Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Ma kaki bateriji neki. Baterija je izredno zanesljiv del EV. In bo preživela skoraj vse EV-je ... To vas naftni lobij straši, da bo vse pocrkalo.

 

Glede cen pa - kaj pa je 10€/100 km (čeprav si predpostavil izredno visoko povprečje 25 kWh/100 km), če to rabiš občasno. Drugače imaš tudi Petrolovo naročnino, ki ti ceno zbije vse do 0,30€ za kWh, ampak potem si prikovan na Petrolove polnilnice (ki pa jih izven Slovenije skoraj ni).

Napisano

Ja, @dvorjan, z električnim vozilom se voziš skoraj zastonj. Sploh z VW ID.7, ki lahko z eno baterijo (86 kWh) prevozi 940 km.

 

 

 

 

 

 

Na poligonu pri konstantni hitrosti 30 km/h...

 

Brez zamere za vse omenjene, ampak rad bi videl npr. @Alex ali @jures ali pa @g.Wankel in ostale, da bi se po svetu prevažali s hitrostjo 30 km/h. Takim modelom še da traktor dam, bi ga spravili na vsaj 70 km/h, če ne kar na kakšnih 245...

 

WWW.ZURNAL24.SI

Volkswagen ID.7 v izvedbi pro S je avto, ki ga lahko kupite tudi pri nas. Nedavno so z njim prevozili 941 kilometrov z enim polnjenjem. Obstaja pa majhen kavelj - potreboval je več kot dva dni.

 

  • Všeč 1
  • Haha 6
  • Ljubim 1
Napisano

In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.

 

Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.

 

Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.

EVCLINIC.EU

 

Napisano
pred 12 minutami je dvorjan napisal:

In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.

 

Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.

 

Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.

EVCLINIC.EU

 

Pol tud nisem ta povprečen slovenec. Ti si tudi ravno kar naredil mejo, ker do 150 na dan se gre za cisti komjuting in ne resna potovanja z avtom. Nenazadnje je to 55000km na leto, ampak za komjuting je dost VW Lupo....spet jabuke in hruške.

 

150 komi čez mejo jaz pridem

 

Ne me narobe razumet jaz sem ravno za zeno ki dela v LJ iskal stromarja. Ga ni razmerja cene da se splača - ga ni. Pa ne bom spet o malem veliko cenejsem bencinarju

 

Rabljeni zoe 2-3 leta na avto net vsi s pripisom rabi novo baterijo. Super

 

Čaka me:

Pot v Beograd / Kragujevac

Pot v Innsbruck

pot v Civitavechio (kjer bo avto stal 12 dni

Pot v bratislavo.

Vse v roku 7 dni en za drugim (do civitavechie)

 

Pa jamram ker ma hibrid premajhen tank :) sam se ne ustavljam ce ni treba, mehur se dela :)

 

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 15 minutami je dvorjan napisal:

Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.

Pač mi podpiramo naftni lobij.

 

Ti pa kitajski lobij, z otroškim delom v Afriki in z umazano proizvodnjo litija. Še voziš na TEŠ in je to to.

 

Saj res, vsak izbira sam, keri lobij bo podpiral. Ni pa električni nič bolj čist, prijazen, pošten,.... kot naftni 😉

 

Tistim, ki raste elektrika na strehi, imajo končno zdaj fer omrežnino. Če ne pa se naj odklopijo iz omrežja, pa baterije v klet.

Zaradi njih imam v zadnjih treh letih izjemno nestabilno napetost.

Napisano

Ne, Jures, ti nisi povprečni Slovenec. Sploh pa ne s tako kilometrino. Pač drži se dizla, če ti ne diši naložba v EV z večjo baterijo.

 

Ampak povprečni avto v Sloveniji naredi cca. 30 km x 250 delovnih dni ... Ergo. Lahko je EV, brez debate.

Napisano

Ne glede na to, kaj vse boste še privlekli v to temo, od otroškega dela in kopanja redkih zemelj, ki jih je v baterijah čedalje manj. Litij ni tako zelo redek. Čez par let bomo dobili že natrijeve baterije (no, koliko je soli po svetu?!), takrat vam bo pa zmanjkalo izgovorov. Ste pogledali, kakšni materiali sestavljajo sodobne katalizatorje in DPF ter GPF filtre? Le čevlje sodi naj kopitar ...

