Skoči na vsebino

Hypermiling

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Zanimivo, prvi? sli?im za izraz hypermiling, je pa ?e ?ez desetletje v uporabi...

na?el sem ?e to na Wikipediji in zgleda ravno tako podroben opis tehnik za zmanj?evanje porabe, mogo?e z bolj nevtralnega zornega kota, ker so pri vsaki tehniki pro et contra komentarji.

 

Sam se vozim na ?iht in s ?ihta cca. 120km v eno smer, od tega je cca. 100km avtoceste, tako da imam kar nekaj ur na teden za razmi?ljat o vsem mogo?em, tudi o vo?nji... :)

Mislim da ?e ?e se malo "vsede?" z avtom pa "skupaj na?tudirata", kaj obema pa?e in ?e mu zna? "prisluhnit", lahko u?ivata skupaj dolgo ?asa, gre se za "negovanje odnosa" :D

Recimo z mojo mazdo sem na?tudiral, da je skoro pol litra ni?ja poraba na AC med 130 al pa 120, v?asih tudi do 1 l, pomeni pa da nekaj minut kasneje pridem na cilj. da bom pa ?e bolj zni?al porabo, bi moral pa zni?at hitrost na 90 al pa 100, kar pa pomeni, da pridem domov ?e ve? minut kasneje, kar pa ?e tudi pomeni, da sem tolko minut manj s familijo, kar ima pa na koncu tudi svojo ceno...

Da pa bi se matral in dneve in dneve se trudil zbit porabo za minimalno z raznimi forami kot so odstranjevanje "odve?ne mase" v avtu v smislu otro?kih sede?ev al pa kakih malenkosti ko jih recimo od prej?njega dneva nisem vzel iz prtlja?nika ker se mi preprosto ni ljubilo ali pa ?e huj?e izklapljanja motorja, po mo?nosti dol po trojanskem klancu, po katerem si kamikaza ?e samo ?e se normalno pelje? v malo ve?ji gu?vi ob konici, tega se pa ne grem. Sploh zato, ker pol se pa enkrat mudi pa smo spet nazaj na isti porabi.

Kolko bo se pa pove?ala poraba, ?e imam na zadnjem sede?u igra?e pa otro?ki sede??! Lepo prosim. Po tej logiki bi bilo treba se za volan vsest nagi, po opravljenih obeh potrebah, postri?en in obrit, pa da ne govorim o tem, da se treba ustavit na ?isto vsaki tank?teli in tankat samo tistih 5 litrov al pa ?e manj do naslednje tank?tele - da ne pozabimo, poln tank je skoro ena oseba... aja pa voda za ?ipe, ko je polna, je tudi ve? ko 2 kg! ...hm...mogo?e bi pomagalo ?e da nivo olja zdreniram na minimum.... :blink::blink: [sarcasm]

 

Aja, @Slivka: na?e mazde :bravo::bravo:

LP!

Napisano

Zdej k sm prebral tvoj post in del o sla?enju, razmi?ljam da bi vsaki k bi se vsedla v miato reku da nej se sle?e...''?parava pikica, bencin ni zastonj'' :hohoho:

Podpis.png

 

Napisano

Hypermiling contests have been held on selected courses.

The Maximum Fuel Economy contest was held in Elkhart, Indiana, where "world records" for the Honda Insight (213 miles per US gallon (1.10 L/100 km; 256 mpg-imp) round trip), Toyota Prius (136 miles per US gallon (1.73 L/100 km; 163 mpg-imp) round trip) and the Ford Escape Hybrid (76 miles per US gallon (3.1 L/100 km; 91 mpg-imp) mpg round trip) were set.

?zmeden?
Napisano

Haha ameri?ani, kar kol naredijo je worl record. V bistvu je pa to bilo sre?anje na nivoju tega, ki smo ga imel ?e tu na forume ene 3x - zadnji? sicer s samo dvema udele?encema ampak vseeno.

