Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)

Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala.

 

20180409PHT01297_original.jpg
WWW.EUROPARL.EUROPA.EU

Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu.

 

Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". 

 

Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb.

 

Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. :(. Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela :) Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, .....

 

Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti.

 

Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave.

20150703PHT73960_original.jpg

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 52 minutami je Janez007 napisal:

Da ne bi še naprej packal teme glede analize motornega olja, sem odprl novo temo na temo trajnostnega krožnega gospodarstva, seveda predvsem v povezavi z Mazdami in drugo tehniko, katere življenska doba se krajša, namesto da bi se povečevala.

 

20180409PHT01297_original.jpg
WWW.EUROPARL.EUROPA.EU

Krožno gospodarstvo: preberite in oglejte si, kaj pomeni ter kako koristi vam, okolju in gospodarstvu.

 

Čeprav naša Mazda 6 CD175, ki nam je sicer zelo všeč (po obliki, funkcionalnosti in zmogljivosti), da bi jo z veseljem vozili še nadaljnjih 15 ali 20 let, ustreza novejšim standardom Euro6 glede emisij izpušnih plinov, v drugih ozirih zelo verjetno ni "ekološka", ni "trajnostna" in njen življenjski cikel ne ustreza "krožnemu gospodarstvu". 

 

Moje mnenje je, da žal EU predpisi "v korist ekologije" povzročajo ravno ekologiji največ škode, gospodarstvo je zato v resnici vedno manj "krožno" in je posledično tudi vedno manj trajnostno naravnano, čeprav so usta politikov in razne strategije vedno bolj polni vseh omenjenih izrazov. 🤪 Skeptik sem tudi do novih predlogov Evropske komisije za zmanjšanje izpustov. Že zato, ker Evropa porabi le cca 1/8 na svetu porabljene energije (za ogrevanje, transport, gospodarstvo, gospodinstva, ...). Če Evropejci takoj prenehamo živeti, svet še vedno ne bo rešen vedno večjih ekoloških težav in podnebnih sprememb.

 

Še nekaj o beli tehniki in Gorenju iz Velenja. Gorenje je žal postal kitajski. Izdelki narejeni v Gorenju pri Velenju pa so po mojem mnenju po kakovosti še vedno (ali vedno) čisto primerljivi z ostalimi znamkami tega cenovnega razreda, plus je tudi 5 letna garancija, ki pa je bila v mojih primerih eno leto prekratka. :(. Čeprav sem imel pri hladilniku in pralnem stroju smolo, ker sta mi nepopravljivo crknila v enem letu po preteku garancije, pa sem imel srečo pri sušilcu, kjer mu je elektronika crknila po 4,5 leta in so jo zamenjali z novo, tako da še danes dela :) Napaka na mojem hladilniku je bila prav posledica zahtevanih novih "ekoloških" hladilnih plinov (direktiv EU), zaradi katerih je bilo treba presek cevi v ohišju zmanjšati na minimum. In s tem se je povečala možnost napak. Nekateri hladilniki (vseh znamk) zato danes občasno cvilijo, žvrgolijo, piskajo, .....

 

Mojim staršem je hladilnik Gorenje deloval brezhibno 30 let in verjetno deluje še danes. To je lep primer krožnega gospodarstva, ki se je dogajalo pred 50-timi leti.

 

Torej sam mislim, da se proizvodnja in raba tehničnih izdelkov danes kljub izpolnjevanju vse večjih "ekoloških" zahtev in standardov dejansko oddaljuje od širših ekoloških ciljev ohranjanja naše narave.

20150703PHT73960_original.jpg

Nimam kaj dodati, vse je res in še marsikaj! 👍

Napisano

Definicija kapitalizma je trošenje. Tako, da bi bilo treba za neke uspešne zgodbe menjati tudi ekonomski sistem.

 

Bi se pa dalo seveda tako vso tehniko kot avtomobile narest modularno in samo menjat in nadgrajevat komponente skozi leta ter tako ohranjati napravo vedno aktualno in nikoli zastarelo. Celo obliko bi se dalo na ta način osveževat - recimo pri avtih, novi odbijači, obrobe blatnikov, maske, zadnji difuzorji ipd, tako kot to delajo styling in tuner navdušenci že danes in zato imajo atraktivne avtomobile, ki štejejo že 15 al pa 20 let.

 

Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse.

  • Všeč 2
  • Ljubim 1

33112_1.png

Napisano (urejeno)
dne 15. 7. 2021 ob 10:31 je Boss napisal:

Recimo tak lep primer kako to lepo deluje že leta in leta so stacionarni PC-ji, kjer lahko samo z menjavo komponent tudi 10-15 let držiš aktualno hiter in modernim zahtevam prilagojen PC. Tam se da menjat po komponentah domala skoraj vse.

👍

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano

Lep primer je Tomos

 

Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju 

 

Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu!

Napisano
pred 15 urami je Hixxy napisal:

Lep primer je Tomos

 

Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju 

 

Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu!

Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski  motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku  za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija.

So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. 

Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍

  • Všeč 5
  • Ljubim 1

 

 

Napisano
Pred eno uro je Alex napisal:

Ko sem začel delati, sem delal nekaj let tudi v Tomosu. To je bila tako napredna tovarna v 80-ih, da so hodili celo iz Lamborghinija in yamahe in seveda tudi ostalih priznanih podjetij strokovnjaki na obisk in ogled proizvodnje. Yamaha je takrat dobesedno skopirala izvenkrmi 5 konjski  motor za barke, Lamborghini je pa prevzel sistem za ročno rezkanje sedeža ventilov,kot se je to izvajalo na stabilnih štiritaktnih motorjih v Tomosu. Na obvezni praksi sem delal kak mesec tudi na liniji-traku  za sestavljanje motorjev. Tudi ta je bila za tiste čase izredno moderna in delavcu prijazna proizvodna linija.

