Skoči na vsebino

Sprememba Zakona o pravilih cestnega prometa

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Spet je leto naokoli in spet sprememba ZPrCP (biv?i ZVCP). Tokrat so se odlo?ili, da bodo v ve?ini potalali nekaj bombon?kov (nekaj upravi?enih nekaj pa po moje tudi ne).

 

Spodaj sem zbral nekaj takih bolj zanimivih zadev, kjer sem z zeleno ozna?il primerjavo s trenutnim zakonom, ?e gre za zni?anje in z rde?o, ?e gre za zvi?anje kazni.

 

HITROST

 

Cona 30 oziroma cona umirjenega prometa in obmo?ja za pe?ce

 

- 40 evrov za prekora?itev hitrosti do vklju?no 5 km/h, (prej 300? in tri 3kt)

- 80 evrov za prekora?itev hitrosti nad 5 do vkju?no 10 km/h, (prej 300? in 3kt)

- 300 evrov in tri kazenske to?ke za prekora?itev hitrosti nad 10 do vkju?no 20 km/h, (prej 500? in 5kt)

- 1000 evrov in 5 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti nad 20 do vklju?no 30 km/h, (prej 9kt)

- 1200 evrov in 18 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti za ve? kot 30 km/h.

 

Razumljiv popravek, ki uveljavlja pravo mero progresivnosti glede na ve?anje nevarnosti v povezavi z ve?anjem prekora?itve hitrosti

 

 

Omejitve v naselju

 

- 40 evrov za prekrora?itev hitrosti do vklju?no 5 km/h, (prej 100? )

- 80 evrov za prekora?itev hitrosti nad 5 do vkju?no 10 km/h, (prej 100?)

- 250 evrov in tri kazenske to?ke za prekora?itev hitrosti nad 10 do vkju?no 20 km/h, (prej 300? in 3kt)

- 500 evrov in 5 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti nad 20 do vklju?no 30 km/h,

- 1000 evrov in 9 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti nad 30 do vklju?no 50 km/h,

- 1200 evrov in 18 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti za ve? kot 50 km/h.

 

Minimalni popravek.

 

 

Omejitev na cestah izven naselja (razen za AC in HC)

 

- 40 evrov za prekrora?itev hitrosti do vklju?no 10 km/h, (prej 80?)

- 80 evrov za prekora?itev hitr. nad 10 do vkju?no 20 km/h,

- 160 evrov za prekora?itev hitrosti nad 20 do vkju?no 30 km/h, (prej so bile ?e 3kt)

- 250 evrov in 3 kazenske to?ke za prekora?itev hitrosti nad 30 do vklju?no 40 km/h, (prej 300? in 5kt)

- 500 evrov in 5 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti nad 40 do vklju?no 50 km/h, (prej 500? in 9kt)

- 1200 evrov in 18 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti za ve? kot 50 km/h. (prej je bilo odvisno od sodnika za prekr?ke, ki je minimalno odredil 500? in 9kt)

 

Razumljivi popravki

 

 

Omejitve na AC in HC

 

- 40 evrov za prekrora?itev hitrosti do vklju?no 10 km/h, (prej 60?)

- 80 evrov za prekora?itev hitrosti nad 10 do vkju?no 30 km/h, (prej 60? do 20km/h, 120? od 20km/h do 30km/h)

- 160 evrov za prekora?itev hitrosti nad 30 do vkju?no 40 km/h, (prej 200? in 3kt)

- 250 evrov in 3 kazenske to?ke za prekora?itev hitrosti nad 40 do vklju?no 50 km/h, (300? in 5kt)

- 500 evrov in 5 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti nad 50 do vklju?no 60 km/h, (400? in 9kt)

- 1200 evrov in 9 kazenskih to?k za prekora?itev hitrosti za ve? kot 60 km/h. (prej je bilo odvisno od sodnika za prekr?ke, ki je minimalno odredil 400? in 9kt)

 

 

nadaljevanje sledi

33112_1.png

Napisano

Nadaljevanje

 

 

Nepravilno prehitevanje

Spremenjena je globa za nedovoljeno prehitevanje po desni strani na AC. Ta je zdaj 120 evrov, prej pa je bila 300 evrov.

