Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
Pred eno uro je mazdaman napisal:

to je pa zato ker tehnika na Kitajskem na podorčju EV dejansko gre s svetlobno hitrostjo naprej. Tam se ne prodaja 5 let stara tehnika, ki je imela znane napake še kar naprej, kar se dogaja EU znamkam že dolga leta. 

 

Torej tolk o trajnostnem načinu življenja. Ko se zaradi dejanske zastarelosti mečejo 5 let stari avti na odpad. Noben ga noče, popravilo se ne splača, je tolk zastarel, da vsak naslednji kupec bi imel samo stroške z njim. Vprašanje je kako bo z rezervnimi deli.

 

Trenutno zgleda takole, da če kupiš električarja, ga kupiš dokler bo trajal in ga zapelješ samo še na odpad. Po 10 letih je vreden verjetno 0€ al pa je celo v minusu, ker ne vem kako je z razgradnjo baterij, ker v to obdobje šele prihajamo.

Strahota bo verjetno vsak karambol pa ne zato, ker bi kaj zagorelo, ampak ker bo vrednost tako nizka, da bo zavarovalnica vzela 60% evrotax vrednosti in ta bo limitirala proti nič. Ravno zaradi tega se zavarovalnice niso odločile dvigniti premij, ker vrednost EV-jev tako hitro pada, da so končna izplačila sila majhna.

 

Kaj torej naredit, da vsaj malo ohranjaš investicijo, ki je v obliki avta kar precej velika? Trenutno žal edino tako, da še vedno kupiš ICE in verjetno bo še desetletje tako pol pa itak naj ne bi več imeli izbire. V teh 10 letih pa pač računat na to, da se bodo cene izdelave baterij tolk zmanjšale, da ne bodo glavni strošek. Da bodo zato tud EV-ji ohranjali ceno in da se jih bo splačalo popravljat in kaj tudi zamenjat.

33112_1.png

Napisano
pred 2 minutama je Mraušk Mčk napisal:

Komaj čakam, da kupim kitajca za katerega čez pol leta ne bo nihče vedel, da je obstajal.

 

Cena novega bi morala tolk pasti, da bi se verjetno za srednji razred EV, kjer ICE danes stane tam nekje 35-40k€, gibale nekje v območju maksimalno 25k€. Tako, da ti je vseeno tudi, če bo 10 letih ne iztržiš nič al pa mogoče jurja.

 

Se pravi, da gremo tudi z avti tja, kamor smo prišli z belo tehniko, telefoni, računalniki in drugimi zadevami, ki jih sploh več ne prodajamo, ko si zaželimo nove. Vse gre v smeti.

33112_1.png

Napisano

Ah, vi črnogledi ...

 

Kitajec, ki je dovolj sposoben, da prodaja avte tudi v EU, ne bo kar tako propadel. Sploh pa pozabite, da se pri EV težko kaj pokvari ... Diske, ploščice, gume in amortizerje pa menda znajo mehaniki zamenjati ne glede na znamko.

 

Dele za kitajski EV pa verjetno čakaš podobno dolgo/kratko kot za Mazdo oziroma katerikoli EU-voz, saj je vedno več komponent za vsa vozila narejenih na Kitajskem. Zastarevanja pa bodo deležni vsi - ne razumem, česa bi se moral tu bati? Baterija zlepa ne crkne, el. motor tudi ne, če ti pa crkne zaslon v kabini po 10 letih, ga boš pa tudi na Aliexpress dobil.

 

Da bodo EU pogruntavščine ICE, kot so nizkolitražni motorji z jermeni v olju bolj dolgoživi kot EV, so pa pravljice.

 

 

Napisano
pred 2 minutama je dvorjan napisal:

da se pri EV težko kaj pokvari

 

pa karambol se očitno tud ne more zgodit pri EV-jih. :whatever:

33112_1.png

Napisano
Pravkar je Boss napisal:

 

pa karambol se očitno tud ne more zgodit pri EV-jih. :whatever:

Ja, se zgodi karambol. Se boš načakal za popravilo - isto kot pri sodobnih ICE, ki imajo cel kup senzorjev v nosu. Pa še hladilnik, motor z nekaj sto komponentami, ki se delajo po vsem svetu.

