Skoči na vsebino

Poliester

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Ima mogo?e kdo kak?no znanje kje bi lahko dobil ve?jo koli?ino poliestra?

Namre? potreboval bi ga vsaj 10kg ali ve?...

 

se obeta nov projekt :P:P:P

.....:::::Red Devil:::::.....

Napisano

poliester ali epoxi smolo ?

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

Kak?na pa je cena za epoksi-smolo?

 

Bi moral pokrit od 40 do 120 m2 (ne vem ?e to?no, koliko bo ratalo), pa bi rabil nekoga, ki bi mi najprej ob?irno raztolma?il fizikalne lastnosti epoksi-smole. Predvsem odpornost na razli?ne temperature: od -25°C do +60°C.

Napisano

Epoksi je vsaj ene trikrat bolj?i od poliestra. Je pa tudi precej dra?ji. Tudi obstojnost na navedenih temperaturah ni problem. Nisi navedel zakaj bi ga rabil. Pa samo okvirno, ?e se odlo?i? za izdelavo laminata.

 

Cene na netu za ob?utek, ?e bo? sploh ?el v ta ?pil, so:

20 kg epoksi smole stane 248 ?

7 kg po?asnega utrjevalca 141,25? (toliko ga rabi? za 20 kg smole).

 

Ra?unske vrednosti za ro?no laminiranje pri 35 Vol. % vlaken:

Poraba smole: 128 g/m², Debelina laminata: 0,179 mm, Te?a laminata: 291 g/m²

 

Na podlagi teh razmerj lahko izra?una? porabo epoiksija na m2 v razmerju z debelino.

Tako npr. rabi? nekje 2,2 kg smole s trdilcem za 3mm debel laminat. Pri tej debelini je cena laminata 33,27?/m2 + armirna tkanina min 5,5 ? po m2, kar pomeni ?e cca, 16 ?/m2 po. Skupaj je torej cena 1 m2 3 mm laminata 50 eur.

 

 

Mogo?e ti bo kdo, ki je epoksi ?e uporabil podal natan?nej?e podatke. Jaz sem zgoraj navedene podatke podal zgolj teoreti?no, na podlagi podatkov na netu.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Uf! To je pa malo druga?e, kot sem si predstavljal. Se bojim, da bo tudi delo s to re?jo malo bolj znanost kot si pa jaz to predstavljam...

Napisano

Uf! To je pa malo druga?e, kot sem si predstavljal. Se bojim, da bo tudi delo s to re?jo malo bolj znanost kot si pa jaz to predstavljam...

 

Pred davnimi leti sem nekaj delal iz poliestra (reljef -zanimivo prav Nanos Trnovsko planoto in najverjetneje tudi Lokavc). Minimalno izku?njo sem pridobil s pomaganjem sodelavcu pri izdelavi "trupla" jadrnice. Ve?je povr?ine je nekako la?je obdelovati. Modrost je v tem, da zme?a? ravno prav?njo koli?ino s trdilcem, da jo porabi? preden se strdi. Nanese se najprej sloj, ki bo viden na zunaj. Ta ponavadi daje kon?ni izgled tako, da barvanje ni potrebno. Pogoj je dobro izdelan in pripravljen kalup. Nato gre armirna tkanina. Na ve?jih neravninah so manj?i kosi, na ravnih pa ve?ji. Armirno tkanino je potrebno prepojiti s smolo, da se lepo ule?e. Ne sme biti lasasta. Zra?ni mehur?ki se morajo "izgnati" izpod tkanine, saj je v nasprotnem laminat slabe kakovosti. Smolo se nana?a s ?opi?i in valj?ki. Za "izganjanje" zraka pa se dobi rebraste aluminijaste valj?ke. Nerodno je to, da se postopoma rokavice pri nana?anju tkanine zama?ejo. To se potem prena?a na ro?aj ?opi?a in po?asi je vse lepljivo. Smola in trdilec imata dokaj mo?an vonj. Zato je potrebno poskrbeti za zra?enje delavnice. Mislim, da se orodje pere z nitrom (sem ?e pozabil).

Po nanosu prvega sloja je potrebno, da se ta utrdi in potem "jovo na novo", toliko slojev kolikor ?eli? imeti mo?an izdelek. Vse v vsemu se da. Postopoma sloj za slojem izpili? znanje in postane? "mojster".

