Ja, oba volana, od @Matick in @ignacij sta videti OK, v pričakovanem stanju.
Vendar vsaj zame ne izgledata kot nova. Novi se ne svetijo (so mat, na otip hrapavi) in njihova barva vleče bolj proti sivi.
Prvoten (zlizan in pri šivih že obrabljen v globino) volan pri Mazdi 6 pri slabih 60.000 km in nov volan pri isti Mazdi. Presodite sami, ali je volan od @Matick po izgledu bolj kot kot nov ali bolj kot star. 🙂
To, da se bolj sveti oz. je bolj gladek po nekaj letih, ni poskodba... ampak umazanija ...
Poglej spodnji video, kaksna je razlika, ko ga ocistis (je sicer v nemscini... ampak vidi se pa razlika "prej/potem" ...
Nisem mislil, da je treba vse samo hvalit… Samo zaradi teh plastik tolikormprahu dvignit in se se skregat s pol foruma zaradi neprimerne komunikacije je pa malo prenapihnjeno …
Pri dokaj velikem stevilu prodanih CX-30, ki kolikor vem, je trenutno najbolj prodajan model Mazde v Sloveniji… je samo eden tak, ki se mu ta plastika zdi popolnoma nesprejemljiva… Jaz bi se takega avta ze zdavnaj znebil, ce bi me kaj res tako zelo motilo, da bi moral ves gnev zliti na enem forumu v obliki teme, ki ima ze sedem strani …
Teslo model 3 z večjo baterijo, več kot 500 konji in štirikolesnim pogonom smo preizkusili v ostri zimi in ugotovili, kako je pozimi sobivati z električnim avtomobilom in kako se...
Pri Motor1 so testirali doseg 11 vozil v realnih pogojih... Skupaj so vozili od 100% do 5% baterije po isti cesti (obroc okoli Rima) in na kocnu primerjali rezultate... Sicer je clanek in video v nemscini (v YT si lahko vklopite samodejno strojno preveden podnapise)... se pa da po tabelah lepo videti, koliko je odstopanja pri realni uporabi od podatkov po WLTP pri posameznih avtomobilih ...
Se mi je zdelo da potem pozimi pri hibridih bolj bunda varianta. Pa doseg na pol.
Noja... "bunda varianta" ni potrebna... saj se ogreje zelo hitro ... in skoraj takoj zacne pihati toplo ... ... Itak je vseeno, ali imas gretje kabine prizgano ali ne... ker se vseeno greje baterija ...
Priključni hibridi imajo sedaj obljubljenega čistega dosega na elektriko tam 80, nekateri celo 100 km. Kako je s tem pozimi. Ali imajo toplotne črpalke ali ogrevajo kabino direkt?
Malo jih je takih, ki imajo 80 ali celo 100 km ... Ponavadi jih je najvec takih, ki cisto na elektriko gredo nekje do 50 km ... pa se to le do neke hitrosti ...
Konkretno CX-60 ima dosega nekje okoli 60 km ... sem naredil tudi ze okoli 70 km... In v EV nacinu gre do 140 km/h ... Sedaj pozimi pa je ta doseg nekje med 35 in 40 km ... CX-60 nima toplotne crpalke ampak elektricni grelec... za ogrevanje baterije, kot tudi za ogrevanje kabine ... In ta je dokaj pozresen, zato je tudi sedaj pozimi toliko krajsi doseg ... Tisti, ki imajo topolnotno cpralko so na boljsem, se pa vseeno nekaj pozna... samo ne toliko ...
Noja... ampak dejmo stopit malo v realnost... Kolikokrat pa ti zmanjka goriva? Ravno ene tolikokrat, kot spusti guma... ali pa se redkeje... Ce le nisi luftar, ki se mu jebe za vse in tudi osnovih zadev pri avtu ne preveri ... Glede praznih baterij tezko recem, ker so EV vseeno se dokaj redki... verjetno se je komu ze zgodilo... ampak moras biti res butelj, da ignoriras vsa opozorila ... Ne recem, da se kdaj zgodi kaj takega... samo res ni to vsakodnevna situacija ... Je pa fajn za to, ce isces izgovore, zakaj je EV tako zanic ...
