Skoči na vsebino

Avtomatski menjalnik proti ročnemu menjalniku

Ustvari kratki URL


Samodejni vs. ročni menjalnik  

49 uporabnikov je glasovalo

  1. 1. Kakšen menjalnik najpogosteje uporabljaš



Priporočeno sporočilo

Napisano

Da ne bomo preveč smetili pod drugimi temami odpiram novo, kjer se lahko razgovorimo kakšno mnenje ima kdo o posameznem tipu menjalnika.

 

Za začetek bi sam izpostavil varnost: ročni menjalnik se mi zdi mnogo bolj varen od AT. Predvsem zato, ker zahteva nekaj znanje in vaje, da izvedeš recimo že sam začetek vožnje, ko se vozilo premakne iz stoječega stanja.

 

Se pravi leva noga pritisk sklopke, desna zavora, leva roka premik v ustrezno prestavo. Desna noga spusti zavoro, leva počasi popušča sklopko, da začne grabit iztočasno pa desna rahlo dodaja gas. Če je to dobro izvedeno bo štart brezhiben. Če ni, bo cukalo, crknilo, ali pa bo motor tulil in sklopka drsela.

Kaj je point - vsa ta koordinacija gibov in občutka prepreči, da bi avto zbezljal brez nadzora in po možnosti zraven še trčil v tri druge avte in kolesarja.

 

Pri AT menjalniku pa ne rabiš praktično nič, že samo spuščena zavora spravi avto v gibanje in stopalka za gas avto požene kot izstrelek, če je preveč in pregrobo pritisnjena. Potem pa gledamo na YT neskončne količine filmčkov, kako ravno zaradi tega se zgodi milijone nepotrebnih nesreč. Res večinoma blažjih ampak ko to vidiš se samo za glavo držiš.

  • Všeč 1
  • Ljubim 1

33112_1.png

Napisano
pred 2 minutama je Boss napisal:

Da ne bomo preveč smetili pod drugimi temami odpiram novo, kjer se lahko razgovorimo kakšno mnenje ima kdo o posameznem tipu menjalnika.

 

Za začetek bi sam izpostavil varnost: ročni menjalnik se mi zdi mnogo bolj varen od AT. Predvsem zato, ker zahteva nekaj znanje in vaje, da izvedeš recimo že sam začetek vožnje, ko se vozilo premakne iz stoječega stanja.

 

Se pravi leva noga pritisk sklopke, desna zavora, leva roka premik v ustrezno prestavo. Desna noga spusti zavoro, leva počasi popušča sklopko, da začne grabit iztočasno pa desna rahlo dodaja gas. Če je to dobro izvedeno bo štart brezhiben. Če ni, bo cukalo, crknilo, ali pa bo motor tulil in sklopka drsela.

Kaj je point - vsa ta koordinacija gibov in občutka prepreči, da bi avto zbezljal brez nadzora in po možnosti zraven še trčil v tri druge avte in kolesarja.

 

Pri AT menjalniku pa ne rabiš praktično nič, že samo spuščena zavora spravi avto v gibanje in stopalka za gas avto požene kot izstrelek, če je preveč in pregrobo pritisnjena. Potem pa gledamo na YT neskončne količine filmčkov, kako ravno zaradi tega se zgodi milijone nepotrebnih nesreč. Res večinoma blažjih ampak ko to vidiš se samo za glavo držiš.

iiiin zato je AT boljši od ročnega

 

hvala lepa, lahko zapreš temo

  • Všeč 1
  • Haha 4
Napisano

Glede varnosti sem v dilemi. Pri AT sta obe roki vedno na voljo za zanesljivo držo volana. Če se med ročnim šaltanjem na cesti kaj zgodi, je mogoče leva roka nekoliko premalo, za hiter manever???