So pa vsi Tomosovi motorji in izdelki na splošno, izredno kvalitetno narejeni, saj se je posamezne dele zanje izdelovalo že takrat na cnc strojih, grušte (okvirje) so pa že varili švedski roboti. Tudi prašno barvanje komponent za motorje in ostalega so uvedli prvi v yugi. 

Res fabrika na najvišjem nivoju. 👍

na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba.

Napisano (urejeno)
dne 18. 7. 2021 ob 7:55 je sportman333 napisal:

na kar (bold) se slovenski wannabe managarji aka tajkuni, ki so prišli do denarja na sumljive načine, nato kupovali dobre SLO firme niso ozirali in sedaj je firma kot je Tomos (in še veliko drugih) na pogorišču zgodovine, kaj takega se v drugi normalni državi (recimo JAP) ne bi moglo zgoditi....ampak to je že druga zgodba.

Poznam nekoga, ki je fino obogatel z izdelovanjem delov za Tomos, v istem obdobju, ko se je Tomos že potapljal.  😞

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 20 urami je Hixxy napisal:

Lep primer je Tomos

 

Sam imam doma podedovan APN6 1986 letnik in vse v original stanju 

 

Dela kot prvi dan in jo ne menjam za nič na svetu!

Ej...super tudi jaz imam APN 4 sem po 30 letih obnovil 

Primorska štirka ..tako smo imeli mulci 🤣😉..to je zdaj 

Oltajmar 🤣😁..tudi jaz sem takrat delal v TOMOS- U..TO kar je Alex napisal je res 👍😉res škoda za TOMOS 

zato moramo ohranjat Tomos z motorji in z vsem kar je izdeloval ...👍👍👍👍😁😁lp

IMG_20210717_182423.jpg

IMG_20210717_182429.jpg

IMG_20210717_182438.jpg

  • Všeč 7
  • Ljubim 5

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • A tole je blo resno al me trolaš? Kakšen zaslužek, če je to KAVCIJA? Ne resno, tole bi rad slišal, od kod ideja, da je tole zaslužek. Upam, da ti ne gre tolk slabo, da boš po cestah in smetnjakih stikal za odvrženimi plastenkami in pločevinkami.   Pa še nekaj, uvedba tega sistema in vzdrževanje je že danes ocenjena, da bo stala okoli 40m€. Računajo, da bo neunovčenih kavcij za maksimalno 6m€. Se pravi zmanjkalo bo 34m€, ki pade na pleča proizvajalcev pijač. Stavaim karkoli želite, da tega proizvajalci ne bodo plačevali iz svojih žepov in bodo ustrezno podražili pijače od 10 do 15 centov, da pokrijejo to.    Pa dajmo izračunat kaj nas vse čaka pri nealkoholnih pijačah kjer je notri sladkor ali sladila.   1. Dvig DDV iz 8,5% na 22% bo pijači, ki danes stane 1€, dvignil ceno na 1,12€ 2. Dvig cene za uvedbo dragega sistema kavcij še dodatnih 10 centov in to je 1,22€ 3. Če bo kavcija 20 centov boš v trgovini dal 1,42€ namesto 1€ kot je to danes in tukaj se še ploska, kako bomo služili, ko boš dobil svojih 20 centov nazaj. 🤡    Aja teh centov sploh ne boš dobil nazaj, ker boš seveda kupil drugo pijačo in moral položiti kavcijo zanjo. In dokler boš krožil s pijačami boš za vse, ki jih imaš doma v obtoku kreditiral proizvajalce še s to kavcijo.     Mislim, pa zaboga, dejte si tole preračunat, ker men stojijo lasje pokonci kaj bo naslednja fora kako nas bodo jebali v glavo. Zakaj, ker to je mišljen drugačen sistem, kot je na Hrvaškem, ker bo narejen tracking vsake plastenke ali pločevinke v obtoku z unikatno kodo. To bo lahko celo pomenilo to, da boš v sami trgovini oddal le plastenke, ki si jih tam kupil oziroma v najboljšem primeru le plastenke tistih proizvajalcev, ki jih tam prodajajo. Teoretično to pomeni, da recimo vzameš Sparov S-budget pa ga ne boš mogel vnovčiti v Mercatorju ampak le nazaj v Sparu. Ne vem, če vam bo takrat še tako zabavno.            
    • Po petih letih je prišel čas, da zamenjam tv. Sedanji Philips Oled ima cel kup burn-in-ov. Sicer je slika še vedno vrhunska a me tej fleki zelo motijo. Ne pomaga nobeno osveževanje.  Odločil sem se za nakup 75" - Sony Bravia 9 (qled). V bistvu je ekran sestavljen iz Micro led točk (niso organske zato ni možnosti burn - in Ima kdo že ta tv in če ja, kake so izkušnje?
    • Cedilo karteja   Cena 20€ rabljeno cedilo karterja brez tesnila   Cena 40€ Novo zapakirano cedilo karterja   Vijaki za karter 15€ 
    • To sva vozila z Etcho-jem samo po brezpotju, skoraj nič asfalta. Bili so pa to kolovozi, skoraj neprehoden gozd (srečala sva celo srno) stopnice, razrit makadam, blato... Bilo je izredno zanimivo, moramo ponovit vajo.  Bo pa Etcho stopnjeval tempo in zahtevnost proge. 
    • Narva so zakon...sem jih imel nekdaj v Daewoo Racer-ju...sicer H-4,a še stekleni žarometi👍...čist nekaj drugega k ta plastika danes.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.