Skoči na vsebino

Nosilci koles

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Pozdravljeni, zanima ali ima kdo kakšne izkušnje z nosilci koles, ki niso na vlečni kljuki?se pravi strešni in tisti za prtljažna vrata? 

ali menite, da je bolje, če se odločim za strešne nosilce, da prej namontiram še strešne sani, ker tisti ki se montirajo direktno na streho imajo sistem rok, ki gre med tesnila vrat in me skrbi kaj se lahko zgodi z gumo in barvo na karoseriji na dolgi rok.. kako se pa kaj obnesejo tisti za prtljažna vrata? Na cx-30 je "spojler" plastičen in dvomim da bi mu pasalo nositi težo dveh MTB koles..?

naj pač grem all in in namontiram vlečno kljuko (malo večji finančni zalogaj 🤕)?

Napisano

Priporočam nakup kljuke in potem ustrezni nosilec, vredno vsakega evra. Uporabljam Thule Coach 726 in sicer za 3 e bike in moram rečt da je super.

  • Všeč 4
  • Hvala 1
Napisano

Vse ima svoje pluse in minuse:

 

Nosilci na strehi :

-vse skupaj je precej višje( garaže, veje...)

-tudi ko nimaš kolesa na strehi,voziš s seboj prtljažnik (poraba,hrup...)

-jaz s svojimi 173cm bi rabil pručko da bi spravil kolo na streho SUVa

+montaza je načeloma preprosta

+Cena

 

Kljuka

 

-cena

-tudi ko nimaš kolesa na kljuki,je problem voziti prazen prtljažnik naokoli (vsakič sproti ga snemati iz kljuke in ga dajati v garazo/klet je pa zoprno)

-nevarnost da ti kdo uniči kolesa ko se ti zaleti v rit

+Preprosto nameščanje kolesa (sploh kakšne e-bajke je kam drugam težko dati)

+Jaz osebno imam največ zaupanja v nosilec na kljuki

 

Tisti za na prtljazna vrata :

 

-zakrije luči,tablico, kolo zna opletati (fajn je dati prednjo feltno dol, kar spet zavzame nekaj prostora v avtu), avto postane širši, vse je bolj po domače narejeno.

-Ne moreš odpirati prltljaznika ko imaš nameščen bicikl

+Cena

+Ko ga ne uporabljaš,lahko voziš prtljažnik v avtu

 

Jaz vozim kolo v avtu. Če nebi bilo te opcije bi ga vozil na strehi , vkolikor bi kupoval nov avto,bi dal narediti kljuko in nanj dal prtljažnik.

 

Za vsakodnevno uporabo je nosilec na strehi ok (predvsem ker se lažje voziš naokoli s praznim stresnim prtljažnikom, kot tistim na kljuki). Za parkrat letno za iti na dopust na daljšo pot in s trugo na strehi, bi pa definitivno navijal za kljuko.

 

Fotr je kupil prtljažnik za na zadnja vrata in je bilo vse bolj po domače in je po hitrem postopku vrnil zadevo. Pa je šlo za precej dragega Thuleta. 

 

  • Všeč 1
  • Hvala 1
Napisano
Pravkar je Nejc1986 napisal:

-tudi ko nimaš kolesa na kljuki,je problem voziti prazen prtljažnik naokoli (vsakič sproti ga snemati iz kljuke in ga dajati v garazo/klet je pa zoprno)

Hmmm tole govoriš na pamet ali iz izkušenj???? Ti lahko povem da gre prav fajn v prtljažnik avta moj Coach 726 , nič ni zoprno . Drugače pa 100x raje ga vsakič dol dam kot pa tisto piskanje na strehi ko imaš montirane prečke ( prav moteče je ko se voziš).

Napisano

Na streho mi ni za dvigovat in spuščati kolesa. Je previsoko. Na zadnja vrata sploh pomislim ne. Vozim 4 odrasla kolesa na morje. Parkrat sem jih peljal na priklopu. Je bil pa avto čisto na tleh. Mi je vzmet počila na mazdi. Potem sem kupil prikolico in jih peljem na pokrovu prikolice. 

Za dnevno uporabo je na priklopu zakon. Biti mora tak nosilec,da gre lahko v avto, ko je prazen. Za polni avto in nosilec zadaj...jaz ne več. 

