Skoči na vsebino

Virtual Dyno (dyno graf moči in navora)

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Po brskanju po raznem tuning stuffu sem na netu naletel na zanimiv program imenovan Virtual Dyno, ta program ti s pomočjo data logov izriše dyno graf navora in moči na kolesih.

Po raznih forumih je bilo rečeno da je Virtual Dyno dokaj točen, baje v mejah 0-3% razlike v primerjavi z pravimi merilnimi valji.

Točnost rezultatov Virtual Dynota je  zelo odvisna od natančnosti vhodnih podatkov, se pravi bolj natančne Data Loge in natančne podatke o merjenem avtomobilu bomo imeli, bolj natančni bodo rezultati.

Ker me je zelo zanimalo kako to deluje v praksi in kakšni bodo rezultati za mojo M6, sem se malo poigral in evo en mali romančič za praznično branje.

 

Kot prvo je potrebno shraniti ustrezne podatke (Data Log) s pomočjo OBD modula, jaz sem uporabil kar opremo ki jo imam v avtu OBDLink MX in aplikacijo Torque Pro ki je inštalirana na Android radiju.

Za Data Log rabimo naslednje podatke Time, RPM, TPS.  Jaz sem dodal še par drugih temperaturo v sesalnem kolekturju, Boost, AFR...za sam Virtual Dyno nujno rabimo samo prve tri.

V Torque Pro gremo pod Settings>Data Logging & Upload>Select what to log  in nato izberemo ustrezne PID-e RPM, TPS, čas se shrani od same naprave.

V Torque nato še nastavimo interval shranjevanja podatkov, jaz sem dal na minimalno možno vrednost 0,1sekunde, da dobim čimveč podatkov v danem času.

Potem vrnemo v meni RealTime Information in pritisnemo v spodnjem kotu na ikono zobnik, odpre se nam nov meni, kjer vidimo opcijo Start Logging.

Gremo se peljat, izberemo čimbolj ravno cesto, po možnosti brez prometa.

Nato pred pospeševanjem pritisnemo Start Logging

In v 3. ,4. ali 5.prestavi pospešimo od 1500rpm do blokade oz. po želji malo manj.

Jaz sem izbral 3. prestavo ker je še v normalnih mejah hitrosti.

Nato spet stisnemo >Stop Logging in nato >Email Logs, tako sem si poslal Data Log datoteko na GoogleDrive.

 

Zdaj ko imamo Data Log se lahko lotimo samega programa Virtual Dyno, aja če nisem prej omenil je program zastonj ;)

Ko ga zaženemo, najprej dodamo naš avto, to storimo tako da gremo pod File>Car Editor

Odpre se nam meni z raznoraznimi podatki Model, teža, podatki o menjalnih razmerjih.... Ti podatki so zelo pomembni in morajo biti čimbolj točni.

Podatke za svojo M6 sem poiskal po internetu in jih vstavil, edino težo sem prepisal iz tehničnega pregleda kjer se tehta pred merjenjem zavor in je bolj natančno kot v raznih katalogih, nato shranimo podatke o avtu z Save As Custom.

Zdaj imamo vse pripravljeno in gremo pod >Load Runs in izberemo naš Data Log ki smo ga ustvarili prej z Torque Pro.

Nato izberemo naš prej ustvarjeni Custom avto, izberemo v kateri prestavi smo izvedli našo meritev za Data Log in že se nam prikaže izrisan Dyno graf z močjo in navorom.

V Desnem zgornjem kotu izberemo Smoothing na čimmanjšo vrednost, na vrednosti 0, je preveč valovit na 6 pa preveč zglajen, tako da priporočam vrednosti med 2 in 3.

Za konec imamo še opcijo SAE kjer prilagodimo graf temperaturi zraka in zračnemu pritisku, v času meritev.

Graf lahko nato shranimo kot sliko.

Pa še to jaz sem si dodal še AFR in Boost v Dyno graf kjer se vidi kakšna je bila mešanica zraka in goriva skozi rpm in pritisk turbine.

Pri tem mi je zanimivo da je v 3. prestavi Boost bil max . 1,41 Bar, medtem ko v 2. prestavi pride do 1,55 Bar, zgleda da software različno odpira turbo v različnih prestavah.