 

Pri AT mene moti odzivnost, ki je v 95% OK, v tistih 5% pa ni OK. Seveda razumem, da AT ne more vedeti, kaj mislijo moji možgani. :)

 

 

 

 

Napisano

Strogo ročni menjalnik. Mejam takrat, ko hočem, pa naj bo to dve ali tri prestavi dol. Avto hočem imeti v oblasti in da ga sam vozim, ne pa, da vozi on mene. Itak na avtocesti ne tikaš menjalnika (pustimo te naše Kozje steze, kjer večino časa stojiš). Pri nas je res bolje imeti avtomatski menjalnik, ker se premikaš 10/ uro in se ustaviš vsakih 50 metrov. Ampak pustimo te naše nesrečne avtoceste. 

Na splošno je vožnja z ročnim menjalnikom bolj doživeta, lepša in bolj zanimiva. Z Mazdinim, se razume. Ostali so bolj švoh. Še posebej v cx 30 je ročni menjalnik fenomenalen-natančen, kratki gibi, športen. 

Bi pa imel, če bi že moral imeti avtomatskega, sekvenčnega,ki menja v milisekund ah. (PDK z dvojno sklopko). 

 

 

Napisano
pred 2 minutama je Alex napisal:

Strogo ročni menjalnik. Mejam takrat, ko hočem, pa naj bo to dve ali tri prestavi dol. Avto hočem imeti v oblasti in da ga sam vozim, ne pa, da vozi on mene. Itak na avtocesti ne tikaš menjalnika (pustimo te naše Kozje steze, kjer večino časa stojiš). Pri nas je res bolje imeti avtomatski menjalnik, ker se premikaš 10/ uro in se ustaviš vsakih 50 metrov. Ampak pustimo te naše nesrečne avtoceste. 

Na splošno je vožnja z ročnim menjalnikom bolj doživeta, lepša in bolj zanimiva. Z Mazdinim, se razume. Ostali so bolj švoh. Še posebej v cx 30 je ročni menjalnik fenomenalen-natančen, kratki gibi, športen. 

Bi pa imel, če bi že moral imeti avtomatskega, sekvenčnega,ki menja v milisekund ah. (PDK z dvojno sklopko). 

Lej alex, jst se strinjam s tabo...dokler se voziš DO 15 km na dan. Ko se pa enkrat voziš 150 km na dan ti pa ta pot posesa vso voljo tega življenja.

 

 

Drugi argument je pa ta, da lahko pri AT namesto ročke šlataš babo na desnem sedežu... :prstgor:

 

Napisano
pred 34 minutami je Boss napisal:

Za začetek bi sam izpostavil varnost: ročni menjalnik se mi zdi mnogo bolj varen od AT. Predvsem zato, ker zahteva nekaj znanje in vaje, da izvedeš recimo že sam začetek vožnje, ko se vozilo premakne iz stoječega stanja.

 

Se pravi leva noga pritisk sklopke, desna zavora, leva roka premik v ustrezno prestavo. Desna noga spusti zavoro, leva počasi popušča sklopko, da začne grabit iztočasno pa desna rahlo dodaja gas. Če je to dobro izvedeno bo štart brezhiben. Če ni, bo cukalo, crknilo, ali pa bo motor tulil in sklopka drsela.

Kaj je point - vsa ta koordinacija gibov in občutka prepreči, da bi avto zbezljal brez nadzora in po možnosti zraven še trčil v tri druge avte in kolesarja.

 

Pri AT menjalniku pa ne rabiš praktično nič, že samo spuščena zavora spravi avto v gibanje in stopalka za gas avto požene kot izstrelek, če je preveč in pregrobo pritisnjena. Potem pa gledamo na YT neskončne količine filmčkov, kako ravno zaradi tega se zgodi milijone nepotrebnih nesreč. Res večinoma blažjih ampak ko to vidiš se samo za glavo držiš.

 

Morda to velja, če se voznik ni nikoli učil na ročnem menjalniku in res lahko pride brez vsakega znanja v avto.

