- po?itni?ka prikolica ima 800 kg. Ti vzame? ven hladilnik, jo stehta? in na tehni?nem pregledu doka?e?, da tehta manj. Pa ti tam popravijo v homologaciji na 750 in potem se ?teje kot lahki priklopnik, ki ga vozi? s tretjo tablico. Potem da? hladilnik nazaj, pa za na dopust ?e kak?no opremo zraven in te dobi kak policaj, ki se na stvari spozna, pa te pelje na tehtnico in tam poka?e 900 kg. Potem so pa porkoti...
- najve?ja dovoljena masa priklopnika je zapisana v homologaciji. In jo predpi?e proizvajalec vozila. In jo ne predpisuje posamezna dr?ava. Ker dr?ava nima ni? s konstruiranjem in izdelavo vozil.
- pri prikolici se vedno upo?teva lastna te?a IN nosilnost, torej skupna te?a prikolice
- pri priklopniku DO 750 kg skupne mase NI potrebna naletna zavora. Lahko pa jo ima.
- priklopnik brez naletne zavore ne sme presegati polovico te?e vle?nega vozila
- V Sloveniji pa velja zakon, da lahko vle?e? prikolico te?e 1400 kg najve?je dovoljene skupne te?e BREZ E kategorije, vendar pod pogojem, da skupina vozil (avto in prikolica skupaj) ne presegata najve?je dovoljene mase 4250 kg. Pri tem je pomembna ?e ena stvar: policista ne bo zanimalo, ?e ti trenutno nima? polno nalo?eno in je trenutna skupna masa ustrezna, ampak bo pogledal dokumente in ?e je tam napisana prevelika najve?ja dovoljena skupna te?a, bo? dobil polo?nico za 500? in prepoved nadaljevanja vo?nje.
1.) Mazda BT-50 je NAD prvo osovino visoka borih 75 cm. Ker pa pri nas pi?ejo zakone tisti, ki nimajo pojma, kaj pi?ejo, je za vinjeto pomembna vi?ina PRI prvi osovini. Mazda BT-50 pri prvi osovini meri 120 cm. Najve?ja dovoljena masa vozila pa je 3050 kg. Zato je dovolj navadna vinjeta. Ker pa nimam letne, sem letos privo??il BTjki vinjeto za 15?.
2.) Zakon nikjer ne predpisuje, kako te?ko prikolico lahko vle?e?, zato s to isto vinjeto lahko vle?e? prikolico, kot je omejeno v homologaciji vle?nega vozila.
3.) Vleka te prikolice je bila nerodna zaradi dol?ine. Nikakor pa ni bila te?ka, kajti tovor je tehtal nekaj ?ez 700 kg.
4.) Kot je ?e omenjeno, zakon ne predpisuje, kako te?ko prikolico lahko vle?e? z dolo?eno vinjeto. Zato lahko BTjka vle?e prikolico, ki skupaj s tovorom tehta 3000 kg - tako je zapisano v homologaciji. In je skupna masa skupine vozil preko 6 ton. Vseeno gre vse z navadno vinjeto, ker vle?no vozilo spada v razred 2A.
Lahko sedaj sklenete premirje? Ali pa boste koga odnesli - z nogami naprej...
Ja, s pomo?jo povsem nepri?akovane "veze". O tem sem govoril s sova??anom, ?igar ?ena dela v Italiji kot ?istilka. In v tistem podjetju so pa imeli osem metrov dolgo prikolico, ki ima sicer dve osovini, a sta ena zraven druge na sredini. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo in prodajo podzemnih rezervoarjev za de?evnico...
?koda samo, da sem v vsej naglici pozabil fotoaparat. Ker je bila kompozicija zelo zanimiva: dolgo kot ponedeljek. Ko sem parkiral na Lomu, je bilo po dol?ini povsem primerljivo s "?leperjem". No, vozili pa smo pono?i, ker so v Italiji naslednji dan potrebovali prikolico. Pa saj je bilo tako ?e bolje, ker je bila zadeva v ovinkih precej "?iroka" in bi nasprotni promet delal precej te?av.
