godlike Napisano 16. december, 2024 Prijavi Napisano 16. december, 2024 (urejeno) Ni poanta v šparanju pri njemu. Njemu so generalni všeč. Ni saj tudi jaz ne kupim bencinca zaradi šparanja. 😆 Pogovarjal sem se in izguba ni takšna kot si navedel. Imel je srečo, ker ga je ugodno osbil in ob prodaji so bile cene visoke. Popravljeno 16. december, 2024 od godlike Citiraj
jures Napisano 16. december, 2024 Prijavi Napisano 16. december, 2024 Distributer bo pa Thule Citiraj Live your dreams, don't dream your life! Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico
etcho Napisano 16. december, 2024 Prijavi Napisano 16. december, 2024 Kaj vse se ne spomnejo v ihti, da bi zmanjšali manko današnjih baterij ... Dokler ne bo konkretnega preboja pri baterijah (ali celo kakšni drugačni tehnologiji) je škoda truda. 2 Citiraj
Slivka Napisano 16. december, 2024 Prijavi Napisano 16. december, 2024 Em, torej... Ja, vem, sm kmet an s hribu doma... Če EV priklopiš na 22kW polnilec, ga polniš dve uri. Dve taki sončni celici imata, od oka, 220W. A dodata toliko, kolikor je izgub zaradi večjega zračnega upora? Ker za napolnit baterijo bi trajali kakšne tri mesece... 1 Citiraj
mazdaman Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw. 1 Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Alex Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar (urejeno) pred 6 urami je mazdaman napisal: Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw. Mislim, da ne bo kandidata tu na forumu, ki bi to čudo kupil. Popravljeno 11. januar od Alex 1 1 Citiraj
Janez007 Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar (urejeno) Pred eno uro je mazdaman napisal: Mazda 6e tudi prihaja v to temo pocasi manjsa baterija je LFP in polni se lahko z 200 kw. Veste kaj je 200 kW??? Doma imamo hišni priključek na elektro omrežje z 3 x 20 A varovalkami (pancarkami), to pomeni max. 14 kW moči. V praksi je moč pol nižja (gledano 15 minutni interval). Torej Mazda 6e pri polnjenju vleče moč za približno 30 enostanovanjskih hiš. Še 10 let nazaj se mi je zdelo to nemogoče. In ne predstavljam si (z vidika zmožnosti obstoječega omrežja), da bi ljudje take polnilnice imeli doma. Da ti dajo soglasje za polnilnico 200kW - soglasje za priključitev 30 hiš. Popravljeno 11. januar od Janez007 4 Citiraj
Jest Napisano 11. januar Avtor Prijavi Napisano 11. januar pred 15 minutami je Janez007 napisal: Veste kaj je 200 kW??? Doma imamo hišni priključek na elektro omrežje z 3 x 20 A varovalkami (pancarkami), to pomeni max. 14 kW moči. V praksi je moč pol nižja (gledano 15 minutni interval). Torej Mazda 6e pri polnjenju vleče moč za približno 30 enostanovanjskih hiš. Še 10 let nazaj se mi je zdelo to nemogoče. In ne predstavljam si (z vidika zmožnosti obstoječega omrežja), da bi ljudje take polnilnice imeli doma. Da ti dajo soglasje za polnilnico 200kW - soglasje za priključitev 30 hiš. Podatek je za hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC) na javnih hitrih in ultrahitrih polnilnicah... Pri izmenicnem toku (AC), ki je namenjen polnjenu doma je kolikor vem 11 kW, ce imas domaco trofazno polnilnico ... 3 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
mazdaman Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar Hitro polnjenje je pomembno ko si na daljši poti in uporabljaš hitro polnilno infrastrukturo. Za doma je pa 11 kW čisto dovolj za dnevne potrebe večine. Kateri nima možnosti polniti doma ali v službi dnevno nima smisla da ima el. Avto. 1 Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Janez007 Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar (urejeno) Pred leti je za Li-ion baterije veljalo, bolj ko jih počasneje polniš, počasneje se krajša njihova življenjska doba. Prof. Vidmar z elektro fakultete je 6 let nazaj na predavanju o električnem avtu (spodaj, je pa zvočno slab posnetek) rekel v smislu, da svoje baterije (ki jo plača sam) ne misli polnit na hitrih polnilnicah. Mazda 6e: 200 kW se polni pri napetosti 800 V ... P=U x I => I= 200.000 W/ 800 V = 250 A ... 250 A ... NORO. A je več sploh še možno? Naša 6-ka G194 lahko z enim tankom prevozi 700 km, natankam jo v manj kot 2 minutah. Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa. Copilot: Nova Mazda 6e se lahko polni z močjo 200 kW pri napetosti 800 V. To omogoča hitrejše polnjenje in krajše čase polnjenja, kar je zelo priročno za uporabnike električnih vozil. Nova Mazda 6e je opremljena z baterijo kapacitete 68,8 kWh, kar omogoča doseg do 479 km. Obstaja tudi različica Mazda 6e Long Range z baterijo kapacitete 80 kWh, ki omogoča doseg do 552 km. Popravljeno 11. januar od Janez007 3 Citiraj
