Skoči na vsebino

Rekreacija (kolesarjenje, tek, pohodništvo,... )

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Meni pa se bliža veče vzdrževanje.

- piramida Sunrace CSMX0 10 speed

- mali zobnik 24 zobov, na XT

- XT veriga.

 

Ene 200km še.

Napisano
dne 24. 10. 2023 ob 22:16 je NevLado napisal:

1. Če bi si zaželel treking električni bicikelj za bejbo kot darilo, kaj bi mi predlagali?

 

2. Na aliexpress je cel kup električnih bajkov za male pare, je kdo probal kaj od tega? https://www.aliexpress.com/item/1005005166747489.html

Če hočeš kupit kaj resnega 100% išči nekaj z centralnim motorjem. Ta jajca z motorji v pestah niso za nikamor. Odločilno je tudi za kaj ga bo uporabljala in pa moja izkušnja glede motorja , samo Bosch nikoli več kaj druga.

 

 

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Napisano

Kupujem električarja in sicer gorsko kolo. 

Po raziskovanju na internetu in po nekaj  predlogih kolegov in prodajalcev v Extreme vital trgovini  sem na koncu pristal na tem kolesu:

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/gorsko-elektricno-kolo-specialized-turbo-levo-fsr-p-38219.html

Ali voziže  kdo kaj podobnega in kako mnenje poznavalcev? 🤔

Kakšen okvir bi prišel zame  v poštev za višino 184 cm, C4 ali C5? 

Hvala za pomoč. 😊

 

 

 

Napisano
pred 2 urama je Alex napisal:

Kupujem električarja in sicer gorsko kolo. 

Po raziskovanju na internetu in po nekaj  predlogih kolegov in prodajalcev v Extreme vital trgovini  sem na koncu pristal na tem kolesu:

https://www.extremevital.com/sl/kolesa/gorsko-elektricno-kolo-specialized-turbo-levo-fsr-p-38219.html

Ali voziže  kdo kaj podobnega in kako mnenje poznavalcev? 🤔

Kakšen okvir bi prišel zame  v poštev za višino 184 cm, C4 ali C5? 

Hvala za pomoč. 😊

 

Specialized so dobra kolesa, predvsem kar se tiče geometrije, opremo si pa itak delijo vse znamke, razen motor ima Specialized svojega in je ok. Jaz sem kupil Turbo Levo SL in je super. FSR je močnejši in težji. Če si športnik potem predlagam SL, ker je bolj okreten (manjši in lažji motor ter baterija in karbonski okvir), FSR pa ima več dometa in večji navor z osnovno baterijo. Glede velikosti pa je najbolje probat in se posvetovat v Extreme Vitalu. Razteguje se v dolžino, nekateri raje vzamejo večjega in krajšo fajfo na balanci.

Napisano

Zdravo,

Pri levo in kenevo je folk kar jamral zaradi okvar motorjev. Jermen ali sklopka. Tezava zna bit tudi zadnji amortizer in ga bo potrebno po 6mesecih obnovit. Letniki 21-22 so bili kar problematični. Mogoče so pri novejših l.23/24 napake amortizerja odpravli ker je Fox zanje delal custom tune. Kar se motorja tice so nekaj posodabljali programe in dali boljse jermene. Za sklopko pa ne vem.

Drugače kar se geometrije tice jih pa vsi hvaljo sem tudi sam gledal aluminajtega ampak se se bolj ogrel za mondrakerja z bosch motorjem, če bodo finance si naslednje leto kupim.

 

Kar se levota tiče merim 178cm in sem gledal s4. Ampak ga je najbolj sprobat kaj ti paše in glede na način vožnje. Za električne pravijo, da če si med dvema velikostma izbereš večjega.

 

 

Napisano
pred 44 minutami je TBA napisal:

Zdravo,

Pri levo in kenevo je folk kar jamral zaradi okvar motorjev. Jermen ali sklopka. Tezava zna bit tudi zadnji amortizer in ga bo potrebno po 6mesecih obnovit. Letniki 21-22 so bili kar problematični. Mogoče so pri novejših l.23/24 napake amortizerja odpravli ker je Fox zanje delal custom tune. Kar se motorja tice so nekaj posodabljali programe in dali boljse jermene. Za sklopko pa ne vem.

Drugače kar se geometrije tice jih pa vsi hvaljo sem tudi sam gledal aluminajtega ampak se se bolj ogrel za mondrakerja z bosch motorjem, če bodo finance si naslednje leto kupim.

 

Kar se levota tiče merim 178cm in sem gledal s4. Ampak ga je najbolj sprobat kaj ti paše in glede na način vožnje. Za električne pravijo, da če si med dvema velikostma izbereš večjega.

 

 

To težavo z motorjem (jermen) naj bi z letošnjim modelom, letnikom 2023 rešili, prav tako tudi zadnji amortizer naj ne bi bil več problematičen. Posamezniki grajajo tudi diske, da se včasih pregrevajo. Potem pa prebereš, da se spuščajo po progah z vrha Dolomitov do doline. 😊 Vsaj pišejo tako. 😊

Ni druge, kot it do Ljubljane v Extreme vital in isprobat na licu mesta. 😊

Sem imel v igri tudi carbonski okvir a me je odvrnil šibkejši motor, pa tudi par težav naj bilo z pokanjem okvirja (zopet verjetno ekstremni spusti in skakanje). 

 

Pred eno uro je tomzel napisal:

Specialized so dobra kolesa, predvsem kar se tiče geometrije, opremo si pa itak delijo vse znamke, razen motor ima Specialized svojega in je ok. Jaz sem kupil Turbo Levo SL in je super. FSR je močnejši in težji. Če si športnik potem predlagam SL, ker je bolj okreten (manjši in lažji motor ter baterija in karbonski okvir), FSR pa ima več dometa in večji navor z osnovno baterijo. Glede velikosti pa je najbolje probat in se posvetovat v Extreme Vitalu. Razteguje se v dolžino, nekateri raje vzamejo večjega in krajšo fajfo na balanci.

Sem športnik, a že malo v letih.😊 Tako, da mi bo močnejši motor kar prav prišel za kak strm hrib. 😊

 

 

Napisano
Pred eno uro je TBA napisal:

Zdravo,

Pri levo in kenevo je folk kar jamral zaradi okvar motorjev. Jermen ali sklopka. Tezava zna bit tudi zadnji amortizer in ga bo potrebno po 6mesecih obnovit. Letniki 21-22 so bili kar problematični. Mogoče so pri novejših l.23/24 napake amortizerja odpravli ker je Fox zanje delal custom tune. Kar se motorja tice so nekaj posodabljali programe in dali boljse jermene. Za sklopko pa ne vem.

Drugače kar se geometrije tice jih pa vsi hvaljo sem tudi sam gledal aluminajtega ampak se se bolj ogrel za mondrakerja z bosch motorjem, če bodo finance si naslednje leto kupim.

 

Kar se levota tiče merim 178cm in sem gledal s4. Ampak ga je najbolj sprobat kaj ti paše in glede na način vožnje. Za električne pravijo, da če si med dvema velikostma izbereš večjega.

 

 

SL naj ne bi imeli težav z jermeni, amontizer pa odvisno kateri nivo opreme vzameš, jaz imam Foxovega.

Alex, v EV lahko najameš en dan za test, pa vidiš, če ti odgovarja. Jaz sem nad Specialized navdušil pred letom in pol, ko sem kupil Rockhopperja, ki bo zdaj naprodaj, če koga zanima. Rockhopper Expert 29 Oak Green, L številka.

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je tomzel napisal:

SL naj ne bi imeli težav z jermeni, amontizer pa odvisno kateri nivo opreme vzameš, jaz imam Foxovega.

Alex, v EV lahko najameš en dan za test, pa vidiš, če ti odgovarja. Jaz sem nad Specialized navdušil pred letom in pol, ko sem kupil Rockhopperja, ki bo zdaj naprodaj, če koga zanima. Rockhopper Expert 29 Oak Green, L številka.

Alex gleda navadnega. Težave so bile pa s Foxovim za letnik 2022, novejši naj bi bli ok če imajo amortizer l2023+

spodaj en posnetek ki govori o težavah pri levotu 2022. Tako če boš kupil turbo levo kupi letnik 2023+  

 

@Alex kok maš pa budget in po kakem terenu bi se vozu. je pol lažje predlagat kak bajk bi bil najbolj. da ne bo ''prešvoh''. Se splača vržt oko na amortizerje -> vilce in pa zavore. ne pozabit kolesa so težja in po klancu kar hitro pospešijo. 

Popravljeno od TBA
Napisano

@Alex najprej dobro razmisli kje in kako boš vozi ali potrebuješ fulya? Če ne boš vozil trailov je mogoče bolje pogledat za hardtaila, lažje vzdrževanje in vse . Sam vozim hardtaila in sicer letno okrog 4000km večinoma po gozdnih poteh in makadamu. Vse kar sem naredil za udobje sem dokupil sedežno oporo Sountor NCX , ki zelo dobro opravlja svoje delo po grbinah na poti v klanec ( 50mm ima nihanja) pri spustih boš pa itak večino časa na nogah. Do sedaj sem probal že kar nekaj motorjev od Shimana, Bfang in sedaj Bosch in moje osebno mnenje je da nikoli več kaj druga kot Bosch, aja pa žena je imela še na prvem kolesu Yamaho in sicer tisti še močnejši motor ki so jih vgrajevali leta 2019, pa se ni mogel kosat z BOSCH. Pomemben podatek je tudi tvoja teža , koliko km misliš delat dnevno , kot je že @TBAnapisal pomembne so zavore ker po hribu navzdol zadeva postane kar hitra in kolo tudi ni najlažje.

Drugače pa obilo uspeha pri nakupu.

pa še moj predlog če seveda lahko

 

ENERGIJABIKES.COM

ELEKTRIČNO GORSKO KOLO S SISTEMOM BOSCH ZA NESKOČNA DOŽIVETJA IN OBILO ZABAVE NA KOLESARSKIH POPOTOVANJIH

 

Napisano

Jaz imam cube hardtail carbonsko(brez elektrike) in lahko pohvalim cube. Sem zelo zadovoljen glede p/p.

 

image.jpeg

 

Napisano

Jaz sem pred nakupom leta 2016 prebrskal precej na temo ebike oz pedelec ... in takrat so vecino priporocali Boschev motor... in blizu je bil tudi Yamahin ... V teh nekaj letih je zadeva sicer sla precej naprej... ampak kot izgleda je Bosch se vedno v vrhu ... 

 

Tole je slika od 25 avgusta 2016, ko sem ga pripeljal domov :D

 

Pasted_Image_11__11__23__09_11_2AFF6EF5.

 

Cena takrat je bila okoli 1.700€ ... So sle cene od takrat kar konkretno gor ... :D ... Mogoce mi je malo zal, da nisem vzel Scott-a, ki je ime prednje vilice vzmetene ... ampak je prevagala cena, ker tisti Scott s podobnim Boschevim motorjem je bila takrat okoli 2.300 € ... 

 

Kasneje sem sicer dodal nekaj opreme... najboljsi del za udobje je bila zvmetena sedezna opora ... ker se vecinoma vozim bolj po normalnem terenu brez kaksnih hudi klancev ali offroada in imam tako rit vedno na sedezu ... je bil ta del odlicna nadgradnja... ker ceste znajo biti kar lunkjaste... sploh kaksne kolesarske steze ... kjer se se veliko manj naredi na vzdrzevanju kot na cestah za avtomobile :D ... 

 

Ena od nadgradenj je bila tudi, da sem zamenjal Boschev zaslon Intuvia s Cobi.bike (ki ga je kasneje kupil Bosch in je sedaj nadgrajen v Bosch Smart system  ... in je tako telefon v vlogi stevca oz. racunalnika ... 

 

Bosch Intuvia

image.png

Cobi.bike

image.png

 

image.png

 

Zadnja slika od presnjega tedna ...

 

image.png
Sicer ne delam toliko km kot recimo Nejc... sem pa vseeno z njim naredil ze dobrih 5.300 km ...

 

image.png

 

 

 

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 13 minutami je kacnje napisal:

Če dovolite, še sam pristavim opisa svojega e-konja:
Električno kolo za začetnike in Primerjava e-kolesa in kolesa

Zelo dober opis , za tisti čas je tole kolo bilo zelo dobro danes pa ga je že malo čas povozil. Na trgu so novejši motorji in zmogljivejše baterije. Ampak za razdalje okrog 2 ur in vecino asfalta je tud tole OK. Za primerjavo jaz imam baterijo 625 in tudi nisem med najlažjimi ( 90kg) prav tako ne med najmlajšimi, pa vendar mi je uspelo največ naredit 80km in 1820vm ( večina tega po makadamu...Pohorska transferzala).

Napisano (urejeno)

Jaz imam najdaljšo pot na Jezerski vrh (iz Tunjic z vmesnim vzponom preko Šenturške Gore) - in nazaj seveda. To je bilo 92 km. Bilo je še nekaj rezerve, mogoče bi še kakšnih 20 km naredil, če bi šel do konca. Za mojo težo kar dobro, je pa res, da precej poganjam sam (praktično vse vozim v Eco). So pa stvari napredovale, imaš prav.

Popravljeno od kacnje
Napisano

Ker je kolo res masiven brez podpore motorja trpiš za brezveze. Osebno veliko dodajam na šunke tako, da mi 750Wh baterija zdrži okoli 140km (praktično 99% na ECO - Tour samo v hujših klancih, EMTB sem samo 1x uporabil v nekih jebenih rovtah, Turbo pa samo sprobal kaj sploh to je). Ok ne naenkrat ampak jo tudi po par dni ne polnim, ker vsaj tu ni strahu, da če ostaneš brez, da moraš pomoč klicat. Še vedno bo šlo na noge.

 

V glavnem @Alex , točno si določi kje in kaj boš vozil, da ne boš naredil overkill in kupil nekaj kar ne rabiš. Dvomim, da boš pri tvojih letih downhillal po kakih bike ride parkih, skakal čez korenine in dropal s skal. Leta so tu in ti odsvetujem to početje in to iz lastnih izkušenj. Je smešno in zabavno dokler ne padeš in padeš sigurno od tu naprej je pa bolj ali manj sreča, da je padec neboleč.

 

Za vse ostale zadeve pa naj bo makedam, gozdne poti, al pa asfalt in kolesarske steze je hardtail najboljša izbira. Vse je lažje z njim, od transporta, vzdrževanja, nižje cene pa še ne zgledaš smešno, ker fuly je res bolj za ekstremnejšo uporabo mlajših kolesarjev.

 

 

33112_1.png

Napisano
pred 8 urami je Boss napisal:

Ker je kolo res masiven brez podpore motorja trpiš za brezveze. Osebno veliko dodajam na šunke tako, da mi 750Wh baterija zdrži okoli 140km (praktično 99% na ECO - Tour samo v hujših klancih, EMTB sem samo 1x uporabil v nekih jebenih rovtah, Turbo pa samo sprobal kaj sploh to je). Ok ne naenkrat ampak jo tudi po par dni ne polnim, ker vsaj tu ni strahu, da če ostaneš brez, da moraš pomoč klicat. Še vedno bo šlo na noge.

 

V glavnem @Alex , točno si določi kje in kaj boš vozil, da ne boš naredil overkill in kupil nekaj kar ne rabiš. Dvomim, da boš pri tvojih letih downhillal po kakih bike ride parkih, skakal čez korenine in dropal s skal. Leta so tu in ti odsvetujem to početje in to iz lastnih izkušenj. Je smešno in zabavno dokler ne padeš in padeš sigurno od tu naprej je pa bolj ali manj sreča, da je padec neboleč.

 

Za vse ostale zadeve pa naj bo makedam, gozdne poti, al pa asfalt in kolesarske steze je hardtail najboljša izbira. Vse je lažje z njim, od transporta, vzdrževanja, nižje cene pa še ne zgledaš smešno, ker fuly je res bolj za ekstremnejšo uporabo mlajših kolesarjev.

 

 

Zakaj pa se ne bi odpeljal po kakem bike ride parku? Bolj počasi a vendarle. 😊 Kolega, dve leti mlajši, se redno vozi v Dolomite in se spušča z kakih dvatisočakov. Pa ni nič bolj fit kot sem sam. Bomo videli. A se kar  nagibam v nakup tega kolesa. 

 

 

 

Napisano

Če bi bil fit bi imel brez elektrike ? Če si se že odločil potem kupi, pomoje bo čist vredu odločitev.

 

image.jpeg

 

Napisano
pred 11 urami je Alex napisal:

Zakaj pa se ne bi odpeljal po kakem bike ride parku? Bolj počasi a vendarle. 😊 Kolega, dve leti mlajši, se redno vozi v Dolomite in se spušča z kakih dvatisočakov. Pa ni nič bolj fit kot sem sam. Bomo videli. A se kar  nagibam v nakup tega kolesa.

 

Pa sej se ne gre kolk si fit, ko se razletiš te skup sestavi mogoče samo mladost. Pri teh letih, kot sva ti in jaz pa je loterija. Sej te ne prepričujem, ker se boš itak sam odločil kako pa kaj.

 

Drugač pa še nekaj, jaz sem se z biciklom najbolj razletel, ko sem šel počasi - trenutek je popustila pozornost, ker je šlo počasi, pa sem že zgledal kot Neymar.

 

 

  • Haha 1
  • Začuden 1

33112_1.png

Napisano

Jaz bi tudi dobro premislil! Sosed ima neko hudo stvar od kolesa in sem se enkrat poskusil peljat po njegovi pisti-koreninah v dolino in sem kmalu ugotovil, da ni to to... 🥴čeprav kolesarim že praktično že celo življenje, res da s specialkami in trkingi a vendarle, to je drug planet nimaš kolesa toliko pod kontrolo kot na cesti. Hitro se lahko razletiš, sosed se je enkrat kar lepo-grdo.... :whatever:Premisli🤔

Napisano
dne 11. 11. 2023 ob 22:11 je Boss napisal:

Ker je kolo res masiven brez podpore motorja trpiš za brezveze. Osebno veliko dodajam na šunke tako, da mi 750Wh baterija zdrži okoli 140km (praktično 99% na ECO - Tour samo v hujših klancih, EMTB sem samo 1x uporabil v nekih jebenih rovtah, Turbo pa samo sprobal kaj sploh to je). Ok ne naenkrat ampak jo tudi po par dni ne polnim, ker vsaj tu ni strahu, da če ostaneš brez, da moraš pomoč klicat. Še vedno bo šlo na noge.

 

V glavnem @Alex , točno si določi kje in kaj boš vozil, da ne boš naredil overkill in kupil nekaj kar ne rabiš. Dvomim, da boš pri tvojih letih downhillal po kakih bike ride parkih, skakal čez korenine in dropal s skal. Leta so tu in ti odsvetujem to početje in to iz lastnih izkušenj. Je smešno in zabavno dokler ne padeš in padeš sigurno od tu naprej je pa bolj ali manj sreča, da je padec neboleč.

 

Za vse ostale zadeve pa naj bo makedam, gozdne poti, al pa asfalt in kolesarske steze je hardtail najboljša izbira. Vse je lažje z njim, od transporta, vzdrževanja, nižje cene pa še ne zgledaš smešno, ker fuly je res bolj za ekstremnejšo uporabo mlajših kolesarjev.

 

 

Fulli je ful dobra zadeva. Sej nikjer ne piše da morš enduro ali pa superduro kupt kjer je vzmetenje na zadnjem koncu 150-180mm. Nabaviš enga traila z vzemetenjem na zadnjem koncu med 130 in 150mm za bolj udobno vožnjo.

 

Kar se pa bikeparkov tiče pa tud ni problemov če pametno traile izbiraš. Pač ne greš na black diamond al pa rdrece. Se bolj zelenih in modrih držiš.

 

Napisano
Pred eno uro je TBA napisal:

Fulli je ful dobra zadeva. Sej nikjer ne piše da morš enduro ali pa superduro kupt kjer je vzmetenje na zadnjem koncu 150-180mm. Nabaviš enga traila z vzemetenjem na zadnjem koncu med 130 in 150mm za bolj udobno vožnjo.

 

Kar se pa bikeparkov tiče pa tud ni problemov če pametno traile izbiraš. Pač ne greš na black diamond al pa rdrece. Se bolj zelenih in modrih držiš.

 

Točno tako. Kot pri smučanju, če ne obvladaš dovolj, izbereš lažje variante in ne skačeš po pet metrov daleč. 😊

 

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Že dolgo nič konkratnega v tej temi🧐...pa dajmo eno😃   Tokrat nekaj,kar bo mogoče zanimalo večji krog interesentov....en posebnež svoje vrste. Sicer sem pristaš Metabo CAS sistema baterij,a tokrat sem se "pregrešil",ker Metabo ne ponuja nič v tej klasi orodja. Gre za Makitin model T022D (SE-special edition) in lučko-laterno ML102.   To za marsikoga izgleda kot klasični vijačnik,a videz vara...klasični dvohitrostni vijačnik pri Makiti je model DF012DSE,kateri je pa po performansah "daleč zadaj"...je res bolj "švoh".   T022D je pa "čisto drugo vesolje,ker je to udarni vijačnik😲...zmore 0-2450 obratov,0-3000 udarcev na minuto in 25Nm max. Namenjen je za manjše vijake (sestavljanje računalnika ipd),a tudi večjih vijakov npr. lesni spax 4x60 za ta vijačnik ne predstavlja nikakršni problem. Moram izraziti presenečenje nad robustnostjo in kvaliteto izdelave-res narejen kot tank...občutiš šele,ko ga primeš v roke. Torej-izgleda kot igračka,a to absolutno ni. Seveda obstajajo močnejši vrtalni vijačniki (npr. 12V sistemi),a ta ima prednost v kompaktnosti in teži za uporabo tudi v utesnjenih razmerah. Še nekaj,kar zna za koga biti zelo zanimivo-stroj je kompletno simetričen (tako za levičarje,kot desničarje),kot tudi tok za pas!!! Makita TD022DSE Akku-Knickschlagschrauber 7,2 V, Petrol : Amazon.de: Baumarkt WWW.AMAZON.DE Elektro- und Handwerkzeuge online - Makita TD022DSE Akku-Knickschlagschrauber 7,2 V, Petrol. Makita TD022DSE...   Ker vem,da je treba za baterije "skrbeti" sem dokupil tudi LED lučko-laterno...nima neke "moderne moči svetilnosti",a kot pripomoček,laterna ob večernih druženjih na prostem-več kot dovolj...slabih 31€ pri Metalka Servis Brnčičeva...stara stvar,pa so bili veseli,da so se losal robe😄 ML102 - Akku-Laterne WWW.MAKITA.DE Product   Naročl tudi manjšo LED svetilko z "nogami",a še ni prišla. Akumulatorska svetilka STEXML705 | Elektroservis in trgovina Povše WWW.ELEKTROSERVIS-POVSE.COM Akumulatorska svetilka STEXML705 -         VID_20241124_104325.mp4
    • Vsi cepljeni kaj jih poznam, so imeli Covid. Kar na koncu se pripiše cepljenju je lažja oblika ali pa malo boljša odpornost. To pa še ni garant, da tokrat ne bi sluha izgubil.
    • Kleber je pod Michelin-om. Dunlop je pa samo licenčni brand. V določenih delih sveta, ga ima Goodyear v drugih pa Sumitomo.
    • Pogubljen ameriški bombnik v objemu slovenskih gora | 24ur.com WWW.24UR.COM Suh sneg je škripal pod nogami, na lase in brado so se lepili beli kristali, ko je začela četica pohodnikov v mrzlem novembrskem jutru gaziti...  
    • Sej vemo kaj ga je zmotil...  
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.