Kar se pa ti?e Slivkinega primera s traktorjem pa lahko ugibam, da je traktorist verjetno imel ?e kak?en drug greh - recimo alko ?ez mejo pri odvzemu in potem si avtomatsko kriv. Tak primer je bil z Vilfanom, ki bi bil kriv, ?e bi odvzem krvi pokazal promile nad dovoljeno mejo tako pa to ni in je bil primer zaklju?en kot nesre?a posledica spleta dogodkov.
CESTA> Nova prometna tragedija se je zgodila v?eraj ob 9.45, ko je 33-letni motorist (po na?ih podatkih Primo? J. iz Prva?ine) vozil s svojim 1100-kubi?nim motorjem suzuki GSX od Ceste proti Ajdov??ini. Ko je pripeljal skozi strnjeni del vasi Cesta in nadaljeval vo?njo po ravnici proti Ajdov??ini, ga je pri prvem kri?i??u za Vipavski Kri? ?akalo presene?enje. Iz nasprotne smeri, iz Ajdov??ine proti Cesti, je v kri?i??e prav takrat namre? pripeljal 43-letni doma?in s traktorjem in prikolico. Zakaj je traktorist z glavne ceste zavil levo pred motorista, v?eraj uradno ?e ni bilo znano. ?al je to storil ravno v trenutku, ko se mu je iz nasprotne smeri bli?al nesre?i motorist, ki se tr?enju ni mogel izogniti. Po podatkih policije je 33-letni motorist sicer silovito zaviral, vendar je s sprednjim delom suzukija in s telesom silovito tr?il v traktor. Po tr?enju je negibno oble?al na tleh. Na pomo? naj bi mu prvi prisko?il medicinski tehnik iz re?evalnega vozila, ki je po naklju?ju prvo pripeljalo iz smeri Ceste. Po nekaterih neuradnih pri?evanjih naj bi motorist to re?evalno vozilo pred tem tudi prehitel. Tehnik naj bi motorista sku?al o?ivljati, vendar zaman. V nekaj minutah so bili na kraju tudi ajdovski re?evalci, gasilci gasilsko re?evalnega centra in policisti, vendar motoristu ni bilo ve? pomo?i. Po pri?anju o?ividcev je bilo tr?enje tako silovito, da je motoristu z glave snelo pripeto ?elado, zanj pa so bile usodne po?kodbe ob tr?enju s telesom v traktor. Prav tako je bil popolnoma uni?en tudi prednji del motorja. Z novogori?ke policijske uprave so v?eraj ?e sporo?ili, da bodo zaradi nesre?e ovadili voznika traktorja.
DANIJEL CEK
Torej, ?e na kratko povzamem ?lanek: v naselju je motorist pripeljal do traktorja, ki mu je zaprl pot, silovito zaviral in s tako silo tr?il v traktor, da mu je snelo zapeto ?elado in je na kraju nesre?e umrl kljub hitri pomo?i tistih re?evalcev, ki jih je malo pred tem prehitel in so bili kmalu za njim na kraju nesre?e.
Nikjer pa ni zabele?eno, da bi bil traktorist pod vplivom alkohola...
Mislim, da tole do sodi??a sploh ne bo pri?lo... In ?e bo, ne bosta ?isto ni? kriva.
Ne dolgo nazaj je kmet s traktorjem in vozom bal sila?e peljal po cesti skozi naselje blizu Ajdov??ine. V kri?i??u je zavijal levo. Takrat se je nasproti pripeljal motorist (za katerega ocenjujejo, da se je pripeljal med 120 in 150 km/h) in tr?il v zadnjo desno gumo traktorja. Kriv je bil seveda kmet, ker je motoristu zaprl pot...
Boss, vse pride z leti. In vajo. Tudi ti zdaj najbr? bolje trofne? kot si pa prvi?... In, ja, preglednost nazaj je res nikakr?na, ker je kason poln do stropa, prikolice pa ena o?ja od druge, vsekakor pa obe o?je od avta... Ko katero prikolico vidim v ogledalu, je ?e zavila. ?e ena skrivnost: prikolici sta namerno tako izrazito druga?ne barve zato, da hitreje opazim, katera rine iz smeri in hitro popravljam...