 

Jaz ko gledam skozi ženo zadevo, ki se je imela težavo vsedt v avto z avtomatskim menjalnikom, zaradi neznanega strahu. Bi pa rekel da ji je zdaj lažje. Popusti bremzo in počasi mota, brez da dodaja gas, z nogo na bremzi. Zelo kontrolirano spravi največji avto kar ga je kdaj vozila tudi iz bolj kompliciranih situacij na parkiriščih. Lahko je bolj skoncentrirana na situacijo okoli sebe.

Napisano (urejeno)
pred 23 minutami je MazdaBoy napisal:

Kaj pa ko ste enkrat vozili avtomatika, je kdo šel pol nazaj na ročnega? 🙂 

Ne :D ima preveč dobrih lasnosti + ne da se mi več jajcat z ročnim

Popravljeno od TiEn

 

image.jpeg

 

Napisano
pred 1 minuto je NevLado napisal:

Lej alex, jst se strinjam s tabo...dokler se voziš DO 15 km na dan. Ko se pa enkrat voziš 150 km na dan ti pa ta pot posesa vso voljo tega življenja.

 

 

Drugi argument je pa ta, da lahko pri AT namesto ročke šlataš babo na desnem sedežu... :prstgor:

 

Verjetno to ne velja zame, saj sem z cx30 v dobrih treh mesecih naredil 6500 kilometrov. In z 6-ko še dodatna dva in pol in me AT menjalnik ni niti enkrat samkrat zamikal. 🤪

 

 

Napisano
Pravkar je TiEn napisal:

Ne :D


Jaz tudi ne… Ko enkrat probas in uproabljas, sam vidis, kako to gre…

 

Poglej samo Alexa… Se do pred pol leta je bi strikten zagovornik dizlov… kaj pa sedaj, ko je enkrat probal bencinarja? 🤪

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 24 minutami je MazdaBoy napisal:

Kaj pa ko ste enkrat vozili avtomatika, je kdo šel pol nazaj na ročnega? 🙂 

 

Ja. In to z velikim veseljem. Zakaj vprašaš?

Napisano
Pravkar je Jest napisal:


Jaz tudi ne… Ko enkrat probas in uproabljas, sam vidis, kako to gre…

 

Poglej samo Alexa… Se do pred pol leta je bi strikten zagovornik dizlov… kaj pa sedaj, ko je enkrat probal bencinarja? 🤪

Jaz se rad vozim z obema. Vsak ima svoje dobre in slabe lastnosti. 

Se pa raje vozim v cx30, ker je bolj premium počutje v njem. 😉

 

 

 

Napisano (urejeno)

@Boss @Jest se da dat v temo anketo kdo vozi AT in kdo MT samo, da se vidi približno stanje

Popravljeno od TiEn

 

image.jpeg

 

Napisano
pred 8 minutami je NevLado napisal:

... ... ... ...

Drugi argument je pa ta, da lahko pri AT namesto ročke šlataš babo na desnem sedežu... :prstgor:

 

 

Pa saj ne šaltaš ves čas non-stop. Pri ročnem imaš izgovor, da si iskal ročico menjalnika v četrti ali šesti prestavi, pa si malo zgrešil in zagrabil sopotnico malo višje kot za koleno...

Napisano
pred 3 minutami je TiEn napisal:

@Boss @Jest se da dat v temo anketo kdo vozi AT in kdo MT samo, da se vidi približno stanje


Sem dodal…

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
Pred eno uro je MazdaBoy napisal:

Kaj pa ko ste enkrat vozili avtomatika, je kdo šel pol nazaj na ročnega? 🙂 

 

Jaz vozim oba, službenega AT in svojega MT. Pri normalni uporabi ni razlik in ne bi dal nobenemu prednost. Avtomatika ima v počasnih gnečah in semaforjih pa kar veliko prednost. Ampak, ko pa enkrat zapelješ v ovinke in si malo daš duška pa ga ni čez ročni menjalnik.

