Tako, da jih imas pri rahlem dezju na preveliki hitrosti in ni dovolj trenja in brisalci ne laufajo gladko. To se vcasih dogaja tudi, ce imas stikalo za brisalce na auto, saj gre avtomaticno na prehitro brzino.
Najvecji problem je pa seveda pozimi, ko imas zmrznjene sipe in ko das kontakt ti brisalci avtomaticno zacnejo brisati, ce jih imas nastavljene na auto. Seveda tako najhitreje poskodujes gumice. Nekateri pa to delajo zanalasc, ker se jim mudi v sluzbo ali pa se jim ne da cakati, da se steklo odtali. Fajn je, ce se jih sem pa kej tudi kdaj malo spuca (gumice seveda).
Skratka, velik medot je kako zjebati brisalce.
To so glavne napake,ki jih eni delajo.....🙈
Jaz jih po vsakem pranju namažem z glicerinom...😊👍
Če prav razumem in če držita ta dva grafa, potem je pri Skyactive-X navor med 2.000 in 3.500 obrati z 95 oktanskim bencinom celo boljši ..., če pa tankaš v navadnega Skyactive-G 100 oktanski bencin pa pridobiš znaten navor na celem območju ...???
Zgleda da je res tako in ravno to mi je pokazala tudi malo večja poraba 100tke,ker jaz večino vozim v obratih od 1800 do 3000.....👌 Zelo zanimiv graf 😊
A kr tko na prvo žogo? A veš kako klenkanje nastane in zakaj imajo motorji senzor klenkanja oziroma čemu je namenjen?
Smešno je k se eni kr mal razburte pa čeprav je bilo to samo moje mnenje in kako bi sam ravnal a še vedno nimam odgovora kje tovarna PRIPOROČA 95? Saj to je bila tvoja osnovna trditev? 95 je MINIMUM, ki ga elektronika še shendla pa če verjameš al pa ne. Na ohišju bloka motorja imaš prej omenjeni senzor klenkanja, ki "posluša" ali pride do tako imenovanega dvojnega vžiga v valju oziroma po domače klenkanja. To se zgodi v primeru, da se mešanica goriva in zraka zaradi stiskanja le te v valjih vžge tam, kjer se ne bi smela. Se pravi nekje drugje kot pri svečki, ki naj bi bila načeloma edini vir vžiga goriva.
Pri X motorjih je to malo drugače saj v valjih prihaja do višje kompresije kot pri ostalih bencinskih motorjih. Tako, da se pravilnost vžiga/samovžiga goriva kontrolira na osnovi pravega tajminga vbrizga kot pri dizlih. Svečka je načeloma za pomoč, da resnično uskladi samovžig z dodatno potrebo po vžigu svečke. Tukaj pač pride tudi piezoelektrični knocking sensor, ki sporoča ECU, kako bogata naj bo mešanica in kakšen tajming.
Kot si ugotovil nekje je 95 maks, če damo stran ZDA, ki so spet nekaj svojega in to ne merijo po RON (Resarch Octane Number) standardu ampak po mešanici RON in MON (Measured Octane Number) standarda zato recimo je tam naš 95 ekvivalenten 91 pri njih. Ampak če damo to stran je dejstvo, da je elektronika narejena na 95 kot minimum in zato ti piše le 95 or above. Kar pomeni da daš lahko notri 95, 98, 100, 101, 102. Vse to lahko elektronika v Mazdi prežveči, oziroma višje kot je oktansko število lažje je doseči pravilno delovanje vžiga z manj prilagajanja tako tajminga vbrizga in bogatosti mešanice.
Kaj to v praksi pomeni? Pri porabi bore malo, je pa možno pri performancah, pa ne toliko zaradi samega goriva kot pa elektronike, ki lahko zato "sprosti" več konjev v kolikor je gorivo z višjim oktanskim številom. Sploh kadar gre za turbo motorje se to še dodatno pozna in sicer, če ostanemo pri Mazdi in njihovem 2.5 Turbo motorju, kjer pri 95 oktanskem gorivu zmore 225KM, če pa daš notri 100 pa elektronika sprosti celo 250KM in to je uradno napisano tudi v specifikacijah.
Koliko se sicer to pozna pri X motorju bi bilo za zmerit na valjih in glede, da ima nek manjši kompresor si upam trdit, da grafa moči in navora pr 95 oktanskem in 100 oktanskem gorivu ne bosta enaka.
Vse isto samo bolj naokoli in več čitanja, je pa vse bp.napisano.👌 Ps; nobenega razburjanja ni bilo... 👍
Če Mazda pravi najmanj 95 oktanov, potem je 95 dovolj. To pomeni, da bo eksplodiral (če je 95 ali več oktanov) šele ob iskri in ne prej. To je tudi edina fora oktanskega števila glede delovanja motorja.
Priporoča al je to minimum? Maš kje napisano, da tovarna priporoča 95 oktanskega?