Shrek: ne, to ni tako kot voz. Voz ima gibljivo sprednjo os, tu pa se na sredini lomi. In gre bistveno te?je kot voz.
Ma ja, sicer ni ne vem kaj, a je o?itno najbolj?a re?itev...
Pri tej ponudbi moram iz Lokovca v Ho?e po prikolico, pa v Ajdov??ino po cisterno, ki jo potem peljem v Kr?ko, nato v Ho?e vrniti prikolico in nazaj domov v Lokovec.
No, ?e vedno bo to ceneje kot pa naro?iti prevoz pri prevozniku, ki je hotel za ta prevoz 760?... Mo? se namerava 720 kg te?ke cisterne lotiti s ?leperjem, ki ima nosilnost 25 ton...
Danes na avtocesti Ljubljana - Razdrto. Jaz na voznem pasu s tempomatom na 100km/h (?enina petka) sem prehiteval strjeno kolono na prehitevalnem pasu. Problem je nastal, ko sem dohitel tovornjak, pa me nih?e ni hotel spustiti na prehitevalni. Ni bilo druge, kot da sem nekoga izsilil, ki mi je v zahvalo odtrobil nek sonet, nato sem se pred tovornjakom vrnil na vozni pas in priklopil tempomat na 100 km/h. In spet prehiteval strjeno kolono na prehitevalnem pasu...
Me zanima, kaj bi se zgodilo, ?e bi me za?opatil policaj? Kazen?
Praviloma se vsa teflonska tesnila na vseh motorjih menjajo z demonta?o glave. Le malo vrhunskih mojstrov jih lahko zamenja brez demonta?e. Ker za menjavo teflonskih tesnil je potrebno sneti vse z ventila, tudi vzmet, in potem nima? stvari, ki bi ti dr?ala ventil, da ne zdrsne v valj. Ker pa je steblo ventila velikokrat "prekratko", ga potem nima? s ?im prijet, da ga potegne? nazaj. Pa tudi za snet zagozdo s stebla ventila, ki dr?i vzmet, je najla?je, ?e je ventil na drugi strani podlo?en. In ker vse to zahteva vrhunsko znanje in vrhunsko spretnost, se praviloma sname glava. Motorju, ne mehaniku, da ne bo pomote...
Najve?krat je tako, da je potem glava motorja na delovni mizi precej bolj dostopna in zato hitreje narejena, kot ?e bi se delalo na motorju. Pa ?e spotoma se pregleda same ventile in sede?e ventilov.
Torej bi po tej logiki na ?leperjih menjali podvozje na vsakih 1000 km? :ne vem:
Ja, zakoni fizike delajo svoje, to se strinjam. Se pa s primerno dimenzioniranimi komponentami lahko zakonom fizike uspe?no upira...
In ?e zakoni fizike delujejo na Audi, delujejo tudi na npr.: Mazde 6. Recimo, da gre za podobno te?ko vozilo. Koliko Mazd 6 pri 140.000 menja homokineti?ne zglobe?
Konec koncev, kaj me briga. Itak ga ne bom kupil. Mi je pa? padlo v o?i, da so "nekam ?udne komponente" menjane glede na prevo?ene kilometre in to je vse...
Ja, bremze nas ustavijo. A ?e meni tu po hribih zdr?i 150.000 pa nekateri tudi do 250.000 brez menjave diskov in polosovin oz. homokineti?nih zglobov, pa vozim po teh na?ih hribih raznorazni ne ravno premium vozni park (?kode, Fiati, Opeli, Fordi, Honde)...
Sicer precej manj?i voz, pa vseeno: Fiat Panda letnik 95 ima pri 325.000 km ?e vedno originalna homokineti?na zgloba... Pa je koj en navaden Fiat. Tu pa Audi pri 140.000 ?e vse menjano. Ali ni tako dobro ohranjen ali pa nima 140.000 km? Ali pa ni tako dober, kot sem mislil, da je...