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Napisano

Jaz imam strešne nosilce thule, 3 bike gredo gor bp, zdaj vzame mi cca.30min vse skupi, ali je to veliko ali ne, ne znam oceniti...in tistih 130 po AC peljem brez problema....za spravit jih gor/dol pa tudi ni neka znanost. Res pa je, da uporabljam to do 5x letno...

Napisano

Jaz sem na Mazdi 3 začel z nosilci na strehi, bah nikoli več...sem potem nabavil kljuko in tudi sedaj imam kljuko na CX-30, vredno vsakega evra. Tako da priporočam kljuko in nosilec.

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Napisano
pred 2 urama je robertk6 napisal:

Hmmm tole govoriš na pamet ali iz izkušenj???? Ti lahko povem da gre prav fajn v prtljažnik avta moj Coach 726 , nič ni zoprno . Drugače pa 100x raje ga vsakič dol dam kot pa tisto piskanje na strehi ko imaš montirane prečke ( prav moteče je ko se voziš).

Po mojih izkušnjah zavzame dobršen del prtljažnika. Saj ne rečem,da se ne da. Je pa fajn to vnaprej vedeti. Če imaš psa v prtljažniku,zna biti že problem. 

pred 1 uro je Shrek napisal:

Na streho mi ni za dvigovat in spuščati kolesa. Je previsoko. Na zadnja vrata sploh pomislim ne. Vozim 4 odrasla kolesa na morje. Parkrat sem jih peljal na priklopu. Je bil pa avto čisto na tleh. Mi je vzmet počila na mazdi. Potem sem kupil prikolico in jih peljem na pokrovu prikolice. 

Za dnevno uporabo je na priklopu zakon. Biti mora tak nosilec,da gre lahko v avto, ko je prazen. Za polni avto in nosilec zadaj...jaz ne več. 

Ja res je. Zna biti jeba pri visokem pločniku, vstopu na trajekt. Kot rečeno; plusi in minusi .

Napisano
pred 1 uro je Nejc1986 napisal:

Po mojih izkušnjah zavzame dobršen del prtljažnika. Saj ne rečem,da se ne da. Je pa fajn to vnaprej vedeti. Če imaš psa v prtljažniku,zna biti že problem. 

Ok zdaj pa že malo biksaš , ja kdaj pa greš kolesarit in maš psa zraven???Če pa greš na neko daljšo turo ( morje) pa tud če imaš psa neboš nekam dosti v prtlajžnik spravil , na lokaciji boš pa itak nosilec pospravil v apartma lai kam že. Če pa si slučajno omisliš kaj takega 

Thule nosilec za kolesa EasyFold XT 934, 3B, 13-pin | mimovrste=) pol pa sploh ni problema za pospravljanje.

pred 3 urami je Shrek napisal:

Na streho mi ni za dvigovat in spuščati kolesa. Je previsoko. Na zadnja vrata sploh pomislim ne. Vozim 4 odrasla kolesa na morje. Parkrat sem jih peljal na priklopu. Je bil pa avto čisto na tleh. Mi je vzmet počila na mazdi. Potem sem kupil prikolico in jih peljem na pokrovu prikolice. 

Za dnevno uporabo je na priklopu zakon. Biti mora tak nosilec,da gre lahko v avto, ko je prazen. Za polni avto in nosilec zadaj...jaz ne več. 

Hmmm tole si pa moral bit orng naložen , da ti je počila vzmet . Jaz vozim 3 e bike , vsak ima okrog 20kg pa se mi še kaj takega ni zgodilo in avto tud ni podnu .

Napisano
pred 21 minutami je robertk6 napisal:

Ok zdaj pa že malo biksaš , ja kdaj pa greš kolesarit in maš psa zraven???Če pa greš na neko daljšo turo ( morje) pa tud če imaš psa neboš nekam dosti v prtlajžnik spravil , na lokaciji boš pa itak nosilec pospravil v apartma lai kam že. Če pa si slučajno omisliš kaj takega 

Thule nosilec za kolesa EasyFold XT 934, 3B, 13-pin | mimovrste=) pol pa sploh ni problema za pospravljanje.

Hmmm tole si pa moral bit orng naložen , da ti je počila vzmet . Jaz vozim 3 e bike , vsak ima okrog 20kg pa se mi še kaj takega ni zgodilo in avto tud ni podnu .