 

Obenem pa pozabljate, koliko energije se porabi za ICE vozilo ter koliko ogljika se ustvari. In ne, tudi tu vam proizvajalci še kako lažejo. Samo pomislite - motor v ICE ima cca. 2000 sestavnih delov. Ki jih seveda ne dela ena tovarna, temveč vsaj nekaj deset, še raje pa sto dobaviteljev. Ki svojo robo pošiljajo po celem svetu. Že zdrava kmečka pamet da vedeti, da bo to energetsko in ogljično potratnejše od EV, ki ima za faktor 50-100x manj gradnikov pogona.

Napisano
pred 27 minutami je dvorjan napisal:

In spet iščete ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

Za do 150 km na dan je danes vsak EV na trgu primeren za povprečnega Slovenca. Ki tako razdaljo sicer prevozi komaj v enem tednu.

 

Kdor pa raje podpira naftni lobij, pa naj ga. Je kljub temu naša elektromafija manjše zlo od Arabcev in Američanov, tisti, ki jim elektrika raste na strehi, pa so sploh zmagovalci.

 

Toplo vam predlagam branje tega prispevka - o stroških in vzdrževanju EV, ICE in PHEV.

EVCLINIC.EU

 

Telefon ki ga uporabljas je iz nafte, zdravila ki jih jemles so iz nafte, min 50% izdelkov doma in na tvojem sihtu ne bi bilo brez nafte, gum na tvojem avtu ni brez nafte, armaturke v tvojem elektro avtu ne bi bilo brez nafte...o še kako ga podpiras.

 

Če je tako se sleči do golega il(cunje cevlji so iz nafte) pa pejd nekam vbgmajno kampirat. Samo brez sotora ker je iz nafte.

Kuhaj pa na solarne, pa spet glej da mas samo leseno podsodo

pred 7 minutami je dvorjan napisal:

Ne, Jures, ti nisi povprečni Slovenec. Sploh pa ne s tako kilometrino. Pač drži se dizla, če ti ne diši naložba v EV z večjo baterijo.

 

Ampak povprečni avto v Sloveniji naredi cca. 30 km x 250 delovnih dni ... Ergo. Lahko je EV, brez debate.

Mam tak povprecen avto in kmje z zeninin avtom, ja lahko je elektricen se strinjam - ampak se ne splaca. Ergo. Noben izracun me ne bo preprical (tud strom ni zastonj)

pred 3 minutami je dvorjan napisal:

Ne glede na to, kaj vse boste še privlekli v to temo, od otroškega dela in kopanja redkih zemelj, ki jih je v baterijah čedalje manj. Litij ni tako zelo redek. Čez par let bomo dobili že natrijeve baterije (no, koliko je soli po svetu?!), takrat vam bo pa zmanjkalo izgovorov. Ste pogledali, kakšni materiali sestavljajo sodobne katalizatorje in DPF ter GPF filtre? Le čevlje sodi naj kopitar ...

 

Obenem pa pozabljate, koliko energije se porabi za ICE vozilo ter koliko ogljika se ustvari. In ne, tudi tu vam proizvajalci še kako lažejo. Samo pomislite - motor v ICE ima cca. 2000 sestavnih delov. Ki jih seveda ne dela ena tovarna, temveč vsaj nekaj deset, še raje pa sto dobaviteljev. Ki svojo robo pošiljajo po celem svetu. Že zdrava kmečka pamet da vedeti, da bo to energetsko in ogljično potratnejše od EV, ki ima za faktor 50-100x manj gradnikov pogona.

Dvorjan spusti se na ta planet (dokler je se)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.

 

Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃

Napisano (urejeno)
pred 4 minutami je dvorjan napisal:

Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.

 

Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃

To je dejstvo: človeštvo brez nafte je v kameni dobi, brez elektrike pa samo v temi :)

Pa brez interneta Ena bomba v ukrajini ali izraelu naredi vec skode okolju, ljudem, naravi, gospodarstvu kot 1000 icejev ale EVjev....padlo jih je ze vec kot miljon (kje so se ostale nemarketinske vojne) 

Tako da ne bi reseval jaz kot en bednik sveta, hvala. 

Ko bo politika sledila svojim besedam, takrat se zbudim pa kupim ev da se jaz dodam svoj examikron

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 25 minutami je jures napisal:

To je dejstvo: človeštvo brez nafte je v kameni dobi, brez elektrike pa samo v temi :)

 

 

To ni dejstvo... Brez elektrike tudi ne bi bilo nafte oz. izdelkov iz nafte :) ... 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano (urejeno)
pred 10 minutami je Jest napisal:

 

 

To ni dejstvo... Brez elektrike tudi ne bi bilo nafte oz. izdelkov iz nafte :) ... 