 

Kakor sam vidim in predvsem občutim je dejstvo, da MT menjalnik bolj poveže voznika z avtom, bolj ga pusti "budnega" in bolj ostane z mislimi pri vožnji. Še vedno trdim, da ravno to, da imamo več dela z vožnjo in manj tistega časa, kjer folk pol zamika telefon pa texting pa še kaj drugega, pomaga k večji varnosti.

 

Ja to govorim iz lastnih izkušenj, kjer sem opazil, da me nekoliko hitreje odnesejo misli, ko vozim AT. Ja ok mogoče je tud to da je AT VW, MT pa Mazda, ampak vseeno pa vožnja ne z enim ne z drugim avtom ni naporna ampak zelo lahkotna. So pa nianse.

 

In ja, ne zagovarjam, da bi zato morali AT ukinit, bi pa absolutno morala bit zahteva, da se učenje za vozniški in sam preizkus znanja izvaja z MT menjalnikom. Če to človek zapopade bo vedno lahko vozil tud AT brez nekega hudega prilagajanja. Ker obratno je pa skoraj nemogoče, da se naučen na AT usede v MT in sploh normalno spelje.

33112_1.png

Napisano

lahko opravljate izpit za avto kategorija B z avtomobilom, ki ima avtomatski menjalnik. Vse dejavnosti, ki jih morate opraviti za pridobitev izpita so enake kot pri vožnji z ročnim menjalnikom pri kategoriji B. Edina razlika je, da lahko po opravljenem izpitu vozite samo vozila z avtomatskim menjalnikom. Koda 78, ki označuje dovoljenje z avtomatskim menjalnikom je vpisana v vozniško dovoljenje.

Če želi oseba, ki ima vpisano kodo 78 (vožnja vozila s samodejnim menjalnikom) v vozniškem dovoljenju pri določeni kategoriji, voziti vozilo, ki nima samodejnega menjalnika, mora opraviti praktični del izpita na vozilu z ročnim menjalnikom.

Napisano

Jaz sem imel 2 mazdi 6  z ročnim, sedaj pa še tretjo z avtomatskim menjalnikom. Ja, za nekatere stvari je avtomatika res boljša. Na primer pri vleki prikolice je definitivno bolj 'smooth' z avtomatiko. Speljevanje v klanec je druga kljukica. Speljevanje na kaki spolzki podlagi je ravno tako bolj smooth z avtomatiko.

 

Je pa res, da je spet odvisno kakšen menjalnik je. Mazdin aisinov je namreč, za normalne potrebe čisto zadovoljiv, ni pa to nek dirkaško nastrojen izdelek. Ok, lahko ga butneš v manual pa je malce boljše, še vedno pa ni taka odzivnost kot pri  kakšnem drugem. Ampak, saj v bistvu tudi ne rabi biti.

 

Bolj je problem v tem, ker ne moreš prosto izbirati kaj bi imel, ampak je to pogojeno z neko kombinacijo opreme avtomobila. To je pomoje še največja težava.

Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

 

Jaz vozim oba, službenega AT in svojega MT. Pri normalni uporabi ni razlik in ne bi dal nobenemu prednost. Avtomatika ima v počasnih gnečah in semaforjih pa kar veliko prednost. Ampak, ko pa enkrat zapelješ v ovinke in si malo daš duška pa ga ni čez ročni menjalnik.

 

Kakor sam vidim in predvsem občutim je dejstvo, da MT menjalnik bolj poveže voznika z avtom, bolj ga pusti "budnega" in bolj ostane z mislimi pri vožnji. Še vedno trdim, da ravno to, da imamo več dela z vožnjo in manj tistega časa, kjer folk pol zamika telefon pa texting pa še kaj drugega, pomaga k večji varnosti.

 

Ja to govorim iz lastnih izkušenj, kjer sem opazil, da me nekoliko hitreje odnesejo misli, ko vozim AT. Ja ok mogoče je tud to da je AT VW, MT pa Mazda, ampak vseeno pa vožnja ne z enim ne z drugim avtom ni naporna ampak zelo lahkotna. So pa nianse.

