Ker pa se po?asi pribli?uje zima in ker nekaj omenjajo mejo sne?enja, po?asi premi?ljujem o zimskih gumah za BTjko, ker tele zdaj imajo za dlako ve? kot 2 milimetra profila. Jasno da sem najprej pregledal ponudnike ugodnosti za ?lane Mazda kluba. Nato pa v nekem zaselku v nekih rovtah pri nekem vulkanizeroidu dobim pnevmatike za skoraj 200 ? ceneje.
Torej grem jutri po nove pnevmatike za BTjko.
Sicer niso pretirano cestne ampak ?e najbolj spominjajo na traktorske, a me to ne gane dosti.
Baje, da so tudi precej glasne, a me tudi to ne moti preve?. Mislim, resni?no mislim, da ?ene na sovoznikovem sede?u ne bodo preglasile...
Nujno bi morali uvesti uredbo, da imajo tovornjaki vseh vrst zadaj traverzo v vi?ini odbija?a osebnega avtomobila. ?e to bi bistveno omililo posledice nesre?, ko osebni avto naleti zadaj.
Po zakonodaji je nekaj takega ?e uzakonjeno, vendar je "zate?eno stanje", kar pomeni, da novega tovornega oz. priklopnega vozila ne more? homologirati, ?e zadaj nima "odbija?a" dovolj nizko. Na starih pa tega ne morejo zahtevati, ker homologira? lahko samo to, kar je predvidel proizvajalec, na starih tovornjakih pa tega pa? ni predvidel. In smo tam, kjer je Mazdin klub: pomembna je ?rka zakona, ne pa smiselnost... Seveda se strinjam, da bi morali tudi na stare tovornjake kaj takega zmontirati, ker tovornjaki prevozijo od 700.000 do 1.200.000 km, kar pomeni, da so na cestah bistveno ve? kot osebna vozila (kjer ?e redko kje dobi? 500.000 prevo?enih kilometrov) in so zato lahko ve?krat udele?ena v prometni nesre?i. In bi lahko dolo?ili, kako mora to biti narejeno in se homologira tudi doma?e delo, ?e je dovolj kakovostno narejeno. Sicer bi bilo to za varnost prometa bolj?e, bi pa potem morali homologirati tudi druge doma?e predelave... Tako pa je zakon, da se lahko homologira samo tovarni?ko predvidene spremembe, ljudje pa naj se pobijajo, dokler stari tovornjaki ne odslu?ijo svoje.
Ja, in po zakonu morajo novi polpriklopniki imeti tudi bo?no za??ito, da ne more? z boka zaviti pod polpriklopnik.
Pri vsem tem je pa ?e to, da ?e pride registriran tovornjak iz dr?ave, ki ni ?lanica EU, zanj ti predpisi ne veljajo. Kar pomeni, da Ruskim vla?ilcem ni potrebno imeti "odbija?a" dovolj nizko, ker v Rusiji takega zakona nimajo...
Poleg tega se je zaletel on, ker je pripeljal od zadaj z neprilagojeno hitrostjo ali s premajhno varnostno razdaljo. In zato je kriv. Ker v zakonu jasno pi?e, da mora? voziti s tako hitrostjo, da ima? vozilo pod kontrolo in ga lahko vedno varno zaustavi?...
- priklopniki in polpriklopniki do vklju?no 750 kg najve?je dovoljene skupne mase morajo imeti enake registrske tablice kot vle?no vozilo. Doma izdelana tablica ni ustrezna in ?e te dobijo policaji, je to kaznivo (mislim, da ti "prilepijo" ponarejanje dokumentov ali nekaj takega)
- priklopniki in polpriklopniki nad 750 kg najve?je dovoljene skupne mase imajo svoje prometno dovoljenje in torej svojo registrsko tablico.
Preveri pa ?e v homologaciji, kako je z vleko prikolic, kajti ve?ina polpriklopnikov do vklju?no 750 kg nima naletne zavore. V homologaciji preveri, kako te?ko prikolico brez naletne zavore lahko vle?e? s svojim vozilom, a mislim, da Mazda 6 sme vle?i polpriklopnik brez naletne zavore do 680 kg najve?je dovoljene skupne te?e. Torej mora biti prikolica registrirana za najve? 680 kg najve?je dovoljene skupne te?e ali pa se ti policaj ne sme vtaknit v ta podatek. Praviloma so preneumni, da bi to vedeli, a nikoli ne ve?...