 

Teli fanki so pa? hipermiling fanatiki, ki se vozijo 25km/h, kar je ?isto skregano z normalno uporabo avtomobila.

 

naslednja zadeva je ?e bolj nekredibilna saj je testna ruta bila dolga le 16,1milje. To je ?ista neumnost sploh, ?e govorimo o avtomobilih, ki lahko vozijo brez vklju?enega motorja kar nekaj kilometrov zgolj z uporabo baterij. Pravi test bi moral zavzemati ene 500km vo?nje v raznoraznih razmerah in cestah, kjer bi se dejansko videlo kolk je na stvari.

 

Kdor pa bi se rad smejal tej neumnosti, ki so jo uprizorili si naj prebere tale forumski post

 

http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=12620

33112_1.png

Napisano

Hehe... ne glede, da sem prista? var?ne vo?nje bi te v tem nastopu takoj podprl... ker neki je razumno var?evanje neki druzga je pa budaljenje brez primere in se ob tem celo po?utiti kot odre?eniki celega sveta... mah fanatiki. :whatever:

33112_1.png

Napisano

Saj zato, ker tudi sam razumem, da se var?uje ampak 16 milj??? Mislim, da je to kar ste imeli Mazda?i absolutno bolj realno tekmovanje v tem. Tudi ?urnal v navezi z AMZS (in letos Fiatom) organizira to dosti bolj konkretno. ?e tako pogleda? bi si lahko Mazda klub s svojim tekmovanjem naredili kar veliko medijsko promocijo, ?e bi se malo organizirali in mogo?e dobili kakega medijskega sponzorja.

Napisano

?e tako pogleda? bi si lahko Mazda klub s svojim tekmovanjem naredili kar veliko medijsko promocijo, ?e bi se malo organizirali in mogo?e dobili kakega medijskega sponzorja.

 

Hja sej... ampak si videl kak?en je bil interes ?e samo med nami samimi :(

 

?koda, je pa res, da tako zame kot za Juresa je bil tole vseeno stro?ek v najinih prora?unih ampak, ?e nekaj obljubimo, da se bo naredilo je pa? treba tud zobe stisnt pa to narest. Jebat ga ?lanstvo v klubu pa? niso samo ugodnosti in popusti ampak je treba neki za to tudi vlo?it. ?koda pa da ni klub od tega ve? imel (mislim promocijsko) ampak zaradi pi?kave udele?be je verjetno celo bolje, da nismo bili medijsko podprti, ker potem bi ?ele izpadli bedno in neresno. :wacko:

33112_1.png

Napisano

To je res. sramezljiv ?e bi imel kako Mazdo bi se tudi jaz ravno zaradi fore udele?il. Je pa tu gotovo tudi reklama za proizvajalca, ?e bi naredil kot Fiat, tekmovanje v var?ni vo?nji. Potem se pa tega udele?ijo Mazda?i s svojimi avti kot zainteresirani, ki bi dobili nekaj testnih in ubijejo 2 muhi na en mah. Ker bi bilo tekmovanje v var?ni vo?nji bi vsak posku?al imeti ?im manj?o porabo (posledi?no se lahko proizvajalec hvali z zelo majhno testirano porabo, ne uno deklarirano), obenem je pa ?e dogodek sam zase reklama. Mogo?e ideja za nadaljnji brainstorming? :blush:

Napisano

Hja sej... ampak si videl kak?en je bil interes ?e samo med nami samimi :(

 

?koda, je pa res, da tako zame kot za Juresa je bil tole vseeno stro?ek v najinih prora?unih ampak, ?e nekaj obljubimo, da se bo naredilo je pa? treba tud zobe stisnt pa to narest. Jebat ga ?lanstvo v klubu pa? niso samo ugodnosti in popusti ampak je treba neki za to tudi vlo?it. ?koda pa da ni klub od tega ve? imel (mislim promocijsko) ampak zaradi pi?kave udele?be je verjetno celo bolje, da nismo bili medijsko podprti, ker potem bi ?ele izpadli bedno in neresno. :wacko:

 

 

Interes je ze bil...samo kot kaze datum ni bil najbolj posrecen...