Baterije v EV imajo "management"... torej softver skbi za optimalno delovanje (ogrevanje, hlajenje,...)... Tega recimo pri telefonih prakticno ni ... Zato je tudi posledicno zivljenjska doba takih baterij daljsa ... Izgubijo sicer nekaj na kapaciteti, vendar so se vedno uporabne ... menja se jih pa lahko po celicah (samo tiste, ki so slabe) in ne cele baterije, kar se pri baterijah v mobilnikih ne izplaca... izplaca se pa ze pri recimo baterijah na elektricnih kolesih ali skirojih, kjer je cena baterij visja ...
Hočem povedat to, da je PRVA skrb pri EV ta, kje in kdaj boš tankal.
Ko je ze omenjena Tesla... Ravno ta vodi pri tem, da za to skrb poskrbi racunalnik in ti napise, kdaj in kam moras iti, da se bos lahko se naprej peljal ... Res pa je, da to deluje vec ali manj le v "razvitem svetu" ... torej bolj kot gres na jug, slabse je... ni pa nemogoce ... Pri navadnem avtu pa sicer pove, cez koliko km priblizno bo rezervoar prazen, nic pa ne pove, kam moras it napolnit in priblizno koliko casa bos moral polnit, da bos dosegel clij ...
Ampak taksne debate so skoraj brezvezne, ker eni bodo stalno naprej metali dosedanje navade... in niso pripravljeni teh navad spremeniti za nic na svetu ... In taki so apriori proti EV v avtomobilskem svetu ...
Dejstvo je, da je zaenkrat prva skrb voznikov EV ta, da morajo razmišljat, kje bodo tankali avto. Potem pa WC in hrana. Na kratke relacije mogoče ne, na dolge pa. EV lahko uporabljajo tisti, ki NISO 100% odvisni od avta in niso vezani na čas.
Primer.
Sem na Dunaju. Z EV imam baterije glih do LJ. V MB se spomnim, da bi šel v MS na bograč. Časa, da pridem v LJ je pa tam tam...da ni časa čakat na tankanje in tankanje. Z bencinarjem je to šala mala...
Lahko bi jedel bograč v MB....
Tako grozno spet ni… Vmes se ustavis za ene 20 minut… gres scat, malo pretegnes noge, medtem malo nafilas baterijo (ko polnis, ni treba vedno polnit do konca) in gres dalje… Ce pa imas tako na tesno planirano tako dolgo pot, potem je velika verjetnost, da ti bo vsak nepredviden dogodek pokvaril nacrte… in si samo zivcen, ali bos prisel pravocasno na cilj in s tem povecujes tveganje, da se sam povzrocis kaksen zastoj, ki bo drugim podrl nacrte…
Treba se je znat prilagoditi situaciji… je lazje, kot si pa izmisljat zgodbe v stilu “ kaj bi, ce bi,…”
Torej, epilog je da EV ni uporabniško prijazen in sprejemljiv za vsakega.
Tole ni omejeno le na EV… Podobno je tudi recimo z avtomatskim menjalnikom, razna dodatna oprema, … Nabava avtomobila za vecino ni tako trivialna, da bi kar na slepo sli kupit nekaj… Se je treba prej pozanimat in seveda tudi probat… Zato pa pravim, da taki avti, kjer ne morem dobiti avta na kaksno daljso testno voznjo (vec kot le tistie pol urce, ki jih nudijo pri nekaterih znakmah oz. prodajnih salonih) mpzelo tezko pridejo sploh v ozji izbor… Verjamem pa, da so tudi taki, ki si lahko privoscijo nakup kar tako na “lepe oci” in se potem imajo cas in voljo ubadati se z menjavo, ko zadeva ne istreza zeljam in pricakovanjem… Samo reklamam in lepim besedam prodajalca v prodajnem salonu ne oremo cisto zaupati … saj imajo ponavadi le en cilj… prodati …
Ne, nihče od mojih znancev nima Audi A6 3.0 TDI. Lahko pa zaviješ na evropske Audi forume in prebereš/začutiš bolečine lastnikov, ko odkartajo 4 in 5-mestne zneske za popravilo in živijo v strahu pred naslednjo odpovedjo.
