Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 2 urama je TiEn napisal:

Kaj pa če kupiš avto z 124k km in to še ni bilo delano? 😛  So pa tudi že na tem forumu menjavali olje v avtomatskem menjalniku po 150kkm in niso imeli težav

 

Ja saj lahko ti bo delal 300kkm brez težav, lahko ti pa v naslednjih kilometrih crkne. 

Tudi če ne menjaš olja v motorju ti avto ne bo takoj crknil. 

 

Gre se za preventivo, da zmanjšaš odstotek možnih težav. 

Če si kupil avta za katerga ne moreš 100% rečt da je bilo menjano olje v menjalniku, bi jaz zagotovo menjal, da vsaj veš na čem si. 

 

Je pa na uporabniku kaj bo z avtom naredil, ali bo iz preventive naredil kak servis in menjal tekočine, ali pa se bo vozil dokler pač kaj ne crkne. 😉

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano
3 hours ago, Aless said:

 

Ja saj lahko ti bo delal 300kkm brez težav, lahko ti pa v naslednjih kilometrih crkne. 

Tudi če ne menjaš olja v motorju ti avto ne bo takoj crknil. 

 

Gre se za preventivo, da zmanjšaš odstotek možnih težav. 

Če si kupil avta za katerga ne moreš 100% rečt da je bilo menjano olje v menjalniku, bi jaz zagotovo menjal, da vsaj veš na čem si. 

 

Je pa na uporabniku kaj bo z avtom naredil, ali bo iz preventive naredil kak servis in menjal tekočine, ali pa se bo vozil dokler pač kaj ne crkne. 😉

 

Sej bi ga menjal marca ko imam servis, takrat bo avto imel recimo 155kkm. Lahko pa s tem naredim večje sranje ?

 

image.jpeg

 

Napisano

Jaz prisegam na original in ravenol fz. Original je pri eurotonu 25-27€ se da shandlat nizje. Ravenol fz je pa nekje 17€.

pred 2 minutama je TiEn napisal:

Sej bi ga menjal marca ko imam servis, takrat bo avto imel recimo 155kkm. Lahko pa s tem naredim večje sranje ?

Neboš nič sranja nardil. Menjaš olje v karterju brez spiranja in filter. To rabiš od oka 4,5litra olja.

Napisano
13 minutes ago, scania said:

Jaz prisegam na original in ravenol fz. Original je pri eurotonu 25-27€ se da shandlat nizje. Ravenol fz je pa nekje 17€.

Sprasujem zato, ker je Aisinov menjalnik pa najbrz tut Aisinovo olje ne more skodit ali? 

 

Pa se eno informacijo, ce mogoce kdo ve... Sta navaden avtomatski menjalnik in za AWD avtomatski menjalnik enaka? 

Napisano (urejeno)

Osnova je aisinova to je res, nisem še pa nikoli menjal z aisinovim oljem. Če gledaš specifikacije aisin je njihovo olje še za toyote in nwm kaj še vse. Pri ravenol fz piše samo za mazdine fw6ael menjalnike skyactive.

Menjalnika fwd in awd sta enaka

Popravljeno od scania
Napisano
pred 11 urami je scania napisal:

Osnova je aisinova to je res, nisem še pa nikoli menjal z aisinovim oljem. Če gledaš specifikacije aisin je njihovo olje še za toyote in nwm kaj še vse. Pri ravenol fz piše samo za mazdine fw6ael menjalnike skyactive.

Menjalnika fwd in awd sta enaka

Kakšno specifikacijo pa ima M.za ročne menjalnike in katero olje je ok,da vem ko prilezem do tja.....

