Skoči na vsebino

Predvajanje glasbe (Hi-Fi kvalitete) z SD (micro SD) kartic velikih kapacitet (32GB+)

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

...mi žilica ne da miru z odkrivanjem mej predvajalnika v Mazdi (BOSE sistem) in skoz malce eksperimentiram...in kaj sem ugotovil?!

Predvaja celo 5.1 !!!😲 HD-FLAC 24bit-96kHz😍...nooooro.

In to predvaja povsem pravilno🧐...k ima na armaturi tudi center zvočnik.

Sicer ne vem,ali ga "diwnmix-a" na 2.0 in ga nato z svojim algoritmom "razširja"🤔....ali pa ga predvaja "nativno"🧐...slednje  bi seveda bilo boljše glede na to,da FLAC kodek vseh ločljivosti itak obvlada...bi bilo zanimivo vedeti kateri dekoderski čip BOSE tukaj uporablja,ker po tem bi lahko vse kar zmore z lahkoto ugotovil...

 

Imam BD-rip Brother In Arms,Sailing To Philadelphia in Shangri-La (Dire Straits in Mark Knopfler) v tem formatu (7,7GB)  in "gate trga"😀😋👍

 

L.P.

Napisano
pred 1 uro je skritikrt napisal:

...mi žilica ne da miru z odkrivanjem mej predvajalnika v Mazdi (BOSE sistem) in skoz malce eksperimentiram...in kaj sem ugotovil?!

Predvaja celo 5.1 !!!😲 HD-FLAC 24bit-96kHz😍...nooooro.

In to predvaja povsem pravilno🧐...k ima na armaturi tudi center zvočnik.

Sicer ne vem,ali ga "diwnmix-a" na 2.0 in ga nato z svojim algoritmom "razširja"🤔....ali pa ga predvaja "nativno"🧐...slednje  bi seveda bilo boljše glede na to,da FLAC kodek vseh ločljivosti itak obvlada...bi bilo zanimivo vedeti kateri dekoderski čip BOSE tukaj uporablja,ker po tem bi lahko vse kar zmore z lahkoto ugotovil...

 

Imam BD-rip Brother In Arms,Sailing To Philadelphia in Shangri-La (Dire Straits in Mark Knopfler) v tem formatu (7,7GB)  in "gate trga"😀😋👍

 

L.P.

A to samo v zadnji verziji predvaja ali tudi v prejšnjih verzijah bose? 🤔

 

 

Napisano
pred 1 uro je Alex napisal:

A to samo v zadnji verziji predvaja ali tudi v prejšnjih verzijah bose? 🤔

To pa na žalost ne vem...🙄...bi bilo treba preizkusiti.

Je pri meni isto-skoz preizkušam,k ne vem😅...potegni kak torrent in boš videl če dela😉.

Po moje je velika šansa,da dela,k nekih "revolucij" pri teh formatih in predvajalnikih v zadnjih par letih ni bilo...FLAC že zelo dolgo obstaja in ti čipi za dekodiranje...jih "štancajo" k "žemljice"...

 

Preizkusi in napiši,kako je šlo-bo za marsikoga zanimivo....pač moja Mazda je čist nova,in jih  še ni veliko,tako da si tukaj ne upam postavljati neke trditve....pri starejših,k jih je pa več🤔....bo zanimivo kako je z tem...

 

L.P.

  • 4 meseci kasneje...
Napisano

Ker je bilo tukaj govora o SD karticah,hitrostnih klasah,za kaj katera vrsta hitrostne klase itd.,tukaj en primer in priporočilo😉

Včeraj kupil SD kartico Kingston CANVAS React Plus (pazi-obstaja tudi brez "Plus"a!!!) 32GB UHS-II kartica....ima klasifikacije C10,U3 in V90

Kupil sem jo izrecno samo za fotoaparat (Fuji X-10😀👍) ravno zaradi hitrosti.

Kupil v Harvey Norman-u v setu z UHS-II USB čitalcem za 39,98€

In za kaj priporočilo-ker se te kartice pri nas praktično ne da dobiti. Jo iščem že cca. pol leta,in šele sedaj sem jo zasledil...je zmeraj nedobavljiva,"ni na zalogi" oz. "razgrebena"🥺

Je trenutno na Amazonu slabih 38€ z ptt vred v verziji brez čitalca,z čitalcem pa 50€🤨👎 (OK,če nujno rabiš🙄)...posebaj samo čitalec pa je takoj 11-12€ (pa je to že super cena)....pri nas pa kot rečeno-ni za dobiti....enako tudi ostale kartice v tej klasi.

Sem včeraj takoj šibnil v Harvey-a ko sem videl,da jo imajo (imajo tudi 64GB varijanto)...samo še nekaj komadov!!!

Torej če kdo rabi "zares hitro" za normalni cvenk-to je to👍

 

In spodaj-posnetek hitrostnega testa😉

 

L.P.