Lahko jo generiras...s suznji, pa agregati :) a spet nicesar ne mores narediti brez atrojev zacaran krog

Dejansko pa ja - govorimo o osnovnih dobrinah...

Si pa dobro povedal ce zmanjka ali enega ali drugega ni niti ICEjev niti EVjev to je dejstvo da drug drugega rabita za obstoj

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

 

 

pred 59 minutami je dvorjan napisal:

Ampak povprečni avto v Sloveniji naredi cca. 30 km x 250 delovnih dni ... 

 

Ne vem, kakšna povprečja imate pri Vas, ampak pri nas je 30 km komaj v eno smer. Razen, če spet iščeš ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

pred 49 minutami je dvorjan napisal:

Saj ravno zato, ker je milijon stvari že povezanih z nafto, je treba zmanjšati našo odvisnost od nje. In posledično petrodolarja. S selitvijo transporta na elektriko bi si vsi naredili ogromno uslugo. Svet bi potreboval bistveno manj nafte, ta bi se tudi pocenila, saj bi ponudba presegala povpraševanje.

 

Tako da, tudi če prisegate na nafto, vam je v interesu, da podpirate elektrifikacijo prometa. 😃

 

Ja, ker v tem primeru ne bi bili odvisni od petrodolarja ampak od elektrodolarja - ker (ne vem, če ti je že kdo povedal) elektrika ne pride iz vtičnice, ampak jo tja spravijo po žicah. Pridelajo jo pa v elektrarnah. In v Sloveniji imamo glede tega kar zelo velik problem. Vodni viri so že preko 80 % izkoriščeni, poleg tega ekologi ne bi dovolili kakšnega večjega jezu narediti. Lahko naredimo kvečjemu še nekaj deset mini in mikro hidroelektrarn, potem se pa konča. Termoelektrarne na premog spet ne bodo šle skozi. Sončne in vetrne elektrarne niso zanesljive v smislu konstantnega vira energije. Torej ostane le še jedrska. Ki je sicer zelo varna in zelo zanesljiva in z malo odpadki, ampak so pa ti odpadki zlodej od zlodja. In če se slučajno zgodi tiste 4,5 ‰, ko gre kaj narobe, pa dobiš Černobil in Fukušimo... Zato nam ni prav preveč v interesu, da podpiramo elektrifikacijo prometa. Ne še...

  • Všeč 2
  • Ljubim 2
Napisano (urejeno)

Novi superracunalnik v Mariboru bo 5MW, trenutni je 1MW, pa imamo ene najmanjsih superkompjutrov v evropi in svetu

 

:)

Mi rabamo AI, to je sedaj nova marketinska tekma. Mi pa zabasani za 5 let dela

Tako da jaz vedno gledam celotno sliko, tole na ljudeh je samo marketinsko ekoloski idiotizem

 

Ce izracunam sonsamo moji projekti v 2024 dobavili dobrih 40MW na trg....kje so se projekti kolegov

 

Cena elektrike gre gor SAMO in zgolj iz naslova povpraševanja (kot za vse ostalo). Pri tem pa tudi sami sodelujemo

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Toyota je pred nekaj časa objavila rezultate ene njene raziskave, ki pravi da je razmerje med klasičnim, hibridnim in električnim avtom 99/6/1. ?zmeden? Upoštevali so vse stroške od dobave, izdelave, vdrževanja, razgradnje avta in še kaj.... 

Torej za strošek 1 el. avta lahko naredimo 6 hibridov ali pa 99 bencin/disel avtov.... 😵‍💫

Če nebi Toyota to objavila, ki je nek pojem v avto industriji nebi verjel tem podatkom.... :nevem:

Kar se mene tiče se mi pa nič ne isplača... 🥴

Napisano
pred 4 urami je Slivka napisal:

Ne vem, kakšna povprečja imate pri Vas, ampak pri nas je 30 km komaj v eno smer. Razen, če spet iščeš ekstreme, robne pogoje in ne vem kaj še vse.

 

Enako je pri nas - 30km v eno smer, s tem da se voziva vsak v svojo smer - 120km na dan iz naslova šihta.

