Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 12 minutami je Tilen5 napisal:

Haters gonna hate. EV ❤️

 

Mislim, da še od bab nism dobival tok dolgih romanov, k jim kej ni blo všeč 🤣

Podpis.png

 

Napisano

Jaz se ne obremenjujem z EV-ji. Smešno mi je sam to, kako je narod prepričan da dela nekaj dobrega za naše okolje z temi igračkami 🤣

  • Všeč 2
  • Ljubim 1

N7rRRL1.jpg

Napisano
pred 14 urami je skritikrt napisal:

Sem se pogovarjal z sodelavcem,k ima Teslo model-Y...o tistem hrvatu,k rihta EVje...pravi,da še cudno,da ga niso ubili...in o Renoult-ih (se je samo smejal)....

...z zeno skupaj v letu prevozita 33.000km..In je rekel..."do 192.000km ima garancijo na baterijo in pogon...pri 180.000 bo naprodaj..."😂🤣 

 

Toliko o zelenem prehodu.

Am,  kaj mi tukaj uhaja, dečko si gradi biznis okoli EV in zdej je za stran spravt al kaj točno si hotu povedat?

Napisano
pred 1 minuto je 50keda napisal:

Am,  kaj mi tukaj uhaja, dečko si gradi biznis okoli EV in zdej je za stran spravt al kaj točno si hotu povedat?

Kjer je veliki cvenk v igri,so tudi "čudni prijemi".

Če si pogledal cel Youtube prispevek...malce kalkulator v roke in računaj.

Tukaj je velika finančna škoda za proizvajalce...in tip "stopa na žulje" (poglej Renault DC/DC converter požari) proizvajalcem tam,kjer jih največ stane.

In za povrhu hude obtožbe,da niso sprožili vpoklica kljub veliko primerom požarov....naj se npr. lastniki ZOEjev združijo v skupinsko tožbo proti Renaultu...to niso heci...

 

Ja-meni je čudno,da ga še niso..."je padel po stopnicah"..."omahnil z balkona"..."se ponesrečul v gorah"...sam si "nariši".

Napisano
pred 20 minutami je FuManchu napisal:

Jaz se ne obremenjujem z EV-ji. Smešno mi je sam to, kako je narod prepričan da dela nekaj dobrega za naše okolje z temi igračkami 🤣

 

Jaz mislim, da redko kdo, mogoče 5%-10% EV lastnikov, gleda na okolje.

Pomoje jim je EV fajn, oz. jim ni tok problematična kot recimo nam bencinskim navdušencem.

 

Sej že med lastniki ICE motorjev pride do trenj v smislu "kaj ti bo to". Vsak ima svoj veselje 🙂

Podpis.png

 

Napisano

Lol, se bo našel pa  kdo drug. Pač to je še ena plat tega, da je EV na začetku. Vrjetno tudi prvi kovač, ki je začel doma šraufat avtomobile namesto kovat podkve ni bil dobrodošel. Pa poglej sedaj, vsak tadrug mehanik ima "popoldanca".

  • Všeč 2
  • Ljubim 1
Napisano
pred 3 minutami je g.Wankel napisal:

Sej že med lastniki ICE motorjev pride do trenj v smislu "kaj ti bo to". Vsak ima svoj veselje 🙂

 

Pa sej je vedno debata na relaciji bencin/dizel pa še dolgo bo. Tale EV zagretost me kar precej spominja na obdobje, ko je bil plin "popularen". Tudi tukaj gor smo imeli kar vroče razprave. No in kje je danes plin? Samo še v avtih iz tistega časa, pri novih pa skorajd nikjer več.

 

Pa smo takrat omenjali težave od injektorjev, svečk, motorja, da je investicija, bile so računice kolk moraš prevozit, da se splača, kolk pade moč motorja itd itd. Ampak eni so takrat govorili o superiornosti plinskega pogona - kje so vsi tisti danes? Plin seveda ni izginil, ampak ni več popularen zaradi vseh svojih omejitev, ki jih nikoli ni zmogel presečt.

 

Zakaj je EV zgodba še bolj drastična pa tolk primerljiva z zgodbo o plinu? Zakaj se pojavljajo podobne težave, zakaj ni več prave zagretosti pri prodaji EV-jev? Lahko govorimo o EV haterstvu, samo sem 100% prepričan, da ga ne bi bilo, če bi vse bilo res tako dobro, kot se prepričuje vsepovsod?