Ker sem se ravno peljal mimo A-Cosmosa v BTCju, sem ?enini petki kupil novo metlico brisalca. Samo voznikovo, ker tam najve? gledamo, pa se najhitreje obrabi.
Tipi?ni Slovenci baje ob nedeljah jedo govejo ?upo in si ?elijo, da sosedu crkne krava. Jaz osebno nisem ?astilec goveje juhe, saj iz dneva v dan sre?ujem goveda v druga?nih situacijah in na druga?nih polo?ajih in si tako niti pod razno ne ?elim, da bi me ?e ob nedeljah iz kro?nika gnjavil kak vol... Kar pa se sosedovih krav ti?e, moram pa odkrito priznati, da ?e sosede komaj da imam, nih?e od njih pa nima krave, tako da sem ?e po defoltu obsojen, da Slovenec nikoli ne bom mogel biti... Vedno bolj pa opa?am, da imajo tipi?ni slovenci telepatske sposobnosti. Naj takoj tudi priznam, da jaz takih sposobnosti nimam, medtem ko ve?ina Slovencev obvlada telepatijo do potankosti. Kako to vem? Precej ?asa prebijem na cesti za volanom v avtu. In opa?am, da nih?e ve? ne uporablja smernih kazalcev, smernikov, ?migavcev ali kakorkoli ?e imenujete tiste lu?ke na va?ih avtomobilih, ki se jim zdijo nepomembne, predvsem pa nepotrebne saj namero, kam ho?ejo zaviti, sporo?ajo ostalim udele?encem v prometu s pomo?jo telepatije. ?vigajo zdaj levo zdaj desno, menjajo vozni pas, se vklju?ujejo v promet, prehitevajo, vse brez smernikov. Jaz, reve?, ki sem ne-Slovenec in telepatsko nesposoben, pa se lahko le dobrim zavoram, hitrim refleksom in varstvu Nekoga tam zgoraj lahko zahvalim, da sem ?e ?iv.
Danes je bilo pa za reklamo posnet. Pride sosed in za?ne:
- "Ve?, bi potreboval nekaj cementa, pa je preslaba cesta, da bi mi pripeljali s tovornjakom. Pa i??em, kdo bi mi pomagal. Potrebujem ?e 60 vre?. Koliko jih pa ti lahko pelje? s tole Mazdo?"
- "60."
- "Ja, za 60 vre? moram ?e dobiti prevoz. Koliko jih pa ti lahko pelje? z Mazdo?"
- "60."
- "Ja, 80 vre? potrebujem, 20 jih lahko peljem sam, potrebujem pa ?e prevoz za 60. vre?. Koliko jih pa ti lahko pelje? z Mazdo?"
- "Jaz lahko peljem 60 vre?."
-
Nato mi je povedal, koliko so ra?unali za prevoz s tovornjakom in toliko mi je nato pla?al za prevoz.
Ko sem kupil BTjko, sem v excelu naredil razpredelnico in vpisoval, koliko bi jaz moral pla?ati za prevoz kak?nega tovora, pa ga nisem, ker sem pa? prepeljal z BTjko. In sem tja vpisoval tudi, koliko so mi drugi pla?ali za opravljene prevoze. V nekaj ve? kot ?estih letih je znesek nekaj preko polovice nabavne vrednosti BTjke. ?e bo ?lo s takim tempom naprej, bo Mazda odpla?ala samo sebe v 12ih letih samo s prevozom tovora. Zraven tega pa je ?e to, kar ne morem "obra?unati": plu?enje pozimi, vo?nja v slu?bo pozimi po snegu in ledu in skozi zamete, priprava kurjave,...
Nekako mislim, da sem se takrat pravilno odlo?il za to nalo?bo...
... ... ..., ampak dvomim da ko vidi? dve poti, ki vodita na isto mesto gre? po slab?i, lahko pa da se motim
?koda je Mazde za se iz?ivljat in zaletavat v zid, za delo pa ne
Nimam situacije, da bi dve poti vodili na isto mesto...
