A ta dim ima kakšen vonj? Jaz še vedno menim, da računalnik ne zna pravilno določit kakšno mešanico zraka in goriva mora nastavit in da preveč goriva takrat, ko zakadi. Zato tudi poskok obratov. To pomeni, da kakšen snzor ne opravlja svojega dela.
Odtis ploščice najverjetneje.
Tako se pozna po kakem pranju, ali pa če nese dež postrani.
Razpoka bi šla skozi do roba, tu se mi zdi, da je zmanjka pri robu.
Tak rjasti rob imam tudi na Focusu.
2x pregrel ploščice, so verjetno zatrdele in rob je bil par mm preko barvan in je barvo prežgalo. Verjetno tudi zapacalo ploščice.
Na tehničnem je prijelo normalno.
Ko bojo ploščice se le zlizale, se bom odločal o novih diskih ali samo ploščicah. Potem pač nove zližejo te krajne milimetre.
Pozdravljeni,... the saga continues! Nadaljno branje na lastno odgovornost:
----------------------
Huh, očitno sem eden izmed redkih srečnežev (če ne kar edini?), kateremu tudi dr. Pelko ne zna pomagat 😵
Naložil se je nov program. Dodatno je bilo ugotovljeno, da je bil prvi injektor popolnoma zabasan. Tako da se je menjalo podložke in tesnilo (to je bilo menjano že pred dobre pol leta, tako da ječuno, da je samo na prvem injektorju bil problem).
Pozitivne stvari: odmična je ok, turbina je ok.
Računalnik je bil priklopljen med kajenjem, ki se pojavi ob sproščeni sklopki, ko avto miruje. Avto NE GRE v regeneracijo v času kajenja 😵 Noben parameter ne kaže anomalija ali česarkoli čudnega. Se pravi, je vzrok mehanskega izvora? Po debati ostane samo še pregled DPF-ja (mogoče kakšen problem z zaslonkami, ki so bile vgrajene) oziroma katalizatorja?
Ker pa je poklicna deformacija preveč močna ne obupujem, ampak nadaljujem z raziskavo.
Danes sem se kot idiot vozil 1h30min od enega krožnega do drugega (sta 150m narazen), vmes pa se še ustavljal na enem praznem parkirišču, kjer sem lahko izvajal start-stop poizkuse. Ugotovil sem dve zelo pomembni stvari in sicer:
Ugotovitev 1: Preden avto zakadi, v zadnjem momentu ikono za motor na i eloop screeno ODSVETLI. Če se ikona odsvetli, to pomeni, da bo avto 100% zakadil. Med vožnjo so vse tri ikone osvetljene, seveda z izjemo avtomatske klime, dokler se kabina ne segreje na nastavljeno temperaturo. Ikona za motor je na začetku, dokler avto ni segret (modra lučka hladiva gori), seveda ODSVETLJENA. Takrat posledično avto ne gre v start-stop, niti ne zakadi.
- Če ob ustavljanju ikone zgledajo tako, gre avto vedno v start-stop (Tako ikone zgledajo tudi ves čas med vožnjo, ko se premikam!)
- Če se ob ustavljanju ikona za motor ODSVETLI, avto po pribl 5 sekundah vedno začne kaditi (obrati poskočijo, itd.. kot že demonstrirano v videotu) - seveda samo v primeru, da spustim sklopko (že znano). Takoj ko speljem, se ikona motorja nazaj osvetli.
Ugotovitev 2: Če je ikona odsvetljena in je avto pripravljen, da bo zakadil, to lahko rešim na sledeč način: Avto ugasnem in nazaj prižgem. Ikona motorja je takrat nazaj osvetljena. Sevada avto ne bo šel v start-stop, ker se še ni premaknil. Tudi če se premaknem za 2m, gre avto vedno v start-stop. Torej, vklop/izklop avta na nek način resetira problem kajenja.
------------------
Dve novi pomembni ugotovitvi. Od česa pa je odvisno ali se ikona motorja odsvetli, ko ustavim avto? Najprej sem poizkušal, če se to zgodi po določenem času. Intervali so najprej bili 3 minute, 5 minut, 10min. Ker obnašanje ikone ni bilo konstantno, sem začel razmišljati, če je mogoče kakšne "trigger" v smislu, da morda vpliva hitrost vožnje? Najprej sem peljal do 40 km/h in se ustavljal. Avto vedno v start-stop. Potem sem šel do 50 km/h. Avto vedno šel v start-stop. OK, si mislim, nekaj bo na temu. Ampak, ko sem naslednjič poizkušal z nizkimi hitrostmi (pod 40 km/h), se je ikona motorja spet odsvetlila in avto bi zakadil. Naj opomnem, da sem v prometu izgledal kot idiot in samo čakal, da pride mimo policija in mi da pihat. No, potem pa:
Ugotovitev 3: Če "agresivno" pospešujem, to očitno vpliva na obnašanje ikone motorja. Primer: Štartam avto in speljem za 10m, se ustavim. Avto gre v start-stop. To lahko delam v nedogled in avto ne bo zakadil, vedno bo delal start-stop. Če vozim mirno (brez hitre spremembe v obratih, do cca 2000 obr/min, bo ikona motorja vedno ostala osvetljena, avto bo posledično vedno šel v start stop. Ampak ta defekt pride z rahlim zamikom. Če agresivnejše pospešujem in potem takoj ustavim, je ikona za motor še vedno osvetljena - start-stop deluje. Če potem speljem naprej za 10 m (dam avtu par sekund časa) in se ustavim, ikona se odsvetli in avto (ob sproščeni sklopki seveda) zakadi. Avto ugasnem in nazaj štartam, stvar se resetira in start-stop deluje (t.j. Ugotovitev 2). Poleg ugašanja/štartanja avta, se lahko kajenju izognem tudi na sledeč način: Če avto agresivneje pospešuje in se ob ustavljanju ikona motorja odsvetli, lahko to rešim tako, da potem naslednjo minuto (morda dve) vozim zelo previdno, brez pospeševanj. V takem primeru potem ikona motorja ob ustavljanju ostane osvetljena in start-stop deluje. Porajajo se vprašanja:
- Ali se sproži defekt kajenja, ko pritisk olja prekorači določeno vrednost?