Ja. Vsa prtljaga za 14 dni morja... 2 odrasla in 2 najstnika, strešni kovček...4 kolesa odrasla...

Že štirje odrasli in samo kolesa zadaj in prazen prtljažnik...pa je avto na tleh. Mazda6 08 HB sport.

Napisano
pred 31 minutami je scania napisal:

Tisti ki ste dodatno dali delat vlečno kljuko, koliko vas je pa prišlo?

Vertikalna skrita z 7 polno vtičnico 400€ ,to je komplet vse z vpisom v homologacijo. 

Napisano (urejeno)

Horizontalna nevidna s 13 polno vtičnico, komplet z homologacijo je bila lani 660€.

Mazda6 letnik 13 limuzina.

Popravljeno od Shrek
Napisano

Fantje, do določene mere ga lahko biksate, preveč pa ne...

 

Omejitve niso za to, da se kršijo, ampak so z nekim razlogom.

 

Zdaj pa naj nekdo stehta nosilec za tri e-kolesa. Zraven dodajte še težo treh e-koles - spotoma preverite nosilnost nosilca, če sploh lahko nosi tako težo. Potem pa v dokumentih preverite še vertikalno obremenitev vlečne kljuke. Pa boste videli, koliko je še rezerve...

Enako naredite z nosilcem za štiri kolesa. In stehtajte tudi štiri kolesa. Pa da vidimo, koliko rezerve je še tam.

 

Nato pa preverite, koliko je lastna teža vozila in kolikšna je največja dovoljena teža vozila. Nato doma stehtajte posadko, dodajte težo nosilca in koles, pa da vidimo, koliko tovora še lahko peljete s seboj. Zavedajte se, da nosilnost avta ni podana v litrih prtlažnika in strešnega kovčka, ampak v kilogramih...

  • Všeč 2
  • Haha 1
Napisano (urejeno)
pred 44 minutami je Slivka napisal:

Fantje, do določene mere ga lahko biksate, preveč pa ne...

 

Omejitve niso za to, da se kršijo, ampak so z nekim razlogom.

 

Zdaj pa naj nekdo stehta nosilec za tri e-kolesa. Zraven dodajte še težo treh e-koles - spotoma preverite nosilnost nosilca, če sploh lahko nosi tako težo. Potem pa v dokumentih preverite še vertikalno obremenitev vlečne kljuke. Pa boste videli, koliko je še rezerve...

Enako naredite z nosilcem za štiri kolesa. In stehtajte tudi štiri kolesa. Pa da vidimo, koliko rezerve je še tam.

 

Nato pa preverite, koliko je lastna teža vozila in kolikšna je največja dovoljena teža vozila. Nato doma stehtajte posadko, dodajte težo nosilca in koles, pa da vidimo, koliko tovora še lahko peljete s seboj. Zavedajte se, da nosilnost avta ni podana v litrih prtlažnika in strešnega kovčka, ampak v kilogramih...

Nosilec za 3 e kolesa 18 kg ,njegova nosilnost je 60kg tovora, vertikalna nosilnost kljuke imam 90 kg ......katero omejitev kršim???

Popravljeno od robertk6
Napisano

Previs dvigne pritisk na zadnjo os. 4 odrasle osebe v avtu in nekaj prtljage zadaj...pa je preveč na zadnjo os. 

Drugače je to letelo name in poln avto pa še kolesa zadaj za na dopust...

Napisano
pred 15 urami je robertk6 napisal:

Nosilec za 3 e kolesa 18 kg ,njegova nosilnost je 60kg tovora, vertikalna nosilnost kljuke imam 90 kg ......katero omejitev kršim???

1.) Nihče ni rekel, da kršiš, ampak da preveri 

2.) Omenil se vse razen največje skupne teže vozila in osnega pritiska oz. obremenitve po posamezni osovini.

3.) Dokler je vse v redu, je itak vse v redu. Problem je, ko pride do problema. Mislim, ni težava to peljat, ampak ustavit ali pa se oviri izognit. Dokler je znotraj nosilnosti in dovoljenih obremenitev, je eno...

Napisano
pred 15 urami je robertk6 napisal:

Nosilec za 3 e kolesa 18 kg ,njegova nosilnost je 60kg tovora, vertikalna nosilnost kljuke imam 90 kg ......katero omejitev kršim???

 

Koliko je pa homologirana vrednost, ki je dovoljena s strani proizvajalca avta, ne kljuke? Recimo Mazda 6 karavan ima 75kg.