Marsikje v svetu sploh 100tke ni,zato tovarne nastavijo vse dele v motorju z elektroniko vred na 95tko,zato tudi motor ne klenka.😊 Če bi prilagodili motor na 100tko bi 90% kupcev, ki tankajo 95tko morali tankati 100tko,da nebi prišlo do klenkanja👍 Ti pa kar tankaj 100tko,če misliš,da je toliko boljša za avto,za žep pa zagotovo ni....😁
Za dizelske motorje je definitivno boljše, da vsake toliko tankaš tisti "super dizel". Se pa definitivno pozna na porabi, ko narediš z njim več kilometrov. Moram naslednjič tankati ta dizel. To storim vedno, ko grem v Dolomite na smučanje.
O tem je bilo napisano že veliko, pravilo pa naj bo tako, da če avto zahteva min 95, toči 95. Če zahteva 98, toči 98.
Je pa v 100ki več aditivov, da se ti ventili manj pacajo, etc etc. Jaz točim 100ko enkrat na mesc, ostalo pa vse 95. Lahko pa vsake tok vliješ not aditiv za čiščenje, kot je to pred časom delal @Bini.
Meni na 100ki drugače avto pije več kot na 95, je pa res, da ga verjetno potem večkrat pritisnem, ker vem da je notr boljši benz
Glej tudi pri meni je bilo tako....☹️ En tank 100tke mi je pil več drugi pa manj.....🤔 To je odvisno bolj od različnih relacij,ki jih narediš s tistim rezervoarjem....😊
Zanima me, ali je že kdo delal NATANČEN izračun porabe v skyactiv-X motorjih s točenjem 100-oktanskega bencina, oz. kaj ste opazili kot izboljšavo v primerjavi s 95-oktanskim bencinom.
Sam od začetka točim 95, delam natančen izračun porabe (sedaj imam prevozenih že 24.000km). V primerjavi z računalnikom je cca 0.4dcl višja poraba pri natančnen izračunu.
Tako da me zanima če je kdo delal kakšne "teste" s 100-oktanskim bencinom glede performans, porabe, oz ostalih zapažanj v primerjavi s točenjem 95-oktanskega bencina.
Ali pa je vse skupaj le dober marketing in pobiranje več denarja za skoraj enako gorivo? 🤔
Kakšne so Vaše izkušnje?
Hvala vnaprej za odgovore 💪😉
Dobro jutro mojster, kje si se izgubil... 😉Pa gremo k bistvu👌
Jaz sem dvakrat zapored tankal 100tko na MOL-u in nisem opazil popolnoma ničesar ob normalni vožnji, še placebo efekta ne... 😁
Poraba je pri meni od 5.8 do 6.5 max. Pri meni je na roke izračun za 0.1-0.3 razlike, večja je če se veliko voziš v koloni in po mestu bolj počasi. Pravijo pa, da je100tka boljši za motor 🤔. Oglasi se kaj na pijačo ko pičiš mimo.
To ni dobro za samo Mazdo. Mazda nima renomeja premijske znamke in samo zato, ker bo prodajala avte za 80 jurjev je ne bo pozicioniralo tja. To so namreč poskušali že mnogi in v veliki večini ni nikoli uspelo, tako, da nekega močnega upanja da Mazdi bo, je račun brez krčmarja.
Recimo tudi mnogo močnejše znamke so to poskušale, kot recimo VW, ki je dal ven premijskega Phateona al pa Touarega, ki sta sicer bila bisera tehnike. Ampak, če za ta denar folk lahko dobi Audija A8 al pa Q7 pač ne bo kupil VW-ja pa čeprav je vreden tega denarja.
Tudi ostali recimo so poskušali kot recimo Renault z Vel Satisom, Avantimom, oziroma celo Safranom in Talismanom pa četudi cenovno niso dosegali premijskih znamk so bili vedno le Renaulti. Tudi Peugeot 607 ni upravičil svojega namena in takih je še kar nekaj. Enostavno v Evropi lahko to poskušaš le s spremembo znamke za luksuzna vozila, kot so to naredili z Lexusom, ampak Toyota si to še lahko privošči, ker je ogromen izdelovalec avtomobilov. Medtem ko Acura, Infinity, al pa recimo Genesis uspejo recimo le v ZDA, ker nemška sveta trojica ni zasidrana kot v Evropi... ravno tako v Aziji to uspeva zaradi istega vzroka.
Kje se torej vidi v tej zgodbi Mazda men osebno ni več čist nič jasno. Bolj mi je pa jasno, da ali v nekem SUV povprečju al pa siljenjem v višji razred ne bodo uspeli. Namesto tega bi morali za konkurenčpno ceno raje izdelovati in prodajati kvalitetne, zanesljive izdelke, katerim s pomočjo dobrih materialov lahko vsaj pričaraš občutek luksuza. Kupci Mazde pač nismo bogataši kot prvo in kot drugo Mazda ne pomeni simbola bahanja, da bi opravičila visoko ceno.