- Ali je defekt kajenja povezan s temperaturo hladiva?
- Kakšno vlogo ima pri tem dejstvo, da problem lahko resetiram tako, da avto ugasnem in nazaj štartam? To, da avto nekaj časa vozim "po jajcih" mi je nekako bolj logično, saj ima potem avto čas, da hladivu pade temperatura oziroma da pade pritisk olja.
Sedaj sem vsaj bolj potolažen, zakaj prej nisem uspel ugotoviti točnega vzroka, kdaj se pojavi problem kajenja. Praktično vozim samo 100km relacije, edini del avtoceste je med Logatcem in Ljubljano. Režim vožnje je od-do, tako da mogoče se je kdaj zgodilo, da sem že pospeševal in bi avto zakadil, vendar nisem naletel na nobeno rdečo luč oz ustavljanje. Potem ustavil v trgovini in ker sem s tem avto ugasnil, sem tudi problem kajenja resetiral in je ob naslednjem ustavljanju start-stop magično nazaj deloval (če seveda vmes ni bilo agresivnejših pospeševanj). HA 🙂Defekt znam replicirat, tako da zaenkrat me obliva optimizem.
Dodatna razmišljanja #1: Ker mi je dvakrat že zabilo sito pumpe (kot omnjeno na samem začetku te teme), sem začel razmišljati KDAJ točno se je začel pojavljati ta problem. Sem šel nazaj gledati za klice in SMSe s takratnim mehanikom in sem ugotovil sledeče:
Julija 2024 se je dalo nov program in mehansko zaprlo EGR-je. Takrat je potem avto delal BP doker nisem šel na morje, to je bilo 17.9.2024. Takrat se spominm, da sem tudi menjal olje in filter preden grem na dopust, ker je bilo pred mano 1500km vožnje. Res je bilo olje menjano 6.9.2024. SMS pravi, da se je naslednji dan prvič pojavila težava kajenja. Spomnim se, da je tudi nivo olja bil potem nad maximumom (vendar ne do X-a). Zaradi tega se je malenkost olja odlilo. Očitno avto ni zakadil do odhoda na morje (verjetno naključno, ker se mogoče nisem ustavljal oziroma neka kombinacija vklopov izklopov, ki so problem resetirali). No, 17.9. je spet prišlo do kajenja. Se spomnim, ker je bilo na poti na morje in je rahlo zamorilo prvi dan 🙂
Tako sem se potem do decembra vozil in se pač sprijaznil, da ima avto ta problem. Kot opisano na začetku te teme, sem se pa za intervencijo odločil, ko sem videl, da je olje pod minimumom. Mogoče je pa bilo že od samega začetka, zaradi odlivanja v septembru? 🙂 Ker sem bil v naslednji dneh (po objavi te teme) malce v paniki glede vseh problemov, ki jih ima mazda, sem bil tudi zaskrbljen glede nivoja hladilne tekočine, ki je bil pod črtico minimum. Ampak to mi je potem Pelko demonstriral, ko je dolil samo 1 dcl in je bla ekspanzijska polna 🙂
Dodatno razmišljane #2: Ker je ta problem nastal praktično takoj po menjavi olja, je lahko problem v olju? V oljnem filtru? V povezavi z povečanjem pritiska olja?
Iz pragozda sem iskanje omejili na grmičevje in vrjamem, da bo tudi zajc vn pogledal 🙂
Hvala vsem, ki boste to prebrali in podali razmišljanje. Za morebitne nepoznavalske lapsuse se opravičujem, res nisem niti m od mehanika.
Vodne elektrarne niso zastarele, so konstanta . Zanimiva pa je zgodba kako so superracunalniki prinesli velik prihranek ravno na tem podrocju.
Simulirajo in zrisejo turbine na 99,9% natancno vkljucno z zanesljivostjo (velikost delov, materiali delov, oblika delov...). S tem so pocenili in pohitrili dobavo turbin uh la la krat.
Pred tem se je naredila maketa turbine, se je lavfala vsaj 6 mesecev, potem cela razstavila, in to se je ponavljalo dokler ni bilo stabilnega izdelka - cikel 3-4 leta.
Sedaj fluid dynamics nacrta turbino v 14 dneh pripravljeno za proizvodnjo. Turbo inštitut je to imel, dokelr niso prišli novi lastniki, najprej sp poslali finančnike in zgodbe je bilo konec....nazaj na abakus
Enako je z letalskimi motorji, turbinami...f1 in motogp razvoj aerodinamike, se euroncap ne rabi vec avtov zaletavat...ogromno je tud benefita.
Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.