Janez007 Napisano 15. julij, 2021 Prijavi Napisano 15. julij, 2021 (urejeno) Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala. Krožno gospodarstvo: definicija, pomen in prednosti | Novice | Evropski parlament WWW.EUROPARL.EUROPA.EU Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu. Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb. Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. . Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, ..... Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti. Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave. Popravljeno 15. julij, 2021 od Janez007 1 Citiraj
Bini Napisano 15. julij, 2021 Prijavi Napisano 15. julij, 2021 pred 52 minutami je Janez007 napisal: Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala. Krožno gospodarstvo: definicija, pomen in prednosti | Novice | Evropski parlament WWW.EUROPARL.EUROPA.EU Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu. Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb. Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. . Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, ..... Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti. Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave. Nimam kaj dodati, vse je res in še marsikaj! 👍 1 Citiraj
Boss Napisano 15. julij, 2021 Prijavi Napisano 15. julij, 2021 Definicija kapitalizma je trošenje. Tako, da bi bilo treba za neke uspešne zgodbe menjati tudi ekonomski sistem. Bi se pa dalo seveda tako vso tehniko kot avtomobile narest modularno in samo menjat in nadgrajevat komponente skozi leta ter tako ohranjati napravo vedno aktualno in nikoli zastarelo. Celo obliko bi se dalo na ta način osveževat - recimo pri avtih, novi odbijači, obrobe blatnikov, maske, zadnji difuzorji ipd, tako kot to delajo styling in tuner navdušenci že danes in zato imajo atraktivne avtomobile, ki štejejo že 15 al pa 20 let. Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse. 2 1 Citiraj
Janez007 Napisano 15. julij, 2021 Avtor Prijavi Napisano 15. julij, 2021 (urejeno) dne 15. 7. 2021 ob 10:31 je Boss napisal: Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse. 👍 Popravljeno 14. januar, 2022 od Janez007 3 Citiraj
Boss Napisano 15. julij, 2021 Prijavi Napisano 15. julij, 2021 Dokaz, da se da, če se hoče. 2 Citiraj
Hixxy Napisano 17. julij, 2021 Prijavi Napisano 17. julij, 2021 Lep primer je Tomos Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu! 5 Citiraj
Alex Napisano 18. julij, 2021 Prijavi Napisano 18. julij, 2021 pred 15 urami je Hixxy napisal: Lep primer je Tomos Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu! Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija. So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍 5 1 Citiraj
sportman333 Napisano 18. julij, 2021 Prijavi Napisano 18. julij, 2021 Pred eno uro je Alex napisal: Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija. So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍 na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba. 2 Citiraj
Janez007 Napisano 18. julij, 2021 Avtor Prijavi Napisano 18. julij, 2021 (urejeno) dne 18. 7. 2021 ob 7:55 je sportman333 napisal: na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba. Poznam nekoga, ki je fino obogatel z izdelovanjem delov za Tomos, v istem obdobju, ko se je Tomos že potapljal. 😞 Popravljeno 14. januar, 2022 od Janez007 2 Citiraj
Gelipter Napisano 18. julij, 2021 Prijavi Napisano 18. julij, 2021 pred 20 urami je Hixxy napisal: Lep primer je Tomos Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu! Ej...super tudi jaz imam APN 4 sem po 30 letih obnovil Primorska štirka ..tako smo imeli mulci 🤣😉..to je zdaj Oltajmar 🤣😁..tudi jaz sem takrat delal v TOMOS- U..TO kar je Alex napisal je res 👍😉res škoda za TOMOS zato moramo ohranjat Tomos z motorji in z vsem kar je izdeloval ...👍👍👍👍😁😁lp 7 5 Citiraj
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.