IMG_20230123_144441.jpg

IMG_20230123_144627.jpg

Kingston Canvas Plus 2.jpg

Kingston Canvas Plus.jpg

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je SpEkTr napisal:

Čak, a to si še kopirate musko na usb ključek in potem to prdvajate v avtu? :)

Ja, moja praksa je taka. :) Trije klonirani USB ključki, 2 v Mazdah, tretji v receiverju v dnevni sobi. V avtu 99% poslušam radio - Val 202 (DAB). Če pred mano vozi avto sin, ponavadi naletim na Radio veseljak. 🙃 😃

 

Glede kakovosti. Večino imam posneto v MP3 320 Mbps. Nekaj tudi v FLAC. Po izkušnjah mi je bolj pomembna kakovost posnetka kot format zapisa oziroma vzorčenje. Torej raje poslušam pristno posnetega Ray Charlesa v MP3 128 Mbps, kot moderne izumetničene 96kHz FLAC posnetke, namenjene poslušanju preko slušalk. 

 

Pri poslušanju me kar fino moti nekonsistentnost posnetkov. Pri enih skoraj ne slišiš nizkih tonov, pri drugih jih je preveč. Fino je poslušati glasbo globokih basov, dokler jih ni preveč ali pa so razpackani. Sploh v avtu hitro zaslišiš resonance različnih "premijskih" materialov, tudi v Mazdi. :)    

Popravljeno od Janez007
Napisano

Spotify je kul, ga imam tudi jaz. BI pa za foro res probal en tak FLAC na ključku pa da vidim, če je kaj haska. Ker ta stock Bose je bolj bos kot kaj drugega. @skritikrt, a to si dobil na partisu?

Napisano
44 minutes ago, Janez007 said:

Ja, moja praksa je taka. :) Trije klonirani USB ključki, 2 v Mazdah, tretji v receiverju v dnevni sobi. V avtu 99% poslušam radio - Val 202 (DAB). Če pred mano vozi avto sin, ponavadi naletim na Radio veseljak. 🙃 😃

 

Glede kakovosti. Večino imam posneto v MP3 320 Mbps. Nekaj tudi v FLAC. Po izkušnjah mi je bolj pomembna kakovost posnetka kot format zapisa oziroma vzorčenje. Torej raje poslušam pristno posnetega Ray Charlesa v MP3 128 Mbps kot moderne izumetničene 96kHz FLAC posnetke, namenjene poslušanju preko slušalk. 

 

Pri poslušanju me kar fino moti nekonsistentnost posnetkov. Pri enih skoraj ne slišiš nizkih tonov, pri drugih jih je preveč. Fino je poslušati glasbo globokih basov, dokler jih ni preveč ali pa so razpackani. Sploh v avtu hitro zaslišiš resonance različnih "premijskih" materialov, tudi v Mazdi. :)    

A ni tako da je FLAC vseeno boljši kot MP3? Pri MP3ju pri kompresiji dejansko izgubiš ' del' pesmi ,ki naj bi jih itak kao naj ne bi slišal.

Je pa res, v avtu hitro kaj zaropota če je malo bolj nagalas, Tukaj te vratne obloge pridejo kar prav..Pa še po premijsko se potem zapirajo :D

 

Je pa res, če je kaka frekvenca zmazana tudi mene precej moti. Med zadnjimi prazniki sem se doma, kar namatral s testiranjem oz vključevanjem aktivnega suba k dvem q aqoustics zvočnikoma, kjer je bilo preveč hitro preveč :)

Napisano
pred 39 minutami je SpEkTr napisal:

A ni tako da je FLAC vseeno boljši kot MP3? Pri MP3ju pri kompresiji dejansko izgubiš ' del' pesmi ,ki naj bi jih itak kao naj ne bi slišal.

Je pa res, v avtu hitro kaj zaropota če je malo bolj nagalas, Tukaj te vratne obloge pridejo kar prav..Pa še po premijsko se potem zapirajo :D

 

Je pa res, če je kaka frekvenca zmazana tudi mene precej moti. Med zadnjimi prazniki sem se doma, kar namatral s testiranjem oz vključevanjem aktivnega suba k dvem q aqoustics zvočnikoma, kjer je bilo preveč hitro preveč :)

Zelo pomaga pri samem zvoku, da dodatno zvočno izoliraš vrata. Pa da zamenjaš Bose visokotonce. Original bose visokotonci so zelo povprečni (agresivni). Že samo s tema dvema izboljšavama konkretno popraviš zvočno sliko. Tudi sam uporabljam večinoma FLAC posnetke. 

Je pa to spet kompromis proti originalnem posnetku. 

 

 

Napisano (urejeno)
pred 48 minutami je Alex napisal:

Zelo pomaga pri samem zvoku, da dodatno zvočno izoliraš vrata. Pa da zamenjaš Bose visokotonce. Original bose visokotonci so zelo povprečni (agresivni). Že samo s tema dvema izboljšavama konkretno popraviš zvočno sliko. Tudi sam uporabljam večinoma FLAC posnetke

Je pa to spet kompromis proti originalnem posnetku. 

Zakaj kompromis, če je FLAC brez-izgubni format?

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 2 urama je Janez007 napisal:

Zakaj kompromis, če je FLAC brez-izgubni format?

Res je...seveda pa je treba gledati,kakšen je izvor originala itd...k za ene je LP zakon,za druge pa spet ne.

Jaz bom rekel tako-dovoljeno je,kar dopade...pol pa ne glede na format,vir itd...tudi "stara šola avto-HiFija" je dovoljevala equalizerje ipd...kar je še posebaj v avtu smiselno,ker "prostor je najmanj polovico zvoka"...mimogrede lih pred kratkim "podedoval" enega od svetih gralov Hi-fija 80"ih-Sansui SE-88😍 ...ni za avto,je pa "adijo pamet"😋...imam pa tudi Sony-jev SEQ-711👍-z daljincem vred😍

 

pred 4 urami je SpEkTr napisal:

@skritikrt, a to si dobil na partisu?