 

Majke mi, da če bi se kje našla statistika, da se karambolirani EV v povprečju prej popravijo kot karambolirani ICE. In ceneje - ker se pač okvarjene stvari zamenja kot lego kocke, ne pa razstavlja in gleda, kaj je še ok, pa sestavi nazaj.

Napisano
pred 10 minutami je dvorjan napisal:

Dele za kitajski EV pa verjetno čakaš podobno dolgo/kratko kot za Mazdo oziroma katerikoli EU-voz, saj je vedno več komponent za vsa vozila narejenih na Kitajskem. Zastarevanja pa bodo deležni vsi - ne razumem, česa bi se moral tu bati? Baterija zlepa ne crkne, el. motor tudi ne, če ti pa crkne zaslon v kabini po 10 letih, ga boš pa tudi na Aliexpress dobil

2 mesca je čakal kolega na MG dele, ko ga je včehnil.... 😉

Prej pride šipa iz japonske za M2 2010. 3-4 tedne je rabla nazadnje.

Napisano
pred 1 minuto je godlike napisal:

2 mesca je čakal kolega na MG dele, ko ga je včehnil.... 😉

Prej pride šipa iz japonske za M2 2010. 3-4 tedne je rabla nazadnje.

Ja in koliko časa misliš bo treba, da popravijo udarjen CX-60? Enako ... ker gre večina stvari v proizvodnjo novih.

 

Za letnik 2010 pa dobiš, kar je kje v skladišču. Če ni ... iščeš po odpadih.

Napisano
pred 9 minutami je dvorjan napisal:

Majke mi, da če bi se kje našla statistika, da se karambolirani EV v povprečju prej popravijo kot karambolirani ICE. In ceneje - ker se pač okvarjene stvari zamenja kot lego kocke, ne pa razstavlja in gleda, kaj je še ok, pa sestavi nazaj.

 

In to boš našel za Kitajca, ki vsako leto menja model al pa firma propade. Del bo drag, da bo za lažji trk avto hitro bil ocenjen kot totalka s strani zavarovalnice. Če pa je udarjen v prag, se pa sploh ne popravlja, ker je po karambolu vprašljiva integriteta baterije.

33112_1.png

Napisano

Vse našteto velja tudi za kvazi EU električna vozila. Pa še nepopularno mnenje: tudi evropski proizvajalci vozil bodo propad(a)li. In to hitreje, kot si mislimo.

 

Če te to skrbi, pač kupi enega izmed top 5 Kitajcev, ta bo še dolgo na trgu.

 

Prej je en omenil MG4 - teh se je po EU prodalo verjetno več kot 100.000 - in boš dele zanj našel prej kot za butično Mazdo MX-30. Tudi oziroma sploh čez 10 let.

Napisano
pred 9 minutami je dvorjan napisal:

Če te to skrbi, pač kupi enega izmed top 5 Kitajcev, ta bo še dolgo na trgu.

 

Firma mogoče, model pa ne in Kitajca bo zabolel kurac, če boš ti rabil del 5 let po koncu proizvodnje modela. Mazda 6 zadnje generacije se je držala na trgu več kot desetletje in ker jih je kar veliko v uporabi se bodo deli dobili. Kitajc bo imel model par let na trgu pa zamenjal zaradi hude konkurence. Ker bo imel malo prodanih enot v EU bo kar izziv dobit kakšen del za menjavo.

 

Upam, da bom še nekaj časa lahko imel mojo šestko in ne bom rabil razmišljat v menjavi. Bomo videli kaj bo čez 5 let.

33112_1.png

Napisano

 

WWW.RTVSLO.SI

Hitri in zmogljivi avtomobili so danes bolj dosegljivi, kot so bili nekoč, pospeški in surova moč...

zanimiv prispevek predvsem ko vprasajo direktorja firme "pacient" ali bi imeli e-sprinterja🤣, tudi pri nas smo testirali eno e-vozilo za resno heavy duty 24/7 uporabo je no-go.... (sploh pa ne pozimi, edini komentar je bil da ga imajo lahko da bodo drugim čaj vozili....)