 

En dan v tednu še dodatnih 16km opravljenih samo iz naslova vožnje otrok na treninge in glasbeno šolo - šola oddaljena 2 km. Manjka 1km pešpoti. In bo manjkala tudi v primeru da nas ta trenutek vse prisilijo da se vozimo na elektriko. To je zeleni prehod po evropsko.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

Pri EV so največja težava "neplanirani dogodki". Pri nas, na primer, je bilo v planu, da bo žena prevozila 60 km, ker je naša nona morala na nek pregled. Proti vsem pričakovanjem so jo obdržali v bolnici, zato je žena naredila dodatnih 60 km, da je šla domov iskat stvari zanjo (pribor za osebno higieno, zdravila, natikači, dve knjigi, polnilec za mobitel, ...). Potem je pa padlo še, da je bilo nujno neko reč odpeljat na Jesenice, čeprav naj bi to peljali v petek (včasih majstri prehitevajo, čeprav se jih praviloma vedno čaka). In je bilo še dodatnih 450 km.

In tako je BTjka iz načrtovanih 60 km danes naredila preko 500 km - skoraj 9x toliko, kot je bilo planirano. Pri dizlu to ni problem, 10 minut na črpalki (točenje in plačevanje), pa greš dalje. Pri EV, če te doleti nekaj nepredvidenega, si občičal...

Napisano

Jz bom tako rekel. Če bi bila cena EV in ICE enaka bi mogoče razmislil o nakupu, pa še to se verjetno ne bi odločil zaradi strahu pred padcem vrednosti in neznano prihodnostjo celotnega dogajanja okoli elektrike, omrežja, baterij....

 

Cena elektrike bo šla prej gor kot dol, zato je vprašanje komu se bo EV sploh izplačal.

 

Tudi večina lastnikov sončnic nima toliko viška, da bi si pokrili EV za celo leto. Npr. jaz sem imel samo 500 kwh viška, to mi ne pomaga nič.

 

Trenutno je tveganje nasproti prihranku preveliko.

Napisano

To je problem. Ker se mora najprej iz malo večje mase EVjev narediti trg rabljenih, da se bo malo vedelo kaj lahko pričakuješ. Že pri ICEjih je nakup rabljenega malo loterija, pri EVjih pa zaenkrat še sploh.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Skor si ne moreš zmislt kej tazga   https://www.24ur.com/novice/tujina/prve-trumpove-poteze-razglasitev-izrednih-razmer-preimenovanje-mehiskega-zaliva.html
    • To je problem. Ker se mora najprej iz malo večje mase EVjev narediti trg rabljenih, da se bo malo vedelo kaj lahko pričakuješ. Že pri ICEjih je nakup rabljenega malo loterija, pri EVjih pa zaenkrat še sploh.
    • No ja, je kr velika razlika.. telefonska baterija ima ene 20Wh, ta za kolo pa recimo tam nekje 625Wh... Se pravi ene 30x toliko. Tako, da tole je popolnoma neprimerljivo.
    • Torej ... postal lastnik Mazde 3, letnik 2016. Dva dni nazaj se je med vožnjo začel ekran infotainmenta resetirati. Parkrat se je zadeva postavila nazaj, nato pa je ekran postal črn, brez aktivnosti. Radio deluje, deluje tudi gumb volume in mute, ostalo pa ne deluje. Probal sem hard reset kombinacijo tipk, vednar brez uspeha. Tudi odklop od akumulatorja ne resetira stanja. Na mazda3revolution sem prebral, da je verjetno CMU v Standby Mode, kjer čaka na *pravo* informacijo, da se ponovno zažene. To pa se najlažje naredi s tem, da se odstrani CMU in se ga preprogramira oz. nastavi na zadnje stanje updata firmware-a. Sedaj pa vprašanje - ali je kdo kdaj to že počel in zna pomagati, oziroma ali kdo pozna koga (tudi iz servisa), ki bi znal pri dotičnem problemu pomagati.   V najslabšem primeru ostaja menjava CMU-ja na uradnem servisu, kjer pač imajo svojo ceno. Glede na to, da ljudje uspešno zadevo rešujejo drugače (baje je ta rešitev iz uradnega servisa Mazde), se mi zdi neumno ne poskusiti na ta način, preden me olupijo    
    • ampak vratar Islandije je imel pa življensko tekmo... kot da bi videl nekaj desetink v prihodnost
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.