V bistvu zelo malo,je pa to en od virov...

TORRENTSITES.COM

TorrentSites.com features the best torrent sites of 2021. Download torrents with free movies, TV shows, music, software, games (PC...

 

Ti bo mogoče pomagalo...Rutracker je najboljši,samo je zaprt...težko je ratalo na tem področju🙄

 

Jaz pač tisto kar me zanima direkt iščem,ne da bi se omejeval samo na en trecker...je pa tudi res,da z leeeeti imam praktično vse,kar me zanima,k nove izdaje so bolj za en k...

 

Alex je dobro napisal,kar se "hardware-a" tiče...jaz sem tukaj tudi malce posegel po izolaciji...

A kaj več ne bom posegal,vsaj dokler je garancija...drgače pa-resni Hi-fi imam doma-avto je bolj toliko,da ni dolgčas.

Seveda pa,ker so velike kartice že neverjetno poceni,pa se mi zdi škoda,da bi "šenkaval" potencial,če imam musko v kvalitetnejšem formatu,in če je placa dost.

Je pa tudi res,da Bose sistem ni tako slab,kot se sprva zdi (vsaj pri meni pri 2022 CX-5),samo zeloooo se je treba potruditi z nastavitvami,pa je že "užitno"...vsaj toliko,da "ne boli glava"😂🤣...kako pa je pri drugih pa seveda ne morem vedeti🙄

 

Da bo malce zanimivejše,ker vem,da vsak rad pogleda slike...nekaj malega za lušte delati-legenda iz 80"ih😉

 

L.P.

IMG_20221102_164712.jpg

IMG_20221102_164643.jpg

IMG_20221102_164737.jpg

Napisano
pred 3 urami je Janez007 napisal:

Zakaj kompromis, če je FLAC brez-izgubni format?

Bom poiskusil na kratko razložiti. 😊

Komur ne bo zanimivo ne rabi brati. 😉

 

Najprej zapis obeh grafov- analogni zapis vs digitalni. IMG_20230126_161345.jpg

Že iz samega grafa je razvidno,da so izgubljeni nekateri pomembni delčki zapisa glasbe, ki dajo tisti "šugo" glasbi (razni šumi, šepet, praskanja, brnenje kablov, feršterkerjev...). Se pravi, če pogledamo digitalni zapis se vse "dogaja", skompresirano nad črto "time". Pod črto ni ničesar. Kaj nam to pove. Pove nam to, da je tako zapisana glasba, četudi je prenesena iz analognega vira  veliko manj dinamična, bolj anemična, agresivna, skratka manjka ji detajlov, ki jih pa recimo LP plošča ima.😊

Seveda to velja le za posnetke, ki so bili posneti pred ero digitalizacije, ( recimo mi smo snemali v začetku 90-ih v studiu Hendrix na Studer A 820, 24 kanalni  analogni kasetofon). Ko si te posnetke, na grobo zmiksane, poslušal na studijskih večkomponentih Genelec zvočnikih (mimogrede, tej, ki jih ima radio Koper v studiu Hendrix so vredni več deset tisoč €, vse skupaj z ojačevalci in vrhunsko  mešalno mizo krepko preko 100000€) je ta posnetek  zvenel neverjetno čisto, široko, izredno dinamično. Predvsem pa ni bil agresiven, vse je bilo mehko, čeprav je bila to hard rock glasba.

Sledil je pravi "grobi mix". Tu se vsa stvar še ne poslabša toliko, gre bolj za razmerja med vokalom, instrumenti, doda se ambient (delay, reverb), popravlja se eventualne majhne napake. To še vse zveni fantastično. Vse je še lepo dinamično. No, zaradi zahtev radijskih hiš in založb (linearni posnetki, dovolj velik izhod, brez izrazitih "skokov" gor in dol, sledi post mix in končna produkcija. Tu se pa zgodi kriminal nad posnetki. Mixer man, ki je zadolžen za končni izdelek namreč uporabi na veliko  kompresorje/limiterje, katerih naloga je ta in samo ta, da vso glasbo skompresira in jo spravi v dočene okvirje. Kaj s tem doseže? 

Tisti, ki glasbo predvajajo, pa tudi izdajateljskega hiše zahtevajo "speglan" izdelek.S tem se doseže to, da glasba iz zvočnikov "ne strelja", da je poslušalcu "bolj prijetno" za uho. 😊 In da tistemu modelu, ki vrti glasbo na radiu ne zabija vsega  v pik in ne hodi v popačenje. Na to so alergični. Takšne glasbe, bodite sigurni, ne bodo vrteli. 

No, ugotovimo lahko, da to, kar poslušate(poslušamo) s CD-je v ni to, kar so posneli glasbeniki. Je le približek. Glasba sicer igra, a je velika škoda, da veliko detaljev, ki dajo glasbi piko na i, izgine, ko se to digitalizira.