Smet na Kanalu A in 24kur ne vem, ?e je smiselno. Bolj smiselno je Hrva?kim medijem pokazati, kaj po?nejo Hrva?ki uniformiranci. Je pa vpra?anje, ?e bodo to hoteli objaviti...
A sem mogo?e kaj spregledal? Devet let star neregistriran rahlo po?kodovan avto za 2500?? Ja, nekaj sumljivo veliko ho?e zanj, gotovo je notri skrita kak?na droga...
Glede na letnik, a je pri kilometrih pozabil napisati kak?no ni?lo ali pa stoji ?e precej ve? kot eno leto?
Zdaj pa to?i za od?kodnino za stres in du?evne bole?ine, ker so te obto?ili za kaznivo dejanje, katerega nisi storil in so te zato prizadeli... Za?ne? pa tam nekje pri 22500?, samo toliko, za novo ?estico...
Sicer pa, bodi vesel in hitro pla?aj. Takih sodnih postopkov smo pri nas ?e kar navajeni. Mo?i?ka so za dve leti zaprli, ker je na neznanem kraju ob neznanem ?asu na neznan na?in od neznanih ljudi dobil obljubo...
Raje neham, da se ne bo spremenilo v politi?no temo. Bolje, da napi?em (vsaj za mene najbolj?i) vic:
- Kak?na je razlika med Slovenskim in Hrva?kim policistom?
Po?lji jim odgovor in zagovarjaj stali??e, da ni pri?lo do obravnave v razumnem roku. Parkirni listek vsakdo hrani nekaj ?asa, ve? kot eno leto pa gotovo ne nih?e. Torej lahko zagovarja? stali??e, da so vedeli, da ima? parkirni listek, zato so pa toliko ?asa odla?ali in ra?unali, da si ga po tolik?nem ?asu pa le vrgel stran. ?e bi bili bolj prepri?ani v svoj prav, bi kazen terjali ?e prej.
?e dobi? po?tenega sodnika, bo ?lo. ?e pa trofne? sodnika, ki ne mara Slovencev...
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Napisano
Stvar je taka, stoji pa takole:
- po?itni?ka prikolica ima 800 kg. Ti vzame? ven hladilnik, jo stehta? in na tehni?nem pregledu doka?e?, da tehta manj. Pa ti tam popravijo v homologaciji na 750 in potem se ?teje kot lahki priklopnik, ki ga vozi? s tretjo tablico. Potem da? hladilnik nazaj, pa za na dopust ?e kak?no opremo zraven in te dobi kak policaj, ki se na stvari spozna, pa te pelje na tehtnico in tam poka?e 900 kg. Potem so pa porkoti...
- najve?ja dovoljena masa priklopnika je zapisana v homologaciji. In jo predpi?e proizvajalec vozila. In jo ne predpisuje posamezna dr?ava. Ker dr?ava nima ni? s konstruiranjem in izdelavo vozil.
- pri prikolici se vedno upo?teva lastna te?a IN nosilnost, torej skupna te?a prikolice
- pri priklopniku DO 750 kg skupne mase NI potrebna naletna zavora. Lahko pa jo ima.
- priklopnik brez naletne zavore ne sme presegati polovico te?e vle?nega vozila
- V Sloveniji pa velja zakon, da lahko vle?e? prikolico te?e 1400 kg najve?je dovoljene skupne te?e BREZ E kategorije, vendar pod pogojem, da skupina vozil (avto in prikolica skupaj) ne presegata najve?je dovoljene mase 4250 kg. Pri tem je pomembna ?e ena stvar: policista ne bo zanimalo, ?e ti trenutno nima? polno nalo?eno in je trenutna skupna masa ustrezna, ampak bo pogledal dokumente in ?e je tam napisana prevelika najve?ja dovoljena skupna te?a, bo? dobil polo?nico za 500? in prepoved nadaljevanja vo?nje.
Povezava za deljenje
Deli na druge strani