Napisano

Za ročni menjalnik sem jaz da not redline 75w80 gl4 redline oznaka je mtl, rabis ga 1.7 litra cena je okoli 25€ na liter. Ampak se splača, razlika je se res občuti, lahko potrdi tudi Alex

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Napisano
pred 40 minutami je scania napisal:

Za ročni menjalnik sem jaz da not redline 75w80 gl4 redline oznaka je mtl, rabis ga 1.7 litra cena je okoli 25€ na liter. Ampak se splača, razlika je se res občuti, lahko potrdi tudi Alex

Res je. Še posebej zjutraj, ko je mrzlo in je olje še hladno. Meni se je prej včasih menjalnik  malo zatikal v peto brzino sedaj pa gre tako gladko, da se včasih kar zabijem v ročico, ko gre tako gladko. Ko se pa segreje pa itak ne veš, kdaj gre v posamezno brzino. 

Jaz to olje definitivno priporočam. Tudi mehanik, ki mi je zamenjal olje se je pozanimal, kje sem ga nabavil. Takoj je tudi on ugotovil razliko prej-potem. 

Noter ga je spravil 1,7l ,kot je napisal že Scania. 

 

 

Napisano
pred 46 minutami je Bini napisal:

Kakšno specifikacijo pa ima M.za ročne menjalnike in katero olje je ok,da vem ko prilezem do tja.....

 

Predpisana je 75w80 GL4, znamke pa z Redline ne boš zgrešil, čeprav jst mam z cenovno ugodnim Total Gear8 tudi dobre izkušnje. 

Zelo pomembno pri menjlaniškem olju je da je GL4, ker GL5 je preagresiven in lahko poškoduje sinhrone. 

Zato moje priporočilo za ročne menjalnike 75w80 GL4. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Evo kaj pravi  Tim Eckart o Lifetime polnjenju olja v avtomatskih menjalnikih, pravtako tudi prizvajalec menjalnikov ZF se strinja z njegovimi trditvami. 

Sem dal prevest z googleprevajalnikom, zato je malo popačena slovenščina ampak se da prebrat bistvo:

 

Zakaj in kako v kakšnih presledkih!
 Skoraj vsi proizvajalci vozil zaradi stroškov navajajo doživljenjsko polnjenje, čeprav se ostankom in usedlinam ni mogoče izogniti.  Posledično se v praksi pojavljajo večje napake, kot so težave pri samodejnem prestavljanju menjalnika, slabosti zagona ali blokirne sklopke pretvornika itd. Posebno poudarjeni so vozila z visokim navorom in težka vozila ali priklopniki in vozila na kratke razdalje.  Redna menjava olja ATF lahko znatno podaljša življenjsko dobo menjalnika.  Koeficient trenja sklopk lahko ostane konstanten.  Umazanija in odrgnine v menjalniku se zmanjšajo.  Čist oljni filter zagotavlja stabilne tlačne pogoje v menjalniku.  Naloge ATF (Automatic Trans Fluid) so: prenos moči v pretvorniku, delovanje hidravličnega krmiljenja in aktiviranje stikalnih elementov, ciljno vplivanje koeficienta trenja na stikalne elemente, odvajanje toplote in mazanje.  Temperaturno območje za ATF je približno -30 ° C do maks.  400 ° C.  Eden od razlogov za težave z avtomatskim menjalnikom je staranje olja, ki ne vpliva le na viskoznost, temveč tudi spodbuja korozijo v sestavnih delih menjalnika z vpijanjem vlage, kar običajno povzroči napake.  Abrazija je sestavljena iz kovine (vključno s prahom iz aluminija iz proizvodnje!) In delcev torne obloge, kot so plošče sklopke.  Ti se namestijo v celotnem sistemu in vplivajo na delovanje občutljivih regulacijskih ventilov (ti se lahko nato zataknejo v toplem ali hladnem stanju) in dušilnih elementov, zamašijo ali ovirajo pretok olja, začenši s cedilnikom olja prek hidravlične krmilne enote in pretvornika.  Črpalko olja za zobnike poudarja tudi odrgnjenje sintranih kovinskih sklopk.  Tudi mazanje je oslabljeno, kar posledično vodi do večje obrabe aluminijastih komponent (prepoznavno po črnem olju).  Vse to lahko bistveno skrajša življenjsko dobo menjalnika.  Naloge lahko odstranite le s "popolno zamenjavo olja za avtomatski menjalnik".