Ja, je pa res, da B-serija ni za iz?ivljanje, driftanje, in podobno. Za delo pa ni problema. Tudi ?e je kak kilogram preve?, bo manj ?kode kot pa pri zdriftanem ovinku preve?... Ji pa zelo manjkajo blokade diferencialov... In pa kak?nega piska?a ima preve?, pa kak kilogram plastike tudi. Ampak to ne spada ve? v to temo...
pi?uka, k sm tole prebral, se mi je tvoja BTjka kr zasmilila...
Bemti? me tole spravi na obrate. Sploh ko mi kdo re?e: "A ni ?koda Mazde?" ?koda je mene, moje ?ene, mojega soseda, ?koda je vsakega foruma?a, ?koda je... Mazda bo pa ?ez 15 do 20 let na odpadu, pa ?e jo gonim kot hudi? gre?no du?o ali pa jo zavijem v vato in dam pod stekleni zvon...
Sicer niso DARSovci, so pa podobni Marsovci: DCRS in CPG.
Na na?em koncu so se kon?no lotili preplastit odsek glavne ceste in sicer vzpon med ?epovanom in Lokovcem. Jasno mi je, da morajo za tako delo popolnoma zapret cesto za ves promet za nekaj ur. A CPG je to storil brez da bi prej v katerem koli mediju ali kakr?nim koli sporo?ilom obvestil krajane. Ko smo se torej na poti v slu?bo pripeljali do omenjenega odseka, je bila tabla in popolna zapora. In ni bilo druge kot obrnit in po 12 kilometrskem obvozu.
A obstaja kak?en zakon ali predpis, kako in na kak?en na?in lahko zaprejo cesto oziroma kako morajo o zapori obvestiti zainteresirano javnost ali je to prepu??eno cestnim kavbojem? Saj tudi Elektro Primorska kdaj pa kdaj odklopi elektriko zaradi vzdr?evalnih del. Ampak nas o tem prej obvesti in si vse zorganiziramo temu primerno. Tudi za potrebe rallyja zaprejo glavno cesto Banj?ice-Lokovec-Grgar, a smo prebivalci o tem obve??eni vsaj tri dni prej in se nih?e ne razburja. Tu pa jih je kar nekaj robantilo pred zaporo, a kaj ve?, kot da se jim po??ijejo na znak in kri?ijo pred zaporo besede in stavke (ki jih zaradi manir tu ne morem zapisati) itak nih?e ni mogel...
To, ja. Saj teorijo vsi poznajo in bi teste naredili. Uveljavljanje pravil v praksi je pa... No, v bistvu je pri marsikom ni... In ?e je zraven ?e te?ava s psiho, je ?e toliko manj upo?tevanja pravil v praksi. Da je pa zraven ?e BMW ali pa Audi...
Sem premi?ljeval o Same Delfino 35, samo toliko kmetije pa spet nimam, da bi ga potreboval. Na leto pripravim 20 do 25 metrov drv, pripeljem kak?no tono sena, peljem na njivo kason gnoja in pozimi malo poplu?im. Ostalo so pa prevozi, ki jih s traktorjem ne bi mogel opravljati, ker je vsaj 30 km v eno smer (recimo vsakodnevna pot v slu?bo pozimi, prevoz kurjave do naro?nikov-sodelavcev,...), mimogrede pa tudi preko 100 km v eno smer (kak?nih 500 litrov soka do ta??e)...
Slivka... tolk hiter kt teb ratajo bulaste gume mam filing, da ni problem v gumah, ampak v avtu in na?inu vo?nje... ti bi rabil tank na gosenice in nebi blo problemov
Na?in vo?nje je, kakr?en je. Dejstvo je, da nalite gume zdr?ijo ve?. Da bi pa v ?elezarni naro?il gume, mi pa ?e ni pri?lo na misel...
Zanimiv, js v ?ivljenju ?e na nobenem avtu nism nikol imel bulaste gume pa sm jih ?e nekaj znucu, tud do ?ice. Res pa da ne vozim po robnikih, kamnih, grebenih..
Ja, najbolj?e, da naredim avtocesto do gozda, do njive, do ?ebelnjaka, do hleva,... In ogrevana mora biti, da niti verig ne bom ve? gor dajal...