 

In ja, ne zagovarjam, da bi zato morali AT ukinit, bi pa absolutno morala bit zahteva, da se učenje za vozniški in sam preizkus znanja izvaja z MT menjalnikom. Če to človek zapopade bo vedno lahko vozil tud AT brez nekega hudega prilagajanja. Ker obratno je pa skoraj nemogoče, da se naučen na AT usede v MT in sploh normalno spelje.

Ampak AT je lahko vseeno tudi delno ročni, kontra pa ne gre..

Napisano

No ni, ampak mu ti "rečeš/ukažeš" z ušesi al pa ročko, aj poba zdej dej pa prestavo dol zdej pa gor. Ampak zraven pa še vedno ne delaš nič podobnega kot z ročnim, ker še vedno menjalnik pol to izvede v avtomatskem načinu.

33112_1.png

Napisano
pred 2 urama je NevLado napisal:

Lej alex, jst se strinjam s tabo...dokler se voziš DO 15 km na dan. Ko se pa enkrat voziš 150 km na dan ti pa ta pot posesa vso voljo tega življenja.

 

 

Drugi argument je pa ta, da lahko pri AT namesto ročke šlataš babo na desnem sedežu... :prstgor:

 

Jaz kljub ročnemu menjalniku še vedno avtomatsko šlatam svojo na desnem sedežu😉

  • Všeč 1
  • Haha 2
  • Ljubim 1
  • Hvala 1
Napisano

Dodal bi nekaj, na kar redko kdo pomisli: jaz rabljen avto bistveno raje kupim avtomatika (z dokazljivo servisno zgodovino) kot pa z ročnim menjalnikom. Sploh Mazde, ki imajo klasične avtomatike s pretvornikom navora.

 

Pač zelo malo ljudi zna lepo pretikati in z leti in kilometri so sklope in vztrajniki, marsikje pa tudi zobniki, v zelo slabem stanju, kar pomeni, da naslednjega lastnika zelo verjetno čaka ne prav poceni servis - smo v sosednji temi videli, da sta sklopka in vztrajnik že več kot jurja, k temu je pa treba prišteti še roke mehanika.

 

In ker avtomatiki lepše in nežnejše speljujejo in menjujejo, so tudi bolje ohranjeni kot celota. Če ne verjamete, imate avto.net pa se zapeljite na ogled par vozil katerekoli znamke in primerjajte ohranjenost med tistimi z ročnimi in tistimi z avtomatskimi menjalniki.

 

Pa še nekaj bom dodal, kar ljudje tudi ne slišijo radi: avtomobili z avtomatskimi menjalniki so dražji za nakup, neredko so avtomatiki pogojeni tudi z višjim nivojem opreme, torej si ta vozila lahko privoščijo ljudje z višjimi dohodki. Ti pa navadno ne varčujejo pri servisih in vzdrževanju, kar je še dodaten plus pri nakupu rabljenega vozila z avtomatskim menjalnikom.

 

Edini minus, ki ga jaz vidim pri (rabljenem) vozilu z avtomatskim menjalnikom, je ta, če ga je imel v lasti kak analfabet, ki je uničil menjalnik. Popravila avtomatskega menjalnika so namreč draga. A ob ustreznem vzdrževanju Mazdini menjalniki preživijo življenjsko dobo vozila, kar za mnogo drugih znamk ne drži.

Napisano

To kar si napisal več ali manj drži. Je pa res, da sam sem imel prvo sklopko še pri 270.000km in ni niti približno izgledalo, da jo že kaj hudič jemlje. Si upam trdit, da bi jih naredla še vsaj 100 jurjev. Tako, da kdor to uniči mora bit pa že fejst houdre.

33112_1.png

Napisano (urejeno)
pred 19 minutami je dvorjan napisal:

Dodal bi nekaj, na kar redko kdo pomisli: jaz rabljen avto bistveno raje kupim avtomatika (z dokazljivo servisno zgodovino) kot pa z ročnim menjalnikom. Sploh Mazde, ki imajo klasične avtomatike s pretvornikom navora.