 

Mogoče je pa treba mindset spremenit, se sprijaznit s tem, da EV ostane s tabo do iztrošenosti, da tako pogosto ne boš več menjal, če boš želel ne izgubljati veliko, da se boš moral prilagoditi na stvari, ki nisi nikoli razmišljal o njih, ker ni bilo treba. Naprave so zato, da nam služijo in ne obratno, da boš z njimi imel več delo kot predno so se pojavile.

 

Nihče ne zanika, da v prihodnje se bo marsikej dalo izboljšat. Da ne bo več tolk prilagajanja, da bo avto mogoče spet bil v službi človeka s čimmanj angažmaja. Do takrat pa, ja intuzijasti jih bodo imeli, kdor ima podlago bo res lahko prihranil na rednih stroških nikakor pa ne na izrednih. Ampak, do takrat bo še nekaj vode preteklo in ne vidim problema, da se pogovarjamo o teh stvareh že danes in da nismo kot trop ovac, ko nam zaukažejo, da moramo vsi na EV-je da to storimo brez vprašanj.

33112_1.png

Napisano
pred 20 minutami je 50keda napisal:

Lol, se bo našel pa  kdo drug. Pač to je še ena plat tega, da je EV na začetku. Vrjetno tudi prvi kovač, ki je začel doma šraufat avtomobile namesto kovat podkve ni bil dobrodošel. Pa poglej sedaj, vsak tadrug mehanik ima "popoldanca".

Ne me narobe razumeti...ne želim si,da ga "poknejo"...samo takšnim se hitro kaj "zgodi"🙄

 

V bistvu nam je vsem potrošnikom v interesu,da so takšni,kateri delajo tiste "domače naloge",katere bi morali proizvajalci sami.

Tudi širjenje znanja (katerega proizvajalci 100% imajo) je super za potrošnike...pač z tem je manj "natege".

Po moje bo tip kmalu začenjal odpirati poslovalnice tudi v drugih državah...mogoče tudi "odpade" itd...vse to je povezano...

 

"zlata jama"

Napisano
pred 20 minutami je 50keda napisal:

... ... ... ... Pač to je še ena plat tega, da je EV na začetku. ... ... ... ... ... ...

 

Sm kmet an s hribu doma, an ti povem to: nalož tolko, kolkor lohka pelaš...

 

 

Neka dva Angleža sta se s triciklom na baterije prevažala že leta 1881.

Edison je eno leto kasneje predstavil svoje električni vozilo.

Karl Benz je šele leta 1886 sestavil prvo ICE vozilo.

Prvi hitrostni rekord pripada električnemu vozilu iz leta 1898, ko se je nek francoski grof po Parizu vozil s hitrostjo 60 km/h.

Edison je leta 1907 razvil nikelj-alkalno baterijo.

 

Torej imajo EVji daljšo zgodovino od ICEjev...

  • Haha 1
  • Ljubim 1
Napisano
pred 24 minutami je Slivka napisal:

Torej imajo EVji daljšo zgodovino od ICEjev...

 

Dejansko res in zakaj se niso prijeli? Popolnoma iz istih razlogov kot imajo težave danes. :nevem:

  • Všeč 1
  • Ljubim 2

33112_1.png

Napisano

To je res. Prva stvar, ki jo vidiš v Porsche muzeju v Stuttgartu, ko prideš po štengah gor je eden izmed njegovih začetnih razvojnih projektov - avto z elektromotorji v vsakem od štirih koles.

 

Drugače, kot že stokrat povedano. Če odrežeš pri bateriji in infrastrukturi, ki sta glavni problem, je elektromotor superioren iz tehničnega vidika. Izkoristek okrog 90% in en premikajoč (vrteč) del. To se ne sme zanikati v kolikor je tehnika in fizika kaj jasna. Enostavne stvari vedno zmagajo. Tako pač je. Ampak težave so drugje kot v elektromotorju...

Napisano

Za to pa ima dizl lokomotiva in ladja EV motor, elektriko pa proizvaja dizl agregat.

Napisano
pred 22 urami je Boss napisal:

 Lahko govorimo o EV haterstvu, 

 

Nikoli in nikdar nisem bil EV hater. Celo veliko pozitivnega sem videl v uporabi malih mestnih EV.

In potem je leglo skorumpiranih in nesposobnih politikov ki se imenuje Evropski parlament, potrdil sklep, da od leta 35 ne smemo več vozit z normalnimi avti, ampak samo še z viličarji.

 

Zelo enostavno, če želiš odpor ali sovraštvo, potem uvedi prisilo.

 

Prosil bi admina da uvede temo z naslovom Zakaj sovražim EV

 

 

  • Všeč 4
  • Haha 1
  • Ljubim 1

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

EU levičarska agenda pač... 