V času našega snemanja v 90-ih so prišli na trg prvi digitalniI snemalniki (DAT-digiral audio tape). Ravno pri snemanju klasične in akustične kitare se je pojavljal problem pri snemanju, ker so se slišali vsi šumi med premikanjem kitarista, že samo polaganje roke na kitaro se je slišalo, kot bi bil v Postonjski jami. Posneli smo kitaro. Nato je studijski tehnik prišel z idejo, da bi to isto posneli digitalno. Na digital audio tape. Na začetku smo bili vsi impresionirani, kako tiho je bilo vse. Seveda, ker je na računalniku zbrisal vse vmes, kar ni bila glasba. Bilo je super tiho, a nekako čudno. Brez dinamike. Na koncu je naredil kompromis in naredil mix iz obeh posnetkov. 

Janez, mogoče spet ne boš verjel, a je FLAC zelo "izgubi format". Da ne govorimo o Mp3, kjer je še približno deset krat manj podatkov. Verjetno ni potrebno razlagati, kaj to pomeni pri kvaliteti. 😉

  • Všeč 1
  • Hvala 1

 

 

Napisano (urejeno)
pred 28 minutami je Alex napisal:

Bom poiskusil na kratko razložiti. 😊

Komur ne bo zanimivo ne rabi brati. 😉

 

Najprej zapis obeh grafov- analogni zapis vs digitalni. IMG_20230126_161345.jpg

Že iz samega grafa je razvidno,da so izgubljeni nekateri pomembni delčki zapisa glasbe, ki dajo tisti "šugo" glasbi (razni šumi, šepet, praskanja, brnenje kablov, feršterkerjev...). Se pravi, če pogledamo digitalni zapis se vse "dogaja", skompresirano nad črto "time". Pod črto ni ničesar. Kaj nam to pove. Pove nam to, da je tako zapisana glasba, četudi je prenesena iz analognega vira  veliko manj dinamična, bolj anemična, agresivna, skratka manjka ji detajlov, ki jih pa recimo LP plošča ima.😊

Seveda to velja le za posnetke, ki so bili posneti pred ero digitalizacije, ( recimo mi smo snemali v začetku 90-ih v studiu Hendrix na Studer A 820, 24 kanalni  analogni kasetofon). Ko si te posnetke, na grobo zmiksane, poslušal na studijskih večkomponentih Genelec zvočnikih (mimogrede, tej, ki jih ima radio Koper v studiu Hendrix so vredni več deset tisoč €, vse skupaj z ojačevalci in vrhunsko  mešalno mizo krepko preko 100000€) je ta posnetek  zvenel neverjetno čisto, široko, izredno dinamično. Predvsem pa ni bil agresiven, vse je bilo mehko, čeprav je bila to hard rock glasba.

Sledil je pravi "grobi mix". Tu se vsa stvar še ne poslabša toliko, gre bolj za razmerja med vokalom, instrumenti, doda se ambient (delay, reverb), popravlja se eventualne majhne napake. To še vse zveni fantastično. Vse je še lepo dinamično. No, zaradi zahtev radijskih hiš in založb (linearni posnetki, dovolj velik izhod, brez izrazitih "skokov" gor in dol, sledi post mix in končna produkcija. Tu se pa zgodi kriminal nad posnetki. Mixer man, ki je zadolžen za končni izdelek namreč uporabi na veliko  kompresorje/limiterje, katerih naloga je ta in samo ta, da vso glasbo skompresira in jo spravi v dočene okvirje. Kaj s tem doseže? 

Tisti, ki glasbo predvajajo, pa tudi izdajateljskega hiše zahtevajo "speglan" izdelek.S tem se doseže to, da glasba iz zvočnikov "ne strelja", da je poslušalcu "bolj prijetno" za uho. 😊 In da tistemu modelu, ki vrti glasbo na radiu ne zabija vsega  v pik in ne hodi v popačenje. Na to so alergični. Takšne glasbe, bodite sigurni, ne bodo vrteli. 

No, ugotovimo lahko, da to, kar poslušate(poslušamo) s CD-je v ni to, kar so posneli glasbeniki. Je le približek. Glasba sicer igra, a je velika škoda, da veliko detaljev, ki dajo glasbi piko na i, izgine, ko se to digitalizira.

V času našega snemanja v 90-ih so prišli na trg prvi digitalniI snemalniki (DAT-digiral audio tape). Ravno pri snemanju klasične in akustične kitare se je pojavljal problem pri snemanju, ker so se slišali vsi šumi med premikanjem kitarista, že samo polaganje roke na kitaro se je slišalo, kot bi bil v Postonjski jami. Posneli smo kitaro. Nato je studijski tehnik prišel z idejo, da bi to isto posneli digitalno. Na digital audio tape. Na začetku smo bili vsi impresionirani, kako tiho je bilo vse. Seveda, ker je na računalniku zbrisal vse vmes, kar ni bila glasba. Bilo je super tiho, a nekako čudno. Brez dinamike. Na koncu je naredil kompromis in naredil mix iz obeh posnetkov. 

Janez, mogoče spet ne boš verjel, a je FLAC zelo "izgubi format". Da ne govorimo o Mp3, kjer je še približno deset krat manj podatkov. Verjetno ni potrebno razlagati, kaj to pomeni pri kvaliteti. 😉

 

OK, analogno-digitalno. Vprašanje je bilo, ali z "zipanjem" datoteke izgubiš informacije. Vsakič, ko sem odzipal datoteke, je bilo še vedno vse notri. S FLAC datoteko je enako. Z MP3 pa ne. :)

 

Nekaj let sem poslušal CD-je preko ojačevalca na elektronke, ki dodajo nekaj tega analognega žmohta. Za moja ušesa lažje poslušljivo. Sam tudi raje poslušam koncertne izvedbe, kot studijske, ker zvenijo manj sterilno.

