Evo, do prejle sem bil malo na trnih, zdaj sem pa vesel kot frnikula.
Poštar dostavil napredno diagnostiko za ZOE in tako me je avto razveselil z dobro novico.
Po 2 letih in 38.000 prevoženih km znaša zdravje baterije 96,7 % (torej je degradacija zgolj 3,3 %, kar je odličen podatek).
Verjetno je k temu prispeval tudi lep režim polnjenja: 202 počasnih AC polnjenj in 25 hitrih DC polnjenj v njegovi dosedanji življenjski dobi, pa še to zelo redko do 100 % kapacitete (kolikor sem na hitro preletel sem videl le en 100 % SOC).
Tudi celice so zdrave, razlika med najbolj in najmanj napolnjeno je največ 0,009V (torej 9 mV).
In še zanimivost: z regeneracijo je avto pridobil 17,1 % vse porabljene energije ...
Povprečna poraba zadnjih 8.000 km (očitno so jo ob servisu na 30.000 km resetirali) znaša 13,4 kWh, pri čemer je "Anke iz Nemčije" imela povprečno hitrost 56,5 km/h, torej se ni vozila počasi.
Jaz sem na šestici dizel AT naročil 9 litrov Ravenol FZ olja.
Najprej sem zamenjal skoraj 5 litrov, ker sem odstranil spodnji del menjalnika in zamenjal še filter v njem. Nato pa čez 10.000 km zamenjal še cca. 4 litre olja, kolikor ga je pač priteklo ven čez luknjo ...
Naredil adaptacijo in stvar še danes dela tip-top. Pa ima 70.000 km prevoženih od menjave (skupaj 280.000), tako da bo ta postopek spet kmalu na vrsti.
Nisva. Še celo oba imava GO tablice. 😃 Le da je tvoja nadmorska še enkrat višja od moje.
Tebe pač tepeta infrastruktura (slaba električna povezava) in ponudba (malo primernih vozil), sicer bi se tudi nad EV lahko hitro navdušil. Veš kako letijo EV v breg, sploh ne vprašajo. S Smartom čez Ljubelj sem prehitel še vse ICE, ki sem jih dohitel, toliko lažje v zimskih razmerah, ker se težje zaženejo iz ovinka.
Vem, da iščeš velik avto, po možnosti za 7 ljudi, toda ... Pomisli, otroci rastejo, nekateri že sami vozijo - prav dolgo ne boš rabil 7 sedežev.
Zdaj celo Toyoto BZ4X dobiš 4x4 za 34.900€ -6.500€ subvencije. Sicer grde črne barve, ampak pošteno opremljeno.
Če imaš možnost, da bi jo polnil v službi (nek trifazni priključek in 11 kW polnjenje), bi bilo za razmisliti ...
Kaj bi se hecal? Napisal sem, da nihče ne dosega deklariranih WLTP številk, ne ICE in ne EV. Ja, razlika je v našem podnebju manjša pri ICE kot pri EV.
EV bo še najbližje WLTP v mestu, ICE pa na odprti cesti. Tu je ključna razlika.
EV ne kupiš za delanje 500 km dnevno po avtocestah, kot tudi ne kupiš dizla za fijakanje po mestu.
Jaz @Boss razumem, da ne mara EV, ker veliko prevozi po avtocestah, ampak me moti, ker to posplošuje na celotno populacijo. Ljudje, ki 80 % voženj opravijo po mestu, pa bi svoje bencinarje s porabo 10l/100km, rade volje zamenjali za učinkovito EV.
Naša soseda, ki ima podoben režim voženj kot naš Smart EQ, ima na Fordu Focusu 1.6 bencinarju porabo 13l/100km, naš Smart pa 12,4 kWh (celoletna). Razlika v ceni energenta, ki ga vozili porabita na sto prevoženih kilometrov, je torej skoraj 10-kratna!
No, ne razburjaj se. Še nikoli nisem pri nikomer kliknil sličice ali linka v podpisu. 😃
Pa tudi v tvojem ultra šparovnem primeru si še vedno 10 % čez WLTP. S tem, da imaš že novejši in varčnejši motor (ker ne kuri toliko nafte ob regeneracijah). Moj opis je bil za Mazdo 6 letnikov 2013-2017 - tam je vse pod 7l/100km pošten dosežek, posebej za avtomatike ...
Pod črto pa sporočilo drži - večini ljudi tudi ICE vozila trošijo cca. 20 % več goriva kot WLTP, pa se zaradi tega nihče ne razburja, če pa EV porabi več od WLTP, je pa hudič. Si že slišal za koga, da je prišel težit v avto hišo, da njegov avto pa ne pije 5l/100km kot sicer piše v katalogu?