 

 

 

 

 

 

Napisano

@Boss: Ni čisto tako. EU pravila so jasna - proizvajalec mora zagotavljati rezervne dele za vozila (in druge izdelke) še vrsto let po koncu proizvodnje. In to velja za firmo v Spodnjem Kašlju kot firmo v Shenzenu.

 

Kot sem ti dal že primer MG4 vs MX-30 - na koncu bo vse odvisno od priljubljenosti posameznega modela vozila. Bolj priljubljeno/prodajano kot bo, manj bo težav z originalnimi in aftermarket rezervnimi deli.

 

Tudi deli za tvojo novo električno Kono se bodo lažje dobili kot za MX-30 ...

Napisano
pred 14 urami je Boss napisal:

 

Se pravi, da gremo tudi z avti tja, kamor smo prišli z belo tehniko, telefoni, računalniki in drugimi zadevami, ki jih sploh več ne prodajamo, ko si zaželimo nove. Vse gre v smeti.

Skratka totalna katastrofa za okolje😡, ..., planet imamo pa samo eden. 

Napisano
pred 1 uro je dvorjan napisal:

@Boss: Ni čisto tako. EU pravila so jasna - proizvajalec mora zagotavljati rezervne dele za vozila (in druge izdelke) še vrsto let po koncu proizvodnje. In to velja za firmo v Spodnjem Kašlju kot firmo v Shenzenu.

 

Kot sem ti dal že primer MG4 vs MX-30 - na koncu bo vse odvisno od priljubljenosti posameznega modela vozila. Bolj priljubljeno/prodajano kot bo, manj bo težav z originalnimi in aftermarket rezervnimi deli.

 

Tudi deli za tvojo novo električno Kono se bodo lažje dobili kot za MX-30 ...

Mora zagotoviti rezervne dele? Papir prenese vse. In kaj bo, če rezervnega dela ne bo? 

Tesnilo glave za W12 motor od VW in audi ne dobiš več, pa tudi filtra za olje ne... 

Sicer ne vem iz prve roke. 

Napisano
pred 18 urami je Boss napisal:

 

 

Se pravi, da gremo tudi z avti tja, kamor smo prišli z belo tehniko, telefoni, računalniki in drugimi zadevami, ki jih sploh več ne prodajamo, ko si zaželimo nove. Vse gre v smeti.

Ej grafiče kartice se kupuje rabljene, ker ej cena novih 1500-2500€ 🤣

 


image.jpeg

 

Napisano
pred 8 urami je dvorjan napisal:

@Boss: Ni čisto tako. EU pravila so jasna - proizvajalec mora zagotavljati rezervne dele za vozila (in druge izdelke) še vrsto let po koncu proizvodnje. In to velja za firmo v Spodnjem Kašlju kot firmo v Shenzenu.

 

In kakšen vzvod ima EU da bo v to prisilila eno kitajsko firmo, ki verjetno lahko da že ne obstaja več?

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
pred 9 minutami je Mraušk Mčk napisal:

 

In kakšen vzvod ima EU da bo v to prisilila eno kitajsko firmo, ki verjetno lahko da že ne obstaja več?

Ravno takega, kot ga ima za eno firmo iz Wolfsburga, če ne bo pravno-formalno obstajala več?

 

Saj sem mu rekel, če kupi kitajsko vozilo, naj kupi enega izmed top5, pa se nima kaj sekirati.

 

Mislim, VAG skupina ima 2 leti splošne garancije, pa ne jokate, Kitajci imajo pa po 7 ali 8 let garancije na svoja vozila, pa kar nekaj ugibate, da ne bo rezervnih delov ipd.

 

Poleg tega pozabljate, da imajo EV bistveno manj sestavnih delov, torej jih je še lažje zagotavljati kot pa ICE.

Napisano

Danes sem videl v Luciji na polnilnici Mazdo MX-3, ki jo je očitno nekdo predelal na elektriko - goriška tablica. Žal sem peljal mimo in mi ni uspelo slikat. Zanimivo.

Napisano

Daleč od tega, da bi bil poznavalec EV trga in proizvodnje oz. nasploh avtomobilizma, ampak tole (prekopirano iz neta iz enega članka) za moje pojme kar realen zapis trenutnega dogajanja na tem področju....