 

O?itno so pogruntali, da to le ni tako nevarno in da je v?asih to edini na?in, da na AC lahko prehiti? kamperje na levem pasu

 

Zmanj?ala pa se je globa za kr?itev drugih pravil varnega prehitevanja na 80 evrov, le za tiste, ki takrat, ko jih prehiteva drugo vozilo, pove?ajo hitrost, je predpisana kazen 120 evrov.

 

Za kr?itve prepovedi prehitevanja je dosedanja kazen 300 evrov zmanj?ana na 120 evrov, za nekatere kr?itve (prehitevanje po odstavnem pasu, nezmo?nost varne vklju?itve na smerno vozi??e ali prometni pas, prehitevanje ob zmanj?ani vidljivosti) pa je poslej kazen 250 evrov in 3 kazenske to?ke.

 

Hmmm, tole bi pa te?ko povezal s tem, da so bile kazni do zdaj previsoke saj saj eni tako idiotsko prehitevajo, da bo to znalo ratat problem.

 

Tisti, ki obra?a vozilo na ozkih ali nepreglednih delih cest, bo poslej kaznovan z globo 200 evrov (doslej 300 evrov in 3 kazenske to?ke).

 

Zakaj to zni?anje saj gre za nevaren manever?

 

Nova kazen za kr?itev pravila o vklju?evanju v cestni promet (vo?nja z neprednostne na prednostno cesto) je 250 evrov in 3 kazenske to?ke (doslej 500 evrov in 5 kazenskih to?k).

Spremenjeni sta tudi globi za neupo?tevanje prednosti v kri?i??u in sicer za voznike, ki ne potrebujejo vozni?kega dovoljenja na 80 evrov (prej 180 evrov) in za imetnike vozni?kega dovoljenja 250 evrov in 3 kazenske to?ke (prej 300 evrov in 5 kazenskih to?k).

 

Tale je tud blesava saj gre za zelo nevarno situacijo

 

 

Spo?tovanje navodil oseb za varovanje otrok ? pe?cev

Voznik, ki ne upo?teva navodil osebe, ki skrbi za varovanje otrok pri pre?kanju vozi??a, in ne zaustavi na znak, se poslej kaznuje z glob 250 evrov in tremi kazenskimi to?kami (doslej 300 evrov in 5 kazenskih to?k).

Prav tako je zni?ana globa za vse, ki ne upo?tevajo pravil o prevozu oseb. Med ta pravila sodi tudi dolo?ba o uporabi otro?kih varnostnih sede?ev. Kdor kr?i ta pravila ali preva?a otroka ali otroke, ki niso pripeti v otro?kem varnostnem sede?u, bo poslej pla?al globo 120 evrov (doslej 200 evrov).

 

Halo, pa kaj tem ni jasno ? ne more? v takih primerih ni?at kazni

 

 

Kr?itev signalizacije

Nova kazen za neupo?tevanje prometne signalizacije (98. ?len zakona) ? ta poslej vklju?uje tudi kr?itev prepovedi ustavljanja in parkiranja, je poslej 160 evrov (prej 200 evrov). Prav tako je poslej na 160 evrov zni?ana kazen za neupo?tevanje svetlobnih prometnih znakov (100. ?len zakona).

 

Zimska oprema

Na novo je dolo?ena tudi globa za tiste, ki pozimi ali v zimskih voznih razmerah nimajo svojega vozila opremljenega s predpisano zimsko opremo. Poslej ta prekr?ek stane 40 evrov, doslej je stal 120 evrov.

 

Smiselna sprememba ampak le v primeru, da ne gre za povzro?anje zastojev.

 

Sprememba smeri vo?nje

Za prekr?ke, ki jih dolo?a 42. ?len zakona, kakor sodijo dolo?be o vklju?evanju v promet, o na?inu spremembe smeri vo?nje ? ta predpisuje uporabo utripalk (smernih kazalcev) je globa zni?ana na 120 evrov, doslej pa je bila 300 evrov in 3 kazenske to?ke.

 

Varnostna razdalja

Za neupo?tevanje varnostne razdalje je poslej globa 200 evrov, doslej pa je bila 300 evrov in 3 kazenske to?ke.