Če proizvajalec vozila ne določi krajših intervalov, je še posebej koristna sprememba po 3-6 letih ali 60-120.000 kilometrih, odvisno od obremenitve.

Zamenjava olja s sistemom za samodejno menjavo olja se izplača ne le zaradi daljše življenjske dobe lastnika vozila, temveč tudi zato, ker se s hitrejšim prestavljanjem prihrani 0,3-1 litra goriva. By Tim Eckart

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano
5 hours ago, Slash13 said:

Kaj pa glede menjave olja v zadnjem diferencialu pri awd? Kak je pa tam (priporočen) interval?

 

v zadnji diferencial gre olje API GL-5 SAE 80W-90, menja se pa na cca. 150kkm

Napisano
13 hours ago, Slash13 said:

Kaj pa glede menjave olja v zadnjem diferencialu pri awd? Kak je pa tam (priporočen) interval?

Maš v mazda navodilih notr v knjigici napisano na koliko, sem ravno zadnič zasledil

 

image.jpeg

 

Napisano
pred 13 urami je scania napisal:

Za ročni menjalnik sem jaz da not redline 75w80 gl4 redline oznaka je mtl, rabis ga 1.7 litra cena je okoli 25€ na liter. Ampak se splača, razlika je se res občuti, lahko potrdi tudi Alex

Sem gledal malo po netu in Red line MT90 je z specifikacijo 75w 90gl4. MT80 nisem našel. V čem pa je razlika,a ni še boljše,če je 90?

Napisano
pred 17 minutami je Bini napisal:

Sem gledal malo po netu in Red line MT90 je z specifikacijo 75w 90gl4. MT80 nisem našel. V čem pa je razlika,a ni še boljše,če je 90?

 

Ti rabiš  Redline MTL 75w80 GL4. 

MT90 je gostejši druga sestava in ni boljši če je predpisano 75w80. 

0000255_mtl-75w80-gl-4-gear-oil_464.jpeg
WWW.REDLINEOIL.COM

Popular for BMW (before 1993), Honda and Acura, Ford Focus, late-model Mini Cooper, Dodge...

 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano (urejeno)
pred 7 urami je Aless napisal:

 

Ti rabiš  Redline MTL 75w80 GL4. 

MT90 je gostejši druga sestava in ni boljši če je predpisano 75w80. 

0000255_mtl-75w80-gl-4-gear-oil_464.jpeg
WWW.REDLINEOIL.COM

Popular for BMW (before 1993), Honda and Acura, Ford Focus, late-model Mini Cooper, Dodge...

 

V Slo. ga dobiš tukaj:

https://airnshox.com/product.php?id=70

 

Popravljeno od Alex
  • Všeč 1
  • Hvala 1

 

 

Napisano (urejeno)
pred 11 urami je Slash13 napisal:

Nisem najdu. Nekje sem samo zasledil, da se menja na 45kkm, v primeru, da imaš kratke vožnje.

 

 

Za naš trg je tudi za awd na kratke razdalje, zaprašene ceste itd.. predvideno menjavo na 45000km. 