N7rRRL1.jpg

Napisano
Pravkar je FuManchu napisal:

EU levičarska agenda pač... 

 

in slovenska omejenost.

 

Katera poslanska skupina je najštevilčnejša v E parlamentu?

  • Všeč 2
  • Haha 2

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

@Mraušk Mčk, pa ti imaš genialne ideje!

 

Če naj bi bilo vse na elektriko, kaj ne bi bilo fino, ko bi imeli tudi e-parlament, kjer bi poslanci sedeli na e-stolih?

 

Če bi se to zgodilo, glej, kupim EVja - in to Forda!

 

 

  • Všeč 2
  • Haha 2
  • Zmeden 1
Napisano
pred 7 urami je Mraušk Mčk napisal:

 

Nikoli in nikdar nisem bil EV hater. Celo veliko pozitivnega sem videl v uporabi malih mestnih EV.

In potem je leglo skorumpiranih in nesposobnih politikov ki se imenuje Evropski parlament, potrdil sklep, da od leta 35 ne smemo več vozit z normalnimi avti, ampak samo še z viličarji.

 

Zelo enostavno, če želiš odpor ali sovraštvo, potem uvedi prisilo.

 

Prosil bi admina da uvede temo z naslovom Zakaj sovražim EV

 

 

Kot da bi jaz napisal🧐

Napisano (urejeno)
pred 8 urami je Mraušk Mčk napisal:

Prosil bi admina da uvede temo z naslovom Zakaj sovražim EV

Pa saj jih ne sovražim, pač imegal ga še ne bi.

 

Bencin je kot kri po žilah. Ko tega ni, so roboti. Lahko so boljši a so brez duše.

Senza cuore saremmo solo macchine.

(Brez srca bi bili samo stroji.)

Popravljeno od godlike
Napisano (urejeno)
pred 36 minutami je g.Wankel napisal:

Se pravi jih sovražiš? 🙂

Višje gor sem ti odgovoril:

pred 1 uro je godlike napisal:

Pa saj jih ne sovražim, pač imegal ga še ne bi.

 

Zakaj?

Ne me prepričat, da ga potrebujem, pa lahko sobivamo.

Popravljeno od godlike
Napisano
dne 30. 5. 2024 ob 14:22 je godlike napisal:

Za to pa ima dizl lokomotiva in ladja EV motor, elektriko pa proizvaja dizl agregat.

Za ladjo ne morem nič trditi,ker nisem "iz foha",a za lokomotive pa lahko razložim.

 

Tukaj je izbira vrste pogona čisto iz tehničnih razlogov.

Ta vrsta pogona se sicer uporablja tudi pri nekaterih novih Nissan "EVjih"-tam je to "strel v koleno",pri lokomotivah je pa drugače.

 

Pri lokomotivah obstaja tehten razlog,za kaj tako-ker moraš poganjati najmanj 4 ali pa celo 6 osi (8/12 koles).

Tukaj obstaja zelo velik tehnični problem,ki ga je mehansko praktično-razumno nemogoče uresničiti.

Največji razlog je neenaka obraba kolesnih dvojic. Tu gre predvsem za dinamične razloge (teža na posamezno os) in dinamične sile pri vleki-vzpenjanje,strig ipd.

Zaradi tega se kolesni obroči koles neenakomerno obrabljajo-posledica pa so različni premeri koles.

Kaj takega npr. pri "tapravem 4WD" ni tako velik problem,ker so tekalne površine asvalt/guma,in se tukaj marsikaj "oprosti".

Pri železniških kolesnih dvojicah (os in par koles) je pa drugače,ker morajo zdržati neprimerno večje število prevoženih kilometrov-tukaj ni menjava kolesnih obročev "stvar 15-20min.",kot je to pri avtomobilu.

Torej imamo že pri lokomotivah zelooo starih letnikov (takoj za paro) zahtevo po hkratni vleki na oseh,katere se vrtijo z različnimi hitrostmi.

Za pojasnilo-za časa pare,je to bil en od glavnih razlogov,za kaj parne lokomotive niso imele več kot 1-2 gnani osi (2-4 kolesa)...seveda z istega parnega bata.

 

Pri modernejših lokomotivah,kjer so zahteve tudi po veliko večjih vlečnih silah,pa se zahtevajo tudi različni navori na različnih gnanih oseh,da z tem zmanjšamo efekt vzpenjanja,in posledične izgube adhezije na sprednjih oseh kolesnih dvojic.