Res je. Dvomim, da se kdo od nas z ICE vozi okoli z WLTP številkami. Samo to hejterji EV takoj pozabijo. 😃
Recimo Mazda 6 2.2 dizel ima WLTP povprečno porabo pri 5,3-5,9l/100 km (odvisno od modela in menjalnika), pa jaz zelo dobro vem, da je karkoli pod 7l/100km z mešano in ne počasno vožnjo (torej mesto in AC) praktično nedosegljivo.
Če delaš 20.000 km letno, te degradacija baterije nima kaj skrbeti.
Seveda je lepše imeti 160 kW kot 96 kW moči in 60 namesto 40 kWh baterijo, ampak to poleg višje nakupne cene pridela kar lep dodatni znesek tudi pri zavarovanju.
No, tudi nove že dajejo v akcije s ceno do 35.000€, da se "ulovi" kar največja subvencija. Največje presenečenje - zdaj je pod 35 jurjev ceno spustila še Toyota za BZ4X, čeprav je ta avto prej stal 50+ jurjev. Očitno imajo še lufta. Pa avto ni tako oskubljen, kot sta Cupra Born ali pa Škoda Enyaq ...
Glede na to, da zdaj voziš CX-30, bo Megane E-Tech kar pravšnja zamenjava, sploh ta različica, ki jo omenjaš. Edino tvoje razmišljanje, da bi vzel večjo in dražjo baterijo zgolj zato, da boš avto filal na 3-4 dni, ne razumem najbolje. Če je 70 km/dan to, kar počneš celo leto, potem ni potrebe po veliki bateriji. Lahko prihraniš lep kupček denarja. Priklop na polnilnico vzame par sekund in se sploh ne pozna, če boš to počel vsak tretji namesto četrti dan.
Cena ni skrivnost, ni pa za javno objavo. Jaz znam kupovati vozila, tako nova kot rabljena. Še za vsako novo kupljeno vozilo sem dobil vsaj 25 % popusta - koliko od vas lahko temu parira?! Pri rabljenih pa zna biti manevrskega prostora še več ...
Glede realizma: mi se bomo s tem avtom povsem realno vozili, tako kot smo se s Smartom, pa še kam dlje se bomo zapeljali. In tudi če se nam kdaj primeri postanek na javni e-polnilnici, to za nas ne predstavlja konec sveta. Raje to, kot vsak teden pustiti kupček denarja Petrolu in Arafatom. Ob sedanjih cenah elektrike se bomo na letni ravni vozili za <3€/100km. Pa če se nas elektro usmili s soglasjem, pride še sončna elektrarna - in z njo praktično brezplačna vožnja.
Nekateri pa boste vmes še naprej teoretizirali, da elektromobilnost ni za nikamor. Vsakemu svoje.
Ti @Boss kar kalkuliraj te "doom's day" črne scenarije glede dosega, mi se bomo pa ta čas veselo in poceni vozili naokoli. Tudi po 300+ km v kosu, če bo treba. 😃
All details and specs of the Renault Zoe ZE50 R135 (2019). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.
Ja, sredi največje zime po avtocesti bi bilo res 200 km. Ampak to je najslabši scenarij.
Drugače pa je "real range" več kot realnih 310 km s polno baterijo. Pri uporabnici, kateri je namenjen, pa sem prepričan, da bo gladko 400+ km, celo na 450 km bi upal staviti. Ker tudi ne bo vozil po avtocestah ...
Trenutna poraba je še iz Nemčije, za zadnjih slabih 8.000 km, pomlad pa pred vrati. 😃
Še preden ta tema zamre, naj povem, da sem danes po dooolgeeem času dobil homologacijo za svoj drugi, kakopak rabljen, EV. Več o njem pa prihodnji teden, ko bo predvidoma registriran - če bo sploh koga zanimalo. 😃
In ja, tudi "Mazdin dinozaver" še kar ostaja doma ... Je pa Smart ForFour EQ naprodaj, če bi koga zanimal.
Ti bo @Jest napisal, koliko je imel porabo na CX-5 2.5 AWD, mislim, da pod 9l/100 km.
Ampak, ja, odvisno od tega, kako voziš. Kakšen šparovček verjetno lahko shaja s 7l/100, večina pa bo imela porabo 8,5-9l/100, dinamiki pa preko 10. Ni neke hude filozofije tu. Oblika, teža naredita svoje.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Si prepričan, da se prodajo za oglaševano ceno? Ki je povsem prenapihnjena ...
Saj je dober avto, ampak rabljena dvignjena Mazda 2 pač ni vredna tega denarja ...
Povezava za deljenje
Deli na druge strani