 

Pač zelo malo ljudi zna lepo pretikati in z leti in kilometri so sklope in vztrajniki, marsikje pa tudi zobniki, v zelo slabem stanju, kar pomeni, da naslednjega lastnika zelo verjetno čaka ne prav poceni servis - smo v sosednji temi videli, da sta sklopka in vztrajnik že več kot jurja, k temu je pa treba prišteti še roke mehanika.

 

In ker avtomatiki lepše in nežnejše speljujejo in menjujejo, so tudi bolje ohranjeni kot celota. Če ne verjamete, imate avto.net pa se zapeljite na ogled par vozil katerekoli znamke in primerjajte ohranjenost med tistimi z ročnimi in tistimi z avtomatskimi menjalniki.

 

Pa še nekaj bom dodal, kar ljudje tudi ne slišijo radi: avtomobili z avtomatskimi menjalniki so dražji za nakup, neredko so avtomatiki pogojeni tudi z višjim nivojem opreme, torej si ta vozila lahko privoščijo ljudje z višjimi dohodki. Ti pa navadno ne varčujejo pri servisih in vzdrževanju, kar je še dodaten plus pri nakupu rabljenega vozila z avtomatskim menjalnikom.

 

Edini minus, ki ga jaz vidim pri (rabljenem) vozilu z avtomatskim menjalnikom, je ta, če ga je imel v lasti kak analfabet, ki je uničil menjalnik. Popravila avtomatskega menjalnika so namreč draga. A ob ustreznem vzdrževanju Mazdini menjalniki preživijo življenjsko dobo vozila, kar za mnogo drugih znamk ne drži.

Zdaj mi pa ti @dvorjanpovej, kako naj ugotovim, ali prodajalec (ali njegova žena, otroci, ki tudi vozijo avto, ali prejšnji lastniki) grdo pretika MT ali da je prodajalec (ali njegova žena, otroci, ki tudi vozijo avto, ali prejšnji lastniki) analfabet pri AT? 😉 😀

 

Glede ohranjenosti kot celote v povezavi z MT ot. AT s tabo ne strinjam. So avti z 200.000 km včasih bolje ohranjeni od enakega modela in letnika s 50.000 km. Nekateri jih imajo za na lepše, se z njimi niti v snegu ne vozijo, ampak samo na nedeljske izlete po lepih asfaltiranih cestah, drugi vanje bašejo drva in celo hlevski gnoj in jih terajo po luknjastih hribovskih cestah, tretji jih uporabljajo za dolge službene poti. 😀 Kaj ima to zveze z MT/AT?