 

Zanimivo se mi zdi, da kljub temu, da starejša ušesa še komaj slišijo frekvenco 15 kHz, nekako občutijo tudi te drobne valove v signalih, ki predstavljajo veliko višje frekvence. 

 

Doma nimam kakšnega hudega sistema, pa vendar sem nekaj časa delal poskuse, kaj moja ušesa zmorejo. Prišel sem do ugotovitve, da težko ločijo posnetek s CD-ja in zripan isti posnetek v 128 Mbps mp3. Brez težav pa sem ločil 64 Mbps mp3, sploh pa 32 Mbps. 

Popravljeno od Janez007
Napisano (urejeno)

@Alex dejansko,kar si napisal imaš vse prav,a si v bistvu "ustrelil mimo" in si razlagal drugo problematiko,ne pa vprašanja katerega si citiral.

Vprašanje je bilo:

pred 7 urami je Janez007 napisal:

Zakaj kompromis, če je FLAC brez-izgubni format?

Se bom poizkušal izražati čim bolj preprosto in razumljivo,da bi lahko večina razumela za kaj gre.

 

FLAC je brezizgubni format!

Z njim zmanjšaš digitalno datoteko posnete glasbe (ne analogno!).

In kako ta FLAC kodek (in tudi veliko drugih kot APE,MLP itd...) to naredi? Največji del tako,da analizira oba kanala,shrani pa le enega,od drugega pa shrani le razliko od prvega. In še od prvega odstrani vse kar ni glasba (npr. pavza med komadi,absolutna tišina v komadu ipd.). Na ta način prišpara cca. 1/3-2/5.

Pri konvertiranju FLACa nazaj v WAV pa seveda med obemi WAVi ni razlike,za to "loosless" oz. brezizgubni.

 

Torej za kaj FLAC? Za to,ker ti omogoča ostati na nivoju CD kvalitete ob malenkost manjši datoteki.

 

Kaj je pa MP-3 (in veliko ostalih)

Ta kodek pa na principu psihoakustike poizkuša od izvirne (digitalne) audio datoteke "odščipniti" čim več informacij na način da poizkuša pretentati "ušesa" poslušalca. Tukaj gre tako daleč,da npr. glasbo-frekvence (instrumente,vokale,odboje prostora itd.),kateri so pretihi,da "bi jih človek bil zmožen"🙄🤔 ločiti-slišati iz veliko glasnejšega celotnega zvokovnega "tepiha" enostavno odstrani-izbriše (kao-saj tega nihče ne bo pogruntal).

Tudi višje frekvence kompletno odreže,in starejši kodeki tako pustijo,novejši kodeki pa se poizkušajo "odkupiti" in ta manjkajoči visokotonski spekter (kar nekaj svojega-neoriginalnega!!!) ob predvajanju sami "dodajajo"...oz. poizkušajo "sugerirati",da tukaj "nekaj je" oz. da ne "manjka".

In "učinkovitejši" je kodek,več "manjka",in manjša je datoteka....in seveda agresivnejši je poseg v osnovno informacijo.

 

Zanimiva je npr. primerjava originalnega WAV posnetka iz npr. CDjke in "grobega" MP-3,kjer enega od obeh invertiraš,in se oba v bistvu akustično izničita,na koncu pa ostane le razlika (glej zgoraj o rezanju visokih frekvenc in "podtikanje" nekih svojih). Rezultat je živčno cviljenje,z katerim MP-3 kodek poizkuša sugerirati frekvenčni razpon.

Kdor je že kaj takšnega slišal,se bo MP-3ju na daleč izogibal.

 

Je pa tudi res,da z FLACom lahko kodiraš tudi "drek"....torej neko najslabšo MP-3 lahko dekodiraš-napihneš v WAV,in jo nato stisneš z FLACom. In tak FLAC (in seveda tudi tisti WAV iz MP-3ja) je še zmeraj "drek".

Kaj hočem povedati?

Važen je vir!!!

 

In tu pridemo počasi blizu temu,kar je razlagal Alex👍

 

Jaz bom pa povedal malce drugače,ker "digitalno" ni zmeraj "digitalno" in analogno tudi ni zmeraj analogno...oboje v smislu kvalitete oz. boljše-slabše.

Vse je odvisno kako je posneto,kje,z čim,in na koncu še najvažnejše-kdo je tonski tehnik!!!-tukaj je Alex zadel jedro problema.

Ampak ne le digitalnega,ampak analognega in digitalnega!!!

 

Kaj mislim povedati...se bom "poizkušal" omejiti na tisto,kar je za večino važno....

 

CD kot format je neverjetno dober (tukaj se Alex mogoče ne bo strinjal🙄),a bom uporabil citat kolega,kateri je pri meni na mojem Hi-Fiju poslušal res vrhunsko producirane audiofilske CDjke (Shefild Lab,MFSL,Dorian Recordings,Telarc itd...)...tip je zaprisežen fan LPjk,in je rekel:"če bi bile vse CDjke tako narejene po tem povratka Vinyla nebi bilo,ker ga nihče nebi pogrešal"!!!