33112_1.png

Napisano (urejeno)
pred 4 urami je Slivka napisal:

1.) Nihče ni rekel, da kršiš, ampak da preveri 

2.) Omenil se vse razen največje skupne teže vozila in osnega pritiska oz. obremenitve po posamezni osovini.

3.) Dokler je vse v redu, je itak vse v redu. Problem je, ko pride do problema. Mislim, ni težava to peljat, ampak ustavit ali pa se oviri izognit. Dokler je znotraj nosilnosti in dovoljenih obremenitev, je eno...

Omejitve niso za to, da se kršijo, ampak so z nekim razlogom.

 

Tukaj govorimo o dodatni teži 80kg če se zaradi tega nebom uspel ustavit ali pa izognit oviri potem nevem kak se oni , vleče počitniško prikolico. Sicer pa tipična tema foruma , nekdo lepo povpraša o izkušnjah z nosilci koles , mu lepo odgovorimo in potem se najde nek pametnjakovič , ki misli da je pojedel vse znanje tega sveta in se začne debata v popolnoma drugo smer. To ni letelo direktno na tebe @Slivkaampak na splošno skoraj v vsaki temi je tako .

Popravljeno od robertk6
Napisano

Jaz sem tudi visok 173cm in ni pogoja, da emtb spravim na streho. Navadnega mtb pa nekako gre. Odprta vrata, da lahko stopim više...

Zato sem se razjezil in kupil thule Velospace XT3 939. Zaenkrat zadovoljen😁

20210711_103205.jpg

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Napisano
pred 2 urama je AmpeR napisal:

Jaz sem tudi visok 173cm in ni pogoja, da emtb spravim na streho. Navadnega mtb pa nekako gre. Odprta vrata, da lahko stopim više...

Zato sem se razjezil in kupil thule Velospace XT3 939. Zaenkrat zadovoljen😁

20210711_103205.jpg

Pa saj ne vem če je sploh pametno e-bajk dajati na streho . Zna biti res vse skupaj  pretežko . 

Napisano

Kaj takega je tudi ok, cenovno, ce imas 4 kolesa (moj primer).

Imam pa tudi stresne nosilce, za krajse razdalje tudi ok

 

550.webp

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano
pred 18 urami je robertk6 napisal:

Omejitve niso za to, da se kršijo, ampak so z nekim razlogom.

 

Tukaj govorimo o dodatni teži 80kg ... ... ... ... ... ... če sebe... ... ... ...  @Slivka... ... ... ki temi je tako .

 

Mislim, da se nisva dobro razumela. Ja, zaradi 80 kg preveč, ki so obešeni čez zadnji previs, lahko vozilo pri izogibanju postane nestabilno.

 

Kar je bil moj namen, je to: pazite na obremenitve! Ne le vertikalna obremenitev vlečne kljuke ampak tudi obremenitev celega vozila in obremenitev posamezne osovine. Da ne bo iz lepega prostega časa nastal kup porkotov... Ker sem že videl, ko mi je mož razlagal, da bo avto že peljal, potem sem ga pa dva dni obiskoval v bolnici... 

 

Torej, se ti pri takih nosilcih in kolesih izide z obremenitvami? Ja? Odlično, uživaj! Sploh danes, ko je tak lep sončen dan!