 

Razlike med delom s smolo in epoksi ne bi smelo biti, razen v primeru, da se za armiranje uporabljajo karbonska vlakna. Na TV sem gledal kako se morajo karbonski laminati zape?i na dolo?eni temperaturi.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

  • 5 mesecev kasneje...
Napisano

Pred davnimi leti sem nekaj delal iz poliestra (reljef -zanimivo prav Nanos Trnovsko planoto in najverjetneje tudi Lokavc). Minimalno izku?njo sem pridobil s pomaganjem sodelavcu pri izdelavi "trupla" jadrnice. Ve?je povr?ine je nekako la?je obdelovati. Modrost je v tem, da zme?a? ravno prav?njo koli?ino s trdilcem, da jo porabi? preden se strdi. Nanese se najprej sloj, ki bo viden na zunaj. Ta ponavadi daje kon?ni izgled tako, da barvanje ni potrebno. Pogoj je dobro izdelan in pripravljen kalup. Nato gre armirna tkanina. Na ve?jih neravninah so manj?i kosi, na ravnih pa ve?ji. Armirno tkanino je potrebno prepojiti s smolo, da se lepo ule?e. Ne sme biti lasasta. Zra?ni mehur?ki se morajo "izgnati" izpod tkanine, saj je v nasprotnem laminat slabe kakovosti. Smolo se nana?a s ?opi?i in valj?ki. Za "izganjanje" zraka pa se dobi rebraste aluminijaste valj?ke. Nerodno je to, da se postopoma rokavice pri nana?anju tkanine zama?ejo. To se potem prena?a na ro?aj ?opi?a in po?asi je vse lepljivo. Smola in trdilec imata dokaj mo?an vonj. Zato je potrebno poskrbeti za zra?enje delavnice. Mislim, da se orodje pere z nitrom (sem ?e pozabil).

Po nanosu prvega sloja je potrebno, da se ta utrdi in potem "jovo na novo", toliko slojev kolikor ?eli? imeti mo?an izdelek. Vse v vsemu se da. Postopoma sloj za slojem izpili? znanje in postane? "mojster".

 

Razlike med delom s smolo in epoksi ne bi smelo biti, razen v primeru, da se za armiranje uporabljajo karbonska vlakna. Na TV sem gledal kako se morajo karbonski laminati zape?i na dolo?eni temperaturi.

V zadnjem mesecu sem obnovil izku?nje s poliestrom. Delam na precej velikem projektu izdelave "kape" avtodoma, ki ga  predstavlja sestavina kabine s ?asijo Renault master in kamp prikolice Tabbert. Zadeva bo dolga 7,30 m in izdelava poliesterske spojlerske kape je velik izziv. Najprej je bilo potrebno narediti originalen model kalupa na "poro?emih" delih avtodoma, nato izdelava kalupa in na koncu izdelava kape, ki je v zaklju?ni fazi. Lahko povem, da gre za mukotrpen posel z ne?tetimi cach- 22. Torej, ?e kdo rabi izku?nje iz prve roke, sem na razpolago, oziroma bom, ko bodo glavna dela ?la proti koncu.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Seveda daj slike. A se potem to da registrirat kot avtodom? Ker ideja je dobra samo je pa potrebno ogromno dela.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Slikce

 

 

Slikce

?al imam zelo malo ?asa z ukvarjanjemz novo verzijo foruma in nisem ?e pogrunatal kako se dodajo slikce, saj je razlika med preteklim in sedanjim.. Pojasni na hitro postopek dodajanja slikc. Jih bom dal nekaj za poku?ino. Najprej izdelava modela, nato posnetek kalupa in na koncu izdelek kape, ki se dokn?uje v teh dneh.

post-483-0-43624300-1407509792_thumb.jpgpost-483-0-58141000-1407511548_thumb.jpgpost-483-0-88540700-1407511577_thumb.jpgpost-483-0-07488600-1407511594_thumb.jpgpost-483-0-83828500-1407511615_thumb.jpgpost-483-0-31652300-1407511633_thumb.jpgpost-483-0-64898000-1407511647_thumb.jpgpost-483-0-96169900-1407511663_thumb.jpg

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Zelo dobro zgleda... zdej k zna? lahko pa ?e eno jadrnico naredi? - tko mislim mimogrede ;)

33112_1.png

Napisano

Jaz sem pred leti tudi pomagal pri predelavi kombijev v hladilne komore (za vozit ribe in podobno).

Sirius je zelo lepo opisal postopek.Je pa ?e ena zelo va?na stvar pri tem.

Ko se zme?a smola z katalizatorjem se zna zgodit, da ?e ga damo preve? , pride do tak?ne reakcije,da stvar lahko sama zagori.In ker imamo v delavnici kjer to delamo ponavadi ?e veliko acetona iza ?i??enje (ne nitra) in dodatne smole je lahko katastrofa tu.

Se pravi, nikoli ne pustit smole,ki katalizira brez nadzora.

Mi smo delali takole; za kalupe smo ponavadi uporabljali epoxy smolo, ker je izdelek veliko trdnej?i, nima topil  in predvsem je odpornej?i pri razkalupljenju proti pokanju.