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Simon, tovrstne ideje so vsekakor dobrodo?le. :prstgor:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

  • 3 meseci kasneje...
Napisano

Slu?ajno sem bil na volji, pa sem ta teden delal malo poskusov. ?tart je bil v ?empetru pri Gorici na nadmorski vi?ini 75 metrov, vmesna postaja je bil Lokovec z nadmorsko vi?ino 965 metrov, cilj pa zopet v ?empetru pri Gorici. Avto pa moja mala Hondica (Jazz 1,4i). Razdalja v eno smer je 29 km, v obe torej 58 km.

 

Najprej sem v ?empetru nato?il poln rezervoar in za?el z meritvijo. Da sem se pripeljal do Lokovca, je pokazalo porabo 8,2 litra na 100 km. Naslednji dan sem se spustil v ?empeter in poraba na ra?unalniku je padla na 5,9 litrov na 100 km. Glede na to, da sem v ?empetru nato?il 3,44 litra, je kar za verjeti potovalnemu ra?unalniku.

 

Iz ?empetra sem se torej spet odpravil v Lokovec. Spet je bila v Lokovcu poraba 8,2. In v?eraj, ko sem se spustil v ?empeter, je spet kazalo 5,9. Tokrat sem v ?empetru nato?il 3,41 litra.

 

Zopet sem se odpeljal v Lokovec, kjer je bila poraba zopet 8,2 litra. In danes sem se spustil v ?empeter na na?in, da sem uga?al motor, kjer se je le dalo. Rezultat? Katastrofa!

 

Zavora je bila trda, da sem na nekaterih mestih pri?el skozi ovinek skoraj po?ez. Ko sem se v Solkanu na semaforju ustavil, so zavore tudi krepko smrdele. Za foro sem si ?e prej (ker sem to tudi pri?akoval) pripravil nek reklamni letak in ga zvil v tulec. V Solkanu na rde?em semaforju sem sko?il ven in pritisnil letak ob zavorni disk. Kmalu se je papir za?el smoditi in ?e bi ?e malo vztrajal, bi lahko tudi zakuril. Ker pa sem se bal, da bo prej zelena, sem sko?il nazaj v avto. In ko se je pri?gala zelena, sem komaj v?gal motor. Vo?nja z lu?mi in ventilacijo pa brez motorja je izpraznila akumulator... In ko sem kon?no pri?el v ?empeter, je bila poraba 5,5 litra na 100 km. Na ?rpalki pa sem nato?il 3,22 litra bencina.

 

Testa ne bom ve? ponavljal, bo morala biti ena meritev dovolj. Je preve? tvegano voziti po bregu navzdol z ugasnjenim motorjem. Pa tudi preve? ?kode se dela na zavorah in akumulatorju. Razlika v porabi pa ni tolik?na, da bi se spla?alo... Na 20000 kilometrov bi pri?paral 41 litrov bencina. Po trenutni ceni okoli 59?. Ni vredno...

Napisano

Stari ma?ki so neko? pri dalj?ih spustih, ko so zavore (in roke) preve? trpele, za svoje bicikle za pomo? pri zaviranju privezali kak?no vejo, ki so jo potem v dolini enostavno odvrgli. ?e bi ti Slivka s svojo ugasnjeno hondico navzdol vlekel kak?en vrh smreke, bi bile zavore zagotovo hvale?ne. :bravo:

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

Ce se peljes po klancu navzdol ter zaviras z motorjem, naj bi racunalnik dovajal v motor natanko NIC goriva, v cemu je torej finta vgasanja motorja za to?