Hkrati nam električni pogon vsake posamezne osi omogoča t.i.kosmatenje. to je kontrolirani zdrs (po domače "kopanje" gnanega kolesa),da se z tem greje tekalna površina,in da za kratek čas pridobimo boljše razmerje adhezije med kolesom in tirnico (po domače,da se "izvlečeš iz dreka").

 

Mehanski prenos z diesel motorja na več osi ob takšnih zahtevah bi bil tehnično in ekonomsko nesmiseln....tehnično bi se ga mogoče še dalo narediti,a stroški obrata in vzdrževanja bi  bili astronomski ob hkrati neprimerno nižjih performansah lokomotive.

 

To je seveda razlog,za kaj so takoj za paro šli na električne vlečne motorje-tukaj od generatorja,regulacije (takrat še čist simpl z predupori) vlečeš le kable do vlečnih motorjev in problem rešen.

Pri novejših lokomotivah pa je to komplicirano "300na uro"...oz. vsaka os je "zgodba zase".

 

Za tiste,ki jih to dolgo nakladanje ne zanima-na kratko-pri lokomotivah se strošek pri gorivu zaradi neučinkovitega pogona povrne z cenejšim obratom (cena lokomotive,vzdrževanja...),in boljšimi performansami (večja zmogljivost in večja uporabnost,ker lokomotiva ni pretežka za določene proge).

 

Napisano

Hmmm nekaj si ven izpustil.

Obstajajo 3 vrste dizl pogona pri lokomotivah:

- mehanski ( v Sloveniji stari potniški vlaki - Fiati),

- hidravlični prenos,

- električni prenos.

Kakšen je prenos moči iz dizelmotorja do koles, pove prva cifra v številčni oznaki serije: 6 - dizelelektrično vozilo (npr. 661, ...) 7 - dizelhidravlično vozilo (npr. 711, ...) 8 - dizelmehanično vozilo (npr. 813, ...)

 

Je pa res, da je tvoj opisan v totalni prevladi.

 

No tolko sem jaz študiral vlake, pred časom.

 

Ladje tudi. Elektro generator zagotavljal elektriko celi ladji in vijaku. Odzivnost na elektro vijaku je dosti boljša.

  • Všeč 3
  • Hvala 1
Napisano (urejeno)
pred 8 urami je godlike napisal:

Hmmm nekaj si ven izpustil.

Obstajajo 3 vrste dizl pogona pri lokomotivah:

- mehanski ( v Sloveniji stari potniški vlaki - Fiati),

- hidravlični prenos,

- električni prenos.

Kakšen je prenos moči iz dizelmotorja do koles, pove prva cifra v številčni oznaki serije: 6 - dizelelektrično vozilo (npr. 661, ...) 7 - dizelhidravlično vozilo (npr. 711, ...) 8 - dizelmehanično vozilo (npr. 813, ...)

 

Je pa res, da je tvoj opisan v totalni prevladi.

 

No tolko sem jaz študiral vlake, pred časom.

 

Ladje tudi. Elektro generator zagotavljal elektriko celi ladji in vijaku. Odzivnost na elektro vijaku je dosti boljša.

Drži-vsa čast👍...nisem šel še bolj v detajle,ker je pač tema elektromobilnost,in ker za mehanski sistem,kot je na Fiatih nimam izpita in ne vem natančno.

Za hidravlični pa imam celo izpit za starega Jembaha serija 732😅 dela na foro...podobno kot torque converter oz. hydro-coupling pri klasičnih avtomatskih menjalnikih...samo,da je stvar veliko večja....sistem dveh vetrnic z razmakom cca. 1 mm premer je pa mislim da celo več kot 1m...ne vem več točno...je dolgo tega,od kar smo te lok. vozili na SŽ.

Je pa stvar genialna,ker omogoča maksimalno vleko na kavlju pri nični hitrosti...le z direktno zavoro držiš na meji,da ne zakoplje...ima namreč tri vlečne osi fiksno-kardansko vezane,in če zakoplje ena,zakopljejo vse,in seveda izgubiš vleko.

Je neverjetno efektivna lokomotiva v smislu premaknitve zelo težkih vlakov...npr. na tov. postaji Moste,si z tem "majhnim strojem" potegnil cel naložen kontejnerski vlak,ki ti ga ni ratalo niti z t.i.đuro (642/643 serija-diesel-elektro premikalka).

 

Tukaj se navezuje tudi prednost tehnično podobnih klasičnih avtomatskih menjalnikov,kateri so ravno zaradi hydro-couplinga v torque converterju idealni za vleko prikolice.

Popravljeno od skritikrt
  • Všeč 5
  • Hvala 1

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.