****

Trenutno se v Šanghaju odvija avtomobilski sejem - spektakel za vsakega avtomobilskega fana. Medtem, ko se EU- in ZDA proizvajalci ukvarjajo kako izdelati negorljive baterije, ki jih bo moč napolniti v manj, kot v 30 min, Kitajci predstavljajo avtomobile, ki so ob enem tudi helikopterji in e-avtomobile s 1.000 km dometa, negorljivimi baterijami, ki se napolnijo v 5 minutah. Ja. Prehiteli so nas. Močno. Vendar pozor! Pri mnogih novinarjih opažam, da ne razumejo poante, še manj pa ozadja, zato bom malo bolj podrobno razložil situacijo.
1.) EU in Kitajske ni moč primerjati!
a.) Kitajska razpolaga z 88 % vseh resursov za proizvodnjo e-baterije, logično, da bodo zato lahko proizvajali mnogo cenejše in da bodo najboljšo/najnovejšo tehnologijo obdržali zase
b.) Kitajska ponuja močne subvencije in olajšave pri nakupu e-avta. Do decembra 2025 so vsi oproščeni 10 % davka, poleg tega dobijo od 2.000-4.000 dolarjev subvencije/e-avto
c.) Cena kwh elektrike na Kitajskem v domačem gospodinstvu je 7 centov/kwh, na javnih polnilnicah pa v povprečju 5 centov (!), v bolj urbanih okolicah in ob določenih urah (recimo Šanghai) 26 centov
č.) Kitajska vozila so v povprečju 50% cenejša od ekvivalentnih naših vozil pri nam v Evropi
d.) Povprečni strošek delovne ure:
Na Kitajskem se povprečne urne postavke v avtomobilski industriji gibljejo med 66 in 90 kitajskimi juani (CNY) na uro. To je približno 9–10 evrov, odvisno od trenutnega menjalnega tečaja. V bolj razvitih mestih, kot sta Šanghaj in Shenzhen, so lahko urne postavke višje zaradi večjega povpraševanja po usposobljenem delu. Vendar pa so te razlike še vedno manjše v primerjavi z zahodnimi državami.
V Nemčiji so urne postavke v avtomobilski industriji bistveno višje. Povprečna bruto urna postavka za proizvodne delavce je bila decembra 2024 približno 44,15 EUR. Za primerjavo, pri Volkswagnu so skupni stroški dela v Nemčiji znašali okoli 62 EUR na uro v letu 2023, kar vključuje tudi administrativne in razvojne delavce.

2.) Kot je povedal zadnjič znan nemški politik, bi EU morala ostati pri tem v čemer je bila vedno absolutno najboljša na svetu in to je izdelava ICE. Seveda bi to preverjeno tehnologijo še bolj izpopolnjevala, ampak že danes, če kupite avto, ki ima že euro6e normo, ste kupili ICE, ki ima zanemarljivi co2 izpust in namesto, da se EU cirkusantje še naprej ukvarjajo z izpustom avtomobilov (pri čemer 50 križark v EU izpusti več co2, kot vsi avti v EU), naj se EU in svet raje prične ukvarjati s pravimi onesnaževalci: gradbena in vojaška industrija.
Avtoindustrija pa bo že znala še dodatno znižati odtis (npr Porsche testira svoj e-fuel, sintetično gorivo, Japonci testirajo nove načine vodikove celice, ki bodo varnejši in mnogo bolj ugodni itd.)

EU proizvajalci so pred 20 leti odpirali svoje tovarne na Kitajskem. Čisto samo zaradi pohlepa, ker so tako dobili ultra poceni delovno silo. Kitajci so bili tiho in se učili. Sedaj prihajajo računi.

  • Všeč 1
  • Ljubim 5
Napisano
pred 54 minutami je etcho napisal:

Danes sem videl v Luciji na polnilnici Mazdo MX-3, ki jo je očitno nekdo predelal na elektriko - goriška tablica. Žal sem peljal mimo in mi ni uspelo slikat. Zanimivo.


 

Verjetno tale >> 

MAZDAMX3EV.WORDPRESS.COM

To je moj avto – Mazda MX-3 V6. Sem 32 letni strojni inženir. Delam v Slovenski vojski, kot letalski inženir. Na tej strani bom predstavil predelavo 20let starega športnega avta na...

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.