 

PS: Aja, sem prebral malo dlje v temo na a.com. Da me slucajno napici nekdo ki se vozi v vgasnjenim motorjem in recimo ni mogel pravocasno ustaviti (oz je imel manjso sposobnost manevriranja zaradi volana in zavor) ga deformiram tisti trenutek se pred prihodom policije.

Napisano

Slu?ajno sem bil na volji, pa sem ta teden delal malo poskusov. ?tart je bil v ?empetru pri Gorici na nadmorski vi?ini 75 metrov, vmesna postaja je bil Lokovec z nadmorsko vi?ino 965 metrov, cilj pa zopet v ?empetru pri Gorici. Avto pa moja mala Hondica (Jazz 1,4i). Razdalja v eno smer je 29 km, v obe torej 58 km.

 

Najprej sem v ?empetru nato?il poln rezervoar in za?el z meritvijo. Da sem se pripeljal do Lokovca, je pokazalo porabo 8,2 litra na 100 km. Naslednji dan sem se spustil v ?empeter in poraba na ra?unalniku je padla na 5,9 litrov na 100 km. Glede na to, da sem v ?empetru nato?il 3,44 litra, je kar za verjeti potovalnemu ra?unalniku.

 

Iz ?empetra sem se torej spet odpravil v Lokovec. Spet je bila v Lokovcu poraba 8,2. In v?eraj, ko sem se spustil v ?empeter, je spet kazalo 5,9. Tokrat sem v ?empetru nato?il 3,41 litra.

 

Zopet sem se odpeljal v Lokovec, kjer je bila poraba zopet 8,2 litra. In danes sem se spustil v ?empeter na na?in, da sem uga?al motor, kjer se je le dalo. Rezultat? Katastrofa!

 

Zavora je bila trda, da sem na nekaterih mestih pri?el skozi ovinek skoraj po?ez. Ko sem se v Solkanu na semaforju ustavil, so zavore tudi krepko smrdele. Za foro sem si ?e prej (ker sem to tudi pri?akoval) pripravil nek reklamni letak in ga zvil v tulec. V Solkanu na rde?em semaforju sem sko?il ven in pritisnil letak ob zavorni disk. Kmalu se je papir za?el smoditi in ?e bi ?e malo vztrajal, bi lahko tudi zakuril. Ker pa sem se bal, da bo prej zelena, sem sko?il nazaj v avto. In ko se je pri?gala zelena, sem komaj v?gal motor. Vo?nja z lu?mi in ventilacijo pa brez motorja je izpraznila akumulator... In ko sem kon?no pri?el v ?empeter, je bila poraba 5,5 litra na 100 km. Na ?rpalki pa sem nato?il 3,22 litra bencina.

 

Testa ne bom ve? ponavljal, bo morala biti ena meritev dovolj. Je preve? tvegano voziti po bregu navzdol z ugasnjenim motorjem. Pa tudi preve? ?kode se dela na zavorah in akumulatorju. Razlika v porabi pa ni tolik?na, da bi se spla?alo... Na 20000 kilometrov bi pri?paral 41 litrov bencina. Po trenutni ceni okoli 59?. Ni vredno...

 

ja, poizkusi se spustiti ?e v fole, da delajo zavore in lu?i..

Napisano

Saj se ti tudi vozi? po teh krajih. Ti dovolim. Jaz pa se tega ne grem ve?. ?koda zavor...

 

Nisem za take podvige jaz. Ko sem se spu??al z Vr?i?a, so mi ?kripale zadnje zavore, pa sem veliko zaviral z motorjem.