 

Kopirano iz knjige glede zadnjega diferenciala:

Če se vozilo uporablja v kateri od spodaj naštetih okoliščin, zamenjajte olje zadnjega diferenciala vsakih
45.000 km:
a) Vleka prikolice ali vožnja s strešnim prtljažnikom
b) Vožnja po prašnih, peščenih ali mokrih področjih
c) Dolgotrajno delovanje v prostem teku ali pri nizkem številu vrtljajev motorja
d) Pogoste kratke vožnje, krajše od 16 km

Popravljeno od scania
Napisano

Glede menjave olja in intervala, si lahko preberete tukaj od Maktransa ki se ukvarja z obnovo in popravilom menjalnikov na Poljskem, so znani da ne obnovijo kar tako za brezveze ampak probajo odpravit težavo in se poglobijo v menjalnik.

link: 

mainphoto-800x600.jpg
MAKTRANS.NET

Valve body repair FW6AEL FW6AXEL GW6AEL GW6AXEL (using valves in standard + size)

 

Kopirano besedilo preko google translate če kdo ne razume:

 

FW6A-EL (GW6A-EL) - je sodoben 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga je razvil Aisin Warner posebej za Mazdo, večinoma najdemo na Mazdi CX3, CX5, CX7, 3, 6.

Ko je dosegel tek 100-150 tisoč km. težave z ohišjem ventila zaradi vročega olja, ki vsebuje abrazivne nečistoče, ki uničijo eloksirano prevleko batov.

V ohišju ventila FW6A-EL sta dva visoko obremenjena ventila (baterija akumulatorja), ki prva odpoveta in privedeta do naslednjih simptomov:
 

Hitro zaklepanje pretvornika navora
Drsenje pri preklopu z 2 na 3 in s 4 na 5 prestav

Inženirji Maktrans so razvili tehnologijo popravila, ki vključuje zamenjavo poškodovanih batov z novimi, izdelanimi v velikosti +0,015 mm od standarda.

Glavne prednosti uporabe standardnih ventilov +:
 

Hitrost in enostavnost popravila - ni treba vrtati kanala v hidravlični plošči, samo polirajte luknjo s poceni orodjem.
Zanesljivost - prevleka naših batov je bolj odporna na mehanske poškodbe v primerjavi s tovarniškimi, saj se uporablja hladno trdo eloksiranje.

 

 

Povzetek: Zakaj se obrabi ventil? zaradi neredne menjave olja ker obrablja ventil. Zato menjava na 60000km ni pretiravanje. Drugače pa ta vakum test če bo kdo šiber jemal iz menjalnika lahko opravi pri meni imam od sonaxa vacum test napravico.

 

Zabeležena je tudi težava z ležajem v ohišju ki se nadomesti z toyotinim ampak je potrebna mehanska obdelava ohišja:

link:

IMG_9330-800x600.jpg
MAKTRANS.NET

Case repair (bearing replacing) A/T FW6AEL FW6AXEL GW6AEL GW6AXEL

 

Prevod preko google translate če kdo ne razume:

Pogosto so gostje na bencinskih servisih avtomobili s samodejnim menjalnikom serije FW6A (FW6A-EL / FW6AX-EL za bencinske motorje, GW6A-EL / GW6AX-EL za dizelske motorje - 2 osnovni modifikaciji, razlikujeta se po številu menjalnikov in številu tornih plošč ) (Mazda CX5, Mazda 3, Mazda 6) s pritožbo na mehanski hrup in brenčanje v menjalniku. Razlog je v uničenem dvovrstnem krogličnem ležaju, hrup povzroča videz lupin v ležajnem obroču, zvok se poveča s povečanjem hitrosti in ni odvisen od zobnikov in položaja stopalke za plin. Ležaj je vtisnjen v ohišje škatle in ne obstaja ločeno za prodajo, uradni servis ponuja eno možnost popravila - zamenjavo celotnega ohišja ali celotnega menjalnika.
ustvaril tehnologijo zamenjave tega ležaja - nameščen je preverjen in dobro preizkušen ležaj iz Toyotine škatle U660, ki je po velikosti večji od prvotnega in ima posledično tudi velik delovni vir. Minus je le en, njegova namestitev zahteva posebno in natančno opremo, saj je treba vrtati ležajni sedež in izvesti nekatere druge nadgradnje škatle:

Izrezan je stari ležaj

Ohišje ležaja je dolgočasno za nov premer

Oblikujejo se nove linearne dimenzije ležaja

Za gred je narejen adapter puše

Utori so rezkani na zobnikih

Nov ležaj je stisnjen

 

Zdaj koliko teh napak se je že pojavilo pri nas nevem, za šiber sem slišal dva krat pri pri cx5 in 6ki 2013 letnik pri novejših ne, za ležaj še pa ne.