Jest Napisano 11. januar Avtor Prijavi Napisano 11. januar pred 19 minutami je Janez007 napisal: natankam jo v manj kot 2 minutah. Tole je nakladanje... V manj kot dveh minutah ti niti gorivo ne napolni praznega rezervoarja ... Kje je pa čas, da zaviješ na črpalko, izstopiš iz avta, odpreš pokrovček za točenje goriva, si natakneš plastične rokavice ... in na koncu še plačilo (na Petrolu lahko sicer z pomočjo aplikcije "Na poti"... ampak tukaj itak vsi pišete, da ne tankate na Petrolu ... EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov ... 1 Citiraj lp Thomas mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura
Janez007 Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar (urejeno) pred 32 minutami je Jest napisal: Tole je nakladanje... V manj kot dveh minutah ti niti gorivo ne napolni praznega rezervoarja ... Kje je pa čas, da zaviješ na črpalko, izstopiš iz avta, odpreš pokrovček za točenje goriva, si natakneš plastične rokavice ... in na koncu še plačilo (na Petrolu lahko sicer z pomočjo aplikcije "Na poti"... ampak tukaj itak vsi pišete, da ne tankate na Petrolu ... EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov ... Tisto moje "nakladanje" se je nanašalo zgolj na čas polnjenja. Ne pa šetanja po prostorih bencinske črpalke, WC, kavice, ... In zanimivo, sam tankam le še na Petrolu (odkar je OMV prevzel madžarski MOL, predvsem pa zaradi E5 v primerjavi z E10). Copilot: Hitrost točenja bencina na črpalki je odvisna od zmogljivosti točilnega agregata. Običajno lahko na standardni bencinski črpalki natočimo približno 30 do 40 litrov bencina na minuto. To pomeni, da lahko v eni minuti napolnimo rezervoar povprečnega avtomobila do polovice ali več, odvisno od velikosti rezervoarja. Popravljeno 11. januar od Janez007 4 Citiraj
sportman333 Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar pred 50 minutami je Janez007 napisal: A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa. Cca.20k eur😉🤔 1 2 Citiraj
Janez007 Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar (urejeno) Pred eno uro je sportman333 napisal: Cca.20k eur😉🤔 Veš kaj vse lahko narediš v 160 urah (razlike)? Če računaš, da te lahko osreči že 5 minut akcije. To je dodatnega časa za 2.000 akcij. 😆 Popravljeno 11. januar od Janez007 7 Citiraj
g.Wankel Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar Se prave, 20 minut, ki si jih porabil za pisanje romanov na forumu, bi lahko že en električni avto nafilal 6 Citiraj
Alex Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar pred 2 urama je g.Wankel napisal: Se prave, 20 minut, ki si jih porabil za pisanje romanov na forumu, bi lahko že en električni avto nafilal Ali pa štiri akcije. Janez, spravi se s foruma in v akcijo. 3 Citiraj
Boss Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar pred 5 urami je Janez007 napisal: Nova Mazda 6e je opremljena z baterijo kapacitete 68,8 kWh, kar omogoča doseg do 479 km. Obstaja tudi različica Mazda 6e Long Range z baterijo kapacitete 80 kWh, ki omogoča doseg do 552 km. Čist preveč idealen teoretičen podatek. To je glih tako kot bi rekel, da moja dizelca kuri 4,2 l/100km. Je možno, ni pa življensko. Domet preračunan na celo baterijo je tudi manipulacija prve vrste, saj vsi vemo, da nihče ne bo šel do konca izkoristit baterijo pol pa avtovleko klicat. Za mirne živce in proti range anxiety je mini minimum 10% baterije, ko greš na polnilnico. Realna poraba te velikosti avta je blizu 20kWh/100km, tako da nekje 300 mogoče maks 350km je dometa z malo baterijo z veliko pa 350-400 v predpostavki, da si na 100% napolnjenosti. pred 5 urami je Janez007 napisal: Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. Ne bi jo, ker velika baterija je NMC in se bo polnila maksimalno od 10-80% s 95kW a v povprečju raje blizu 80kW (od 80% do 100% se ne splača polnit na hitrih polnilnicah, ker moč polnjenja drastično pade in je to časovno čisto potrata časa). Ker je to le 70% uporabnosti baterije to pomeni, da polniš 56kWH z 80kW v 42minutah. S temi 56kWh pa se da nares realne le kakih 