33112_1.png

Napisano

Ne vem, nekako se mi zdi to vredu, glede na to da so stanovalci izjema - vpra?anje je samo kaka je ta cona, res neko strogo sredio??e ali recimo pol maribora?

 

Ne gre se samo za Co2, ki ga ima vlada tako rada, saj kak nov 3L dizel proizvede ve? ko kak star Getz 1.0, ampak gre se tudi za drugo onasne?evanje, izpust olja, zvo?no polucijo itd....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

  • 2 leti kasneje...
Napisano

Po novem imamo zakon, da mora biti otrok ali 12 let ali min 150cm, da se vozi v avtu brez sebi ustreznega otro?kega sede?a a ne?

14) Med vo?njo v dvoslednem motornem vozilu z vgrajenim zadr?evalnim sistemom mora biti otrok, mlaj?i od 12 let ali manj?i od 150 cm, zavarovan z zadr?evalnim sistemom, ki je primeren otrokovi telesni rasti in telesni masi. V osebnem avtomobilu, v katerem zaradi konstrukcijskih lastnosti avtomobila otroka ni mogo?e zavarovati na tak na?in, sme sedeti tak otrok le na zadnjem sede?u.

 

No naj mi nekdo razlo?i, ker zakon je zopet pisan veledvoumno s strani u?enih magistrov

ali manj?i od 150 cm, zavarovan z zadr?evalnim sistemom, ki je primeren otrokovi telesni rasti in telesni masi.

 

Ali to pomeni, da je sede? OBVEZEN do 150 cm? Ker pi?e zadr?evalni sistem primeren otrokovi telesni rasti in MASI? Namre? zadr?evalni sistem je pas ali kombinacija s stol?kom???

 

Zakaj me mede? Ker o?itno nih?e ni mislil na to, da je otrok pri 150 cm ?e konkretna oseba z kar nekaj kilami, tole je na? primer pri 140 cm (9 let, skoraj 30kg) rasti:

post-2637-0-85378800-1415709401_thumb.jpg

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Ne vem to?no, kako je zapisano, je pa nekako v tem smislu: varnostni pas mu ne sme iti ?ez vrat ampak ?ez ramo. 

to je sigurno jasno (pa spet odvisno od avta do avta) - sam ve? da ima mazda 5 (in drugi avti) srednji zadnji pas nad glavo, in te?ko te?ko da bo ?el mimo vratu tako kot je treba. ?ele sedaj ko sem dal kovinsko pasjo mre?o,  v kateri je luknja za ta pas, ga toliko ni?je dr?i da pravilno na rame pade.

 

in v tem smislu je moje vpra?anje - moj 140cm je ?e ok, mu ne zategne vratu, a vseeno ali ga rabi ali ne? 

 

to debato sem imel ?e s tem pravilom s policajem:

 V osebnem avtomobilu, v katerem zaradi konstrukcijskih lastnosti avtomobila otroka ni mogo?e zavarovati na tak na?in, sme sedeti tak otrok le na zadnjem sede?u.

torej - ali lahko sedi spredaj ali ne, jaz to berem da ja, vkolikor ga lahko pravilno pripnem.

 

Policist je rekel, da tudi sam ne ve, ampak da ne kaznujejo tiste, ki imajo spredaj otroke v pravilnih sede?ih ne glede na starost. Bolj so pere?i tisti, ki jih imajo v naro?ju, stojijo med zadnjima sede?a, mahao ?ez zadnjo ?ajbo itd

 

Pravila so pisana tako, da jih nih?e ne razume.....

hrva?ki zakon na primer pravi: Otroci, mlaj?i od 12 let, smejo sedeti samo zadaj. Pika.