In druga plat te zgodbe okoli Vinyla,dinamične kompresije (o čemer je pisal Alex) je to,da danes zelooooo težko najdeš novo Vinyl izdajo,katera bi bila vredna poslušanja...torej točno tisto,kar sem zgoraj napisal,da tudi analogno ni zmeraj analogno v smislu kvalitete...torej "drek na LPjki".

Za to pa stare izdaje na Vinylu dosegajo vrtoglave cene,katere si normalni smrtnik ne more več privoščiti.

 

Tukaj bi pa rad omenil "enega posebneža" med fizičnimi formati,kateri je "moj favorit": SACD

EN.WIKIPEDIA.ORG

 

Pri tem formatu pa so "limone" relativna redkost😀👍-pač dražja produkcija,-ciljna skupina je znana,in nihče ne bo šel delati "dreka",ker se bo hitro razvedelo...je pa cena za to malenkost višja...a še zmeraj znosna v primerjavi z "navitimi" Vinyl cenami.

Npr....dam komu not klasični CD Dire Straits Brothers in Arms...pol pa SACD (stereo špuro) in "aha-efekt"😲....pol pa preklopim na multichannel-špuro...he,he,he-milostni strel😂...ne bom nakladal-moraš slišati😉

 

In za konec-še enkrat-za kaj FLAC?

Ker je dostopen(je v imenu-free😋 loosless audio codek),datoteke niso prevelike (glede na velikost kartic-smešno😂),nam omogoča ostati na nekem kvalitetnostnem nivoju (kakršenkoli ta pač je-pač kar imaš to imaš),in ker skoraj ni več naprave oz. predvajalnika,kateri ga nebi podpiral.

Skratka "spodobna" kvaliteta za mali cvenk😀👍...to je bila tudi moja osnova za odpiranje te teme tukaj na forumu...😉

 

In ker sem jaz😄...spet slike😋....tokrat SACD Michael Jackson-Thriller (hybrid:CD+SACD plast) limitirana-oštevilčena 40th Enniversary edicija od založbe MFSL (Mobile Fidelity Sound Lab-MoFi) v 24K Gold verziji😍

WWW.JPC.DE

Die SACD Michael Jackson: Thriller (Limited Numbered Edition) (Hybrid-SACD) jetzt portofrei kaufen. Mehr von Michael Jackson gibt es im...

 

 

 

IMG_20221201_142236.jpg

IMG_20221201_142541.jpg

IMG_20221201_142619.jpg

IMG_20221201_142553.jpg

Popravljeno od skritikrt
  • 1 leto kasneje...
Napisano (urejeno)

Če bo koga zanimalo...ker sem na prvi strani pisal o hitrostih kartic itd...

In bi se rad založil z "majhnimi" karticami z 32GB za mojo AVCHD Videokamero...in malce gledam na Shoppsteru (Mimovrste niti ne gledam več)...in vzamem 4kom. Kingston CANVAS Select Plus (glej sliko) za 4,99€/kom...in si rečem-"bo že ok za Full-HD/60fps🙄

 

https://www.shoppster.si/p/2026829

 

In danes grem iskati...in doma formatiram in testiram hitrost...kartica je skoraj 20% hitrejša pri branju in 100% hitrejša pri pisanju od tiste kao "hitre" opisane na prvi strani te teme-Transcend Premium 300X 64GB...mater gre performance naprej...sicer ni hitrostna raketa,a vseeno-za slabih 5€ že taka kartica😃...pa v bistvu čist "osnovna" od Kingstona😲

Ok,so tudi bolše za cvenk/GB,a kamera ne zazna večjih od 32GB,tako da je brez smisla jemati večje za ta namen...lahko bi gledal 16GB modele,a sta cenejša le ena od Goodram in Intenso,tako da je tudi brez veze.

Sem takoj naročil še 4kom.😄

 

 

IMG_20240210_182857.jpg

Capture.jpg

Popravljeno od skritikrt
Napisano

Malce za primerjavo-sem izmeril hitrost SD kartice MaxFlash Icy HC 16GB C6 (najnižja hitrost kartice za mojo kamero,da še ostane na FullHD-60FPS),to kartico sem kupil leta 2009 mislim da za cca. 36-37€ kom🙄 (kupil dve)...kake še boljše Sandisk ipd. so bile komot še enkrat dražje😬

Zanimiva hitrost v primerjavi z hitrostjo vstopno kartice za "majhen cvenk" danes (glej prejšnji prispevek)...razlika kot dan in noč.

Izmeril z UHS-II cardreaderjem (glej sliko).

 

 

Pa še nekaj,kar sem takrat pozabil...pa ne,da bi se rad kregal ali kaj,samo ker pač izjava ne drži.

Se mi pač ni dalo ure in ure zapraviti z razlaganjem in prepričevanjem.

Sem pa našel en zares dober kanal o teh tematikah,kjer to stvar zelo razumljivo razloži.

Stvar me ne preseneča in se zaradi tega tudi več ne razburjam,kot je to bilo nekdaj. Ker je ta mit domnevnega izgubljanja informacij v digitalnem zapisu zeloooo razširjen ne samo med zapriseženimi High-End-ovci,ampak tudi med mnogimi "profesionalci".