Napisano

Men se pa avto enostavno preve? smili za tovrstno izrabljanje, no sicer pa se tovrstno "var?evanje" kasneje hitro odra?a tudi v denarnici (z negativnim predznakom), po sistemu "vse se vra?a, vse se pla?a" :cheers:

 

Da ne govorim, kak?en je ob?utek z ugasnjenim vozilom zavijat ali zavirat. Res zmagovit ob?utek na celi ?rti, predlagam ?e, da tovrstni navdu?enec vzame klju? iz klju?avnice, takrat bo ob premikih volana vo?nja postala ?e zanimivej?a, a verjetno nepovratna. :rulam:

 

P.S. kar se ?krtarjenja pri gorivu ti?e, me boste lahko kdaj videli voziti po AC s hitrostjo cca. 100 km/h in naj vam povem, da bo takrat ponavadi moja 4-letnica dremala med vo?njo, pa bom ?elel da fajn odpo?ije in se mi po tej logiki prav nikamor ne mudi. :D

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

zmaj mi tudi poznamo take ?TORIJE :blink: za otroke pred letii baje se obnese lp ale? :D

Napisano

Povedal bom eno pravljico, ki je bila lahko resni?na.

?ivel je en star?ek, ki se je na okoli preva?al s triciklom (ape). V sosednji vasi se je ape vrgel v osla in ni hotel v?gati. Ponudil se je dober znanec profesionalni ?ofer, da ga s ?trikom zapne za avto in od?lepa v 2,5 km oddaljeno doma?o vas. Ker je ?lo za nekoliko hribovite kraje in je star?ek ?e tako v strahu dr?al napet ?trik z zavorami, so se te, ?e posebej na delih ceste, ki je ?la navzdol po?teno utrujale. Pri?la sta ?e do zadnjega spusta proti doma?i vasi dolgega nekje 400 m, ki je imel za olaj?avo nekaj kratkih polo?nih delov. V zadnjem spu??ajo?em ovinku pred vasjo star?ek opazi, da se pribli?uje avtomobilu. Ti??anje na zavoro ni pomagalo. Zagrabila ga je panika in od veh mo?nosti, je izbral ta slab?o. Namesto, da bi udaril v svojega "?leperja", se je odlo?il za kamniti visok zid na levi strani ceste, da bi se la?je ustavil, je mislil. Oslovska trma je apija po?teno zdelala, star?ek pa je ves polomljen in potol?en poslu?al zavijajo?o sireno re?ilca, ki ga je vozil v na bli?njo urgenco.

 

Pouk iz te pravljice je, da imajo zavore svoje omejitve. Ko zavre hidravli?na teko?ina v njih, lahko, ?e vam bo dano, poslu?ate le ?e sireno re?ilca, ki vas bo vozil na krpanje. :glare::vskalo:

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Kdor se ma vsaj malo rad tega NE bO DELAL in niti PREIZKU?AL.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Jest, nočem biti pikolovski, samo tole javno objavljanje je po mojem laičnem vedenju v nasprotju z zakonom in niti ne najbolj etično, ne glede na kršitve CPP.   Citiram: "Za javno objavo zasebnih posnetkov dogajanja na cesti, če vsebujejo tudi osebne podatke drugih posameznikov, mora imeti avtor posnetka pravno podlago v zakonu ali osebni privolitvi zadevnih posameznikov. Glede možnosti za sankcioniranje avtorja opozarjamo na možnost podaje kazenske ovadbe zavoljo suma storitve kaznivega dejanja po 1. odstavku 143. člena KZ-1 oz. podaje prijave Pooblaščencu zavoljo suma storitve prekrška po 1. točki 1. odstavka 91. člena ZVOP-1. Obenem lahko v primeru, da vam je z objavo nastala škoda, od avtorja po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti zahtevate tudi odškodnino."   Vir:  Objava videoposnetka vožnje na Youtube - IPRS WWW.IP-RS.SI  
    • Pošlji zadevo na njihov elektronski naslov ter naj se zamislijo kakšno sramoto si delajo
    • Pr men je seks kot Coca Cola. Najprej je bil original, potem je bil light, sedaj je pa zero. V glavnem, peni se pa še...
    • Seveda sem, to so cene kot so bile pred časom, zato pa povem. Rabljeni pa tako ne vemo v kakem so stanju in tudi niso poceni pri 45kkm.... Rajše novega vzamem.... 🤗😉
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.