 

Evo moj Dyno Graf, avto M6 2.0 MZR-CD 140HP, vse original.

Pokazalo mi je 122WHP pri 3484rpm  in  294Nm pri 2659rpm navora, to je na kolesih, če hočemo dobit konje in navor na gredi je treba prišteti še izgube pogonskega sklopa (menjalnik, kolesa...).

Izgube za FWD so nekje okrog 15%,  torej če prištejemo k rezultatom še izgube pridemo na 140,3 konjev na gredi in 338,1Nm navora, kar bi bilo točno glede na tovarniške podatke in pod pogojem da so še vsi konji živi.

Če bom kdaj čipal, naredim isti Data Log in imam direktno primerjavo.

 

 

 

 

 

 

M6 GH 2.0MZR-CD STOCK smoothing1 AFR Boost SAE DYNO RUN 001.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • No tko zlo hudo ne delajo, da bi pobijali in grozili z genocidom kot se je to dogajalo v UA - Kijev, Odessa, Mariupol... Če se kje zadeve zataknejo le pri dvojezičnosti verjetno res ni ustrezen vzrok za spopad. Najprej se uporabijo vse možne pravnopolitične opcije za razrešitev spora potem pa le nič ne zaleže se pa žal večinoma poseže v nadaljevanje politike z drugimi sredstvi kar je definicija vojne. Govorimo o državah, ki imajo to moč, da lahko to naredijo. Slovenija bi pač morala sklonit glavc, ker svojih manjšn vojaško ne moremo zaščitit. Ampak hvala bogu to ni treba, ker obstaja visok nivo demokracija in varovanja človekovih pravic, kar pa žal tega ni bilo in niti ni zdaj v Ukrajini. Zelenski uradno celo ni več predsednik, ker mu je mandat potekel pred pol leta, a novih volitev ni razpisal, poleg tega je pa, kako prikladno, razpustil celotno opozicijo in vlada dobesedno avtokratsko diktatorsko.   Aja pa problem manjšin, če sploh temu lahko tako rečemo, ker če je manjšina velika za 25% prebivalstva bi prej rekel, da je to bolj potrebno v taki državi zagotoviti ali federativnost, kot je bilo v jugi, da so se narodi lahko zdrućili v okviru republik z nekim nivojem samoodločanje v okviru širše skupnosti. ali pa konfederacijo. V Jugi smo imeli velikansko srečo, da je Kardelj zahteval vpis v ustavo SFRJ, ki je omogočal tudi odcepitev. Če tega ne bi bilo bi nas lahko centralna oblast potolkla, tako kot je Španska Katalonce ob poskusu osamosvojitve. In zakaj smo se odcepili? Zato, ker se nismo strinjali z odločitvami večine in smo bili prepričani, da nas samo izkoriščajo. Kaj pa če je na jugovzhodu UA tudi tak občutek prevladal leta 2014?   Sicer je pa vedno tako, da je vse odvisno kako se razumeš z ameri. To so ugotovili Srbi leta 1999, ker so bili po pravoslavni strani preveč navezani na Rusijo. Če bi bili na ZDA bi danes še veselo imeli Kosovo in Albanci tam bi morali biti pridno tiho.
    • Samo kazni in to velike bodo nspametne spametovale, ker tisti ozaveščeni bomo zbirali smeti tako ali tako.... 
    • https://www.caszazemljo.si/zelena-energija/kako-v-rotterdamu-s-pomocjo-rastlin-osvetljujejo-park.html
    • Ja, pa cukri iz Hoferja.... 😉
    • Je na sopotnikovi strani, tako da ni moteče za vožnjo....če zalijejo vem da bo pika, ne menja se mi trenutno zdaj cele šipe :), to še vedno lahko naredim kdaj kasneje, no razen če je preveč globoko in mi bo počila v vsakem primeru.....sem se zdaj naročil na carglass pa da vidim kaj bodo mojsti povedali (na spletu ko oddaš obrazec, menijo, da če je manjša razpoka kot eur kovanec potem naj bi to lahko popravili), no bom videl ko bom tam opravil pregled....če bo potrebna menjava bom zahteval original šipo (vem da ste nekateri že pisali o tem), kako je mnenje je bolje iti k ličarju/kleparju, kjer se s tem tudi profi ukvarjajo ali carglass?
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.