Dobi se ga v razli?nih barvah oz. lahko prime?amo posebne pigmente za ?eljeno barvo.Ponavadi izgleda izdelek bolj gladek kot navadna smola in se ga da izredno lepo spolirat.Pred nana?anjem smole v kalup moramo kalup obvezno  namazati z posebnimi "odvajalci" oz. voski, da izdelek lepo smukne iz kalupa.

Steklena vlakna pa se meri v gramih;bolj fina za preciznej?a dela  in groba za ve?je povr?ine.

Za delo z enim ali drugim je potrebno nekaj vaje in potem je vse skupaj igra?kanje.

Je pa res, da ?e potrebuje? ravne povr?ine obstajajo ?e narejene poliesterske plo??e razli?nih debelin in dimenzij.

Z smolo in vlakni jih samo spoji? skupaj.Tako si prihrani? veliko dela.

 

 

Napisano

Jaz sem pred leti tudi pomagal pri predelavi kombijev v hladilne komore (za vozit ribe in podobno).

Sirius je zelo lepo opisal postopek.Je pa ?e ena zelo va?na stvar pri tem.

Ko se zme?a smola z katalizatorjem se zna zgodit, da ?e ga damo preve? , pride do tak?ne reakcije,da stvar lahko sama zagori.In ker imamo v delavnici kjer to delamo ponavadi ?e veliko acetona iza ?i??enje (ne nitra) in dodatne smole je lahko katastrofa tu.

Se pravi, nikoli ne pustit smole,ki katalizira brez nadzora.

Mi smo delali takole; za kalupe smo ponavadi uporabljali epoxy smolo, ker je izdelek veliko trdnej?i, nima topil  in predvsem je odpornej?i pri razkalupljenju proti pokanju.

Dobi se ga v razli?nih barvah oz. lahko prime?amo posebne pigmente za ?eljeno barvo.Ponavadi izgleda izdelek bolj gladek kot navadna smola in se ga da izredno lepo spolirat.Pred nana?anjem smole v kalup moramo kalup obvezno  namazati z posebnimi "odvajalci" oz. voski, da izdelek lepo smukne iz kalupa.

Steklena vlakna pa se meri v gramih;bolj fina za preciznej?a dela  in groba za ve?je povr?ine.

Za delo z enim ali drugim je potrebno nekaj vaje in potem je vse skupaj igra?kanje.

Je pa res, da ?e potrebuje? ravne povr?ine obstajajo ?e narejene poliesterske plo??e razli?nih debelin in dimenzij.

Z smolo in vlakni jih samo spoji? skupaj.Tako si prihrani? veliko dela.

Nisem opisal vseh podrobnosti, ki si jih ti navedel. Jaz sem izdelal najprej "original", ki slu?i za posnetek kalupa. Povr?ina, ki se vidi ni ?e kon?ni izdelek. Na to gre formula5 vosek, nato nanos glcoata za kalupe na to je ?lo 5 slojev smole z mato. Kljub namazanem "originalu", je bilo precej otepanja pri razdvajanju kalupa, ki je izdelan iz 3 delov. Zaradi velikosti in te?kega dostopa "original ni bil idealno izdelan, ?e posebej na vrhu. Gre za povr?in 2,3x1,3m. Ravne povr?ine so mogo?e igra?kanje, ozki prehodi in vogali pa nikoli ne. Tu so lahko velike te?ave in mo?nosti za zra?ne mehurje. ?e posebej je pomemben prvi sloj iz 225g mate, da se ta sprime z gelcoatom, ker ta ni nosilen in se lahko pojavi luknja na delu z zra?nim mehurjem. Epoxi je seveda lepa stvar, vendar je tu tudi cena. To kar sem jaz delal predstavlja 500 ? za material, ?e bi pa za kon?ni izdelek uporabil epoxi, bi se pribli?al 1000 ?. Glede me?anja pa sem uporabil plasti?no posodo za me?anje barv z oznakami za koli?ino. Trdilec pa sem doziral dozirno fla?ico za Metabond aditive za gorivo, ki ima dozirni del ozna?en z ml. Je pa ?e veliko podrobnosti, ki niso navedene.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Tole bo kot ka?e res prava mojstrovina!  :rispekt:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

Sorry, sem ?isto out s temi zadevami.

Ni ve? cajta za igra?kanje.

 

 

Napisano

Fanta, ae posebej Alex kje delas? Bom imel coln za obnoviti :)

Nice work!

To bo? lahko uredil sam. Verjetno ma? kake udarnine, ki jih je potrebno zakrpat in ?e niso velike se da tudi z nekoliko druga?nim postopkom, prav tako poliester. Dobil bo? nasvete in spotoma se bo? u?il dela.