Napisano

Predlagam podobno temo tej (ki je top) kjer se napiše katera olja, filtre, kose se priporoča in kaj kam paše (npr ta in ta kos, mazda 2.2d od fl naprej al pa 2.0 bencinar 2007 al pa kaj takega).

 

Marsikdo bi bil hvaležen (med njimi tudi jaz :) )

Napisano

Jaz lahko napišem za mazdo 6 letnik 2018 2,0 bencinar 165KM ker imam že izpisano za znamko materiala ki ga najpogosteje uporabljam.

 

Torej ti deli veljajo za bencinski motor skyactive od 2012 naprej 145KM,165KM in 192KM s tem da razlika je pri 192KM v mikro jermenu in jermenu za vodno črpalko.

  • Oljni filter     MANN W6018, MAHLE OC1183
  • Zračni filter  MANN C27019, MAHLE LX4143
  • Filter kabine MANN FP24009 MAHLE LA1139
  • Napenjalec jermena FEBI 100094
  • Vodna črpalka AISIN WPZ-934R, OPTIMAL AQ-2472, SKF VKPA94651
  • Svečke NGK94124
  • Mikro jermen (145KM in 165KM) SKF VKMV6PK962, CONTINENTAL 6PK962
  • Jermen za vodno črpalko (145KM in 165KM) GATES 3PK798SF
  • Mikro jermen (192KM) SKF VKMV6PK971, GATES 6PK970XS
  • Jermen za vodno črpalko (192KM) GATES 3PK817SF
  • Oljni filter in tesnilo avtomatski menjalnik: FEBI 107828

 

  • Všeč 4
  • Hvala 1
Napisano

Sem si vzel čas še za dizelski motor skyactive od 2012 naprej 150KM, 175KM in 184KM.

  • Oljni filter     MANN W7061, MAHLE OC1182
  • Zračni filter  MANN C26028, MAHLE LX3539 
  • Filter kabine MANN FP24009, MAHLE LA1139
  • Naftni filter MANN WK8052, MAHLE KC83D
  • Napenjalec jermena GATES T39388
  • Vodna črpalka SKF VKPC94652, OPTIMAL AQ2473, AISIN WPZ935
  • Mikro jermen SKF VKMV6PK1190, GATES K036PK1190
  • Oljni filter in tesnilo avtomatski menjalnik: FEBI 107828
  • Všeč 1
  • Ljubim 1
  • Hvala 1
Napisano

Veseli me, da imamo sedaj posebno temo za servisiranje naših vozil. Je bolj pregledno vse skupaj. 

Bravo. 👍

 

 

Napisano
pred 17 urami je scania napisal:

Jaz lahko napišem za mazdo 6 letnik 2018 2,0 bencinar 165KM ker imam že izpisano za znamko materiala ki ga najpogosteje uporabljam.

 

Torej ti deli veljajo za bencinski motor skyactive od 2012 naprej 145KM,165KM in 192KM s tem da razlika je pri 192KM v mikro jermenu in jermenu za vodno črpalko.