Ko sem kupil BTjko, so bile gor montirane Dunlop AT 20 Grandtrek M+S. Gume niso bile vredne, da jih pes o??ije! Oprijem na suhem asfaltu je ?e nekako bil, na mokri travi ga ni bilo popolnoma ni?, v blatu in snegu raje niti ne omenjam. Tik pred zimo ugotovim, da jih je po vsega 10.000 km pobralo. Na brzino sem dobil neke nalite iz Alpeturja ?kofja Loka. Poceni so bile, pa sem si mislil, da bodo samo za ?ez zimo. A so kar trajale, dober oprijem v blatu in snegu, tudi na makadamu in sem naredil z njimi okoli 25.000 km. Ko so ?le proti koncu, sem kupil Yokohama Geolandar. Spodobne pnevmatike, dokaj dober oprijem, presenetilo me je le to, da po vsega 15.000 km niso bile ve? primerne za zimske, poleg tega so za?ele pu??ati - vsakih 14 dni je padel tlak v pnevmatikah za okoli 0,3 do 0,5 bar. Kmalu sem opazil, da so postale tudi bulaste in sem zopet na pragu zime na brzino moral kupiti druge. Tokrat sem dobil v Tolminu Malatesta Koala. So bile cenej?e celo od Kitajskih, da kak?nih drugih sploh ne omenjam. Po snegu je ?lo dobro, po blatu tudi, oprijem na makadamu odli?en, gume zdr?ale okoli 25.000 km. Ko so ?le proti koncu, sem decembra lani kupil General Snow Grabber. In zdaj ugotavljam, da so po ?e ne 15.000 km ratale bulaste, spet po?asi pu??ajo in so zrele za menjavo. Malo ?e po?akam, preden pa pride zima, bom spet ?el iskat gume. Vsekakor nalite, ker so, po mojih izku?njah) najbolj trpe?ne, imajo dober oprijem na slabih podlagah, ne ratajo bulaste, pa ?e poceni so. Samo za primerjavo:
General Snow Grabber nosilnost 107 pa pod 430?/4 kos ne dobim, pa spet bi imel jajca, ki bi kmalu ratale bulaste in bi za?ele pu??at, da bi jih moral vsake dva do tri tedne dopumpavat...
Edino, kar najdem po podobni ceni kot nalite, so pnevmatike Cooper Tyres WSC 107, vendar mi je to povsem neznan proizvajalec, pa se bojim, da je kak?na Kitajska ali pa Mehi?ka roba... So pa vsega 5 ? cenej?e od Malateste, za ?tiri bi pla?al 365?.
No ?eprav tele pu??ave so specifi?ne, spet ne gre za hribolazenje po zasne?enih hribih. Ne bom preve? pameten ampak pravi terenec bo ponavadi ?el la?je po slabem terenu kot pickup z lahko ritjo. Vsaj pri Nissanu je tako, ko je Navara s svojo lahko ritjo bolj za en klinac.
?e dobro opazuje?, imajo teli Hiluksi na kasonu vsaj kak?ega "garonja" kalibra 7,92x57, dva kufra streliva in mitraljezca ter njegovega pomo?nika, mimogrede pa je na kasonu kak?en raketomet ali pa vsaj pet oboro?enih vojakov in pet jih je ?e v kabini... Torej nimajo tako zelo lahkih riti...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
?e ni?.
Ker pa se po?asi pribli?uje zima in ker nekaj omenjajo mejo sne?enja, po?asi premi?ljujem o zimskih gumah za BTjko, ker tele zdaj imajo za dlako ve? kot 2 milimetra profila. Jasno da sem najprej pregledal ponudnike ugodnosti za ?lane Mazda kluba. Nato pa v nekem zaselku v nekih rovtah pri nekem vulkanizeroidu dobim pnevmatike za skoraj 200 ? ceneje.
Torej grem jutri po nove pnevmatike za BTjko.
Sicer niso pretirano cestne ampak ?e najbolj spominjajo na traktorske, a me to ne gane dosti.
Baje, da so tudi precej glasne, a me tudi to ne moti preve?. Mislim, resni?no mislim, da ?ene na sovoznikovem sede?u ne bodo preglasile...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani