Skoči na vsebino

Virtual Dyno (dyno graf moči in navora)

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Po brskanju po raznem tuning stuffu sem na netu naletel na zanimiv program imenovan Virtual Dyno, ta program ti s pomočjo data logov izriše dyno graf navora in moči na kolesih.

Po raznih forumih je bilo rečeno da je Virtual Dyno dokaj točen, baje v mejah 0-3% razlike v primerjavi z pravimi merilnimi valji.

Točnost rezultatov Virtual Dynota je  zelo odvisna od natančnosti vhodnih podatkov, se pravi bolj natančne Data Loge in natančne podatke o merjenem avtomobilu bomo imeli, bolj natančni bodo rezultati.

Ker me je zelo zanimalo kako to deluje v praksi in kakšni bodo rezultati za mojo M6, sem se malo poigral in evo en mali romančič za praznično branje.

 

Kot prvo je potrebno shraniti ustrezne podatke (Data Log) s pomočjo OBD modula, jaz sem uporabil kar opremo ki jo imam v avtu OBDLink MX in aplikacijo Torque Pro ki je inštalirana na Android radiju.

Za Data Log rabimo naslednje podatke Time, RPM, TPS.  Jaz sem dodal še par drugih temperaturo v sesalnem kolekturju, Boost, AFR...za sam Virtual Dyno nujno rabimo samo prve tri.

V Torque Pro gremo pod Settings>Data Logging & Upload>Select what to log  in nato izberemo ustrezne PID-e RPM, TPS, čas se shrani od same naprave.

V Torque nato še nastavimo interval shranjevanja podatkov, jaz sem dal na minimalno možno vrednost 0,1sekunde, da dobim čimveč podatkov v danem času.

Potem vrnemo v meni RealTime Information in pritisnemo v spodnjem kotu na ikono zobnik, odpre se nam nov meni, kjer vidimo opcijo Start Logging.

Gremo se peljat, izberemo čimbolj ravno cesto, po možnosti brez prometa.

Nato pred pospeševanjem pritisnemo Start Logging

In v 3. ,4. ali 5.prestavi pospešimo od 1500rpm do blokade oz. po želji malo manj.

Jaz sem izbral 3. prestavo ker je še v normalnih mejah hitrosti.

Nato spet stisnemo >Stop Logging in nato >Email Logs, tako sem si poslal Data Log datoteko na GoogleDrive.

 

Zdaj ko imamo Data Log se lahko lotimo samega programa Virtual Dyno, aja če nisem prej omenil je program zastonj ;)

Ko ga zaženemo, najprej dodamo naš avto, to storimo tako da gremo pod File>Car Editor

Odpre se nam meni z raznoraznimi podatki Model, teža, podatki o menjalnih razmerjih.... Ti podatki so zelo pomembni in morajo biti čimbolj točni.

Podatke za svojo M6 sem poiskal po internetu in jih vstavil, edino težo sem prepisal iz tehničnega pregleda kjer se tehta pred merjenjem zavor in je bolj natančno kot v raznih katalogih, nato shranimo podatke o avtu z Save As Custom.

Zdaj imamo vse pripravljeno in gremo pod >Load Runs in izberemo naš Data Log ki smo ga ustvarili prej z Torque Pro.

Nato izberemo naš prej ustvarjeni Custom avto, izberemo v kateri prestavi smo izvedli našo meritev za Data Log in že se nam prikaže izrisan Dyno graf z močjo in navorom.

V Desnem zgornjem kotu izberemo Smoothing na čimmanjšo vrednost, na vrednosti 0, je preveč valovit na 6 pa preveč zglajen, tako da priporočam vrednosti med 2 in 3.

Za konec imamo še opcijo SAE kjer prilagodimo graf temperaturi zraka in zračnemu pritisku, v času meritev.

Graf lahko nato shranimo kot sliko.

Pa še to jaz sem si dodal še AFR in Boost v Dyno graf kjer se vidi kakšna je bila mešanica zraka in goriva skozi rpm in pritisk turbine.

Pri tem mi je zanimivo da je v 3. prestavi Boost bil max . 1,41 Bar, medtem ko v 2. prestavi pride do 1,55 Bar, zgleda da software različno odpira turbo v različnih prestavah.

 

Evo moj Dyno Graf, avto M6 2.0 MZR-CD 140HP, vse original.

Pokazalo mi je 122WHP pri 3484rpm  in  294Nm pri 2659rpm navora, to je na kolesih, če hočemo dobit konje in navor na gredi je treba prišteti še izgube pogonskega sklopa (menjalnik, kolesa...).

Izgube za FWD so nekje okrog 15%,  torej če prištejemo k rezultatom še izgube pridemo na 140,3 konjev na gredi in 338,1Nm navora, kar bi bilo točno glede na tovarniške podatke in pod pogojem da so še vsi konji živi.

Če bom kdaj čipal, naredim isti Data Log in imam direktno primerjavo.

 

 

 

 

 

 

M6 GH 2.0MZR-CD STOCK smoothing1 AFR Boost SAE DYNO RUN 001.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Nikoli ne reci NE.... 😉 Lani na M. servisu so mi rekli, da so imeli eno pri cca 180kkm na servisu in dela bp, samo nadgradili so ji softwer.... 🤗 Je pa x180 motor... 😉 Mene ne skrbijo km, ker delam malo km pa še v penzijo grem🤗. No mogoče bo pa še dolgo pri hiši, ker standard penzonista je... 🥴😵‍💫😭😉
    • 120415944_199430485023794_2662713194390491638_n.mp4.506ba1e87140f10145a74d33f5df1054.mp4
    • Ji tole pokažem pa dam tvoj naslov.... 😁🫣😉
    • Ja razlika pri cestnini in zavarovanju bo cca 10%. Sam sem plačal pred letom z delnimi kaski in 50% premijskim razredom za G120 cca 550€, to pomeni v tvojem primeru letno razliko okoli 100€.    Razlika v kakovosti vožnje pa je velika - sam bi 100% izbral @Jest - ovo varianto. Ker je avto vsaj nivo višji (oprema, motor ... meni osebno ena najbolj posrečenih Mazdinih kombinacij) in ker ne bo provizije preprodajalca in vse boš izvedel iz prve roke. Pa še barva - žena se bo zatrepala vanjo 😆. Sploh ni kaj premišljevat med tema 2 variantama. Pa ne navijam zaradi Jesta, ampak sodim po svojih izkušnjah ... sem vozil že oba motorja pri Mazdi 3.   Sam avta brez opozarjanja na mrtvi kot, vzratne kamere in sprednjih in zadnjih senzorjev, več ne kupim.      
    • Zakaj, tudi jabolko delajo 90% na Kitajskem pa jo kopujejo za med.....  To, da je električen pa..... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.