  • Oljni filter     MANN W6018, MAHLE OC1183
  • Zračni filter  MANN C27019, MAHLE LX4143
  • Filter kabine MANN FP24009 MAHLE LA1139
  • Napenjalec jermena FEBI 100094
  • Vodna črpalka AISIN WPZ-934R, OPTIMAL AQ-2472, SKF VKPA94651
  • Svečke NGK94124
  • Mikro jermen (145KM in 165KM) SKF VKMV6PK962, CONTINENTAL 6PK962
  • Jermen za vodno črpalko (145KM in 165KM) GATES 3PK798SF
  • Mikro jermen (192KM) SKF VKMV6PK971, GATES 6PK970XS
  • Jermen za vodno črpalko (192KM) GATES 3PK817SF
  • Oljni filter in tesnilo avtomatski menjalnik: FEBI 107828

 

Zelo bi bil vesel, če bi še zajel 120 KM čeprav vem, da ga 6ke nimajo imamo ga pa lastniki M3 (13-18), zato bi velikim uporabnikom prišlo prav! Se zahvaljujem za tvoj dosedanji čas in zagnanost. :prstgor:

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • No ja, vztrajnik, sklopka, potrošni material, delo... največji strošek je seveda dvomasni vztrajnik, ki je tam 700-900€, odvisno od proizvajalca. Se pa absolutno strinjam da je drago, vendar sem vzel v zakup. Avto je imel slab vztrajnik ko sem ga kupoval, prodajalec je bil pa o tem iskren. Ustrezno je bila cena avta nižja. Poleg omenjenih težav (vztrajnik in zavore), je avto bil praktično brezhiben.   Od nakupa avta sem v njega dodatno vložil sledeče stvari: 1.  Nove zavore (robo dobil pri kolegu mehaniku brez DDV, vgradil pa sam) - cca 300€. 2. Sesalni kolektor in EGR ventil sta bila polna ogljikovih saj, lastnoročno razdrl in temeljito spucal, torej poleg zapravljene sobote stroškov za to nisem imel.  3. Preventivno sem zamenjal bakrene podložke na šobah (pravtako pri Burji v Kamniku), ki so znan problem pri teh motorjih. Na koncu se je izkazalo, da so bile stare podložke še povsem okej, ampak zdaj vsaj mirno spim, da mi ne bo mašina nepričakovano zaribala. - cca 200€. 4. Menjava vztrajnika in sklopke - skoraj 2000€. 5. Zdaj bom moral žal še enkrat spredaj zavore zamenjat, tokrat ne z brembotom   Ko seštejem ceno avta in vse zgoraj navedene stroške, sem še vedno pod povprečno ceno za te avte na avtonetu. Kupil sem rabljen avto in ustrezno pričakoval, da bo potrebno še kaj vložiti. Redno ga vzdržujem in servisiram, avto je pa tako rekoč brezhiben.    Iskreno povedano, ko sem kupoval avto sem si tudi sam želel bencinarja, a jih enostavno ni bilo na voljo - niti eden. Potreboval sem nov avto, tako da sem se sprijaznil z dizlom. Mogoče so z njim stroški malo večji, in zahteva malo več oz. bolj pogosto vzdrževanje, ampak če boš ustrezno skrbel zanj te bo zanesljivo služil.  
    • Po Tv je drugače, ker ni vzdušja... 🥴Drugače je pa res blo bol bogo a pomembno je, da gremo na EP🤗😊😉
    • Se opravičujem za nesporazum, nisem bil brez avta. Avto sem normalno uporabljal, vztrajnik je sicer tresel ampak ni bilo okvare. Seveda, če bi se kar naprej vozil bi slej ali prej nekaj šlo in povzročilo še več škode, zato pa nisem nič čakal, ko je postal vztrajnik dobavljiv.
    • Mislim, da sva zašla iz poti.   Bom končal tukaj. Ni potrebe se bockat preko foruma. Lahko kako rečema na piru. Boma vidla na koncu, da je v resnici nekaj srednjega, od tega kar trdiva oba.
    • Kak dobra tekma? Meni je dobra tekma, da gre v obroč žoga, da se ujame žoga pri skoku, da je ekipa, za katero navijam, gospodar na igrišču. Če bi bila dobra tekma, nebi bila izjava, da jo treba pozabit. O dobri tekmi se govori... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.