak res dobesedno, sfa?ira. Kako je bil tisti nesre?ni jelen zmlet, ma ?e zdaj komaj verjamem.
Ker na BTjki ni bilo nobene vidne ?kode, sem poskusil malo peljat. Izkazalo se je, da je avto odnesel brez opaznih po?kodb. Kljub temu, da je rogovje krepko razlomljeno, ni na avtu pretrgalo nobene cevi od nafte, nobene cevi od zavor, ni prebilo karterja na motorju, nobene gume ni prebodlo, ni zvilo kardanov, ni prebilo rezervoarja za nafto, skratka, nisem opazil nobene po?kodbe - je pa res, da je no?. In ker ni bilo po?kodbe, sem se odpeljal naprej. Mislim, da je tudi tisti mo? odpeljal naprej in ni klical policije, ker je tabla za divjad in si torej sam kriv, pa ?e kazen mora? pla?ati. Je imel pa kar krepko razbit avto.
In po poti domov sem premi?ljeval o tem, kar se je zgodilo. ?e je jelena takole zmlelo, kaj bi naredilo s ?loveka? Jelen ima vsaj 250 kg, ?lovek od 120 je pa ?e precej obilen... Groza! Tole pa ni ravno za pred spanjem...
SPET bom preklinjal Mazdine strokovnjake in nobel tapiserijo v avtu, ko bom to ?istil.
Za zdaj pa preklinjam Mazdine strokovnjake, ki so namesto blokade diferenciala montirali nosilce za plo?evinke v kabini - kot da je to za terensko vo?njo blazno pomembno. Cepci zarukani. Potem moram pa na razmo?enem blatu sto krat ven in podkladat pod gume z verigam in vezat vitlo, da sploh kam pridem, potem je pa ?e vsa tista nobel tapiserija blatna. ?e sede? je blaten, kaj ?ele vse ostalo. Saj imam neke gumi-predpra?nike, ampak tisto je bolj za lepo videti kot pa kaj res uporabnega... Tole res ni avto za terensko delo... Ma ?e za teren ne, kaj ?ele za terensko delo...
Iz razpredelnice se lepo vidi, da od vsakega litra goriva pla?am skoraj 5 centov okoljske dajatve.
Mi pla?amo okoljsko dajatev, ker kao onesna?ujemo luft. Ta denar gre dr?avi. Kaj pa dr?ava naredi s tem denarjem, da bi zrak o?istila???
Po moji logiki bi moral ta denar it npr. za cenej?i in dostopnej?i javni prevoz, ker bi to posledi?no zmanj?alo obremenjenost zraka s CO2jem (dostopnej?i javni prevoz = manj avtov na cesti = manj onesna?enja)... A ne? Tako pa mi onesna?ujemo zrak, pla?ujemo okoljsko dajatev, dihamo ?e vedno isto svinjarijo kot ?e ne bi pla?evali, samo politiki imajo ve? denarja za kupovanje raznoraznih neumnosti ... Potem bi tej dajatvi raje rekli "dajatev za lep?e ?ivljenje politikov" in bi bilo vsaj iskreno.
Okoljska dajatev my ass ... In, ko smo ?e pri riti, ?e dobro, da je vsaj prdenje zastonj, da nimamo ?e na to "okoljske dajatve"... Ali pa so stvari druga?ne, kot si jih predstavljam?
Mah, najde? drugo. Saj jih vsi delijo in to zastonj: Radio Robin, Radio Aktual, Zavarovalnica Generali,... Kamorkoli se obrnem, povsod so jumbo-plakati, da delijo vinjete in kateri koli radio pri?gem, jih tudi ponujajo zastonj. Meni, na primer, jo je podarila kar ta??a...
Sem kmet in s hribov doma, ampak sam osebno menim, da z vinjetnim sistemom ni ni? narobe in sem zelo vesel, da ga Slovenija ima. In se mi ne zdi ni? narobe, ?e tudi druge dr?ave uvedejo vinjetni sistem oz. bi bil ?e bolj vesel, ?e bi obstajala Evropska vinjeta, s katero bi lahko vozil po vseh avtocestah Evropske skupnosti.
?eprav imam ob?utek, da mo?akar ni dobro razumel. Jaz posku?am primerjati, ?e bi to bilo edino vozilo (ne kot zimski avto). Registrirat ga mora? pa ?e je na plin ali nafto, zavarovat tudi,... Je pa res, da bi bilo bolje, ?e bi primerjal dva enake velikosti ali pa celo dva enaka avta, enega na plin in drugega na nafto.
Sem pa presene?en, kako majhna je razlika med ceno na prevo?en kilometer na plin ali pa na nafto. Mislim, glede na to, kako vsi hvalijo, kak?ni so prihranki... Najprej da? 1000? za vgradnjo, potem je pa en evro na sto kilometrov razlike...
Da se ne bo tople vode odkril s temi grdimi nalepkami in ker je po novem baje moderno fotkat ra?une, prilimam eno temi primerno:
Kr sprejemljiv stro?ek za prevo?enih:
Aja ?e se komu ne da ra?unat; 24?/725km=3,3? na 100km
Sicer je drvarnca za vozit ampak za namen zimskega ?parov?ka mu to ne gre zamerit
?akaj malo!
Sem kmet pa s hribov doma, pa tega ne razumem ravno najbolje, zato bi prosil, ?e mi ?e enkrat razlo?i?.
Na?a Mazda 5 pokuri od 5,5 litra (odprta vo?nja) do 6,2 litra (po teh na?ih hribih, ko se vozim v slu?bo in nazaj). Glede na trenutno ceno nafte (ja, vem, jutri se poceni) to znese od okoli 5,6 do 6,3 ? na 100 km. Pa gre za nekaj ?tevilk ve?je vozilo...
?e pa v ra?un vzamem ceno, po kateri dobim nafto iz Avstrije po ceni 0,80? za liter, je pa stro?ek od 4,4 ? do 5 ? na 100 km.
Aja, zdaj se mi je posvetilo: jaz nimam ?parov?ka na plin, ampak ?isto navaden dvo-litrski turbo dizel s 100 kilowati, pri katerem mi ni nerodno, ko lezem ven!
Opral BTjko in opazil, da ji to mo?no ?koduje: povsod po podvozju in ?asiji so se pokazale sledi rje. ?im se odtali in najdem blato, jo spet zapeljem vanj, da se vsa ta rja ne bo ve? videla in bo umazan kot nov...
Tast mi je iz Avstrije pripeljal 100 litrov nafte za vsega 80? - brez tastove subvencije. Bi bilo dobro malo razmisliti, ?e ne bi enkrat nalo?il kak?ne sodove v BTjko in za?el ustvarjat biznis...
?e si imel porabo 8,1 l/100 km, potem si se vozil prazen. Ker energija ne more iz ni? nastati in se ne more v ni? spremeniti. Osnova fizike. Jaz sem ?el iz Nove Gorice s kompozicijo, ki je tehtala preko 2800 kg, vra?al pa sem se s kompozicijo, ki je presegala 5 ton. To je skoraj polna obremenitev (maksimum je 6030 kg). Pri taki obremenitvi nikakor ne more biti poraba 8,1. Sploh v Vi?njegorski klanec ali pa od Vrhnike do Logatca. Da tistih od Solkana do Lokovca niti ne omenjam...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Smo ga spravili na AvtoNet, da si tudi navadni smrtniki vsaj enkrat vsaj pogledajo en dober voz...
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID=10603702&show=1&avto=
Povezava za deljenje
Deli na druge strani