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

JureS, kako bi bilo potem v primeru HR zakona, pa da ima? avto, ki je dvosed. Se pravi v tem primeru se otrok mlaj?i od 12 sploh ne sme peljati v avtu, ker vozit ga nikakor ?e ne sme, lahko sedi le zadaj, kjer ni prostora, medtem ko v prtlja?niku ga pa tudi ne sme? transportirat.  :aaaaa:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

JureS, kako bi bilo potem v primeru HR zakona, pa da ima? avto, ki je dvosed. Se pravi v tem primeru se otrok mlaj?i od 12 sploh ne sme peljati v avtu, ker vozit ga nikakor ?e ne sme, lahko sedi le zadaj, kjer ni prostora, medtem ko v prtlja?niku ga pa tudi ne sme? transportirat.  :aaaaa:

To?no zato se je odprla debata s policaji (MX5), ta avto nima zadnjih sede?ev in je druga zgodba. Se bi pa lahko kdo najdel in prepovedal vo?njo po moje. Ne nazadnje gre tu izkju?no za ?portne roadsterje, kjer otroc nimajo kaj delat, ?e smo dosledni..

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

No, skratka nejasnosti je res cel kup, ali pa pa? samo mi tega ne zastopmo.  :blush:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

To?no zato se je odprla debata s policaji (MX5), ta avto nima zadnjih sede?ev in je druga zgodba. Se bi pa lahko kdo najdel in prepovedal vo?njo po moje. Ne nazadnje gre tu izkju?no za ?portne roadsterje, kjer otroc nimajo kaj delat, ?e smo dosledni..

Smart fortwo ni glih sportni roadster ;) ... Pa tiste druge mini variante kot je recimo Aixam in podobni ...

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Osebam, manj?im od 150 cm, lahko zra?na blazina prileti v glavo pod tak?nim kotom, da jim zlomi tilnik.

Zadaj?

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Spredaj.

moje vpra?anje je za zadaj. 150 se navaja za zadaj, medtem, ko je vo?nja spredaj dodatno zakomplicirana spredaj. Ni? ni jasnega, niti policistu ni ko ga vpra?am.

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Ta omejitev bi naj veljala le za spredaj, saj v nadaljevanju pise: "V osebnem avtomobilu, v katerem zaradi konstrukcijskih lastnosti avtomobila otroka ni mogo?e zavarovati na tak na?in, sme sedeti tak otrok le na zadnjem sede?u."

Napisano

Nope.

Omejitev je generalna - 100%. Za spredaj pa je ta zmeden dodatek.

 

Mogoce tukaj zgleda kot da gre vse za spredaj zaradi dveh copy pasteov. Ampak to za 150 velja za cel avto na zalost

Moje vprasanje je bolj to kaj je to visini in tezi primeren zategovalni sistem. Saj nenazadnje brez ne smes biti, tudi ce si nad 150

 

V glavnem jasno ni nic :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

  • 2 tedna kasneje...
Napisano

Da ne odpiram nove teme, vpra?am kar tule. Sodelavec mi razlaga, da je zdaj zakon, da moramo vsi v avte vgradit sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah in da to velja povsod po Evropi. Ker sam nisem nikjer ni? zasledil, da bi se o ?em takem debatiralo kje, me zanima, ?e je ?e kdo kaj takega sli?al?

Napisano

Vgradit ne, na novo registrirani pa da morajo imeti...potem predvidevam, da vsa nova vozila in rabljena vozila iz uvoza, ki bojo prvi? v SLO registrirana...

Napisano

Slivka, ne to ni ?isto tako kot so te informirali..

 

Evropska zakonodaja zapoveduje naslednje in sicer:

 

1.) od novembra 2012 so morali imeti TPMS (Tyre Pressure Monitoring System) vgrajen serijsko vsi novi modeli avtomobilov, ki so pri?li na trg in so se prodajlai znotraj EU.

2.) od leto?njega novembra 2014 je to zdaj raz?irjeno na VSE nove avtomobile, ki so v prodaji tudi za tiste, ki so bili kot nov model  predstavljeni pred letom 2012.

3.) zakon ne velja za nazaj, kar pomeni, da ne velja za stara vozila, ki so bila prodana pred tem zakonom.

4.) zakon predvideva, da odstranjevanje ?e vgrajenih TPMS sistemov (menjava ventil?kov za klasi?ne, blindiranje lu?k in zvo?nih signalov glede opozoril) se smatra zdaj kot prekr?ek in se lahko sankcionira ozirom tudi zavarovalnica lahko zavrne pla?ilo od?kodnine, ?e je bil poseg na TPMS sistemu. Predvideno je tudi, da naj bi se od leta 2015 to testiralo tudi na tehni?nih pregledih (sicer ne me vpra?at kako, ker ne verjamem, da bodo spu??ali gume, da preverijo delovanje)  Ampak vseeno se ni za zajebavat ;).