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Nekaj mi je padlo na pamet, da sem povezal dve stvari v eno.... tole ni resno mišljeno ampak le kot nek timeline v multiverzu, ki bi mogoče celo bil možen.   Torej zakaj bi lahko bila Ukrajinska/Rusko krizo povezana z Izraelsko/Palestinsko/Iransko krizo?   Namreč glavni akterji tako na strani Ukrajine kot Amerike so presenetljivo celo sami židi. Od Zelenskega, Blinkna, Nuland, še celo Biden ima v familiji Žide. Dejmo po vrsti.   1. vzpostavi se situacija, ki se jo pripravlja skoraj dve desetletji, da bi pahnili Ukrajino v vojno z Rusijo. Ampak ta vojna ne sme biti hitra, preveč uničujoča ampak mora biti dolga izćrpljujoča, ter predvsem Ukrajino je treba zadolžiti finančno do nezavesti. 2. namreč na vse Putinove prošnje za umiritev situacije, so s strani zahoda odzivi k vse večji eskalaciji. Ohranitev nevtralne Ukrajine sploh ni bila več opcija, urjenje vojske s strani zahoda je bilo na dnevnem redu tako, da se je zadevo samo pripravljalo za vojno. Rusija dolgo na te fore ni reagirala. 3. V začetku 2022 se Zelenski in vojaški vrh ukrajinske armade javno hvalijo, da bodo izvedli invazijo na vzhod in potolkli seperatistične upornike. Rusija končno izvede tisto kar so določeni ljudje na zahodu želeli. Napade Ukrajino konec februarja 2022. Zanimivo, je namreč bilo, da navkljub vsem indicom, da Rusija lahko napade, Ukrajinska armada sploh ni bila v obrambi, kot da bi nekdo želel, da Rusi zasedejo dokaj globoko. 4. Ker Ukrajinska armada ni bila pripravljena kot bi bilo potrebno se zelo hitro znajde v škripcih in določene strukture , so pripravljene se pogajat z Rusijo o premirju. Takrat na sceno stopi Boris Johnson, ki se je javno hvalil, da ima tudi delno ćidovske korenine pridrvi v Ukrajino in zminira kakršenkoli poskus pogajanj. Zelenski takrat to sprejme in sporoči, da bo vsako dogovajanje z Rusijo o premirju označeno kot narodno izdajstvo in kaznovano s smrtjo. Za primer ubijejo enega od teh pogajalcev. 5. Kolektivni zahod obljubi, da bo finančno in z orožjem na veliko podpiral Ukrajino ter jih naplahtal, da bodo z njihovo pomočjo sigurno zmagali. Od tod zgodbice o lopatah, čipih iz pralnih strojev in skorajšnjem kolapsu Rusije. 6. Zato vojna divja že toliko časa in kmalu bodo minila tri leta pri tem pa Ukrajina finančno, gospodarsko kot tudi pri prebivalstvu čedalje bolj propada. Ves danar, ki ga dobi iz zahoda bo oziroma je spremenjen v javni folg, katerega nikoli ne bodo mogli odplačat finančno ampak le na nek drug način.   7. Zdaj pa Izrael. Napad Hamasa oktobra 2023 na kibuce izgleda kot, da bi bil lahko celo dogovorjen. Mosad in druge top varnostne agencije pa izpadejo kot neki prvošolčki, ki ne zaznajo ničesar nenavadnega. KOt, da bi dejasnko želeli, d anastane čimveč škode in ubitih Izralecev. 8. To je odličen povod, da udarijo po Palestincih v Gazi, kejr vse skupaj izgleda kot legitimno povračilo. Ampak nadaljevati morajo toliko časa, da povzročijo ne samo odzive arabskih držav ampak celega sveta. Če je premalo še malo napadejo Hezbolah v Libanonu, pa Hutije v Jemnu pa mal si izmenjujejo rakete z Iranom in samo slabašajo in slabšajo varnostno sliko  v Izraelu. Kot da bi to bil cilj, da bi na koncu lahko rekli svojim prebivalcem, da imajo preveč sovražnikov okoli sebe in da so židje, dovolj pretrpeli, da morajo biti v stalnem strahu in vojaški pripravljenosti.   Zdaj pa twist   9. Ko se bo Ukrajina tako izčrpala in zadolžila in bo razklana tako, da enostavno ne bo mogla več funkcionirat kot država, bo jugo vzhodni del tako ali tako pripadel Rusiji, Del bi prevzeli Poljaki, le okrog Kijeva bi še obbstajala država z imenom Ukrajina. 10. Nabolj zanimiva je pa Odessa in ozemlje do Dnepra. Odessa je bila pred drugo svetovno vojno center židovstva in v njej je baje živelo okoli 40% židovskega prebivalstva vključno z zaledjem. 