 

Skratka-kot sem že pisal CD format je neverjetno dober,grešniki pa sedijo v studijih in proizvodnji/produkciji CDjev.

Gre pa za naslednjo izjavo:

dne 26. 1. 2023 ob 17:29 je Alex napisal:

Bom poiskusil na kratko razložiti. 😊

Komur ne bo zanimivo ne rabi brati. 😉

 

Najprej zapis obeh grafov- analogni zapis vs digitalni. IMG_20230126_161345.jpg

Že iz samega grafa je razvidno,da so izgubljeni nekateri pomembni delčki zapisa glasbe, ki dajo tisti "šugo" glasbi (razni šumi, šepet, praskanja, brnenje kablov, feršterkerjev...). Se pravi, če pogledamo digitalni zapis se vse "dogaja", skompresirano nad črto "time". Pod črto ni ničesar. Kaj nam to pove. Pove nam to, da je tako zapisana glasba, četudi je prenesena iz analognega vira  veliko manj dinamična, bolj anemična, agresivna, skratka manjka ji detajlov, ki jih pa recimo LP plošča ima.😊

Seveda to velja le za posnetke, ki so bili posneti pred ero digitalizacije, ( recimo mi smo snemali v začetku 90-ih v studiu Hendrix na Studer A 820, 24 kanalni  analogni kasetofon). Ko si te posnetke, na grobo zmiksane, poslušal na studijskih večkomponentih Genelec zvočnikih (mimogrede, tej, ki jih ima radio Koper v studiu Hendrix so vredni več deset tisoč €, vse skupaj z ojačevalci in vrhunsko  mešalno mizo krepko preko 100000€) je ta posnetek  zvenel neverjetno čisto, široko, izredno dinamično. Predvsem pa ni bil agresiven, vse je bilo mehko, čeprav je bila to hard rock glasba.

Sledil je pravi "grobi mix". Tu se vsa stvar še ne poslabša toliko, gre bolj za razmerja med vokalom, instrumenti, doda se ambient (delay, reverb), popravlja se eventualne majhne napake. To še vse zveni fantastično. Vse je še lepo dinamično. No, zaradi zahtev radijskih hiš in založb (linearni posnetki, dovolj velik izhod, brez izrazitih "skokov" gor in dol, sledi post mix in končna produkcija. Tu se pa zgodi kriminal nad posnetki. Mixer man, ki je zadolžen za končni izdelek namreč uporabi na veliko  kompresorje/limiterje, katerih naloga je ta in samo ta, da vso glasbo skompresira in jo spravi v dočene okvirje. Kaj s tem doseže? 

Tisti, ki glasbo predvajajo, pa tudi izdajateljskega hiše zahtevajo "speglan" izdelek.S tem se doseže to, da glasba iz zvočnikov "ne strelja", da je poslušalcu "bolj prijetno" za uho. 😊 In da tistemu modelu, ki vrti glasbo na radiu ne zabija vsega  v pik in ne hodi v popačenje. Na to so alergični. Takšne glasbe, bodite sigurni, ne bodo vrteli. 

No, ugotovimo lahko, da to, kar poslušate(poslušamo) s CD-je v ni to, kar so posneli glasbeniki. Je le približek. Glasba sicer igra, a je velika škoda, da veliko detaljev, ki dajo glasbi piko na i, izgine, ko se to digitalizira.

V času našega snemanja v 90-ih so prišli na trg prvi digitalniI snemalniki (DAT-digiral audio tape). Ravno pri snemanju klasične in akustične kitare se je pojavljal problem pri snemanju, ker so se slišali vsi šumi med premikanjem kitarista, že samo polaganje roke na kitaro se je slišalo, kot bi bil v Postonjski jami. Posneli smo kitaro. Nato je studijski tehnik prišel z idejo, da bi to isto posneli digitalno. Na digital audio tape. Na začetku smo bili vsi impresionirani, kako tiho je bilo vse. Seveda, ker je na računalniku zbrisal vse vmes, kar ni bila glasba. Bilo je super tiho, a nekako čudno. Brez dinamike. Na koncu je naredil kompromis in naredil mix iz obeh posnetkov. 

Janez, mogoče spet ne boš verjel, a je FLAC zelo "izgubi format". Da ne govorimo o Mp3, kjer je še približno deset krat manj podatkov. Verjetno ni potrebno razlagati, kaj to pomeni pri kvaliteti. 😉

 

Tukaj pa ta video,ki razlaga za kaj gre:

 

 

Kogar zanima,naj prosim pogleda cel video,da bo razumel za kaj gre-izredno zanimivo....na kratko-stopničastega signala v bistvu sploh ni.😉

 

Skratka CD je odličen,in na njem od informacij nič ne "manjka",in če je produkcija kot se šika,lahko poščije LP po dolgem in počez-za to gre!

Grešniki pa-sem že pisal,kje sedijo...tudi Alex je to povdaril.👍

Hi-Res  (npr. 24/96 ipd.)v primerjavi z 16bit/44,1 kHz (CD format) tukaj ni nič boljši,razen,da ima manj šuma oz. da je ta premaknjen nad 20kHz (torej izven slišnega območja),in da ima večji dinamični obseg (razmerje med najtišjim in najglasnejšim signalom).