Popravljeno od Janez007
  • Všeč 1
  • Haha 1

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • K tole berem mam res občutek, da ne veste kaj je reciklaža in da nimate pojma zakaj so rumeni smetnjaki. Se pravi, edino denar vas samo spametuje al kako?   V življenju nisem pustil ne prazne plastenke ne pločevinke ne steklenice nikjer kamor ne sodijo. In zdaj bi me eni radi kaznovali z dodatnimi pizdarijami, ker znam reciklirat? Noro res, dobr ste oprani.   Kaj pa ostalih 90% embalažnih smeti, ki niso plastenke in pločevinke? A tisto boste pa metal naokoli, ker se ne plačuje kavcije in ne dobiš nič nazaj? Upam, da ne in da se jih bo dajalo kot do zdaj v ustrezne zabojnike. In zakaj tak sistem ni več dober za plastenke? Ne dejmo to zakomplicirat in podražit, da bo blo vzdržno.     To, da pa smeti delajo meni denar je pa sorry čista nebuloza. Nič ne delajo denar samo nazaj dobiš svoj denar, ki si ga založil in zraven za nagrado opravil neko dodatno delo zastonj, da ga ne bo treba nekomu drugemu, ki si ga itak že plačal, da odvaža že sortirane smeti in da opravi reciklažo.   Kar se pa otrok tiče je pa za moje pojme najslabši način, da se jih uči da se splače nekaj narest zgolj zato, ker se finančno splača, drugače pa ne al kako? Jaz svojega otroka učim, da se stvari delajo zaradi dugih vzgibov in ne samo finančnih, da skrb za okolje ni povezano s tem kolk me bo kdo plačal, da to naredim, oziroma, da naredim samo zato, da me ne udari po žepu, ampak da je to osnovna civilizacijska kultura.   Sorry, k sem mal grob z besedami... gre mi na kurac, da namesto, da bi življenje poenostavili, ga čedalje bolj kompliciramo in oblast nas zna samo še grajati in nikoli nismo dovolj dobri in kakorkoli se obrneš že iščejo kaj delaš narobe in kako bi te kaznovali. Še malo pa dobimo socialne točke, pol bo pa šele hec.
    • Amerika je glumila nevtralnost, do napada Japonske na Havajih, ko je bila prisiljena napovedat vojno Japonski. Zaradi sporazuma na osi Nemčija, Italija in Japonska pa sta Nemčija in Italija nekaj dni za tem napovedali vojno ZDA. To se je zgodila dve leti kasneje od samega začetka vojne v Evropi. V aziji pa je to trajalo že precej dlje.   Dejasnko pa so pritisnili na plin v Evropi šele, ko se je že videlo, da se vojna sreča spreobrača in da je Rusija dovolj oslabila Nemške enote na vzhodu. Takrat se je pa dirka kdo bo prevzel nadzor nad povojno Evropo šele dobro začela. Ko so videli, da je rdeča armada potolkla Nemce na vzhodu in da drvi proti jedru Evrope so šele začeli hiteti. Prej se jim ni tako mudilo leta 1944 je pa šele ratala dirka, kdo bo prej porazil in zasedel Nemčijo.   Ampak kljub temu, da se je vojna tudi v Aziji končala avgusta 1945, amerika kar ni in ni mogla odnehati pa se je spet tolkla v Koreji, kjer je malo manjkalo, da ne bi še malo sprobavali jedrsko orožja še na Kitajcih, ki so prišli na pomoč Koreji. General Douglas MAcArthur bi jih vrgel po severni Koreji in Kitajski med 20-40 če bi mu jih odobrili. Skoraj je pa dejasnko dobil 4. Truman je to ustavil.   Pol so se mal šli žogat z jedrskimi raketami v Turčijo, neuspešno naredili invazijo na Kubo, da je ta za obrambo povabila SZ in tako povzročila Kubansko krizo. Pa ker ni bilo dovolj so se šli še malo vojne v Vietnamu, kjer so pobijali na deset tisoče civilistov verjetno samo zato, da ne bi ratali komunisti in tako naprej, da ne bom predolg.
    • Hmmm, Američani pa nimajo jedrskih podmornic z jedrskimi konicami ... celo Kitajci jih imajo. Kdo bi si mislil.
    • Ampak prvi spopad z cesarsko armado pa so imeli šele dva tedna po Pearl Harborju in vojni napovedi. Tko, da do takrat so bili na Kitajskem zgolj kot turisti.
    • Aha tako daleč nazaj gremo.   No ja, uradno to ni bila ameriška baza ampak prostovoljci piloti. Borili so se skupaj z RAF-ovimi piloti na območju Burme in v boj vstopili šele po uradni razglasitvi vojne. Kot zanimivost, da so bili tako uspešni, pa je bila uporaba naprednega sistema obveščanja vključno z britanskimi radarji, da so lahko napadli japonske bombnike iz višine. To taktiko so prevzeli od Sovjetskih pilotov, ki so se borili na strani Kitajske že od leta 1937 do 1940. Japonska je zasedla Mandžurijo in dele Mongolije že leta 1937 so jih sovjeti vrgli iz Mongolije leta 1939 pri tem, da so na tem delu izdatno pomagali Kitajcem. Tako, da Kitajci so bili precej več oskrbovani v tej smeri kot pa iz Burme.    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.