Ampak tole skrpucalo od primerjave zagotovo ni nastalo s strani taksnih lastnikov Audijev… ampak od “Tesla” fanatikov, ki temu mogoce celo verjamejo…
Pogonski sklop (powertrain) stane popolna zamenjava na Audiju 75 jurjev. Ker zgolj z motorjem avto še ne gre naprej, rabi še menjalnik, hibridno baterijo in cel kup pokvarljivih komponent. 😃
Pa dejansko poznas kaksen primer, kjer bi nek normalen clovek sel v taksno popravilo? Se vedno trdim, da je to pravljica, ki se enim zdi fajn, drugim pa bedarija … In od tebe res nisem pricakoval, da tako slepo nasedes taksnim primerjavam in jih se celo delis okoli in zagovarjas… To je dalec od realnosti..
Za avto, ki je nov 80 in več jurjev, pač plačaš 24 jurjev za nov motor - ali pač ne? V prešo z njim?
Kaj si mislil povedati?
Prej je bilo omenjeno 75.000€, kar je veliko vec od 5 do 25.000€
In ja… ce je cena popravila taksna, pac v preso z njim alimpa po delih prodat… in kupit cel avto drug… Kakorkoli… take primerjave sodijo bolj v temo z vici… ker niso realne…
To so uradne Tesla in uradne Audi cene, nič ni izmišljeno. Računajte še delo za zamenjavo, potem bo šele bolela glava.
In zakaj bi pri Audiju menjal kar tako cel motor? Ponavadi ce kaj crkne, se menja tisto, kar je crknilo… Ce oa razbijes cel avto, si pa pa istem in te ne briga, koliko stane motor po delih in po tovarniskih cenah… ampak te zanima samo to, koliko stane cel avto…
Ta primerjava je tako otrocja, da je se tistim, ki niso ravno nasprotniki EV, jasno, da je to le pravljicna zgodbica…
V bistvu je tako, da je vecino odgovorov enakih tudi za druge modele (mazda3, mazda6, CX-30,…) podobnega modelnega leta… vsaj kar se tice navigacije, softvera, Infotainmenta,….
- vgradnjo vmesnika, ki omogoča brezžično uporabo Apple Carplay;
- strešne nosilce Thule za Thule Wingbar (avto nima strešnih letev);
- obstaja opcija vgradnje vmesnika, ki omogoča daljinsko odpiranje in zapiranje oken?
- se lahko izklopi zvok ob odpiranju prtljažnika?
Glede podobitve softvera je odvisno, kaj imas v mislih. Softver navigacije recimo sam updejtas, ce imas se veljavno narocnino… software infotainmenta je sicer predvideno, da naredijo na servisu, lahko pa tudi sam… Poisci po forumu, ker je ze ogromno napisanega na to temo… Glede posodobitev firmware samega avtomobila, pa potrebujes hardver, ki ga imajo ponavadi samo na pooblascenem servisu… torej je odgovor, da bo najbolje to urediti tam…
Glede CarPlay/Android auto vmesnika ga lahko nabavis sam in zmontiras… ali pa to uredijo na pooblascenem servisu… Tudi o tem je ze precej napisanega… le malo casa si je treba vzet in pobrskat …
Stresne nosilce imajo verjetno tudi na pooblascenem servisu… ali pa v kaksni drugi stacuni s tovrstno opremo…
Za zadnji dve vprasanji pa je odgovor NE… Oziroma za okna verjetno kitajci imajo kaj… vendar ni ravno prav razsirjeno… Zvocni signal pri odpiranju prtljaznika pa je z razlogom…
Na vecino vprasanj je treba le malo pobrskat in se ze najde ustrezen odgovor…
Noja… kvari se vecinoma elektronika… pri vseh… ne samo pri EV … za vzdrzevanje pa dvomim, da nevem, ce je EV drazje… Ampak ja… fajn se bere take zadeve.. sploh tistim, ki ze privzeto ne marajo EV
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
To, da se bolj sveti oz. je bolj gladek po nekaj letih, ni poskodba... ampak umazanija ...
Poglej spodnji video, kaksna je razlika, ko ga ocistis (je sicer v nemscini... ampak vidi se pa razlika "prej/potem" ...
lp
Thomas
mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Povezava za deljenje
Deli na druge strani