Drugo je pa MP-3 ipd.,kjer ti kodek dejansko briše informacije-tisto je pa res "približek",kot je napisal Alex.

IMG_20240216_152718.jpg

MaxFlash hitrost.jpg

  • 4 tedne kasneje...
Napisano

Še en zanimiv link na zgornjo temo okoli CDja-zelo lepo razloženo...mogoče za koga zanimivo...se bo čez leeeeta začelo podobno kot trenutno z LPji?...da vidimo🙄...

 

 

Napisano (urejeno)

No, pa sem našel temo o SD karticah.

Kupujem si Insta360 x3 kamero, da bom lahko snemal videe na motorju.

Kaj moram gledati pri nakupu kartice oziroma ali je hitrost res tako pomembna? Ne bi zdaj dajal 90€ za 64 GB kartico.

 

Kje jo naj kupim, glede na to da je veliko ponaredkov na spletu, tudi na Amazonu in Ebayu?

 

"Q1 What type of memory card should I use?
To consistently achieve the best results with your X3, you should use UHS-I Micro SD cards with a V30 or above speed class and exFAT format, or the shooting may stop and the footage may be damaged by the unmatched storage cards.
Note: Please do not use UHS-II, UHS-III Micro SD/TF cards or memory cards larger than 1TB. These cards are not compatible and may cause your recording to fail."

Popravljeno od Jaka32
Napisano

Sem pred mesecem ali dvema nabavil tole “tahitro” 256GB za dobrih 35€ … sedaj je celo ze nekaj € cenejsa… Deluje brez problemov v DJI Action 4 …

 

https://www.amazon.de/-/en/dp/B09X7DMBVF?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

 

Je pa smotrno, da se kaj ooisces na Amazon-u, da je skupna vrednost cez 59€, da imas potem brezplacno postnino… 

 

Je pa 256GB kot kaze trenutno razprodana, ker je rok dobave sele v zacetku maja..

 

Ce ti zadostuje 128 GB, je pa rok dobave normalen… stane pa okoli 17€ …

 

https://www.amazon.de/-/en/dp/B09X7DNF6G?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 14 urami je Jaka32 napisal:

No, pa sem našel temo o SD karticah.

Kupujem si Insta360 x3 kamero, da bom lahko snemal videe na motorju.

Kaj moram gledati pri nakupu kartice oziroma ali je hitrost res tako pomembna? Ne bi zdaj dajal 90€ za 64 GB kartico.

 

Kje jo naj kupim, glede na to da je veliko ponaredkov na spletu, tudi na Amazonu in Ebayu?

 

"Q1 What type of memory card should I use?
To consistently achieve the best results with your X3, you should use UHS-I Micro SD cards with a V30 or above speed class and exFAT format, or the shooting may stop and the footage may be damaged by the unmatched storage cards.
Note: Please do not use UHS-II, UHS-III Micro SD/TF cards or memory cards larger than 1TB. These cards are not compatible and may cause your recording to fail."

Glej na prvi strani,ko sem Robertu odgovarjal glede različnih hitrostnih klas-vsaka vrsta klasifikacije je usmerjena na določeno uporabo-Foto,Video,odpornost+video (droni ipd.)...

 

Še enkrat link z Kingstonove strani kako in kaj okoli tega.

WWW.KINGSTON.COM

What speed class does an SD card and microSD card require to work with a given device? We break down the speed requirements and...

Skratka-komot najdeš sam,samo vedeti moraš,kaj rabiš in na kaj moraš biti pozoren.

V tvojem primeru UHS-1 V30...po potrebi je lahko tudi odporna na vremenske vplive (vlaga,vročina,tresljaji) kot je to npr. pri Kingston "Industrial" seriji....seveda imajo podobne tudi drugi proizvajalci,pač omenjam Kingston,k poznam...

 

 

 

Napisano

Sicer ne vem če je kaj resnice v tem, ampak opažam, da je kvaliteta zvoka radijskih postaj 100x boljša preko RadioPlayer aplikacije na Carplay-a.

 

To govorim v primerjavi z DAB-om.

Napisano

Zna biti...DAB je skompresiran čist do konca...če imaš dober sprejem je FM zvokovno veliko boljši,pa čeprav tudi na FM iz studija predvajajo samo še MP-3.

Kompresija je totalni poden...za to pa ta tema tukaj😉

Napisano

Internet radio has the big advantage that the streams can use modern audio codecs, such as WMA and AAC/AAC+, whereas DAB is stuck using the prehistoric MP2 codec that dates all the way back to the 1980s.

 

 

Napisano
pred 16 minutami je Alex napisal:

Internet radio has the big advantage that the streams can use modern audio codecs, such as WMA and AAC/AAC+, whereas DAB is stuck using the prehistoric MP2 codec that dates all the way back to the 1980s.

Drži 100%...torej še to "povrhu"...😬

 

Jaz nisem mislil tega,ampak prenos DAB signala,ker morajo v frekvenčni pas DABja "stlačiti" čim več postaj,in tu ne gre drugače.

Pač,saj ni motenj kot pr FMu...dokler korekcija dela,je OK,pol pa samo "zmanjka"...pač mala bitrate tako pri prenosu,kot pri kodeku-skratka drek od dreka-mogoče OK za poročila in vremensko napoved,za muziko pa🤢🤮

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.