80% teh židov je bilo pobiti s strani Romunske in Nacistične vojske, ko so tja vkorakali leta 1941. Nekaj židov je uspelo pobegniti celo v Izrael. Odessa je do takrat veljala ena od največjih židovskih koncentracij prebivalstva.   Kaj pa če: je vse to plan, preselit Židovsko državo iz Izraela, ki je vkleščen med samimi arabci/muslimani, v Evropo? Lokacija v okolici Odesse je podobna obmorska kot v Izraelu. Ker dandanes prostih lokacij za preselitev prebivalstva ni, so pač "morali" sprazniti neko ozemlje in ena izmed najbolj idealnih je Ukrajina. Kaj če bo morala globoko zadolžena na robu prepada za odpis vseh dolgov reskirati toliko ozemlja, da nastane tam nova židovska država z Odesso kot glavnim mestom. S tem bi ji židovski lobiji odpisali dolgove, pokrili dolgove tudi do drugih.   Židje bi s tem dobili državo, kjer v okolici ni nobene nevarnosti, Rusi bi dosegli svoje cilje, Židje bi spet izpadli kot žrtve, da so bili pregnani iz Izraela in da so najbolj srečni, da jin hje Ukrajina "odstopila" ozemlje.       Če se je kdo do sem prebil - še enkrat tole je samo neko razkladanje, na osnovi podatkov in iformacij, ki jih imamo nekaj zadnjih let. Verjetnost je majhna, ampak si pa upam trditi, da ni pa enaka nič, ker čist preveč stvari nekako čudno sovpada tako časovno kot z udeležbo določenih subjektov. Naključje - mogoče.
    • Ma ja v MB je tudi Kangler odletel s protesti.   Jaz sem mnenja, da ni potrebno izvoljene oblasti trpet cel mandat. Če je narodu dost, odleti, kot je prišla.   Podobno smo v Sloveniji imeli rumene jopiče in jih nismo zaradi razgrajanja na protestih postrelali 😉   Če bi gledal širše, bi vedel, da so rusi tudi ameriške volitve sabotirali. Žal niso zlati.
    • Meni nebi na pamet padlo, da bi peljal k carglass šalabajzerjem menjat šipe. Na Mazdi sem peljal lokalnem avtoličarju. Res, da v svoji režiji. Sem že čez carglass toliko slišal, da enostavno niso rešitev zame. Glede popravil pa verjetno obstaja še kdo drug.
    • No tko zlo hudo ne delajo, da bi pobijali in grozili z genocidom kot se je to dogajalo v UA - Kijev, Odessa, Mariupol... Če se kje zadeve zataknejo le pri dvojezičnosti verjetno res ni ustrezen vzrok za spopad. Najprej se uporabijo vse možne pravnopolitične opcije za razrešitev spora potem pa le nič ne zaleže se pa žal večinoma poseže v nadaljevanje politike z drugimi sredstvi kar je definicija vojne. Govorimo o državah, ki imajo to moč, da lahko to naredijo. Slovenija bi pač morala sklonit glavc, ker svojih manjšn vojaško ne moremo zaščitit. Ampak hvala bogu to ni treba, ker obstaja visok nivo demokracija in varovanja človekovih pravic, kar pa žal tega ni bilo in niti ni zdaj v Ukrajini. Zelenski uradno celo ni več predsednik, ker mu je mandat potekel pred pol leta, a novih volitev ni razpisal, poleg tega je pa, kako prikladno, razpustil celotno opozicijo in vlada dobesedno avtokratsko diktatorsko.   Aja pa problem manjšin, če sploh temu lahko tako rečemo, ker če je manjšina velika za 25% prebivalstva bi prej rekel, da je to bolj potrebno v taki državi zagotoviti ali federativnost, kot je bilo v jugi, da so se narodi lahko zdrućili v okviru republik z nekim nivojem samoodločanje v okviru širše skupnosti. ali pa konfederacijo. V Jugi smo imeli velikansko srečo, da je Kardelj zahteval vpis v ustavo SFRJ, ki je omogočal tudi odcepitev. Če tega ne bi bilo bi nas lahko centralna oblast potolkla, tako kot je Španska Katalonce ob poskusu osamosvojitve. In zakaj smo se odcepili? Zato, ker se nismo strinjali z odločitvami večine in smo bili prepričani, da nas samo izkoriščajo. Kaj pa če je na jugovzhodu UA tudi tak občutek prevladal leta 2014?   Sicer je pa vedno tako, da je vse odvisno kako se razumeš z ameri. To so ugotovili Srbi leta 1999, ker so bili po pravoslavni strani preveč navezani na Rusijo. Če bi bili na ZDA bi danes še veselo imeli Kosovo in Albanci tam bi morali biti pridno tiho.
    • Samo kazni in to velike bodo nspametne spametovale, ker tisti ozaveščeni bomo zbirali smeti tako ali tako.... 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.