5.) Velja pa ta zakon za osebna vozila s do 7 sede?i

 

 

Zakon je nastal na podlagi raziskav, kjer se je ugotovila, da naj bi kar 80% avtomobilov imelo premajhen tlak v pnevmatikah. Kar je sicer zaskrbljujo?e ampak je vse skupaj posledica tega, da danes ?e vedno 90% ljudi misli, da je potrebno imeti gume napolnjene natanko toliko kot imajo napisano v navodilih ali na nalepki na vratih. Dejansko pa je tam napisan najni?ji tlak, ki je ?e varen in isto?asno omogo?a najbolj udobno vo?njo. Ampak, ?e tlaka ne kontrolira? vsaj vsak drugi tank si hitro pod to mejo in posledi?no lahko nevaren na cesti. Zanimivo, da pa nih?e ne spremni zakonodaje v tem smislu, da se naj objavlja priporo?ljiv tlak v pnevamtikah in poleg tega ?e minimalnega. Priporo?ljiv pa je po moje pri cca 0,2-0,4 bara nad trenutnimi oznakakmi, ki jih imamo v avtomobilih.

33112_1.png

Napisano

Hmmm... jaz sem vedno mislil, da je na nalepki napisan standardni tlak, s katerim naj bi bile gume napolnjene... in ne najnizji tlak, kjer je se varno ... 

 

Tudi v prirocniku ni to nikjer omenjeno... navedeni so samo podatki, na koliko barov je potrebno napolnit standardne pnevmatike ... 

 

b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_O

 

b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_O

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Kak?no je trenutno stanje glede vle?ne naprave. Ali se lahko vozi? z namontirano kljuko in ne vle?e? prikolice?

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Ja, skoz jo ma? lahko gor...


Hmmm... jaz sem vedno mislil, da je na nalepki napisan standardni tlak, s katerim naj bi bile gume napolnjene... in ne najnizji tlak, kjer je se varno ... 

 

Tudi v prirocniku ni to nikjer omenjeno... navedeni so samo podatki, na koliko barov je potrebno napolnit standardne pnevmatike ... 

 

b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_O

 

b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_O

Men je vulkanizer na 2,8 nafilal, pa je reku, da ?e ho?em imet enakomerno obrabljeno gumo, naj tako tlak dr?im... 205/60/16...zimske

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Kaj je 1. nepremičnina, kaj je 2. nepremičnina, kaj 3., ...? Recimo, da imaš 10 različnih parcel. Kako določiti kriterij, katera je 1, 2, 3, ...?    Če ima nekdo 300 m2 hišo na parceli 3.000 m2, nekdo drug pa 300 m2 hišo na 10-ih parcelah po 300 m2. Drugi bo po tvojem modelu plačal več davka, kot prvi, samo zaradi drugačne parcelacije. Pravično?.   Kaj pa primera, ko je nekdo 1/2 solastnik 2 stanovanj, drugi pa polni lastnik enega takega stanovanja. Prvi bo plačal po tvojem predlogu več davka, zakaj?   Tisti, ki ima več vredne nepremičnine bi že pri enotni davčni stopnji plačal več davka - ni potrebna progresivna lestvica.  
    • Kot recimo tale sestica iz Madzarske   Just a moment... WWW.HASZNALTAUTO.HU  
    • Ne, pa lih proti LJ sem se peljal.... Verjetno je krivec za vse to umazanija. Očistil sem zadnji del odbijača tam, kjer sta zadnja bočna radarja in zdaj je trenutno ok. Upam, da tako ostane.
    • Da se še jaz pohvalim z jaslicami.   Pred 7.desetletji smo se igral s takimi. Ne boste verjeli, 4 stopenjski mehanski menjalnik. Toliko kot golf leta 91. Daljinc (volan) se konekta preko žice. Jeklene, seveda. Nobene elektrike, čista mehanika   Ga skrbno hranim. Za prihodnjo mobilnost. Ker vonderlajdra & co. nam bodo zrihtali, da se bomo vozili v avtih na navijanje.         
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.