300km. pred 5 urami je Janez007 napisal: A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa. Pred časom sem ravno to štopal na Petrolu z aplikacijo in realno od trenutka, ko ustavim in ko speljem natankan avto je nekje 4minute, tko da OK tam bo torej 20ur. A pri EV-ju jih je pa z zgornjimi podatki 466 ur če seveda vse polniš samo na polnilnicah, kar bi bilo milo rečeno noro, da nekdo kupi EV-ja za tankat samo na hitrih polnilnicah. Z manjšo baterijo pa je 22min za dopolnit 48kWh iz 10% na 80%, ker je LFP in se bo polnila v povprečju s 150kW v tem območju polnjenja. A ker se da z njo naredit samo cca 240km je na koncu vseeno preračunano nekje "le" 305 izgubljenih ur na polnilnicah. 2 Citiraj
Boss Napisano 11. januar Prijavi Napisano 11. januar pred 5 urami je Jest napisal: EV pa če imaš doma polnilnico, ti res vzame le ene 10 sekund, da ga vštekaš, ko se pripelješ domov ... Dejansko je to edini smotrni način uporabe EV-ja. Tako cenovno kot časovno. Vse ostalo pa le in samo občasno parkrat letno. Ker, ko enkrat doživiš tole .... nisi več EV fanboy 1 Citiraj
Bossek Napisano 12. januar Prijavi Napisano 12. januar Ce je se kdo tak kot jaz, ki je bil mal WTF so to neke kratice: NMC, LFP nek simpl clanek z opisom: LFP vs NMC Batteries: Electric Car Battery Pros & Cons | Electrifying.com WWW.ELECTRIFYING.COM Which type of electric car battery is best? Citiraj
MPero Napisano 19. januar Prijavi Napisano 19. januar dne 11. 1. 2025 ob 13:11 je Janez007 napisal: Mazda 6e: 200 kW se polni pri napetosti 800 V ... P=U x I => I= 200.000 W/ 800 V = 250 A ... 250 A ... NORO. A je več sploh še možno? Naša 6-ka G194 lahko z enim tankom prevozi 700 km, natankam jo v manj kot 2 minutah. Mazdo 6e bi "natankal" v najboljšem primeru 80.000 Wh/ 200.000 W v 25 minutah za 500 km dosega. A kdo pri ceni električnega avta upošteva vseživljenske stroške, notri v teh pa "čas je denar"? 😃 Pri G194 porabim v 10-ih letih za tankanje 200.000 km/ 700 x 2 minuti = 10 ur časa, pri 6e s hitrim polnjenjem 200.000 km/500 x 25 minut = 170 ur časa. Resno vprašanje: poleg počasnejšega polnjenja in krajšega dosega je, predvsem če polniš na "super hitrih" polnilnicah (50kW in navzgor), cena taka, da je tudi bencinar (kaj šele dizel) cenejši za prevozit 100km. V čem je potem smisel? Pa imam sam hibrida, ampak ga polnim doma na 220V/2+kW, pa me stane pri povpr. porabi 30kWh/100km ~4,5€. Že, če bi šel v mesto na "poceni" počasne polnilnice (CX-60 itak ne dovoljuje polnjenje z več kot 7,5kW moči), se ta strošek več kot podvoji, na superchargerih pa je verjetno x4, ×5 ali več... 6 Citiraj
dvorjan Napisano 19. januar Prijavi Napisano 19. januar Kdor se z EV veliko vozi po AC pač kupi mesečno naročnino na Tesla ali Ionity DC polnilnice (strošek 10-12€/mesec) in potem pretaka elektriko po 0,39-0,45€/kWh po super duper hitrostih. To je vsa umetnost. Za kaj sproti dofilat na sestanku, kosilu, nakupovanju ipd. so pa tudi AC polnilnice čisto v redu. Pa še nekoliko cenejše. Sicer pa EV se najbolj splača tistim, ki ga lahko polnijo doma. Tudi brez sončne elektrarne. Že n-krat povedano in napisano. Da bi se pa obremenjeval s ceno DC polnjenja na avtocesti za tiste dvakrat kot povprečen Slovenec prevozi razdaljo, daljšo od 500 km, pa nima smisla. Itak toliko čez leto prihraniš, da ni par malce dražjih polnjenj omembe vrednih. Mene tudi ko grem v Nemčijo pride strošek pogonskega goriva z EV ceneje kot z ICE. 1 Citiraj
ignacij Napisano 19. januar Prijavi Napisano 19. januar (urejeno) Če je cena 0,39-0,45€/kWh to pomeni najmanj 10€ na 100 km, če je je poraba 25 kWh/100 km. Torej če prav razumem, plačaš naročnino, čakaš na polnilnici, na koncu te stane pa enako kot bencin? Tudi če polniš doma ni neke računice, sploh sedaj ko so še omrežnino dvignili za večje odjemalce. Za 25 kWh plačaš okoli 5EUR, za 7l goriva pa 10EUR, torej si v plusu 5 EUR na vsake 100 prevoženih km. Če letno narediš 20.000 km to pomeni, da si vsako leto prišparaš 1000EUR. Znesek ni zanemarljiv, problem je ker si v osnovi vozilo toliko preplačal napram ICE, da rabiš 7 let da to razliko dobiš notri, potem pa je počasi potrebno razmišljati o novi bateriji...pa smo spet v minusu. Sklep: Če kdo trenutno kupi EV z mislijo, da bo prišparal se je zmotil. Popravljeno 19. januar od ignacij 5 1 Citiraj
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.