Zato me je zanimalo, zakaj se folku tako mudi na dopust, smučanje... Meni se res nikoli ne mudi, raje vozim kak kilometer počasneje in uživam v vožnji, kot si napisal. Brez stresa, brez hitenja, ni živčnosti. Ponavadi kakega modela, ki besno žge po avtocesti dohitiš, ko stoji na cestninski postaji in čaka v koloni par avtov pred teboj, da plača cestnino. Da ne govorimo o porabi, ki se zelo poveča z vsakih 10 km hitrejšo vožnjo. Prav je, da se vsaj, ko gremo na dopust sprostimo in pustimo naglico in stres za seboj vsaj za tisti teden, ko smo na dopustu.
Z vsem se strinjam kar ste napisali in mislim,da tisti "navor",ki ga omenjate v eni drugi temi le ne igra tako veliko vlogo......😁 Sem kar dobre volje ,ko čitam kako se varno vozite na dopust...😊 Upam ,da je približno tako tudi v vsakdanjem življenju....🤔😉👌
Eno je, kaj dela zračni upor in kdaj ga odtrga s strehe.
Drugo je, ko se pred teboj "zagužva" in moraš naglo zavirati, pa tovor poleti iz tiste PVC-truge.
Tretje pa je, ko imaš na strehi 50 kg tovora (rajši več, ker vidim, da ljudje ne tehtajo, koliko naložijo na streho ampak bašejo, dokler ni polno...), potem pa se na cesti zgodi "situacija" in moraš naglo zavijati. Tovor na strehi krepko spremeni težišče. Bi bilo zanimivo opraviti "losov test" s polno "trugo" na strehi - najbrž bi se vsi kotalili...
Ampak kaj, ko so ljudje taki, da brez zadržkov preobremenijo vozilo. Kolikokrat slišim: "Saj bo šlo, motor je močan." Ja, šlo bo, a pa se bo tudi ustavilo? Domnevam, da "trugo" na strehi uporabljate, kadar ste na počitnicah. Če ste torej na počitnicah - kam se vam mudi? In ko se vsem tako mudi in so živčne rezvaline, se precej hitreje zgodi, da začne treskat. Potem je pa jok. Zakaj?
Zdaj pa en teoretični primer, ki bi ga bilo zelo lepo podkrepit s praktičnim preizkusom.
Vzemimo najdaljšo možno diagonalo čez Slovenijo: start je Brestovica pri Komnu, cilj je vas Budinci. Razdalja je 316 km (po Google Zemljevidi). Od tega je avtoceste 241 km. Sicer so na teh 241 km avtocest odseki, kjer je omejitev hitrosti 100 km/h ali manj (križišča avtocest pri Mariboru, Trojanski predori, Ljubljanska obvoznica,...), tako, da "polno hitrost" lahko razviješ "le" na okoli 210 km - če ni kakšnih zgostitev v prometu. Če torej vozite 210 km s hitrostjo 120 km/h, to razdalji prevozite v eni uri in 45 minutah. Če pa vozite s hitrostjo 150 km/h, pa to razdaljo prevozite v eni uri in 25 minutah.
To pomeni, da:
- celotno potovanje lepo umirjeno opravite v 3 urah in 35 minutah, na cilj pa pridete umirjeni, avto ima pa manjšo porabo, po poti manj tvegate
- ali pa celotno potovanje predivjate v 3 urah in 15 minutah, na cilj pridete nervozni in utrujeni, sopotniki zeleni, o porabi pa niti ne izgubljajmo besed...
Odločitev je vaša...
Kaj tako razumnega in korektnega redko kje prebereš ali slišiš,bravo.....👍
Če bi vsi tako razmišljali bi bilo dosti bolje na naših cestah.....
Zanimam se za nakup Mazde CX-30 Skyactice X ,186 konjev, dvokolesni pogon, avtomatski menjalnik.
Zanima me kvaliteta avtomatskega menjalni in če je kakšen problem z njimi. Prodajalci govorijo, da ni potrebno servisirati avtomaskega menjalnika.
Verjetno je potrebno to narediti na vsakih 60000 km.
Ali ima kdo kakšno informacijo glede motorja Skyactive X ?
Kaj kupiti Mazda CX-30 Skyactive G 150 ali Skyactive X 186?
Lep pozdrav!
JE tako kot so ti že napisali,dodam le to,da poizkusi 150 in 186 pa boš videl razliko👍(186 ima cca 20Nm več navora) Pozna se to pri polno obremenjenem avtu in v hrib.....😊
Meni avtomatik na Mazdi ni všeč,ker se res včasih zaganja in se ne more odločit v kateri prestavi bi bil...😵. Meni ga je celo trgovec odsvetoval je pa res,da niso problematični in so neuničljivi....😃
Selmar je tako imel 180 avt.pa ga pojdi testirati! Jaz sem že julija pisal pod to rubriko in si preberi.
Meni ni žal da sem ga kupil z ročnim ,se šalta kot je treba.....👌
Če želiš lahko pri meni poiskusiš kako se pelje,če nimajo pri Selmar testnega....😉😊
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Tole je zanimiv prispevek čeprav je že star👍 Večina nas že piči z novim X-om, ki je 🚀 😳
Povezava za deljenje
Deli na druge strani