 

Tole bo kot ka?e res prava mojstrovina!  :rispekt:

Kot ?e omenjeno, ni vse tako gladko kot ta del. Na drugi strani se je kalup sprijel z barvo in je pri razstavljanju dobil nekaj "modric", ki jih bo potrebno na originalu popraviti.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Delo s poliestrom je vse prej kot nekaj lepega. Steklena vlakna in smola so namenjeni zdru?evanju v trdno snov. Ko se postavlja vlakna - mato na mesto, kjer se jo potem obdela, se z rokavicami dotakne? smole, vlakna se lepijo poteb povsod, na rokavice, na orodje. Bolj ko se jih re?uje?, raj?i te imajo.

Tako izgleda kalup (original je ?e spodaj, manjka ?e en sloj)

post-483-0-60280500-1407590447_thumb.jpg

 

Tako pa izgleda orodje (manjkajo ?e ?opi?i)

post-483-0-76131200-1407590476_thumb.jpg

 

 

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Samo prasanje,a vakuma noben ne uporablja. Drugace pa ko osvojis kako vse poteka je potem samo se skladanje;-) pred casom sem v sluzbi izdeloval bugspoiler za ex sefovega sina. Ce ne vakumiras odvecne smole je vseskupaj skoraj nesmisel ker je poraba prevelika da o tezi ne govorim...stroski so pa tko al tko veliki.Drugace pa bravo bravo bravo.

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

A lahko ?e kak?no sliko od strani prosim.

S strni bo slika, ko bo kapa nalepljena.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

super. poslikaj  potek in napredek. Lepo naredi  novo temo v DIY in objavi ;)

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

A lahko ?e kak?no sliko od strani prosim.

Evo eno brez make upa. Po?asi gremo proti zaklju?ni fazi.

post-483-0-26616700-1408384508_thumb.jpg

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Hvala za info. Očitno vse nakazuje na textar. Si bil tudi pozoren, da so ploščice iste firme? Kakšno vlogo igra, če so ploščice recimo brembo, diski pa textar?
    • Jaz šel  po celi študiji in menjavah diskov sedaj po priporočilu mojega mehanika pristal na čisto navadnih Textar (brez lukenj, nenaretzane). Šestka sedaj bremza fenomenalno brez najmanjših tresljajev. Ko bodo za zamenjati bom enake montiral tudi na cx30. Zaenkrat originalne Ate tudi super bremzajo. Tako, da te dve firmi so vsaj zame super. In pa Ferodo tudi. Sem jih imel na stari 6-ki.
    • Ja, naša ekipa je s takim vodenjem bolj boga. Je pa kar nekaj potencialov med mladimi.   
    • V naši družini smo imeli ford mondeo letnik 2008, ki je imel skrivljene zavorne diske, ki so tresli. Ker smo predolgo odlašali s popravili, so vibracije povzročile dodatno škodo – uničile so zavorne čeljusti in volansko letev, ki je začela dobivati zračnost. Ogromno stroškov.   Zato bi priporočal, da v primeru zavor, ki povzročajo tresenje, težavo čim prej odpraviš. Če želiš, da je tvoj avto v vrhunskem stanju, sta na prvem mestu ključnega pomena dve stvari: gume in zavore. Na teh dveh stvareh ni za šparat.   V razmislek – če se voziš  150 km/h po avtocesti in se pred teboj nenadoma pojavi ovira (npr. avto pred teboj nenadno zavira), si gotovo želiš imeti možnost pravočasno in varno ustaviti. Če imaš dobre zavore, a slabe pnevmatike, se boš težko ustavil. Če imaš dobre pnevmatike, a slabe zavore, so tvoje možnosti sicer nekoliko boljše, a še vedno daleč od idealnega. Najboljše pa je, da imaš oboje kot se zagre.   Mi gre pa na živce, da je to serijska težava na mazdah. To, da imaš vroče diske in zapelješ čez lužo se zgoi vsakemu, vsi se vozimo tudi po dežju. Razen, če si zares divjal in konkretno segrel zavore, ali pa ravno iz ogromne hitrosti na polno zaviral in nato zapeljal čez lužo, bi morali vsi solidni diski to brez težav prenesti.   Če je dejsnko kriv samo disk, in jih nisi pregrel, je skoraj zagotovo slaba roba... Material ima lahko zaostale napetosti, ki se pri normalnih temperaturnih ciklih sprostijo in skriviijo disk. Trenutno imam na moji mazdi kriv samo en sprednji disk, zamenjal sem ju skupaj, prišla sta v paketu. Slaba sreča s kosi, ki sem jih dobil, očitno je brembo res zanič roba.
    • Se malo dopisujem z eno šjorco pa se začneva menit, da se dobiva na pijači. Da jo bom prepoznal, mi pošlje svojo fotografijo. Nekaj časa gledam tisto sliko, potem ji napišem: - "Ko se srečava v živo in ne boš izgledala tako kot na sliki, plačuješ pijačo, dokler ne boš videti enako."   Ne vem, zakaj, ampak od takrat dalje se mi ni več oglasila...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.